Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Bloempje, kwam er net achter dat ik een bericht van jou had, maar nu weet ik niet of mijn reactie aan jou wel is verstuurd. Excuses dames voor deze weg, maar even checken.:(

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat is die onzekerheid slopend kan alleen maar huilen nu!

Ging net naar de wc en verloor een hele lange sliert bloed. Ik dacht meteen zo dat was het dan! Hopelijk was het er 1tje en is de andere lekker blijven zitten.

Dat kan ik nu alleen maar hopen!

Geplaatst

Jolanda,

wat een ellende, hoop zo voor je dat je snel zekerheid hebt en dat de test positief blijft voor die ene kleine. Duim voor je mee. Sterkte

Geplaatst

oooooh jolanda fukkerdefuk wat eng dit...kan me goed voorstellen hoe t een beetje voelt, .. ik ga nu iets zeggen waarvan ik weet dat er meiden zijn die het misschien niet met me eens zijn, en dat respecteer ik maar als ik jou was, en ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, dan: zou ik over een paar dagen het ziekenhuis bellen, en zeggen dat of jeje zorgen maakt over een bbz, of je een bloedtest wil en na een paar dagen nog 1 om te kijken of het hcg stijgt...

toen ik paar maanden terug zwanger was, begon ik met 5.2 dagen te bloeden, en had weinig buikpijn, maar ik dacht als ik ga bellen dan weet ik zeker dat ze zeggen dat ik moet afwachten, en afwachten doen we wel genoeg,...dus heb ik t allemaal een beetje erger gemaakt dan t was, en ben na de eerst hulp gereden met ''heeeeeel veel pijn, overgeven flauwvallen etc'' nogmaals ik weet dat t ergens verkeerd is, maar misschien heeftn t achteraf wel mn leven gered, omdat als een eileider zou knappen, dan zou je een vette inwendige bloeding krijgen... natuurlijk had ik die bbz ook niet verwacht, maar wilde gewoon een echo voor alle zekerheid, doe ermee wat voor jouu goed voelt ik denk aan je

Ymke, soms word t allemaal teveel, snap jou gevoel heel erg goed, en dan kan je je echt depressief voelen, hoop dat deze rot werkdag er voor jou snel op zit, en er is niks mis met een potje huilen, je kan niet altijd alles doen zoals t hoort... een knuffel voor jou

op het maart wachtbankje hadden we t ook heel veel over granaatappelsap

ik heb ook in t accupuntuur forum gelezen dat walnoot olie erg goed is voor de baarmoeder meen ik, (bij de albert hein $2,18)

Geplaatst

@ymkey...zo herkenbaar! in maart is mijn collega vader geworden en hij stond 4 weken geleden voor mijn neus...ja.......we zijn januari weer aan de beurt...nou vraag ik je...dus dat is de 2 al..ik word niet goed. zijn vrouw is na 6 weken weer aangeteld..ik werd echt misselijk.

Geplaatst

@all heb mijn verwachte terugplaatsing er al even bijgezet...gisteren FM gehad en 18 stuks..wsl dinsdag punctie......spannend...ben toch weer stiekem positief maar ja dat kan in ene omslaan..ik ga aan de granaatappel,tarwekiem,omega 3 en walnoot en hele warme kleding ;-)

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

12 september Joekie (1e FM)

14 september Joekie (2e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

2 september Esma

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

15 of 16 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

19 september Liminous

22 september Liesjuh

Geplaatst

@Jolanda80, ik duim met je mee..wat een stress he! kan me voorstellen dat je zo bang met voor de teleurstelling, maar zo te lezen zet het nog niet echt echt echt door...hoop het voor je.

Geplaatst

Jeetje wat heftig jolanda!!!!! Je wordt gek van onzekerheid zo :(

Hopelijk blijft er toch ééntje lekker plakken!!

Bloempje spannend meid!!! Ik duim voor je!

Ik ben aan de teunisbloemolie, maar is tarwekiem olie beter?

Drink ook granaatappelsap, neem een kinderaspirientje, multivit van centrum voor zwanger worden/zijn en visolie puur mama van vsm.

Ook ik ga alles lekker warm houden :D De winterkleding ligt klaar :D

Geplaatst
Maar normale aspirine is toch 500 mg? Die neem je niet?

Ik ga het ook zeker proberen!! Kan geen kwaad :D

Ook de granaatappelsap en de Valdispert haha

Staat echt bij 100. Zal kijken of ik de link kan plakken.

Geplaatst

Klinisch onderzoek

De rol van de kleine en de grote bloedvaten op het ontstaan van insulineresistentie bij PCOS (polycysteus ovarium syndroom) vrouwen ten opzichte van gezonde vrouwen.

Innesteling van embryo’s (implantatie)

Milde of geen stimulatie

IUI in een spontane of gestimuleerde cyclus

IUI - studie naar verhoogd basaal FSH

Gestimuleerde IUI- behandeling met of zonder GnRH antagonist

“COFFI” studie

Innesteling van embryo’s (implantatie)

Embryo-implantatie is de meest bepalende factor voor zwangerschap. Een fertiel koppel heeft een gemiddelde kans op zwangerschap van ongeveer 15% per cyclus. Stoornissen in eisprong (ovulatie), transport in de eileider (tuba) van het embryo naar de baarmoeder (uterus), sperma-afwijkingen en een cervicale factor (bijvoorbeeld ondoordringbaar baarmoederhalsslijm) zijn hier van invloed op.

Als een embryo in de baarmoeder aankomt is de kans op een zwangerschap gemiddeld 30%. Het grootste gedeelte van de bevruchte eicellen zal uiteindelijk niet implanteren en kan zodoende niet tot zwangerschap leiden.

In de meeste gevallen komt dit door het embryo zelf. Veel embryo’s zijn genetisch afwijkend waardoor zij slechter (kortdurend) implanteren of helemaal niet. Hierdoor vindt er al in een vroeg stadium natuurlijke selectie plaats.

Embryo-implantatie begint als het embryo in de baarmoeder aankomt, hetzij na transport door de eileider (tuba) bij spontane conceptie, hetzij na terugplaatsing (embryo transfer) bij IVF of ICSI. Als het embryo intact is en zich in (de buurt van) het endometrium bevindt dan vindt er een voortdurende uitwisseling van stoffen plaats tussen het embryo en het endometrium. Hierbij spelen chemische signaalstoffen (zoals cytokines) en ionen een belangrijke rol. Veel van deze cytokines zijn reeds beschreven maar de interacties tussen de verschillende stoffen en welke stoffen nog meer een rol spelen is nog onbekend. Deze interactie leidt uiteindelijk tot het stilliggen (appositie) van het embryo op de implantatieplaats. Als het eenmaal stilligt wordt het vervolgens stevig verankerd met behulp van hechtingsmoleculen zoals integrinen (een soort suikerankers op de membraan van de cel). Invasie van het embryo in het endometrium completeert het implantatieproces.

Het onderzoek richt zich momenteel op het vinden van factoren die zijn betrokken bij implantatie. Kunnen we wat meten in het bloed en zo ja wat? Wat zegt zo’n eventuele factor over de receptiviteit (ontvankelijkheid) van de uterus voor een embryo. Kan met behulp van bloedbepalingen een stoornis in de uteriene receptiviteit worden opgespoord? Is het terugplaatsmoment dat nu veelal gebruikt wordt bij IVF het beste moment gezien de receptiviteit van de uterus? Deze studie is samengevat in de studie: ‘Factors influencing implantation’

Naast het vinden van factoren in het bloed die iets over de uterus receptiviteit kunnen zeggen werd er in het verleden ook gekeken naar de bloeddoorstroming van de uterus gedurende de menstruele cyclus. Deze bloeddoorstroming blijkt ook iets te zeggen over de receptiviteit van de uterus.

Een ander onderdeel van de implantatiestudies betreft een interventiestudie. Uit onderzoek elders blijkt namelijk dat het dagelijks gebruik van 100 mg Aspirine gedurende een IVF behandeling bij patiënten met afgesloten eileiders lijdt tot een toename van 5% in het aantal doorgaande zwangerschappen. Het werkingsmechanisme zou mogelijk toename van de uteriene doorbloeding kunnen zijn. In dat geval zouden ook andere IVF/ICSI-patiënten hiervan kunnen profiteren. Vandaar dat we hiernaar een placebo gecontroleerd onderzoek doen.

In de toekomst zal het implantatie-onderzoek verder worden uitgebreid naar factoren die als graadmeter voor implantatie gebruikt worden kunnen. Mogelijk leidt dit ook tot nieuwe therapeutische mogelijkheden.

Geplaatst

Hee ladies!

Hier alles weer goed gegaan!

De 20e een bloedtest als ik dan nog niet ongi ben, maar uitgaande van mn eigen cyclus kan ik volgende week Vrijdag/Zaterdag al testen.. Spannend dus weer!

Wat betreft die aspirine.. Heb t idd ook gelezen.. Maar je moet dan geen paracetamol hebben van 500mg maar echt aspirine en dan 100mg.. Heb m net toevallig ook gekocht!

Ohhh Jolanda wat een spanning zeg! ''Hopelijk'' is er wel nog 1 blijven plakken..

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

12 september Joekie (1e FM)

14 september Joekie (2e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

2 september Esma

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

9 september Liesjuh

15 of 16 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

16 september Esma

16 september Linda1978

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

22 september Liesjuh

Geplaatst

100 mg is een kinderaspirientje. Zelfde verpakking en ook overal verkrijgbaar alleen lagere dosering.

Ik lees wel in verschillende onderzoeken dat het niet echt werkt maar ach.. het kan geen kwaad dus ik doe het deze cyclus... Werkt het niet dan doe ik het de volgende niet meer :D

Zeg meiden.. Hoeveel EH Puregon spuiten jullie? Ikke 150 EH.. Is dat veel of juist weinig?

Geplaatst

Vanuit de duitse ziekenhuizen wordt er veel vitamine D voorgeschreven dus die heb ik ook.. En foliumzuur uiteraard.. Verder spuit ik na de eisprong nog 3x 1500 IE Pregnyl bij en moet zeggen dat ik zweer bij dat spul!

En kga er goed opletten dat mn voeten warm blijven ;)

Geplaatst

Jolanda, spannend... spannend... hoop dat er 1 is blijven plakken, succes!!

Ymkeh, je zult wel vaker zulke berichten te horen krijgen, het blijft vervelend en het kan hard aankomen, sterkte!

Joekie, ik ken Puregon niet, spuit zelf Menopur.

Liminous, wat super dat je een tp hebt gehad, hoeveel heb je er teruggeplaatst gekregen, succes!!!

Zelf krijg ik morgen de tp, ben benieuwd wat de kwaliteit zal zijn.... hopelijk is alles goed gegaan!

Geplaatst

@ Jolanda: ik geloof best dat het zenuwslopend is nu! Hopelijk is er 1tje bljven plakken. Spannend!!

@ Bloempje: helemaal super 18 follikels. Op naar de punctie!

@ Liminous: spannend zeg. Hopen dat je positief gaat testen.

@ Joekie: geen idee maar volgens mij is 150 wel normaal hoor. Ik heb ook 150 gespoten en dit is toch wel een dosis die je veel hoort.

@ Liesjuh: succes morgen met de terugplaatsing en op naar een positieve test!

Geplaatst

meiden help me ff snel, sta in de kv welke aspirine is het?vind allee kinderparacetamol of normale 100 aspririne, dat staat op t doosje klein groen met wit doosje? Maar de werkzame stof is wat anders?help

Geplaatst

Zijn er hier ook mensen die juist weinig lichamelijk klachten hebben?

Ik zit aan de utrogestan en daardoor ben ik wel moe en heb gevoelige borsten, maar dat was het. En die gevoelige borsten worden ook al minder. Verder heb ik helemaal geen buikkramp, terwijl ik zelfs in een normale cyclus de hele maand wel wat voel in mijn baarmoeder. Toen ik een paar jaar geleden aan de utrogestan zat, werd ik echt een heks. Ik herkende mezelf gewoon niet meer. Echt vreemd dat ik nu een hele andere reactie heb op de utrogestan. En dan heb ik het nog niet eens over of zwanger ben of niet. Wat ik dus niet verwacht, want dan had ik wel kramp gehad.

Voordat ik aan de IVF begon dacht ik: ach, dat doe ik ff. Nou, ik vind het behoorlijk intensief!

Over die twee weken wachttijd dacht ik: ach, je bent toch met andere dingen bezig en 2 weken zijn zo voorbij. Nou mooi niet! Mijn geduld was na 2 dagen al op! Inmiddels nog een week wachten. Ik denk dat ik de eerste test dinsdag al ga doen hahaha!

Sterkte iedereen met alle onzekerheid

:positive energie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden