Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goedenmiddag,

Wat een heerlijk weer is het!! Hier genieten we er volop van, het verlof en bijna alles klaar.

Net weer lekker gefitnest, daar krijg je ook energie van heerlijk.

Hoe is het met een ieder.

Fijn Lala dat hij in een ander bedje mag en wie weet snel naar huis.

Bij andere dames hoop ik dat het ook allemaal wil vlotten, de pijntjes helaas horen erbij maar de andere zaken

hoop ik dat het voor de anderen draagzaam is.

Hier gaat het tot nu toe lekker, af en toe wat pijntjes maar die neem ik graag voor lief.

ik wens jullie allemaal een fijne dag en tot horens weer.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat super lala, dat het zo goed gaat met jullie mooie kerel!

Hier gaat alles nog goed, nog steeds rommelig maar verder niets.. Wel veel last van zuurbranden helaas maar ja je moet er wat voor over hebben haha.

Merk wel dat de beweegelijkheid van mij minder word, ook ik kan steeds minder ver lopen, snel pijn in mijn liezen en van mijn voeten. Dus steeds meer bankhangen hier :)

Geplaatst

hey, er is weer leven hier!

Hoewel ik zelf ook niet zo actief ben geweest natuurlijk.

Wat goed om te horen dat Matt het zo goed doet Lala. Nu duurt het dus niet lang meer voordat jullie lekker thuis van m kunnen gaan genieten. Wat een goed vooruitzicht! En hoe gaat het nu met jezelf? Lukt het allemaal om alles te regelen, op en neer reizen, bevalt het 'mc donald huis'?

Hier ook onwijs veel last nu. Slaapkamer is inderdaad heerlijk, maar het had als resultaat dat er een enorme volksverhuizing plaats heeft gevonden hier in huis. Afgelopen weekend al. Mijn vriend was/is een verzamelaar. Van veel spullen. We hadden sinds de verhuizing nog zo'n 40 onuitgepakte dozen staan (waartussen we dus heel gezellig anderhalf jaar hebben geslapen). Dus nu hebben we alles proberen uit te zoeken en zo veel mogelijk weggegooid. Maar had gehoopt dat ik zelf meer kon doen, maar dat valt me vies tegen. Dus zitten we nu nog in de rotzooi, maar dan beneden.. pfffff.. Zou het ook niet erg vinden als we drie weken verder zijn hoor. Je had het erover dat je veel was aangekomen Aukus, ik ben wat dat betreft ook goed log en dik en ik denk ook echt wel teveel aangekomen. Kan me daar absoluut niet druk om maken, behalve dat mn voeten het er absoluut niet mee eens zijn, en mn bekken en heupen nu echt niet meer weten wat ze overkomt.

Goed, dat was even het klaagmomentje.. verder ben ook ik blij dat het van dat lekkere weer is geworden. Al moet ik zeggen dat ik ook erg blij ben dat ik niet eind van de zomer uitgerekend ben.. dat lijkt me toch echt minder met warmte!!

naja, ik ga eens kijken of ik nog wat op kan ruimen (weg kan gooien.. vriend is nu niet thuis dus ideale moment!!:) )

liefs gabriella

Geplaatst

He Meiden!!!

Lala, wat goed nieuws allemaal! Ben erg benieuwd naar wat de echo heeft uitgewezen voor vandaag. Hoe is het met jou dan? Wil het herstellen van de KS nog een beetje lukken? De foto's zijn mooi, wat kijkt hij helder uit zijn ogen zeg!

Irma, wat ben jij actief met fitness zeg....Was ik maar zo actief, ik ben helaas uitgegroeid tot formaat huis en kijk al op tegen het winkelen vanavond in het centrum van Zwolle voor mijn nichtje :S Hopelijk blijft mijn bekken 1 geheel hahaha

Nog steeds aan het 'rommelen' Noekie....Oeh ik ben zo benieuwd wie de eerst volgende wordt van ons topic !!!! Ja, ongelooflijk he dat je voeten zo pijn kunnen doen. Ik sta soms 's ochtends op en dan voelen ze zo beurs dat ik wel eens denk, hoe moet dat dan de rest van de dag. Maar eenmaal beneden gekomen lijkt het wel alsof ze weer helemaal numb zijn. Inderdaad bankhangen, of in mijn geval lekker in de tuin zitten....eigenlijk hebben we het weer wel mee de laatste tijd :D

He Gabriella, ik zou die dozen gewoon in een kamer zetten met een deur die dicht kan...als je straks kraambezoek hebt dan kan je ze verplichten bij elk bezoek 1 doos te helpen uitpakken hahahaha ;)

Maar serieus; da's wel vervelend voor je... Hopelijk komt snel het einde van de stapel in zicht. te veel aankomen, tja,. ik ben vanmorgen naar de lactatiekundige geweest en heb met haar ook doorgesproken wanneer je mag afvallen met borstvoeding; zij geeft aan dat de eerste drie maanden je niet te veel mag afvallen maar dat het vanaf 4 maanden niet zo veel meer uit maakt. Omdat ik bij FBTO zit wordt er een nieuw concept door hun vergoed. Inhet kader van MAKIBO ben ik bij haar terecht gekomen en heb ik bijvoorbeeld een borstcontrole gehad en allemaal handige tips die voor mij van toepassing zullen zijn. Ik ben daar echt met veel zelfvertrouwen vandaan gekomen zeg. Kan niet wachten!!!

Check de link: http://www.makibo.nl/BBPakket.html

Omdat ik enorme tieten heb gekregen (cup H) heeft ze me allemaal tips gegeven, echt fantastisch, dat had ik nergens kunnen lezen.... Voor de rest weinig gedaan. O, ja een enorme bak Violen bij de Aldi vandaan gehaald; ik heb er zin in!!!

nou ik ga mijn vent even ophalen, ik had de auto vandaag...Iedereen nog een fijne dag!

Geplaatst

haha, aukus, zo'n kamer hebben we inderdaad die dicht kan; de platenkamer van mn vriend!!!! Het was de eerste ruimte in huis die twee jaar geleden helemaal af was, lp's erin, platenspeler erin, vriend erin en ik was m zo een avond kwijt. Toen boven gingen verbouwen werd t de slaapkamer van zijn zoon dus kon hij niet meer bij zn lp's. Nu kon hij er eindelijk weer bij en kwamen we tot de conclusie dat we die ruimte echt nog even nodig hadden voor opslag.. je kan je voorstellen wat voor chagerijnige bui dat teweeg heeft gebracht.

Ik stond ook te kijken van de actieve fitness actie! Dat doe ik je inderdaad niet na Irma! Ik schuifel zo een beetje door t huis in een veel te grote joggingsbroek, wijde trui en zelfs de sandalen van mn vriend omdat ook mijn voeten aan t opzwellen zijn. Als iemand mij ooit had verteld dat ik er zo bij zou zitten tegen t einde van mn zwangerschap had ik diegene voor gek verklaard. Ik moest en zou er gewoon leuk uit blijven zien. Nou, het interesseert me echt helemaal niets meer!! Behalve als ik de deur uit moet... maar wie weet gaat ook dat nog veranderen!! haha.

Ik heb trouwens wel iets vervelends, misschien dat iemand tips heeft, er zit al een paar dagen een spier of zenuw in mn linkerbil die zo af en toe zooo'n pijn doet. Het zorgt ervoor dat ik niet meer normaal in bed kan liggen zonder dat t er af en toe inschiet en overdag zorgt t ervoor dat het lopen met momenten bijna niet lukt. Ben benieuwd of iemand dat herkent.

Gisterenavond zijn wij naar het ziekenhuis geweest voor een voorlichtingsavond. Ook daar twee bijeenkomsten van lactatiedeskundigen gehad en ik ben ook errug gerustgesteld. Ga absoluut geen kunstvoeding in huis halen of mn kolfapparaat al compleet maken. Dat was volgens hen echt nog niet nodig. Ik dacht dat ik veel te weinig ervan wist, maar ze stelden me behoorlijk gerust en daarbij kan je altijd nog contact met ze opnemen.

Verloskamer gezien, babykamer bezocht... sja, dan komt het allemaal wel sneller dichterbij nu!! Vind het echt heel spannend.

Maar begin er ook steeds meer klaar voor te worden.

Nou meiden, iedereen nog lekker genieten van t weer. En die violen ga ik ook eens even achteraan!!!

liefs gabriella

Geplaatst

Hej hoi,

nou vanmiddag weer op controle geweest, alles gaat goed, de kleine zakt steeds verder.

Dus jah afwachten geblazen hoelang het nog duurt..

Ben vanmiddag even het centrum in geweest, geen succes, normaal loop ik zo het hele centrum van Heerenveen even door 2 straten dus das best te doen, ik was nu blij dat ik halverwege de eerste straat gehaald had... last van mijn liezen, voeten en buiten adem..... gaat lekker.... Dus maar weer over tot bankhangen :D

Geplaatst

He allemaal,

Oeh dat door het centrum waggelen was idd geen succes, gelukkig maar dat we er niet super lang over deden... cadeau´s binnen dus snel weer weg gegaan. Normaal had ik ook altijd een flink looptempo, maar nu wordt ik zelfs ingehaald door senioren. Hier is de kleine ook praktisch helemaal ingedaald en dat levert met het lopen ook zeker wel de nodige steken op. Maar goed, het eind is in zicht dus waarom moeilijk daarover doen.... Vandaag ga ik lekker verder in de tuin, mooi excuus om regelmatig even bij te komen in de stoel hahaha. Wel zin in...voor je het weet slaat het weer om hier in NL...

Ik zou trouwens een kolfapparaat aanschaffen, maar ik heb daar even mee gewacht. Ik heb een mooi boek meegekregen van de lactatiekundige en die stelt dat de eerste 6 weken je zoveel mogelijk je kindje moet laten drinken. Elke keer als er vraag is, dus gewoon toegeven, op zo´n manier verzeker jezelf ervan dat de borstvoeding goed op gang komt en dan is rond 6 weken de tijd om voor het eerst te kolven. Dat klinkt best wel intensief, maar ik kijk er ook wel naar uit. Het lijkt me een heel fijn en intiem moment als het allemaal wil lukken. Daarnaast is het zo dat speentjes erg slecht blijken te zijn voor de borstvoeding omdat je kindje daar lui van wordt mbt zuigbewegingen en hetzelfde geldt voor de fles geven. Dat had ik nog nergens gelezen. Maar goed om te weten, die gaan dus ook niet mee naar het ziekenhuis....

Trouwens Gabriella, zo´n pijn in de bil daar heb ik geen last van, maar er is wel zo´n zwangerschapskwaaltje die daar mee te maken heeft. ik ben de naam even vergeten, maar dat komt dan door het indalende hoofdje die op een zenuw drukt en dat kan uitstralen tot in je benen. Hier wordt ik elke ochtend ook wakker met een pijnlijke lies, meestal links omdat ik dus op mijn linkerzijde heb geslapen. Ik vroeg me al enkele dagen af wat dat toch zou zijn, maar vanochtend viel eindelijk het kwartje, het is vast het hoofdje dat tegen de baarmoedermond aandrukt, kan niet anders, want wordt ik wakker op mijn rechterzijde, dan is het rechts...

Ach, genoeg gezeikt, lekker de tuin in !!!!!!

groetjes!!

Geplaatst

Hey Aukus,

Bedankt voor de 'oplossing'! Maakt het allemaal wat logischer en ook minder vervelend.

Heb eigenlijk ook veel zin om vanmiddag lekker de stad in te gaan. Er moet nog een zomerjas komen, ijsjes gegeten worden natuurlijk en wil toch nog even kijken voor wat babyspulletjes.

Ach, ik zie wel hoever ik kom, desnoods rij ik van parkeerplaats naar parkeerplaats.. haha.

Had vanmorgen ineens weer de opwelling om er weer eens wel leuk uit te zien met dat mooie weer. Mooie rok aangetrokken, shirtje erop, met dikke buik.... en slippertjes aan. Sja, en toen ging t mis!! Ik pas zelfs mn slippers niet!!! hahahaha... Het ziet er echt niet uit.

Dus sja, heb mn ouwe broek maar weer aangetrokken en mn gympen.

Morgen gaan we (eindelijk!!) naar de drukker voor het geboortekaartje. Hebben zelf iets gefabriceerd, hoop dat het allemaal gaat lukken. Verder de laatste dingetjes in huis opruimen en onze kas van glas gaan voorzien (ik regel en wijs aan, vriend zet t erin) omdat de kat nu al een jaar denkt dat t haar kattenbak is. Dus ook hier lekker de tuin in!

Nou meiden, geniet van t mooie weer!!

liefs gabriella

Geplaatst

Hihihi klinkt goed dames!! Geniet er nog maar van!

Als herustelling kan ik zeggen dat de conditie zo goed als helemaal terug is na 14 dagen. Zelfs na een KS. Ik hoop alleen dat jullie t kalmer aan (kunnen) doen als ik. Ik heb gisteren naar de ks wond laten kijken en dr zit een behoorlijke intsteking in. Het probleem van n hoge pijngrens, te hoge lat, en snel herstel. Je drnkt dan weer vanalles te kunnen en diet dat dan ook. Hier ook geen siciale controle hehad van kraam of verloskundige dus lekker mn gang gegaan. Zucht

Maar goed, nu wel sociale controle, Matt en ik delen n kamer nu en antibiotica gekregen en verpleging die streng kijken. Dus komt goed met me. Mannetje doet t goed. De echo liet zien dat 4x dag karheteriseren even goed werkt als 24:7 katheter in. Dus..... Nu nog opleiding en meneer moet nog wat groeien en zwaarder worden. Ook moet hij zn coordinatie met drinken en ademen nog goed leren maar als dat allemaal klopt mogen we naar huis!! Jippie!!

Tot zover!!

Ow, kolf aanschaffen idd niet doen, zou beginnen met kolf huren, mocht je moeten/willen gaan kolven. En idd zoveel mogelijk aanleggen is t best voor productie :-)

Hier nu op n dag tijd kolf productie verdubbeld na t verdubbelen vd borstvoedingsmomenten. Maak je niet druk, komt vanzelf goed

Geplaatst

Lala,

wat fijn om wat van je te horen. Wat goed dat die kleine Matt zo vooruit gaat! 4*katheteriseren klinkt inderdaad veel beter dan 'round the clock. Vooral als ze straks beweeglijker worden en hij misschien zijn eigen katheter eruit kan trekken. Dat moet je toch echt niet hebben! Maar nog een paar kleine stapjes en hij mag lekker naar huis. Wat een goed vooruitzicht! Maar wel een beetje typisch dat je dus niet zo goed heb gezorgd voor jezelf. Foei Lala! Ik hoop wel dat de antibiotica snel aanslaat, want het zou vervelend zijn als die ontsteking niet onder controle komt.

Maar kan je je nog wel een beetje vermaken dan? Heeft Peter je breiwerkjes al meegenomen? Vast wel toch....het lijkt me verschrikkelijk om in het ziekenhuis te moeten liggen, ik zou daar niet tegen kunnen hoor :S

Kolf heb ik idd nog niet aangeschaft. Ik krijg wel aanbiedingen van vriendinnen of ik hun oude niet wil, maar dat wordt heel erg afgeraden, dus dan moet je dat tactisch brengen: Nee ik wil hem echt niet, natuurlijk ben je schoon op jezelf....maar wist je dat melk uit bloed wordt gemaakt....nou in bloed kunnen allerlei beestjes zitten.... Ik zie het mezelf al uitleggen. Hoe dan ook, Ik wacht rustig de productie af, maar ben erg blij met dat boek. Er staan waardevolle tips in en ik laat me niet snel wat wijs maken. Maar zoals met alles waar ik nog geen kaas van heb gegeten is de behoefte aan een grote dosis informatie groot. Ik ben zo blij met de Makibo constructie (daar zou jij Lala, ook gebruik van kunnen maken omdat FBTO het heeft opgenomen in zijn pakket sinds januari). Ik krijg in ieder geval rond de kraamweek, week 6 en als ik weer aan het werk ga begeleiding. Daar ben ik erg blij om, want ik heb de lat hoog gelegd: minimaal 1 jaar borstvoeding als lukt. Vooral het vooruitzicht om een pond per 1 á 2 weken af te vallen vanaf maand 3 á 4 klinkt goed hahahaha. Maar nee, serieus, het is jammer dat het de vruchtbaarheid onderdrukt, maar aangezien ik en Ingmar allebei allergieën hebben is het wat mij betreft een must...

Nou ik ga weer met mijn handen in de modder (schoon uit de zak > Gabriella, kijk uit met de katten he; wel handschoenen aan doe ik ook, dan maar truttig)

groetjes!!!!!

Geplaatst

Whaha..... Had jaren geleden al besloten dat truttig okay is. Burgerlijk niet :-)

Foei lala klopt wel ja. Maar je denkt sterk te moeten wezen voor zo'n kleintje maar eerlijk gezegd boeit t hem weinig wie zn flesje geeft. Borst is lekkerder maar goed als ie niks te kiezen heeft...

Ik had t gezien bij FBTO, zal ns kijken wat ze voor mij nog kunnen doen zodra ik thuis ben. Hier krijg ik alle hulp die ik nodig heb. Zelfs op de neo-nat afdeling heeft n verpleegster/lactatiekundige zich nog vrij gemaakt om tips en trucs te komen geven. En tjee, wat hielp dat!! Ik leg mn mannetje in rugby houding aan, elke andere houding wil (nog) niet lukken. Mn tepels wijzen naar beneden en dan is t lastig om m anders aan te leggen. Je moet t maar weten!

Ik hoop Matt ook langer dan n half jaar bv te kunnen geven. We gaan t zien zodra we thuis zijn ;-)

Veel Plezier met wroeten in aarde!!!

Xx

Geplaatst

Ja, naar beneden wijzende tepels, daar heb ik ook last van. Dacht ik dat ik gewoon een peervormig lichaam had en het daar mee moest doen, nu schijnen mijn borsten óók peervormig te zijn.... :S Nou ja, ben toch getrouwd hahahaha ;)

Ik heb als tip gekregen om 2 gastenhanddoekjes op te rollen en die onder mijn borsten te stoppen, dan staat de tepel rechtop als het waren en heb ik het overzicht. Heb je trouwens nog die nieuwe voedingsbh's gezien van Mammae? Ze zijn wel duur 90 eurie, maar ik heb er dus eentje aan gehad en wat blijkt; hetzelfde effect als met de rollen gasthandoekjes; de tepel staat mooi en ik kan makkelijk aanleggen als ik dat zou willen. Ik heb ,ezelf er eentje beloofd en straks; 2 weken na de bevalling laat ik er eentje aanmeten. Want ze zijn ook wel heel erg mooi....ach af en toe moet je jezelf verwennen he!

gr. aukus

Geplaatst

Hey dat wist ik niet, dat het afgeraden wordt om zo'n kolf over te nemen. Nou is het wel zo dat ik sowieso een nieuwe slangenset aan moest schaffen nog, maar ik zal er zeker naar vragen bij de winkel als ik dat ga doen.

Lala; wat fijn van je te horen!! En wat een goed nieuws over Matt. En idd een heel dikke foei voor jou!!!! Zorg goed voor jezelf joh, kan je straks ook extra genieten van je kleintje thuis.

En.. haha, heb net gelijk even gekeken.. maar mijn tepels staan niet naar beneden. Toch ga ik nog wel kijken naar zo'n bh als waar je het over hebt Aukus. Altijd makkelijk, en t begint steeds meer te kriebelen om er ook weer een beetje toonbaar uit te zien in plaats van die veel te grote onderbroeken, wijde shirts en joggingspakken...

Zag gisteren een foto van mezelf van vorig jaar in een kort rokje!!! Aaaahhh....

Oh, en die handschoenen.. ik kom al een paar maanden niet meer in de buurt van die kas (lees: kattenbak) ben zelfs bang dat het inademen van die lucht al slecht voor me is.. (zal wel wat meevallen maar toch)

En die borstvoeding.. ook ik ga dat zo lang mogelijk proberen. Ze hebben van de week in t ziekenhuis alle voordelen weer eens opgenoemd en dat was overtuiging genoeg voor mij. Ze zeggen zelfs dat het overgewicht op latere leeftijd kan beperken, de groei van de organen gaat veel beter, het kindje krijgt veel beter anti-stoffen binnen.. naja, genoeg toch!!

Nou, hier is t weekend officieel begonnen...

liefs gabriella

Geplaatst

He allemaal,

Normaal zou ik weer eens uitzonderlijk vroeg wakker zijn, maar blijkbaar heeft de zomertijd nog een functie ;) Nu ben ik gewoon vroeg hahahaha. Ongelooflijk hoe hard Ingmar kan snurken, waarom heb ik daar nu pas last van, ik slaap al 11 jaar naast die man :S Nou ja, hoe dan ook....nieuwe dag nieuwe kansen, da's altijd goed nieuws.

Borstvoeding revolutie. Tja, ik denk dat als het goed te combineren is met mijn werk straks, dat het de beste oplossing is. Ik hoop ook dat het redelijk makkelijk zal gaan, maar hoe je je ook instelt je kindje moet ook goed leren drinken en dat kan je zelf natuurlijk maar tot een bepaalde hoogte beïnvloeden. Daarentegen is het in Nederland en veel westerse landen ook nog eens zo dat er allemaal regels zijn omtrent BV. Maar volgens dat boek eigenlijk best raar; want natuurlijk gedrag bepaald dat kinderen tussen hun derde en vierde levensjaar zelf de borst verlaten. Maar tot zijn derde doorgaan zal niet maatschappelijk kloppen en veel problemen opleveren denk ik. Ook vraag ik me af of voeden in het openbaar zo makkelijk zal zijn zoals ik er nu over denk. Uiteindelijk is het niet iets wat je vaak tegen komt in het straatbeeld....Ach eerst maar eens zorgen dat het op gang komt...ik draaf nu wel erg door hahaha

Hopelijk wordt het weer zo'n mooi dagje vandaag, ik heb er zin in! Eerst maar eens wat was weg werken en een filmpje kijken tijdens het opvouwen, wat kan het leven toch zwaar zijn hahahaha

Geplaatst

Aukje,

Aan ons dan maar om dat beeld te veranderen!

In Weert is er elke week in t restaurant vd v&d een " borstvoedings café. Juist Om het beeld te verbeteren. Misschien is in kampen Ook wel zoiets? Of anders zoiets opzetten?

Het is hier vlgs mij n samenwerking van LLL en Borstvoeding natuurlijk dames.

Vergelijk t maar met n breicafé of leesclubje :-)

Maar goed we zien wel hoe t loopt. Hier in ziekenhuis heb ik in ieder geval aangelegd terwijl er bezoek was.

Oe, even klagen : IK WORDT GEK VAN JENGELENDE BABIES!!!!

Zo, dst is er weer uit. Die van ons huilt alleen als hij honger heeft of hele erge buikkrampjes. Niet om vanalles ennog wat. En dit zijn vanalles en nog wat jengelaars. Ow wat heb ik daar n hekel aan!! De kamer hiernaast is de paPa nog mee aan t doen ook - ik kán m wat!!! -

Buikkrampjes: arme man had er vannacht heel veel last van. Heb m maar bij me genomen. Dat hielp super. Krampjes bijna weg en dus ook t geklaag. Zielig wel hoor. Je weet en ziet dat ie krampjes heeft maar je kunt zO weing. Buik tegen buik (huidcontact - buidelen) helpt gelukkig.

Zo ... Ook hier vroeg op maar dat hoort bij t moederschap zeggen ze ;-)

Tot!! Ga koffie scoren.

Geplaatst

Nee in Kampen is dat niet te vinden. Wel in Zwolle, maar dan ligt de nadruk meer op voorlichting. Misschien dat ik wel een keertje ga kijken. Maar ik blijf erbij dat ook al is het raar dat langvoeders scheef aangekeken worden het een beeld is wat niet snel zal verdwijnen. Maar ik zie wel hoe lang ik het vol kan houden icm werken. Ik heb er in ieder geval wel veel zin in :D

Dus je lag tussen jengelende baby's Lala, hahaha, arme jij....die kleintjes liggen daar vast voor niets >zielig hoor. en buikkrampjes is natuurlijk helemaal vervelend, daar heeft Matt vast ook iets meer last van omdat hij al zo snel bij jullie is gekomen. Althans dat las ik laatst over premature baby's. Hoe is het trouwens met het katheter verhaal? Mag je hem al mee nemen naar huis?

Ik ben nog maar net mijn bed uit, maar ik denk dat ik lekker weer terug ga.....me tired.....

tot laters!

Geplaatst

Ha! Heb net van 4 tot half 6 geslapen!

En ga zo weer terug! Damn, die antibiotica heeft n leuk effect!

Sonderen ging goed gisteren, ga zo weer doen. Morgen krijg ik de sonderen voor thuis opleiding. En dan moet kleine boef nog dikker worden (waar hij al hard mee bezig is) en dan mogen we naar huis.

Nog eventjes!!!

Ik kijk ook wel hoe lang meneer aan de borst wil drinken hoor. Geef nu n mix van borst en fles. Eens kijken hoe dat thuis te regelen is. We zien wel!

Heb mn afspraak bij de chiropractor gemist door bevalling. Begin t te merken :S

Ik moet gaan sonderen, tot!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Heb me helemaal suf zitten prakkiseren, maar wat is sonderen? Heeft t met het catereteriseren te maken? (wat een woord, leuk voor scrabble!!)

Maar het klinkt optimistisch allemaal met die kleine.

Gisterenavond hebben we hier alvast een voorproefje van de bevallingsstress gehad. Waren weg geweest om ergens glas voor in de broeikas in de tuin te halen, toen ik elke keer krampen (oftewel weeën) kreeg. We zaten nog in de auto en het kwam vrij regelmatig. Er kwam gelukkig al vrij snel een enorme rust over me heen, terwijl mn vriend 'heel relaxed' zo snel mogelijk naar huis reed.

Thuis de tijd een beetje bijgehouden en het heeft al met al ongeveer anderhalf uur geduurd waarbij ze om het kwartier kwamen. Er was ook ongelooflijk veel beweging in mn buik. Tussendoor snel de batterijen van het fototoestel opgeladen en ff snel een tas bij elkaar gezocht want ja.. stel je voor!

Maar goed, na anderhalf uur stopte het, was mn buik echt een heel eind gezakt en konden we constateren dat het behoorlijk ingedaald was.

Was wel even gek eigenlijk, was er eigenlijk al wel wat mee bezig dat als het nu zou gebeuren ik het eigenlijk niet zo erg zou vinden. Maar vind het ook prima dat ie nog even lekker binnen blijft. (al zijn mn nachten nu dus echt slapeloos...)

Voordeel nu is wel dat de pijn in mn been helemaal weg is. Er zat dus wel degelijk een zenuw afgeklemd denk ik.

Verder gisteren terug geweest naar het ziekenhuis voor mn pols. Hoefde niet, maar aan de andere kant van waar het scheurtje zat, zitten nu drie harde bobbeltjes die er ook voor zorgen dat ik mn pols niet goed kan bewegen. Heel fijn als je dan tegenover een dokter zit die voelt, kijkt, denkt en nog eens voelt en dan uiteindelijk zegt dat hij dit nog nooit heeft gehad en geen idee heeft wat het is.... hmmmm.

Foto wilden ze nu niet maken, een echo en mri had ook geen zin omdat ze er toch weinig aan gaan doen zo vlak voor de bevalling. Het zal daarna waarschijnlijk een kijkoperatie worden als ik er last van blijf houden. Dus da's een leuk vooruitzicht!

Naja, heb op t moment wel even andere dingen om me druk over te maken. Na gisterenavond ben ik me er nog bewuster van dat het allemaal zo lang niet meer gaat duren en het handig is dat de babykamer nu echt schoongemaakt gaat worden, ik toch echt de laatste dingetjes ga regelen en me verder om weinig dingen meer druk ga maken.

Oftewel; ik ga gewoon weer lekker even mn bed in!!! (haha, nu kan t nog!)

Fijne dag meiden,

liefs gabriella

Geplaatst

He allemaal,

Nou ik dacht het te weten Gabriella, hahahaha, maar helaas als ik de officiële definities lees voel ik me echt dom....en weet ik ook niet wat het betekend. Ik dacht dat Lala gewoon bedoelde dat ze sondevoeding; of bijvoeding ging geven...

Hier is de link met niet veel ontluikende informatie": http://www.encyclo.nl/begrip/sonderen

Wat goed dat je kindje is ingedaald!!!! Scheelt enorm he, althans voor mij wel, ik heb toch meer lucht, maar moet er wel vaker uit 's nachts en heb wat meer steken na een stukje lopen, maar idd; het komt echt dichterbij :D Heb er wel zin in. Wat apart dat je het zo bewust hebt meegemaakt, bij mij is het 's nachts gebeurd en ik herinner me idd zeurderige krampen, maar heb er voor de rest weinig last van gehad. Wat vervelend van je pols trouwens. Da's dan idd even afwachten en hopen dat het straks goed komt. Misschien zijn die bultjes extra litteken weefsel? Hoop in ieder geval dat ze het straks voor je fiksen.

Hiero slaap ik me ook een slag in het rond. Ik heb het idee dat ik een soort van batterijtje aan het opladen ben. Ik kan toch moeilijk weer moe zijn na 3 uur wakker te zijn geweest. Maar blijkbaar toch wel, want het bed is mijn grote vriend. ik ga er zo ook weer lekker naar toe. Heb er zin in :D

De kinderkamer is eigenlijk best klaar, maar toch heb ik nog steeds geen foto's gemaakt. Vrijdag krijg ik de klossen voor onder het bed en zelfs de vluchtkoffer is zo goed als ingepakt. Verschrikkelijk confronterend idd....nog maar eventjes. Leek nog maar zo kort geleden dat we de 20 weken echt hadden en moet je nu eens kijken waar we zijn aangeland. Het is ook wel een fijn vooruitzicht dat ik straks lekker met de kleine kan knuffelen en wandelen, heb daar zoveel zin in. Maar eerst nog eventjes de puntjes op de i, zoals je zegt. Ingmar heeft ook een kuurtje gehaald voor zijn koortslip die hij incidenteel krijgt. Met dat kuurtje weten we zeker dat het dan niet de kop op steekt aangezien het heel gevaarlijk kan zijn voor een kleintje. Ik zou het verschrikkelijk vinden als hij niet kan knuffelen met de kleine man....

Vrijdag komt mijn moeder langs en dan gaan we een muurtje in de woonkamer behangen. Ingmar weet nog van niets. Komt hij thuis en dan is een klein stuk muur in ene een andere kleur hahahaha. Heb er zin in. Alles komt tegelijk vrijdag want ik moet mijn langharige kater ook naar de kapper brengen. Die is zo aan het ruien en heeft verschrikkelijk veel onderwol. Als hij geholpen is dan heeft hij een lekker luchtige lente jasje en hoef ik niet bang te zijn dat ik onverwacht moet bukken om een haarbal te verwijderen, want daar heeft hij dan mooi even geen last meer van. Normaal kan ik hem goed zelf bijhouden, maar de laatste tijd heb ik duidelijk verzaakt :(

Ach ja, we zullen zien hoe dat uitpakt. Nou lekker terug naar bed voordat het té warm gaat worden op zolder (moet toch eens gordijnen fiksen)

gr!

Geplaatst

Hee Gabriella! Komt nu echt dichtbij he?! Toch ook al m vluchtkoffer klaar? Batterijen idd opladen en n setje nieuwe (niet oplaadbaar) voor reserve, jeweetmaarnooit. Zult toch altijd zien dat op zo'n moment de oplader dienst weigert.

Sonderen is n makkelijkr te spellen woord dan katheteriseren, maar ook minder woordwaarde :-)

Minder bericht van je pols trouwens maar niks om je mu druk te maken. Komt vast in orde!

Hier nog steeds alles zn gangetje. Meneer blijft t goed doen. Ik ben op de zaalarts aan t wachten voor n update.

In de tussentijd dan maar verder met t dekentje breien. Komt ook goed alleen minder snel als gedacht maar wordt wel leuk.

Tot!!!

Xxx

Geplaatst

Het schiet voor iedereen op zo te horen, super zeg. En idd als k zo terug kijk lijkt de 20 weken echo nog niet lang geleden en nu staan we op het punt onze kleine nog beter te mogen bekijken en leren kennen!

Hier rommelt het wisselend afgelopen nacht was het rustig de nacht ervoor veel krampen gehad.. Dusnog steeds afwachten! Heb geen rust meer in mijn kont, bankhangen is geen succes meer.maar wat.doen houd ik ook maar een half uurtje vol, dus ben de hele dag in strijd met mezelf... Gezellig :S nou ik ga ff eten en dan kijken dat ik jan-lucas zo ver krijg om weer wat te gaan doen, hij word zo vrolijk van mij de laatste dagen.... Hij mag graag even tv kijken savonds en tsja ik kan niet meer stil zitten.... :))

Geplaatst

Wie is eigenlijk t eerst aan de beurt? Als we naar officiele data gaan kijken??

Besef nu pas dat ik eigenlijk geen normale en zeker geen leuke zwangerschap heb gehad. De eerst 19 weken zaten vol onzekerheid en ook al misschien n voorgevoel waardoor ik die leuke wolk nooit gezien heb. De weken na de 19 waren gevuld met spanning en voorbereidingen op een vroeggeboorte. Ik ben 1x bewust gaan shoppen voor kleertjes en dat was nadat we hier in Leuven te horen kregen dat zo snel mogelijk halen t beste was.

Zelfs het genieten van zw.verlof zat er niet in. Natuurlijk ook omdat ik al thuis was maat zeker ook omdat die maandag ik al in t ziekenhuis lag. Als ik jullie zo hoor over deze laatste weken besef ik dat ik ook dát gemist heb.

Maar niet getreurd: ik heb mn kleine man al bij me en kan m al lekker knuffelen. Hij heeft heel vaak zn ogen dicht en dat is wel jammer want hij heeft me toch een paar mooie kijkers!! Hij gaat echt m hartebreker worden hoor!

Ik hoop dat manlief vandaag komt, knul heeft geen schone kleertjes meer :S

En hospitaalkleding is....saai en nog groter dan hij nu al aanmoet.

Geplaatst

Ja Lala, als je t zo inderdaad gaat bekijken is het zeker geen pretje voor je geweest. Maar geloof me; die roze wolk is een grote fabel. Sowieso..

Maar, ik snap absoluut dat je ook die stad ff op je gemak in had willen lopen, zonder haast en zonder noodgedwongen oorzaak. Dat is inderdaad erg jammer. En ook al kunnen wij steen en been klagen over kwaaltjes, dikke voeten, niet kunnen slapen, wee-achtige verschijnselen en andere onzekerheden... ergens had je ook dat willen meemaken in plaats van de zorgen die jullie ervoor in de plek hebben gekregen. Het heeft geen zin om daar overheen te praten, want wat kan ik me nog goed herinneren dat ik zoo graag zwanger wilde zijn, en zoo graag die kwaaltjes ook wilde hebben, en zoo graag op het einde niets anders meer hoefde dan alleen maar zwanger te zijn.

Dus ja, begrijp het dat je het mist, hebt gemist. Daar ga ik ook niets tegenover zetten!

Ik kan alleen maar hopen voor jullie dat je snel met de kleine jongen naar huis kan, het is toch fijner om daar in die mooie kijkers te gluren dan in t ziekenhuis!

Nou, ik zal voor jou wat extra waggelen, vocht vasthouden en een indalend kind in bedwang proberen te houden, wellicht dat t iets compenseert... ;)

Geniet van je kleine man. Ik ben zoooo benieuwd hoe dat gaat zijn, om eindelijk je eigen kleintje vast te kunnen houden...

liefs gabriella

Geplaatst

Haha, dat gaat vanzelf!! :D en maakt heel veel goed ;-)

Waggel ze!!

Mannetje ligt weer te slapen. Is beter dan n pup. Puppies spelen al met hele scherpe tandjes en moeten na elk slaapje, maaltijd of speelmoment buiten gezet worden. Kleine mannetjes trek je n schone luier aan hihi

Krijgen niet zo snel tandjes en mág je na elke maaltijd, slaapje of speelmoment buiten zetten hihihi

Opleiding was ok. Heb niet veel nieuws geleerd;-)

Oogjes dicht of breien..... Hmmmmm...... Keuzes, keuzes....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden