Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgangsecho

6 september Joekie

Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

12 september Joekie (1e FM)

14 september Joekie (2e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

16 september Esma

17 september Hoopvoll

18 september Kim

19 september Liminou

22 september Liesjuh

Daisydoo, ik heb je rood gemaakt, maar hopelijk kan ik je straks alsnog groen maken! Sterkte!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daisydoo, weer kut....bah weet niet wat ik zegen moet, heel veel sterkte...

wbt die hormonen kwaaltjes: ik heb sinds de dag na de iui last van pijnlijke/gevoelige tepels.... denk wel dat t dor de pregnl komt, ze zijn ook wt donkerder van kler. iemand ook ervaring mee?

verder denk ik dat veel klachten hetzelfde zijn, maar omdat je er mee op let, dat je meer voelt dan bij een normale zwangerschap de eerste weken dan

x

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik ben net nieuw op deze site en ook ik zit op het wachtbankje :-) Ik heb de TP op 3 september gehad en mag op 16 september testen. Als ik zolang kan wachten, want ik word nu al ongeduldig. Ook al heb ik het gevoel dat ik niet zwanger ben :-( Heeft iemand enig idee na hoeveel dagen na de TP de innesteling plaatsvindt?

Groetjes,

Linda

Geplaatst

@ linda: welkom hier! Ik heb 4 september de TP gehad en zou 17 of 18 september mogen testen. Succes met de wachtweken en hopelijk kleur jij het bankje straks ook wat groener.

Geplaatst

Uitgangsecho

6 september Joekie

Follikelmetingen :toppie:

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

18 september Kim

19 september Liminou

22 september Liesjuh

Geplaatst

Hallo Allemaal

@Daisydoo nee he ook jij het niet gered! Sterkte!

@Hoopvol ik voel me niet anders heb wel al 2 dagen hele erge hoofdpijn gehad. Heb geen kvtest van 2v5 euro in huis wel een gewone van kruidvat misschien dat ik morgen toch eens een gokje moet wagen!

@Liesjuh het zet nog steeds niet echt door...heb geen bloed in mijn inlegkruisje alleen met afvegen...dus ben ook nog niet gestopt met de bolletjes! Had vanmiddag wel buikpijn maar die is ook weer weg. De vorige keer ben ik op wachtdag 7 heel erg ongesteld geweest en later bleek ik toch zwanger....maar helaas ging dat na 5.5 week toch nog mis met een nieuwe fikse bloeding.

Ik probeer nog hoop te houden dat het misschien niet doorzet. We zullen zien morgenvroeg!

@Linda Welkom en succes op het wachtbankje!

Geplaatst

Jeetje meiden, wat heftig hier!!

Alle meiden in het rood: veel sterkte!!! Écht rot dat het na zo'n behandeling gewoon niet wil lukken :(

Hopelijk wordt de rest van dit bankje en het oktober bankje een stuk groener!!!

Ik heb vandaag de puregon gespoten voor het eerst (150). Wat een heerlijk spuitje is dat ten opzichte van de decapeptyl!!

Geplaatst

Wat veel rood in het lijstje! Niet normaal zeg; ben helemaal in shock. Statistisch gezien zou er 1 op de 3 groen moeten zijn zo ongeveer. Veel sterkte aan iedereen bij wie het niet gelukt is. Dat is zo ontzettend klote...grrr

Hier een wat langere cyclus dan ik gewend ben: morgen pas de punctie. Er zijn een stuk of 11 follikels te zien, meer dan de vorige keer (waren er maar 4), maar ik had nu de maximale hoeveelheid puregon. Die heeft nu dus wel zijn werk gedaan. Vorige keer had ik een heftige bloeding na de punctie die pas na 2 dagen stopte, dus de TP ging bijna niet door. Ik had er zelf al helemaal geen vertrouwen meer in, want als je normaal zwanger wordt verlies je ook niet zo veel bloed halverwege. Hopelijk dat het dit keer niet gebeurt.

Neel

Geplaatst

Vanmorgen toch een testje gewaagd...het was geen ochtendurine want toen twijfelde ik nog!

Hij is licht positief!!!! Zou het dan toch??

Het kan nu op wachtdag 12 niet meer van de pregnyl zijn toch?

Ik heb weer hoop...maar het bloeden is nog niet gestopt!

Geplaatst

@Suzz, aha dus je IUI gedaan tussendoor. In principe kunnen wij dat ook want we zijn allebei helemaal gezond. maar het wil gewoon niet blijven plakken. Wij hebben nu inmiddels 8 x iui gedaan en zijn nu met 2e IVF bezig. We hadden ook 1 IUI tussen de IVF's door, dacht dat is minder zwaar emotioneel maar maakt eigenlijk niets uit. De kans dat ik zwanger raak met IUI is nihil, zeker omdat we allebei gezond zijn, dan had ik allang zwanger moeten zijn na 4,5 jaar IUI's en zelf klussen totdat ik het helemaal beu. Bij onshet heeft niets met bevruchting te maken maar juist met blijven plakken, en kans dat het blijft zitten is schijnbaar groter als embryo al iets verder is.

@all ben het zo beu, mocht ik toch 2 embryo's hebben, en mochten het toppers zijn (kleine kans) dat ik ze allebei ga terugplaatsen. Ben het zat.... :-( Voor mij geldt toch beter 2 dan helemaal geen..

Geplaatst

Hallo bloempje,

heb misschien wat gemist in de discussie, maar bij mij zijn altijd 2 emmy's teruggeplaatst. Ben wel benieuwd waar jouw twijfel in zit.

En Jolanda; laten we hopen dat het inderdaad een positieve test wordt. Geen ervaring met te vroeg testen. Ik test altijd pas op dag 15 na TP.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

18 september Kim

19 september Liminous

22 september Liesjuh

Bloempje, hoe was je FM?

Ohhh pleaseeeee laat dit lijstje wat groener worden!

Geplaatst

@jolanda, ik weet niet hoeveel je gespoten hebt, maar bij mij was het na 7 dagen er al uit en zeker na 10 dagen al (al zijn ze voorzichtig in het zh om dat te zeggen, het is er na 10 dagen over het algemeen wel uit) (ik spoot overigens 1x 5000 voor de eisprong) enne....bloeden, sja, mss ben jij een van de vrouwen die bloeden tijdens zwangerschap, mss een innesteling...ander vrouwtje had een bloedprop, toevallig nog van de punctie en harstikke zwanger, kan van alles zijn, blijft de eerste paar weken toch superspannend....ik duim voor je, gun jullie meiden het wel en het tij moet nu even gaan keren he :)

Geplaatst

Jaa, gelukkig gaat het weer een stuk beter.. Het blijft wel lastig hoor, maar merk nu dat ik in grote lijnen steeds beter met de situatie om kan gaan.. En ja, deze nieuwe poging brengt een hoop stress met zich mee, want een negatieve test wil je niet, maar voor een positieve test ben ik ook doodsbang..

Gelukkig heb ik nu wel de afspraak staan dat ik met 5,5 week een echo ga krijgen om in elk geval te bekijken waar het kindje zich bevind mocht ik zwanger zijn. Dus dat scheelt wel :)

Hoe voel jij je verder?

Geplaatst

hoi meiden

oooooh jolandaaa wat eng wat spannend jeeeeetje.... jakkie eng maar ook ik denk dat t de pregnyll niet kan zijn hoor, haal aub die kv 2v5 want die zijn nog gevoeliger spannend man!!

liminous: ik herken je handtekening een beetje, die bbz hakt er behoorlijk in,..... ik krijg als ik zwanger ben ook een hele vroege echo, met een 6 weken om te kijken of t goed zit, das wel een kleine geruststelling... hebben ze bij jou ook een eileider weggehaald?

Neel heel veel sterkte met je punctie

bloempje80 schreef jij op het fsh forum? heb dat forum toen helemaal doorgelezen, en dacht dat jij t was... je hebt ook al t nodige mee gemaakt zeg!! hoop dat t voor jullie ook eens groen word...

hebben jullie na de punctie ook lang last van je eierstok(ken) ik rechts als ik ga zitten en staan, en hoesten of niezen.... is dat normaal? ga me gelijk druk maken dat t iets anders is, weer een bbz ofzo jak

kom op chikkies;) we gaan ervoor

Geplaatst

Hoopvol, dan zal jij die angsten ook wel hebben.. :(

En idd, mijn rechter eileider is verwijdert. Was geen redden meer aan.. Maar heb me laten vertellen dat als je een bbz hebt, de eileider al niet gezond functioneerde omdat het kindje daar anders nooit in had kunnen nestelen.

En ik had na de punctie ook heel veel pijn. Denk haast iedereen wel want heb er al meerdere meiden over gehoord.. Hoop voor je dat je je snel beter voelt!

Geplaatst

Mag ik ook nog meedoen met dit bankje? Ik heb vorige week vrijdag weer 2 cryootjes teruggeplaatst gekregen... Testdatum 12 september maar ik ga zeker eerder testen.. (bij mijn dochter op WD 7 bij een verse TP positief getest.. dat zou nu vrijdag zijn...)

Ik vind het zo spannend! Vorige maand was helaas niet raak, dus benieuwd wat deze maand brengt.. Ik duim mee voor veel groenen deze maand!

Geplaatst

@ Neel: veel succes met de punctie. Op naar een goede oogst en veel bevruchtingen.

@ Jolanda: de pregnyll moet er na 12dagen toch wel uit zijn!! Ik zou morgenvroeg toch nog een testje doen, maar volgens mij is er hele goede hoop. Ik ga duimen en we horen het morgen wel.

@ Bloempje: waarom zijn er niet eerder 2 teruggeplaatst dan? Wij mochten kiezen, bij een topper 1 en anders altijd 2! En er werd een advies gegeven door het laboratorium! Succes en hopelijk blijven de volgende plakken. Sterkte.

@ Benbri: zie dat jullie een meisje krijgen. Gefeliciteerd.

@ Hoopvol: ik herken het wel wat je zegt, last van mijn eierstok (bij mij vooral links). Gevoelige bij niezen, hoesten, liggen en staan. Ze dachten overstimulatie, maar heb 2 extra echo`s gehad en bloed geprikt. Gelukkig niet! Moet wel nog veel drinken en rustig aan. Maar je voelt het zelf het beste, anders gewoon ff het zkhs bellen. Hopelijk voel je je snel wat beter.

@ Iza: welkom en succes met de wachtweken (dagen). Hopelijk test je positief!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden