Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Caroline: nou bij mij komt er nog niets doorzetten. Moet alleen heel veel plassen, heb rare steken en ben erg emotioneel. Maar ja weet niet of dat door die utrogestan kan komen. Vind het allemaal zo spannend. Ach nog 1 dag.

Wat raar zeg dat ze je niets gezegd hebben van die polì! Ben benieuwd naar je bloedonderzoeken. Maar wel fijn dat je je gehoord voelt en doorverwezen wordt naar die speciale poli. En het is niet niks geweest wat jullie al allemaal meegemaakt hebben. Jeetje zeg, echt heftig. Dus ik snap best dat je emotioneel bent geworden bij de HA.

Sterkte!

@ Lijntje: ja morgen laat ik een bloedtest doen. Spannend. Is wd 12 morgen!!

Een heftige keuze hoor dat het nu de laatse keer is, maar ik begrijp het wel. Ik ga hard voor je duimen dat je een positieve test hebt.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Kim,

Ik heb ook zo een goed gevoel bij jou. Ik ben 100% zeker dat het positief is.

Ik heb ook de hoofdpijn, het emotioneel zijn en kriebels in mijn buik en vaak plassen. Alleen heb nu heel erge keelpijn. En dat maakt me dan aan het piekeren of dat schadelijk is. Maar goed ik heb dat ik veel moet plassen en voor mijn gevoel van alles aanvoel. Voel me net een soort parawetenschapper die van alles loopt te verkondigen. Zal wel de hormonen zijn. :laughing9:

Geplaatst

Goedemorgen...ben erg benieuwd of er nog groen bij komt vandaag. En Lijntje lijkt me ook heftig om deze keuze te maken. Maar we weten allemaal hoe heftig het is en wat voor impact het op je hele leven heeft. Hopelijk komt de rust wat terug voor je, alhoewel me dat heel moeilijk lijkt.

Ik had een heel opgezette buik, maar het is nu weer aan de normale kant. Best gek, want ik leek al wel zwanger en nu niet meer. Tuurlijk weet ik dat dat niet zo snel kan. Ik denk dat dat van het spuiten was en de punctie. Ik had deze keer trouwens veel last na de puntie (wel een dag of 5), dat had ik nog nooit eerder gehad. Maar goed; inmiddels kan ik weer alles. Verder gisterenavond rotnieuws van mijn zus: haar relatie is over. Pfff heftig! En dan denk ik gelijk dadelijk ben ik zwanger en helemaal happy en is zij helemaal ongelukkig! Dat was trouwens bij mijn vorige zwangerschap ook; toen ging het vlak nadat ik zwanger was ook uit en zat ze ook helemaal in de put. Maar misschien vrolijkt het haar juist wel weer op, nog een nichtje/ neefje. Of juist niet, want ze is al 38 en heeft geen kinderen (ze is lesbisch, dus kinderen is wat minder vanzelfsprekend). Kan ook confronterend zijn.

Ondertussen kruipt ieder uur voorbij en ben ik nu al zenuwachtig voor de testdag. Dat vind ik zoooo erg om te doen! Vorige keer werd ik voor de testdag ongesteld, dus het overviel me een beetje (door de bolletjes eigenlijk altijd overtijd). Dat vond ik eigenlijk fijner dan een negatieve test in handen hebben.

En MamavanCarmen: keelpijn maakt niets uit hoor! Zal ook wel met stress/zenuwen te maken hebben. Ik ben verder niet zo gefocussed op kwaaltjes, want die kwamen de vorige keer pas na een week of 6.

SUcces en ben heel benieuwd naar de testen vandaag!!!

Neel

Geplaatst

Aarrrrghhh ik wil zo graag testen maar moet nog een week wachten. Ik voel zoveel symptomen. Nu brandt ook het puntje van mijn tong alsof ik het geschaafd heb en dan denk ik gelijk van is dat ook een zwangerschapskwaal?

Ik pieker ook als het positief is hoe ik het mijn beste vriendin ga vertellen. Zij is al een paar keer teleurgesteld in de KID en ik vind het verschrikkelijk voor haar. Ik ben wel blij dat ze geniet op de dag dat ze mijn dochtertje als leenkindje heeft. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn dochter ooit tegen iemand anders Mama zou zeggen, behalve tegen mijn beste vriendin. Ik ken haar al 22 jaar en voor mij is ze als een zus.

Ik moet wel zeggen dat het piekeren over van alles en nog wat me echt zowat opbreekt. Ook dat ik me zo verschrikkelijk positief voel, baart me zorgen, want kan ik dan straks een mogelijke klap wel verwerken?

Ik weet dat ik gezegend ben dat ik al een dochter heb en dat het egoistisch van me is, dat ik nog zo graag een broertje of zusje voor haar wil, terwijl anderen nog aan het wachten zijn. Daar voel ik me dan ook weer schuldig over. Zijn er dames die dat herkennen. Dat je eigenlijk niet op een forum durft, omdat je bang bent dat mensen zeggen ja maar je hebt toch al een dochter? Ik bedoel ik gun het iedereen op de wereld (m.u.v mensen die misbruik maken van kinderen, maar die kom je hier niet tegen op het forum)

ooooo worden jullie ook zo gek van het gepieker, getwijfel, de schuldgevoelens naar anderen, het geloof, de hoop, de angst pffff ik moet het er even uitgooien hoor, want ik zit me hier echt op te vreten. Ik ben al 2 kilo in 3 dagen afgevallen. Nu denk ik dat het door hormonen komt, maar kan ook stress zijn. aaargghhh ik ga zo maar afleiding zoeken. Zo een vrije dag is eigenlijk niets als je in de wachtweken zit.

Veel liefde aan iedereen.

Geplaatst

Mama van Carmen, wat killing he, die wachtweken.. Hopelijk vind je toch wat afleiding om deze laatste week door te komen..

En wat betreft die wens voor een tweede.. Ik bekijk dat dan vanuit mijn kinderloze kant.. Als je die wens hebt, dan heb je die wens. En naar mijn mening doet het er niet toe of je nog geen kinderen hebt of dat je er al 10 rond hebt lopen.. Hoezo zou een wens voor een tweede niet net zo sterk kunnen zijn als die voor een eerste? Maar goed, das mijn mening :)

Geplaatst
Uitgaande van mn eigen cyclus had ik gisteren of vandaag (maar meestal gisteren) ongesteld moeten worden.. Nog erg spannend dus!

Fijne dag ladies..

Ik ben overigens nog steeds niet ongesteld :happydance:

Zijn dr mensen die bij mij ook een gevoel hebben? :D

Ik twijfel een beetje of mijn testje van vanmorgen donkerder is als die van gisteren :$ Lichter is die in elk geval niet..

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik hier met jullie mee mag praten....

Ik zou ff in het kort wat vertellen over mijzelf....

Ik en mijn vriend zijn 4 jaar bezig voor ons eerste kindje.... Jaar op het ziekenhuis gelopen en afgelopen dinsdag mijn eerste iui gehad!! Vond het allemaal best wel spannend.... Alleen het wachten vind ik verschrikkelijk maar merk dat ik niet de enige ben die daar last van heeft!!

Ik mag 28 sept testen of het gelukt is!!

Liefs amanda

Geplaatst

:toppie:Follikelmetingen :toppie:

16 september Joekie (3e FM)

16 september Maaikie (1e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

19 of 20 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

30 september Nes73

Amanda, welkom hier! Ook al een hele tijd bezig dus! Ik hoop voor jullie dat het met IUI gaat lukken..

Geplaatst

Hallo Dames,

ik kon me vanmorgen niet meer bedwingen, dus we hebben alvast een testje gedaan voordat we naar het ziekenhuis gingen en!!!....................................................YES YES YES :happydance::happydance: Zwanger. O ik ben zo blij, alhoewel ik ook voorzichtig ben!

Jeetje zeg wat raar om dan ineens een + te zien. We hebben gewoon 2 testen gedaan, we konden het niet geloven!! De 1e ICSI poging en meteen gelukt.

Toch bloed laten prikken om 9uur en rond 13uur moet ik gaan werken en krijg ik de uitslag. Daarna mijn behandelend ziekenhuis bellen voor een echo over 2 weken. Spannend!!

Geplaatst

:toppie:Follikelmetingen :toppie:

16 september Joekie (3e FM)

16 september Maaikie (1e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

19 of 20 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

12 september Iza

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

30 september Nes73

Geplaatst

yeaj, gelukkig toch nog een beetje groen hier op dit bankje :) feli voor de groene dames en nog groen-moeten-worden-dames en voor de rode dames *hele dikke knuffel*

maaruh..waarvoor ik inbrak, limi...had je al getest dan? (heb ik even niet meegekregen) en ben je weer groen dan? was ff nieuwsgierig, je weet wel waarom :) *knuf*

Geplaatst

Vanochtend om 08.15 al in het ziekenhuis voor de 1e FM. Rechts waren er 5 te zien waarvan 1tje zelfs al 12mm, de andere kleiner. Links waren er 8 te zien de grootste was 9mm. Vanmiddag horen we wanneer we weer mogen komen.

Heb alleen sinds woensdagavond last van hele "zware" armen en benen. Gaat wat sloom allemaal. Kan dat een bijwerking zijn van de Gonal? Weet het niet zo goed. Vorige week is er een kies getrokken en ik zit nog steeds aan de pijnstillers van de pijn. Heb dus ook wel hoofdpijn, maar dat zou dus ook van de pijn van het trekken kunnen zijn. Straks naar de tandarts, want wil zeker weten dat het geen ontsteking is.

Eind van de dag meer nieuws.

Voor de rest veel succes met het verwerken van het slechte nieuws, of het wachten, of het vieren dat het gelukt is.

Geplaatst

Hallo Meiden, Gisrteren mijn eerste terugplaatsing.... er was 1 bevruchte eicel van de 6 eitjes..

30 sept testten!!

het moeilijke aan IVF voor mij????

Het stoppen met roken!!!

groetjes!!

Geplaatst

Ohhhhhhhhh Kim, gefeliciteerd!!! Super joh! Heb je een foto van de test?

Benbri, ik heb idd al wel getest.. Maar het zegt nog niet zoveel omdat ik Dinsdag nog 1500 IE Pregnyl heb gespoten.. Maar de vorige keer had ik ook Pregnyl gespoten en die test van toen is in verhouding op dezelfde dag genomen als vandaag en die was toch wel lichter.. En toen was ik zwanger.. Dus tsja, ik weet het ff niet.. Dit weekend zullen we wel meer weten..

Zal even de foto's bijvoegen, de eerste is van toen (dus ook 3 dagen na Pregnyl) en de 2e foto is van gisteren + vandaag..

Geplaatst

Kim gefeliciteerd!!! Mijn gevoel was dus goed :)

Ik moet zondag terug komen voor de 4e fm.... Er waren 8 follikels te zien tussen 10 en 19 mm geloof ik.

Vind het lang duren.. had verwacht dan wel de punctie te hebben...

Geplaatst

Kim, gefeliciteerd! Fijn om wat groen te zien hier :-)

En de rest van de dames sterkte met wachten. Ik zit op wd 3 en ik ben er nu al klaar mee haha. Die Utrogestan ook, ik haat dat spul :-S Voel me er echt ellendig door en dat had ik bij mijn IUI's ook. Nou ja gelukkig bijna weekend!

Geplaatst

Joekie, wat balen dat je nu nog steeds niet ingepland bent voor de punctie! Maar het geluk is wel dat er daardoor nog wat meer eitjes door kunnen groeien en jullie hopelijk straks een beter resultaat hebben :) Daar hoop ik dan maar op!

Sorpresa, die balletjes zijn idd goor! Ik heb nu gelukkig ter vervanging Pregnyl maar dat is qua testen weer heel erg irritant.. Hahaha het is ook nooit goed he ;)

Geplaatst

Liminous, ik zou eigenlijk pregnyl krijgen maar omdat ze bang waren voor overstimulatie hebben ze dat bij de punctie veranderd naar Utrogestan. Het is inderdaad nooit goed he :-)

Ik wil gewoon meteen weten hoe het zit of in ieder geval een garantie krijgen maar ja... wachten dus :mad:

Geplaatst

@Kim, wat een supernieuws, Gefeliciteerd!!! :toppie:

@Lijntje, wat heftig dat er niets vergoed wordt bij jullie, kan me voorstellen dat je dan goed moet overwegen wat te doen, succes!

@MamavanCarmen, ik vind het wel herkenbaar wat je schrijft, ik heb ook een dochtertje van 8,5 maand en voel me ook vaak schuldig dat ik nu alweer een poging doe. Iedereen heeft al zoveel meegemaakt, vandaar dat ik ook niet teveel schrijf over mijn onzekerheden, etc...

@Liminous, spannend, spannend.... succes!!!

@Amanda, welkom op het bankje en heel veel succes!

@Joekie, je 4e fm alweer, kan me voorstellen dat je het niet vindt opschieten... hopelijk is hij dan goed en krijg je je punctie, succes!!!

Heb inmiddels de eerste wachtweek er opzitten, het is nu wd7. Ik merk nog niet zoveel verschil moet ik zeggen, vindt het wel heel erg spannend. Ze hebben er 2 teruggeplaatst en het idee dat ik misschien een tweeling krijg benauwd me ook wel eerlijk gezegd... maar die kans is natuurlijk erg klein. Maar het lijkt me wel heel zwaar als ik onze dochter heb en dan nog twee kleine baby's erbij. Het klinkt alleen zo raar, omdat we juist erg graag een broertje/zusje willen voor haar. Dus ik zit wat dat betreft ook wel te piekeren hoe het allemaal gaat en moet.... maar ja.... als we dat eens wisten!! Zo, nu heb ik toch nog m'n verhaal gedaan, hahaha....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb hier nog niet zoveel neergezet, maar heb afgelopen zondag een hele goede emmie teruggeplaatst gekregen. Helaas geen cryo's! De emmi was>16cellig, en iets verder dan morula stadium.Dus nu zit ik in de wachtweken, vandaga wd6. Ik heb woensdag veel last gehad van mijn rechter onderbuik, uitstralend n mijn lies. Stiekem hoop ik natuurlijk op een innesteling, maar mijn gezond verstand zegt dat dat allemaal niks hoeft te betekenen. Ik ga zondag over een week testen...als ik het zo lang volhoud hoor :( Ik spuit vandaag mijn laatste keer pregnyl, en ik gebruik ook utrogestan. Wanneer denken jullie dat ik zou kunnen testen?ik heb afgelopen zondag tp gehad, en vandaag pregnyl. Misschien kan ik donderdag al wel testen...brrr...vind het allemaal dooood-eng! wil het zooo graag, maar zie het hier ook zo vaak misgaan. Wachten, wachten, wachten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden