Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lala eigenlijk was ik u een van de eerste hahah 8 april maaaaaaaaaaaaaaar als alles goed gaat heb ik vanmiddag een tp er waren 1 eicellen gevonden.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HE Clau,

wat goed een tp! Spannend; hopelijk zit je over een paar maanden met een dikke buik tevreden terug te kijken!

Even het lijstje erbij gehaald, was even spitten, we hebben echt verzaakt he...

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Liek, 23 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Geboren

Lala, 8 Maart Matt

OOoooo het wordt steeds spannender :D

Geplaatst

wil nog even met jullie delen dat er van de 14 eicellen 9 goed zijn gaan delen vanmddag tp van een morula

ik blijf lekker meelezen veel s6 met jullie bevallingen

Geplaatst

Clau, succes he?!

Duimen draaien voor je, weet dat we meeleven!!

Ij hoop dat je ook cryo's hiervan hebt. Niet dat je ze nidig hebt want deze ene gaat gewoon over 9 maanden n lief kindje zijn :-)

En aukus.... Wordt idd steeds spannender nu. Nog geen vroeggeboortes. Ik ja, maar dat was min of meer ingecalculeerd. Voor de rest nog niemand echt aanstalten he?

Geplaatst

Hey meiden

Vanmorgen naar de verloskundige geweest voor een laatste echo. Was inderdaad al goed ingedaald!! En ze kon ook vertellen dat het kindje al een bos haar heeft.. en dikke wangen!! Groeit goed dus.. Ligt zelfs een week voor op schema, snap niet zo goed wat dat precies inhoud voor de geboorte, maar het zal vast goed zijn.

Het aftellen is eigenlijk wel zo goed als begonnen, zometeen even op zoek naar een waterafstotende molton en een voedingskussen. En dan vind ik het wat mij betreft allemaal ok en mag het hele circus wel beginnen..

Nou, ik ga mezelf in de auto heisen!!

liefs gabriella

en succes clau!!

Geplaatst

He Gabriella,

net ook wat gepost in je andere topic. Helemaal vergeten om me druk te maken over kapotte vliezen en matrassen.... :S Maar wel slim om de hulp van de ervaren dames in te schakelen en inderdaad, op naar de stad dan maar, want dat is toch wel iets wat je graag in huis wilt hebben, ik heb da plastic geval van het kraampakket nog niet eens bekeken, maar zoals ik het nu lees ga ik dat niet eens doen; zo'n molton klinkt goed :D

Fijn dat ie mooi voor op schema ligt. Als dit zo door gaat beval ik als laatste ergens in mei :D hahahahaha

Geplaatst

oooooh, eind mei... dat gun je niemand!!! (om zoveel over tijd te zijn dan he..)

Nee joh, de verloskundige zei zelf ook dat het zomaar ineens kan komen, dus wie weet joh.

Ben wel onwijs moe.. echt honds en honds moe. (ff klagen hoor) Net even naar de babydump geweest nadat ik een uur had liggen pitten, en ga nu zometeen maar weer want moet vanavond ook nog naar de yoga.... :(

Heb wel eindelijk zo'n voedingskussen gekocht, lijkt me toch wel erg handig, en nu al lekker liggen in bed. Dus ga m eerst maar eens uittesten!

Die molton, ik wist geeneens dat die bestonden!!! En bij de action echt spotgoedkoop!! Was nog geen 7 euro kwijt. Ideaal.. 't Was wel de laatste dus volgens mij zijn er veel vrouwen aan t bevallen hier in de buurt.

Op naar bed!! (wat een belachelijke tijd eigenlijk... naja)

liefs gabriella

Geplaatst

Nee joh, lekker ff n tukkie!!

Slaap ze! (moltons zijn ook handig voor incontinente mensen....niet alleen zwangere vrouwen ;-) )

Hier veel nieuws.in het kort: vd nefrologen mogen we naar huis. Controle echo morgen en dan afstemmen meds.

Schema sonderen = 5x dag. Katheters zijn inmiddels besteld.

Neonatologie echter willen nog flink wat testen. Daarvoor ligt knul nu aan n monitor met tig draadjes. Ze willen oa weten of zn zuurstof in zn bloed - saturatie ook in rust en in zn slaap goed is.

Dat is gelukkig snel geregeld. Die meneer die keam aansluiten zei: jullie hebben geluk, ik was bijna weg. En dan was ik vrijdag pas weer hier geweest oftewel: dan had je t weekend nog zeker hier geweest. Nou weet ik niet wat neonat verder nog wilt maar hopelijk doen ze die testen dan ook heel snel. Zou fijn zijn als we tvweekend thuis konden zijn.

Geplaatst

Zeker goed nieuws Lala, ik hoop het zo voor je dat je van het weekend lekker thuis bent met de kleine Matt!

Wel een verschil in prijs zeg Gabriella, ik zag in de webshop van de hema dat zo'n molton daar 28 euro kost! Dan moet ik ook maar even de Action binnen waggelen en anders even kijken wat zeeman en of wibra hebben. Dat het elk moment kan gebeuren dat geloof ik ook wel. Ik heb de vluchtkoffer praktisch klaar, maar was nog niet met de matras bezig geweest :S Gelukkig maar dat de vliezen niet persé hoeven te breken, dus wie weet heb ik geluk en komt het pas in het ziekenhuis, ach ja, dat merken we wel!

En slapen, heeeeeerlijk, ik heb er dagen tussen zitten dat ik echt heel veel slaap en andere dagen heb ik genoeg aan een paar uurtjes tussen de middag.

Nou, beentjes omhoog en tussen kunst en kitsch kijken hahahaha. Best fijn :D

Geplaatst

Het wordt spannend hier meiden, leuk hoor! Beleef het weer helemaal mee.

Het leek zo ver weg he, april, maar het is al bijna! Succes allemaal met de laatste dingetjes aanschaffen en de laatste loodjes!

Geplaatst

Die molton van de action heb ik het elastiek afgeknipt en onder mijn helft van t laken gelegd. Supermakkelijk! Geen gekraak en als t vannacht gaat schuiven hebben we vast nog wel ergens ducktape liggen. (waar dat al niet goed voor is!)

Als jij nog tips hebt Elinorac, voor wat nou echt makkelijke dingetjes zijn om in huis te hebben...

Mijn vluchttas moet ik nog maar even opnieuw inpakken, maar goed, altijd leuk om mee bezig te zijn!!

Wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie nu echt bijna naar huis kunnen Lala!!! Wat een rust zal jullie dat geven... Eindelijk 'normaal' met kraamvisite, beschuit met muisjes en lekker veel cadeautjes uitpakken!

Hier net de yoga weer achter de rug met veel praktische tips dus ja.. wat mij betreft mag de bevalling beginnen!! (zegt ze nu heel stoer...)

liefs gabriella

Geplaatst

Mag ik er 1 tipje ingooien :)

Ik had natuurlijk een heel compleet ziekenhuiskoffertje ingepakt ... haha .. maar wat nog netjes bij de telefoon thuis lag en wat dus niet zo handig was in het ziekenhuis, was het meldnummer van de kraamzorg. Gelukkig wisten ze in het ziekenhuis ook wel welk nummer we moesten bellen, maar het gaf wel wat onrust. Dus leg dat kaartje bij je telefoon EN in je ziekenhuistas.

(wij hadden bij breken vliezen thuis naar de kraamzorg gebeld, zoals ook moest, en dan na de geboorte moest je weer bellen)

Succes met de laatste loodjes dames!

Geplaatst

Nog beter: nummer in je telefoon zetten!

Een belangrijke maar ik weet niet wie er borstvoeding wil geven en wie niet: zorg dat je ook een flesje en wat kunstvoeding in huis hebt, mocht het onverhoopt niet lopen zoals je wilt. Ik heb in de derde nacht besloten te stoppen met bv en had gelukkig wat in huis, kindjes hadden honger!

En zorg voor veel hydrofielluiers en spuugdoekjes, dat laatste vooral bij flesvoeding... wij vreten die dingen! Verder kom je er snel genoeg achter wat je mist of handig is...

Oh ja, zo'n ding met twee bakjes naast elkaar om de baby te wassen: 1 bakje met schoon water, 1 bakje met een sopje... gebruik ik heel vaak omdat ik ze niet elke dag in bad doe. En die wegwerpwashandjes van Zwitsal voor als je echt haast hebt, al zijn die naaiend duur... 3,49 voor 20 van die dingen, wel erg handig.

Nou weet ik het even niet meer.

Geplaatst

Kv is ook handig als je bij moet voeden. Geef nu 6-7xdag bv en altijd n flesje gekolfde melk of kv erachteraan. (omdat ze m minimaal xx ml willen geven)

Dus niet alleen voor afbouwen of omschakelen maar ook voor erbij.

Telefoonnummer ziekenhuis of vk onder 'paniek' of 'bevalling' in telefoon zetten. Altijd handig voor vaders in spé die t even niet meer weten.

KraamzOrg wordt automatisch op de hoogte gesteld. Tenminste als je in buitenland bevalt. :-)

Zo snel mogelijk de kleine aanmelden bij verzekering. Mocht hij/zij onverhoopt naar t ziekenhuis moeten dan heb je al wat. Je wordt zeker geholPen maar t is altijd fijner zo. En beter.

Geplaatst

Pff. lekker dan. Heel de dag al onwijs moe, kan ik eindelijk op bed lig ik al vanaf 11 uur met mn ogen wijd open omdat ik gewoon echt niet kan slapen!!! Probeer me er maar niet te druk om te maken.. zit elke keer te denken of dit een voorbode van t een of ander is. (wil ik t te graag? hihi)

Zit nu maar lekker beneden met boterhammen en warme melk.. ga t zo nog maar een keer proberen.

Zo'n bakje met twee vakjes (hoe noem je inderdaad zo'n ding?) wil ik inderdaad ook nog hebben. En hydrofiel luiers heb ik al veel. Heb ook gehoord dat flanellen luiers fijn zijn, kon ze vandaan echter even niet vinden bij de baby dump.

Nou, het nieuws van twee uur komt voorbij.. moet nu toch echt maar wat slaap gaan pakken. Morgen komt schoonmama helpen schoonmaken hier in huis, moet ik wel een beeeetje fit zijn natuurlijk!

truste allemaal!

Liefs gabriella

Geplaatst

Arme Gabriella!

Volgens mij hou je het allemaal tegen als je teveel gaat piekeren....probeer het los te laten, want hoe dan ook duurt het nog maar max. 5 weken. Is ie er dan nog niet dan gaan ze hem halen hoor :D

Maar ik snap het wel, ik heb ook zo't onrustig gevoel. Nog een keer het vluchtkoffertje nakijken....en nog een keer. Een molton halen ;) en moet ik nu wel of niet me druk maken of ik niet nog extra grote onderbroeken moet aanschaffen voor kraamverband. En dat sliertje slijm, was dat nou een slijmprop of ben ik gewoon een ranzig wezen hmmmm hahahahaha, etc etc.

Fijn dat je vandaag hulp hebt, die krijg ik morgen! En verder moeten we ons echt rustig gaan houden hoor; het kindje bepaald wanneer we gaan bevallen, we hebben er niets over te zeggen ;)

He Lala, ik heb dus een boek over borstvoeding en daar wordt in gezegd dat KV funest is voor BV. Ik wordt ook gestressed van al die verschillende meningen. Gelukkig maar dat ik een mooi proefverpakking had meegekregen op de 9maanden beurs... Maar eh, heb jij ook het idee dat je verschillende dingen hoort of zijn ze best wel rechtlijnig in het ziekenhuis?

Goed idee om 2 waskommen te hebben Caroline! Ik ben erg benieuwd hoe het in bad gaan zal verlopen. We hebben afgesproken dat Ingmar dat op zich gaat nemen vooral omdat ik hoop dat BV zal lukken, dan heeft hij ook een speciaal moment :D

okay dan, ontbijt, holle bolle gijs heeft honger!

Geplaatst

Leuven is een baby vriendelijk ziekenhuis. (check site maar even) BV gaat hier voor alles!! Maar als er geen BV is om bij te geven dan wordt er KV gegeven. Omdat ik vrijwel elke voeding ook bv geef, komt de productie welliswaar niet geweldig op gang maar het is er. Funest? Denk t niet. Kleine man heeft zelfs een voorkeur voor BV ook afgekolfd vindt ie m lekkerder dan KV. Thuis zal het wellicht anders gaan. Thuis kan ik ook evt. na elke voedingsbeurt nig afkolven waardoor de productie zal toenemen. Kleine man zal steeds sterker worden en hopelijk ook meer BV uit de borst zelf halen.

Ik hen wel t idee dat ik minder bv heb dan n ander maar totaal niet.... Nee. Soms heb je geen keus, en zul je kv bij moeten geven. Zo is er ook de richtlijn: na x weken pas beginnen met kolven en de fles geven. Tja, wordt ladtig als t n prematuurtje is in couveuse en je er niet elke voeding bij kunt zijn. Dus..

Puur uit ervaring zeg ik: kv erbij kan maar dan erbij en niet in plaats van. Wel bv blijven stimuleren anders is t inderdaad funest

Geplaatst

Hahahaha, holle bolle gijs.. zo voel ik me ook met momenten!!! Onverzadigbaar!!

Misschien ben ik inderdaad veel te ongeduldig... waarschijnlijk. Maar die kleine frummel vond het maar wat gezellig vannacht zo 'samen wakker'. Ik kan me niet voorstellen dat het nog erg lekker is daarbinnen, ik voel steeds meer knieën, voeten en handen bijna door mn buik heen prikken!!

Wat betreft die kv, ik heb het niet in huis, is zo gehaald als het nodig is en ik ga eerst kijken hoe het met de borstvoeding lukt. Ik ben wat dat betreft zo gerustgesteld vorige week in t ziekenhuis tijdens die voorlichting. Ze deden er erg relaxt over gelukkig. Wat ze daar wel zeiden (hoop niet dat ik nou nog meer verwarring zaai..) is dat je de eerste dagen/weken eigenlijk niet moet wisselen tussen de tepel en een speentje als het niet echt nodig is. Omdat je veel kindjes heb die dat erg ingewikkeld vinden en dan niet meer weten wat er van ze verwacht wordt omdat het om een heel andere zuigtechniek gaat. Daarom wordt een speentje ook erg afgeraden.

Maar goed, wat ik zeg; als t moet dan moet t en ga ik daar ook niet moeilijk over doen.

Maak me meer druk om die geweldige Aden + Anais doeken waar in het topic van Aukus over gesproken wordt. Heb ze ook gezien, gevoeld en het zijn inderdaad geweldige doeken. Zou er heel graag een al in huis willen hebben voor als t kindje geboren wordt. (en verder heel veel krijgen van de kraamvisite;)) Maar dat is inderdaad met je ogen dicht pinnen.... Ga eens kijken waar je die dingen in de winkel kan kopen.

Oke, ik ga me klaarmaken voor de grote schoonmaak van vandaag! Voel me een beetje hetzelfde als wanneer ik vroeger een hele nacht doorgezakt had en de volgende dag gewoon weer op tijd mn bed uit moest... hmm...

liefs gabriella

Geplaatst

Hihihi......t wordt er niet beter op hoor!! Pak maar elk tukje dat je kunt pakken. Die energie heb je nodig.

Het zal ook t ene kindje voor t andere zijn. Wij hadden geen keus maar boef deinkt nu wel goed vd borst én goed uit de fles. Al die verhalen: zou er niet te sterk aan tillen en met n kortel zout nemen. Over kv in huis: binnenkorst is t pasen, hou rekening met 3 dagen weekend waarvan 2 winkels dicht :-)

Geplaatst

oei lala; da's een heeeeele goeie!!! Ik word daar sowieso steeds makkelijker in met al die supermarkten die op zondag open zijn, maar met pasen is dat natuurlijk een ander verhaal...

He, en wat gebruiken ze daar in het ziekenhuis voor in het babybadje? Wil dat soort dingen ook nog in huis halen qua zalfjes, olietjes en andere smeer/zeep dingen.. Las dat zwitsal een lage ph waarde heeft, wat weer goed is voor het babyhuidje.

Eigenlijk ongeloofijk he, vroeger dachten mensen daar geeneens over na, waren er gewoon een aantal producten die je in huis moest hebben en klaar... nu is er eigenlijk veel te veel keuze...

Geplaatst

Geloof t of niet: een (hotel) stukje dove zeep ;-)

Amandelolie, huismerk zinkoxide pasta, huismerk witte vaseline. Heb van mn moeder n hele doos zwitsal gekregen maar zo te zien doen de huismerken het ook :-)

Zou eens goed bij Action kijken. Als ze allergisch ergens voor zijn merk je t snel genoeg. Vind A-merken zo duur!! Huismerk kruidvat if etos zal net zo goed zijn hoor!

En hier hebben ze wastafels die op zo'n standaard babybadje lijkt. Wordt eigenlijk gebruikt om af te spoelen. Niet meer.

Geplaatst

Bij mij in het ziekenhuis gingen ze wel echt in bad hoor, met baby olie er in... Ik doe het zelf maar 1x in de week overigens, geloof niet dat het goed is om je pasgeboren baby elke dag in bad te doen...

Inderdaad belachelijk duur, die A-merken! Ik heb wel de wegwerp washandjes van Zwitsal omdat ik die zo ontzettend handig vind, maar rest momenteel van Kruidvat, sensitive, zonder parfum, prima spul!

Geplaatst

He allemaal,

Ja A merken zijn duur en ik wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten....ik bespaar op heel veel dingen maar vanmorgen had ik een heus foerageer drang die vanuit mijn tenen kwam en heb dus wel zwitsal gekocht. Ik heb nu eenmaal een zwak voor dat merk, ik geef het gewoon toe. Dus nou ja, gewoon lekker gehaald, incl. nagelverzorg setje voor de baby, een thermometer en een stapel gasthanddoekjes die opgerold mijn dames moeten ondersteunen tijdens BV. O, ja en ik heb zo´n molton gescoord bij de Action!

Die doeken van A&A vind ik gewoon té duur. Ik heb ze zelf ook nooit in de handen gehad, misschien dat dat maar goed is als ik het zo hoor... Ik heb zoveel hydrofiele en flanellen luiers dat het gewoon onzin is om nog meer doeken in huis te halen. daarbij heb ik nog 3 verhuisdozen vol met lappen stof. Ik heb een leuke tricot uitgekozen. Daar ga ik een soort gedrapeerde shawl van naaien zodat ik dat kan gebruiken voor BV in het openbaar. Iemand had die tip gegeven op het forum en dat lijkt mij wel wat. Maar bij alles wat ik doe zegt mijn moeder heel wijs; wacht nou maar gewoon af tot het zover is en misschien moet ik dat maar gewoon doen, alleen die drang he.....echt lastig.

Maar goed, een andere drang om aan toe tegen. Ik moet nodig naar bed! Was een druk ochtendje.... en ik had ook maar beter 1 kroket kunnen eten :S

gr!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden