Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Liesjuh: sterkte meid, echt vreslijk balen!

@Kim: hé mooie streepjes ;-) en mooie score, geniet ervan

@ Esma:ook jij super gefeliciteerd!!!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liesjuh toen ik vanmiddag je berichtje las moest ik huilen. Wat naar. Ik weet niet wat ik moet zeggen.

Overigens heb ik mijn hartsvriendin vandaag alles verteld en dat luchtte me zo op. Ik ben zo blij dat ik het haar verteld heb en zij weet ook precies wat te zeggen om me weer op te vrolijken. Ze zei ook dat ik me niet schuldig moest voelen. Zij heeft zelf al wat pogingen achter de rug en toch kan ze zo positief voo rmij zijn, dat ik daar enorm dankbaar voor ben en haar echt in het zonnetje wil zetten. Ik wens voor haar ook dat haar droom uit komt. O ook heb ik hier wat goede tips van collegaatjes ivf moeders gekregen, waar ik echt dankbaar voor ben. Ik denk dat ik het door de spanning even allemaal niet meer trok. Maar nu durf ik me weer te richten op mijn positieve gevoel en ik heb geloof ik enorme last van hormonen. Zou er dan toch weer een wonder geschieden?

Allemaal zo een dikke knuffel aan jullie allen, voor groen en rood.

Geplaatst

MamavanCarmen, het was niet m'n bedoeling om je te laten huilen hoor! Ik ben blij dat je met je hartsvriendin gepraat hebt en dat ze je helpt met je gevoelens. Het is alleen maar goed dat je een positief gevoel hebt, hopelijk blijft dit en krijgen jullie een broertje of zusje voor je dochter, zou wel geweldig zijn!!! Heel veel succes!!!

All, thanx voor de lieve woorden!

Geplaatst

Wat een spanning allemaal!

Liesjuh, sterkte maar geef de hoop nog niet op, wat een onzekerheid he?

Ik ben het wachten best wel zat, voor mijn gevoel duurt het al weken!

Maar goed, a.s. woensdag weten we meer.

Ik had gisteren echt een baaldag en het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Buikpijn, ontzettend emotioneel en erg moe.

Maar vandaag voel ik me veel beter, nog steeds wel moe maar wel een stuk vrolijker en niet het idee dat ik met mijn hoofd in een donkere wolk zit.

Herkennen jullie deze symptomen?

Liefs van Lijntje

Geplaatst
Maar (ik heb er vast eens overheen gelezen) hoe komt het dat jullie de 1e IVF er gelijk 2 teruggeplaatst kregen? Je bent ook nog geen 35+ zag ik..

Hier doen ze dat (helaas) niet.

Nou hier in het ziekenhuis is de keuze:

- altijd 1 terugplaatsen

- als het een topembryo is 1 terugplaatsen en bij veel mindere kwaliteit 2

- altijd 2 terugplaatsen ( moet je wel goed onderbouwen waarom en is pas vanaf 35jaar)

En aangezien de embryo`s nog niet van goede kwaliteit waren zijn er 2 teruggezet. Dat was ook het advies van de embryoloog om er 2 terug te zetten, naar aanleiding van de deling van de embryo`s. Vandaar.

Op naar de punctie voor jou! Vanavond pregnyll en dan op naar dinsdag!

Geplaatst

Hoi dames,

Hier waren we lichtelijk blij met de positieve testen iedere dag.. Echter is sinds vandaag het streepje duidelijk lichter, dus alle hoop is hier vervlogen. De test van vanmiddag was zelfs amper nog een streepje op te zien.. Nu maar hopen dat de menstruatie snel doorbreekt en dat we weer verder kunnen. Moet zeggen dat we er wel verdrietig van zijn omdat we echt dachten dat het weer raak was.

Geplaatst

Hallo Joekie,

Bedankt voor je felicitatie~! Heel veel succes met de punctie en hoop dat ik jou binnen kort mag feliciteren.

Groetjes, Esma

Geplaatst

Luminous, waarom denk je dat het negatief uitpakt als test lichter wordt? positieve test is toch positieve test? Kan het zijn dat je van 2 verschillende merken test gebruikt? of 1 al langer lag dan de andere?

Geplaatst

@ Liminous: kan me voorstellen dat je redelijk schrikt als het streepje lichter wordt. Heb je wel zoals mamavancarmen ook vraagt wel testen van hetzelfde merk gebruikt? Veel sterkte en hopelijk krijgt het toch een goede afloop.

@ Lijntje: nog 2 dagen en dan mag je testen. Spannend. Ik hoop echt dat je positief gaat testen.

@ Joekie: succes met de punctie morgen, hopelijk veel eitjes

@ Maaikie: vandaag de 2e FM. Hopelijk zijn je follikels goed gegroeid. We horen het wel.

Geplaatst

:toppie:Follikelmetingen :toppie:

18 september Maaikie (2e FM)

:icon_flower:Punctie:icon_flower:

20 september Joekie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

19 of 20 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

30 september Nes73

Geplaatst

Vandaag weer een jaartje ouder geworden. De eerste rimpel begint al te komen :(

Zo te zien is bijna elke dag wel iemand aan het testen, behalve vandaag. Ik zo zou graag willen testen, maar heb me voorgenomen geen test te kopen (afgelopen jaren wel honderden euro's aan uitgegeven in de hoop dat het ook op natuurlijke manier was gelukt). Dus vrijdag bloedprikken. Mijn man en ik hebben nog steeds discussie over wie ze daarna mogen bellen. Hij vindt het niet eerlijk dat de vrouw altijd gebeld wordt. En ik ben te nieuwsgierig dat ik als eerste gebeld wil worden. Dilemma!

Vannacht met de kleine op de bank gelegen, maar ze heeft nog steeds verhoging. Zo maar weer wat vitamientjes geven. Baart me wel zorgen hoor.

Lijntje morgen testen. Wat voel je zelf? Ik heb een goed gevoel bij jou Ik had dezelfde symptomen en daaruit is mijn prachtige dochter geboren. Het i snog 1 dagje afwachten en probeer vandaag zo ver dat lukt maar zobveel mogelijk afleiding te zoeken meid.

Iedereen die puncties ondergaat, zoveel sterkte!

Liefs,

Mama van Carmen

Geplaatst

@ Carolin: vandaag bellen of er cryo`s zijn toch? Spannend. Ik hoop het voor je.

@ MamavanCarmen: gefeliciteerd met je verjaardag! Spannend vrijdag bloed prikken. Ik kan met het wel voorstellen wie gaat het eerst gebeld worden.... ach jullie komen er samen wel uit. Beterschap met de kleine meid en hopelijk knapt ze snel op.

Geplaatst

Hallo dames,

@Kim, gefeliciteerd! Geniet ervan en wat fijn om weer een groene te zien op het bankje!

@Liminous, ik lees dat je elke dag test. Dat lijkt me echt zenuwslopend! Of heb jij een behandeling waar dat bij hoort? Volgens mij duurt het echt een week of 2 voordat je lichaam genoeg HCG aanmaakt en daarom is de test pas dan echt betrouwbaar.

@ Mamavancarmen: gefeliciteerd! En wat jammer dat je dochter ziek is. Wat heeft ze?

Hier begint de spanning al echt toe te nemen en ik zie al erg op tegen de testdag. Die teleurstelling daarna, daar heb ik zo GEEN zin in! Nog een week wachten...

Ik ga weer snel aan het werk; genoeg te doen!

Neel

Geplaatst

O ja; wij krijgen altijd 2 emmy's teruggeplaatst. Ik ben nu 35, maar de vorige behandelingen deden ze er ook niet moeilijk over (ik was toen 32/33). Ze wijzen wel op de risico's die een tweelingzwangerschap met zich meebrengt, maar niet heel nadrukkelijk. In ons ziekenhuis laten ze de keuze aan ons over.

Geplaatst

:toppie:Follikelmetingen :toppie:

:icon_flower:Punctie:icon_flower:

20 september Joekie

20 september Maaikie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

19 of 20 september Bloempje80

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

30 september Nes73

Gisteren ochtend dus de 2e FM. Rechts 20mm, 18mm 16mm en een paar kleintjes. Links 14mm en een berg kleintjes. De arts zei toen meteen al dat zij dacht dat de punctie dinsdag of woensdag zou zijn, maar ook nog even de bloeduitslagen wilde zien. Ik zou rond 13.00 gebeld worden. Nou en toen was het dus opeens nog 1 keer Synarel en om 24.00 de pregnyl zetten en dinsdag dus de punctie.

Ben er nog een beetje ondersteboven van. Niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Heb de halve voorraad Gonal-F nog over!

Morgenochtend eerst het potje inleveren en dan nog even een paar uurtjes werken en dan melden voor de punctie. De FM gisteren was wel pijnlijk, doordat er weer een eierstok niet mee wilde werken. Dus het betere duwen op de buik en bewegen met de echokop. Niet fijn.

Vind het nog steeds allemaal wat onwerkelijk. Ik was net een beetje gewend aan het zetten van de Gonal-F en nu is het dus alweer klaar. Mijn man zei gisteren na de Pregnyl dat hij heel trots op me was en dat ik het goed gedaan had. Nu mar hopen dat het morgen allemaal meevalt.

Dus Joekie we gaan gelijk op, sterkte voor morgen.

Geplaatst

Ik heb zojuist met het zh gebeld en hoef de bolletjes niet meer te gebruiken. De menstruatie zet door en omdat ik al vanaf zaterdagavond helder bloed verlies gaan ze ervan uit dat ze allebei zijn afgestorven. Deze poging is nu dus definitief voorbij....

Wens alle wachtende dames heel veel succes met wachten en testen, dit bankje mag nog wel een stukkie groener worden!!!!

Geplaatst

O Liesjuh, wat naar. We zullen proberen het bankje nog wat groener te maken oke ;-)

@Maaikie, ik wens jouw heel veel succes met de punctie. Ik denk dat je man daarna nog trotser is op jou :-p

@ Neel vervelend he die wachtdagen. Ik zie dat je afleiding hebt in je werk. Zodra ik het druk heb op kantoor dan gaat de tijd wat sneller, maar blijft slopend hoor. En don't give up hope.

Met mijn dochtertje gaat het inmiddels al wat beter. koorts is gezakt en die is nu met een pen deuken aan het maken in de bank, dus ik ga even ingrijpen :-)

Geplaatst

Goeiemiddag all,

Nee, ik heb iedere dag dezelfde testen gebruikt.. Dan werd het streepje weer donkerder, dan weer lichter en gisteren was het streepje zo goed als verdwenen. Echter was er vanmorgen weer een heel duidelijke streep te zien. We kregen weer een beetje hoop maar vanaf het eind van de ochtend verlies ik bruin en het eerste rood is ook al gespot..

Ik val dus helaas ook van dit bankje af! Heb me weer aangemeld voor de volgende cryo en daar zal ik denk ik morgen over teruggebeld gaan worden.

Lieve meiden, allemaal heel veel succes met het afwachten tot de testdag, cryo, punctie of tot de eerste hopelijk goeie echo! Ik schuif een bankje op. Liesjuh, jij ook heel veel sterkte!

Liefs

Geplaatst
Dames thnx voor jullie felicitaties. Echt onwerkelijk. Mijn HCG was 148.Ik ben nu nog aan het werk, heel erg druk. Maar ik zal morgen even alles goed lezen hier.
Woweeeeeeee!!!! Geniet ervan"

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden