Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Girls!,

Spannend Noekie, ik kan me voorstellen dat je er echt klaar mee bent; hopelijk denken ze met je mee en gaan ze je inleiden. Had van het Sofia ziekenhuis in Zwolle tijdens de voorlichting gehoord dat ze tegenwoordig de 42 niet vaak meer afwachten. Mijn VK staat er anders tegenover. Die blijft zeggen is alles potdicht dan is het potdicht en is inleiden een drama. Nou we merken het vanzelf, misschien heb je geluk en laat het kleintje a.s. donderdag zelf wel blijken wat die ervan denkt ;)

Jammer dat je geen 5 cm ontsluiting had Gabriella, maar je bent wel bezig met een geboorteslinger toch? En ik vind best dat we mogen klagen met 38 weken op de teller. Afgelopen nacht alleen maar harde buiken zonder een duidelijke trend of ritme. Erg vermoeiend. Heb weinig geslapen en ga er dan ook gewoon weer lekker in zo. Vanmiddag komt mijn schoonmoeder en dus moet ik dan wel een beetje 'presentable' zijn. De dagen gaan best langzaam. Gelukkig kon ik mijn vriendin gisteren zover krijgen leuke dingen te gaan doen; dus nou ja die dag ging wel snel. Maar vandaag zal wel weer een langzame zijn; dus maar snel weer onder de wol.

tot laters!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oeh ik heb de woede van de babybytes forum op mijn nek gehaald door te schrijven dat ik vind dat er wel veel geklaagd wordt.... :S Bad aukus! Kon het niet helpen. Er is niets mis met klagen maar ik denk wel eens als die dames toch eens wisten hoe de meeste vrouwen hier op het ivfmoeders forum door een hel gaan om uberhaupt zwanger te raken. Zouden ze dan nog steeds alleen maar kunnen klagen. Nu klaag ik voornamelijk hier dan....maar ik heb vanaf dag 1 in spanning gezeten en ik blijf het zo regelmatig een wonder vinden...ik denk gewoon niet dat sommigen zich daar op die website iets van kunnen snappen. Hier wel. Ik denk ook regelmatig aan Lala en Peter; over hoe hun weg is verlopen. En soms kan ik al helemaal emo worden bij de gedachte dat dit misschien de enige keer is dat ik zwanger mag zijn. Dat doet ook pijn maar daar probeer ik me maar overheen te zetten. Misschien komt het door de gebroken nacht of de hormoontjes... Misschien had ik maar beter niets kunnen schrijven op die babybytes site hahahaha.....nou lekker weer onder de wol! Gr. aukus

Geplaatst

Hahaha, ik zie je ook helemaal gaan Aukje! Maar idd, babybytes forum, daar ben ik geloof ik twee keer gaan kijken (voor mn zwangerschap) en was meteen genezen. Wat een mutsen!

en laten we dan vooral ook zwijgen over de 'ik hebeen keertje de pilmovergeslagen en nu denk ik dat ik zwanger ben maar ik ben wel twee dagen geleden ongesteld geworden en ik durf geen testje te doen' mutsen. En dat overigens in slecht nederlandsch en vaak met een 'ik ben net 16' erachteraan

tja, wat zal ik zeggen.....

maar dames, jullie gaan goed zeg!

ik vind t overigens wel tijd voor de eerste april baby. Dus ... Schiet maar lekker op! Hahaha

hier alles zn gangetje, peter is weer werken, fulltime, dus moet t nu alleen zien te rooien. Zonnetje helpt wel, moet ik zeggen.

Maar de nachten zijn nog steeds erg kort. :S

En een dikke :hugg:

En

YOU GO GIRLS!!!

Geplaatst

Meiden, inleiden terwijl je potdicht zit kan wel! Ik zat met 37w1d nog potdicht en toen hebben ze een ballonkatheter geplaatst. Die viel er na 6 uurtjes uit en toen had ik 3 cm ontsluiting. 4 uur nadat de vliezen zijn gebroken is m'n allessie geboren!

Geplaatst
Meiden, inleiden terwijl je potdicht zit kan wel! Ik zat met 37w1d nog potdicht en toen hebben ze een ballonkatheter geplaatst. Die viel er na 6 uurtjes uit en toen had ik 3 cm ontsluiting. 4 uur nadat de vliezen zijn gebroken is m'n allessie geboren!
Het valt me op dat mijn VK en ziekenhuis beiden wat anders zeggen. Maar als jij het zegt Melis dan geloof ik dat meteen! Je hoort zoveel tegenstrijdige geluiden soms....althans hier in Kampen. Gaat het trouwens goed met Vince: had gelezen dat hij misschien een koemelkallergie heeft? Hopelijk weten ze snel meer. Zo'n huilend kleintje is zooooo zielig!Thanks for the sympathy Lala hahaha....ik snap zelf ook niet wat me bezielde. Ik had denk ik teveel gehoopt op een normale respons op die site. Ach ja. Je klinkt inderdaad door je berichtje door moe... En ja we mogen wel eens opschieten. Jij weet al hoe het is om zo'n heerlijk hummeltje te hebben....Ik wil ook!!!!! Nou ik sleep mijzelf uit bed en ga het huis fatsoeneren want mijn schoonmoeder komt langs....
Geplaatst

Vince ligt voor de 2e keer in één week tijd in het zkh omdat ie non stop huilde/krijste. Eerste x weggestuurd met de mededeling; huilbaby, leer er maar mee omgaan. Hell no, mijn baby heeft pijn losers!! Gewoon weer terug gegaan naar het zkh en nu krijgt Vince andere voeding en maagzuurremmers ivm reflux. Mogelijk ook een koemelkallergie. Ik liep net over de kraamafdeling en zou daar zooooo graag weer willen liggen; bevallen was zo geweldig, ik mis het iedere dag nog!Succes met de laatste loodjes, en geniet er ook van!!

Geplaatst

Hihi, heb ik een iets andere mening over Melis! Maar nog zo'n kereltje erbij? Ja meteen!!! De niet leuke zwangerschap en tegenvallende bevalling (nou ja, de tijd erna) ja als t moet neem ik dat op de koop toe. :-)

Ik las laatst trouwens iets over KISS kinderen. Misschien voor jou ook interessant om even op te zoeken Melis, gaat over kindjes waarbij wervelkolom niet helemaal recht staat en er spierspanning op nek en hoofd staat. Waardoor een riedel aan 'dingetjes' konden ontstaan: huilbaby, reflux, scheef hoofd (duidelijke voorjkeurshouding) niet willen kruipen e.d. Wellicht interessant voor jou.

Geplaatst

Aukus,

je hebt gelijk hoor! Maar eerst katheteriseren, voeden en kolven....en dan n tukje.....

afwas is al gedaan en alle post is binnen. Dus kan zo idd even plat (als mannetje niet teveel krampjes heeft na t eten...)

Geplaatst

Ai Melis,

dat klinkt niet fijn. Arme Vince. Echt wel lastig dat ze je dan ook niet echt goed kunnen helpen. Dat wat Lala zei over KISS kinderen daar heb ik idd ook over gelezen. Een verhaal van iemand die ook van het kastje naar de muur werd gestuurd. Iedereen had een andere mening+ de VK, kinderarts, huisarts. Uiteindelijk is zij naar een goed gecertificeerde manuele therapeut gegaan en die heeft dus heel voorzichtig met drukpunten de wervels los gemaakt. Ze kreeg een ander kind terug. 1 Die niet meer huilde, goed kon kruipen en lekker aan het spelen ging. Niet dat Vince dat dan meteen moet hebben, maar het kan natuurlijk iets zijn wat iemand over het hoofd ziet. Het is zo lastig met zo´n kleintje die niet goed kan vertellen wat er aan de hand is. Veel succes ermee in ieder geval. Grappig dat je zelfs weer wilt bevallen. Ik zie dat als een noodzakelijke hindernis waar ik wel steeds meer naar uit kijk, maar het is wel een beetje, nou ja, onbestemd allemaal. Ik hoop dat ik een goede ervaring zal hebben.

Maar ik kan me voorstellen dat Lala toch van ver moest komen. Maar uiteindelijk zal het voor jou ook wel goed komen Lala, ik ben ervan overtuigt! Gelukkig maar dat je nog een tijdje ´vrij´ hebt, kan je lekker alles stroomlijnen zodat de overgang goed te doen is!

Nou zit ik hier met mijn goede gedrag maar geen schoonmoeder.....ze zou om 15:00 komen, het is al bijna 3 kwartier later :S Nou ja, ik ga maar op zoek naar een goed recept. Ik las een recept over Rendang vlees met chinese eiermie en dat lijkt me wel wat, heb veel zin in spicy eten de laatste paar weken, hmmmmm.....heb trek, maar even een koekje snoepen ;)

Geplaatst

haha, die Aukus, al die hormonale meiden op dat forum gaan zitten triggeren. Geweldig... Maar je hebt wel gelijk!! En je hebt gelijk Lala; ik word ook niet helemaal lekker van die forum vragen van meisjes die na 1 keer een spannend nachtje dat soort vragen gaan lopen stellen. Maar goed, dat zal mn eigen frustratie wel zijn dat het bij ons zo lang heeft geduurd.

Melis wat naar dat Vince nu al naar t ziekenhuis moest. Een reflux kan op zichzelf al onwijs vervelend zijn. Dus hoop dat ie snel opknapt!!! En inderdaad, heb ook over Kiss kinderen gehoord. Zeker iets om in de gaten te houden.

Succes ermee joh!!

Hier nog steeds alles 'rustig'. Vind zelf ook wel dat de eerste april baby geboren mag worden. Zal je net zien dat die van ons komende vrijdag komt... (vrijdag de dertiende.. hahahahaha)

Gisteren een behoorlijke wee weg zitten puffen en was helemaal in de veronderstelling dat het nu toch echt ging beginnen. Maar.. er kwam niets achteraan!!! ja, een slapeloze nacht... hahaha

Volgens de yoga meneer klinken al mijn kwaaltjes nu zo dat het wel eens snel zou kunnen beginnen, maar aangezien ik niet te babybytes over wil komen ;) ben ik me ook vooral aan het concentreren op de trapleuning die nog geplaatst moet worden, spulletjes van de action die ik nog niet heb :) en andere dingen die vooral niet te maken hebben met zwanger zijn en bevallen.

Noekie; hoe is t bij de verloskundige gegaan? Wat meer duidelijkheid gekregen? Ben heeel benieuwd en hoop je snel in t andere topic te lezen!!!!

Oh, misschien erg achterhaald en ben ik de overgebleven nederlander die er nog niet van wist; op youtube kan je als je 'full movie' intypt gewoon complete films bekijken!!!!! Erg fijn...

liefs gabriella

Geplaatst

Vanochtend heeft de vk met het zkh gebeld, ik mag vanmiddag heen, dan word er een ctg gemaakt van ongeveer 30 min, gaan ze kijken naar hoe de kleine het maakt, eventuele harde buiken en weeen zijn dan ook te zien en dan als het mogelijk is vrijdag of zaterdag inleiden. K hoop zaterdag maarja als het vrijdag word ook goed. Dus heel waarschijnlijk worden wij deze week heit en mem van ons eerste wonder! Mocht de kleine het goed maken en er zijn anderen die moeten bevallen ivm de kleine of te ver overtijd dan gaan die voor! Dus helemaal zeker is het nog niet maar we gaan het horen vanmiddag. :)

Geplaatst

Noekie wat spannend! Natuurlijk gaan spoed gevallen altijd voor in het ziekenhuis maar ik heb er een goed gevoel over. Jij wordt de eerste die zich in het april mama topic gaat melden. En misschien al binnen een paar dagen! Dat gezegd hebbende hoop ik Lala ook in dat topic tegen te komen....ze hoort bij ons! Nou ik ga duimen voor je Noek!

Geplaatst

Jeetje Noekie wat spannend!!! Kan me inderdaad voorstellen dat je het liever op zaterdag hebt.. (ivm vrijdag de dertiende?) Maar zie dat maar als een goed teken dan!!

Heel veel succes met nog even afwachten meid..

liefs gabriella

Oja, en natuurlijk gaat lala mee naar dat andere topic!!!

Geplaatst

Hihi

Lala vindt van wel. Ze heeft zich in ieder geval niet in jan-feb-maart gemeld :-)

Noekie,

Vrijdag inleiden hoeft zeker niet ook vrijdag bevallen te betekenen. Maar jippie!!! Jij gaat de eerste zijn!

Auk, gabriella, irma: waag het niet vannacht of morgen spontaan te bevallen! Hahaha

Nee, geintje. Ik hoop dat jullie lekker gezonde kindjes op de wereld zetten wanneer zij of de gyn/vk dat nodig vinden.

Tijd voor avondeten.

Tot!!

Xx

Geplaatst

Oei! Dus t kan ook nog vannacht?! Ik ga voor je duimen Noekie, op een spoedige en voorspoedige bevalling :-)

Spannend hoor!

Xxx

Geplaatst

hoihoi,

Inderdaad wordt het nu spannend wie er gaat bevallen.

Dinsdag bij de vk geweest maar die gaf aan dat het nog wel 10 dagen kon duren dus we hobbelen nog even verder.

Gelukkig nog nergens last van maar je gaat je zo vervelen, elke keer dat huis schoonmaken en dan elke keer weer

wat extra's, bah.

Autorijden doen we wel maar niet te ver meer.

Ziekenhuis zegt dat ik goed over tijd ben maar de vk dus niet!! Ikke niet snappe.

Succes allemaal met de laatste loodjes en wie weet is er morgen weer een wereldburger geboren!!

Spannend.

Rustig aan en keep cool

gr irma

Geplaatst

Hey Irma, hoezo zegt de vk dat je niet over tijd bent? Nu toch al drie dagen? Of hebben ze daar andere maatstaven voor?

Is nu ook wel spannend voor jou.. Kan nu elk moment ook komen!!!

Ga hier mn volgende slapeloze nacht in. Begon onwijs moe op bed, en hoe langer ik lig, hoe wakkerder ik wordt. Terwijl ik de afgelopen dagen echt maar heeeeel weinig geslapen heb!!! Daarnaast behoorlijke pijn van de aambeien, dus je kan je voorstellen hoe gezellig ik soms ben.

(kom ik net ook nog een spin tegen op de slaapkamer vloer. Maar tegen de tijd dat ik met de stofzuiger boven was, was dat beest natuurlijk allang weg.. nee ligt lekker rustig zo...)

Gisteren bij de yoga viel ik wel bijna in slaap bij de ontspanningsoefening. Er stond van die heerlijke muziek op. Lig hier nu maar met mn laptopje in bed met youtube aan met meditatie muziek. Wie weet!!

truste allemaal!!

liefs gabriella

Geplaatst

Aaargh, nou is slaap vallen is niet mijn probleem. Blijven slapen wel. Ingmar snurkt zo verschrikkelijk hard vannacht! Ik kan me voorstellen dat als de kleine er straks is dat ik wel aan rooming in moet doen; die weet niet beter of de buitenwereld is een complex geluid van diep snurkende papa. :S Ik betwijfel of meditatiemuziek daar een verschil in gaat zijn....

Oooo en zal Noekie al aan het persen zijn zo rond de klok van half 5 deze prachtige vrijdag de dertiende?

Maar Irma, dat dilemma ken ik hoor. In het ziekenhuis hebben ze me altijd op 23 april gezet maar de VK blijft bij haar 25 april standpunt. Ik blijf het dan ook consequent de nieuwe en oude telling noemen. Bij ons op de VK praktijk hebben ze 2 behandelkamers en dus 2 weegschalen. Na de afgelopen2 keren op dezelfde weegschaal te hebben gestaan was mijn gewicht mooi constant. Maar gistermiddag moest ik naar een andere behandelkamer en wat bleek: die weegschaal stond al op +2 voor ik erop stond! Nou ben ik allerminst een modepopje die zich druk maakt om gewicht issues; ik ben al blij dat ik mezelf letterlijk kan verplaatsen vandaag de dag. Maar dat klopte niet. De VK stagiere was niet onder de indruk. Het is enkel om een indicatie te hebben van je algehele toestand. ALGEHELE TOESTAND?> 2 kilo aankomen in 1 week is goed??? Dat zou inhouden dat ik erg hard me best zou hebben gedaan of dat ik enorm veel vocht vast houdt, dat lijkt me niet goed! Dus hop, weer een discussie geboren. Dus VK vs GYN; het blijft een boeiend geheel. Feit blijft dat de kleine mannetjes (en vrouwtje) toch pas komen als zij ervoor kiezen. Ik probeer me erg rustig te houden hoewel ik vandaag, vrijdag de dertiende wel weer rock n roll zou vinden.

Maar goed; ik denk dat de mijne voorlopig mijn eetpatroon fijn vind want hij blijft mooi zitten. Hij beweegt goed en heeft in verhouding nog ruim vruchtwater oftewel de placenta werkt goed. Ik blijf maar in mijn achterhoofd houden dat het misschien de enige keer is dat ik dit mee maak en dat maakt dat de kwaaltjes goed te dragen zijn; hoewel.... Ik wordt gewoon er ziek van dat ik elke keer als ik maar een poging doe om mijn been de juiste richting op te duwen of uberhaupt op sta datt ik dan heel niet charmant een enorme scheet moet laten. Man man man, soms lijkt het wel alsof ik een tweeling krijg. Een echt baby en een die heel kort de vorm van de mens aan zal nemen en dan zal ontploffen in een verschrikkelijke zwavelwolk. Ik wordt gewoon misselijk van mezelf. Nou ben ik geen meisje meisje, en scheten laten daar kan ik zelfs wel om lachen, maar dit is wel heel erg! Ingmar kijkt niet eens meer opzij, nou da's echt heel erg. Als er visite is moet ik meer dan normaal naar de wc om me te ontdoen van die vluchtige gassen, als het me tenminste lukt om niet er een te laten ontsnappen terwijl ik met al mijn vastberadenheid mezelf omhoog duw, terwijl ik probeer wat er over is van mijn bekkenbanden goed aan te wenden.

Maar afgezien daarvan is er weinig nieuws onder de zon. Alhoewel, ik maak me niet zo druk meer om dingen, Ingmar wel. Hoe zit het met de aanstaande papa's bij jullie. Ik heb er hier eentje die elke keer als ik hem opbel een halve hartverzakking krijgt omdat hij bang is dat 'het' begonnen is. Hij is al weken bezig met het vervolmaken van een geboortekaartje, maar in ene is dat niet goed meer. De baby kan niet komen nog want er moeten nog wat dingen worden opgehangen etc. Soms vraag ik me af wie nou het meest hormonaal is. Natuurlijk is een geboortekaartje belangrijk, maar ook al ben ik beeldend kunstenaar ik kan me er niet druk om maken. Ben er helemaal niet mee bezig. Ik denk bij dat soort dingen altijd; de ouders en familie bewaren het en de rest van de mensen gooien door de tijd het kaartje gewoon weg. Kies een ontwerp, dicht wat woordjes en richt je op belangrijke zaken. Ik zal er wel te nuchter of onverschillig in staan, maar ik ben met hele andere zaken bezig. Zoals; er moet toch maar een tweede boxkleed komen, straks wordt hij ziekjes, en moet dat ding in de was dan is een boxkleed achter de hand wel een goed idee. En hup marktplaats wordt weer onveilig gemaakt. Ik heb een groot foerageer drang die alleen maar het belachelijke aan neemt. Het liefste alles dubbel.

Zo kreeg ik van mijn schoonmoeder van de week het badje en er zat een dubbele waskom bij. Maar ik heb er al 1. Dan maar terug naar de prenatal, of is er een legitieme reden om er 2 te hebben? Ik ben er nog niet achter, maar zodra ik er een weet heb ik een 2e dubbele waskom die nooit gebruikt zal worden, maar mijn gevoel zal een bepaalde rust vinden....denk ik, hoop ik...hahahaha Zo had de schoonmoeder ook een 2e setje nagelschaartje en vijltje...die heeft ze weer meegenomen maar ik wou haar bijna tegenhouden. Nee echt Tineke, ik kan wel nog een setje gebruiken want straks ben ik het vijltje van die andere set kwijt :S Heerlijk belachelijk allemaal...

Nou ik ga maar weer terug naar bed en nog een spelletje op mijn telefoon spelen, dan kan ik tenminste mijn benen nog lang uit leggen voordat ze weer als olifantspoten onder mij hangen..

Iedereen een fijne ochtend en fantastische dag toe gewenst in de hoop dat ook al laat de mijne verstek gaan dat toch iemand gebruik maakt van de prachtige datum 13-4-2012!

Geplaatst

Goede morgen, hier nog niks loos behalve dan dan ik gek word in bed... K kan niet meer slapen, weet niet meer hoe ik liggen

moet. Maar het eind is in zicht! Misschien dat ik zo beneden nog even in bed ga liggen voor de tv, kan ik in ieder geval nog even liggen. Net al even ontbeten dus ik kan er weer even tegen aan haha!

Geplaatst

Wat een heerlijk verhaal zo op de vroege ochtend van wat ik inmiddels ook een prachtige bevaldag begin te vinden. Ik vrees dat de kleine er anders over denkt.

Na een aantal verschrikkelijke meditatie muziekjes te hebben geluisterd heb ik er toch 1 gevonden waarbij ik kennelijk bij in slaap ben gevallen. Mijn vriend had ik al de kamer uit gebonjourd. De mijne snurkt niet zoals je van Ingmar beschrijft. Maar als ik al slaaptekort en pijn heb is alles me teveel en als een vervelende prikkel dus zelfs zijn ademhaling.

Kon ik ook gelijk het raam openzetten. Hij heeft er een hekel aan 'het is zo koud' terwijl mijn neus even geen reden heeft om dicht te gaan zitten de hele nacht en ik dus niet met mn mond open hoef te slapen (waardoor je met een heeeel droge keel meerdere keren per nacht wakker wordt, een slok water nodig hebt en daar weer een uur later van naar de wc moet)

De geboorte kaartjes waren hier eigenlijk vrij snel geregeld. We hadden een idee in ons hoofd en hebben wat foto's gemaakt. De meest goedkope drukker in de buurt gezocht wat een klein aftands gezellig bedrijfje bleek te zijn waar we binnen 5 minuten weer buiten stonden omdat we het al heel snel eens waren. Wij zijn ook niet zo van de boeken mee naar huis en uitzoeken maar. Sterker nog; we wilden ook zo weinig mogelijk tekst en ook dat is gelukt!

Naja, om de een of andere onverklaarbare reden ben ik net dus wakker geworden na 3,5 uur slaap en klaarwakker. De pijn is weer een beetje killing maar ik blijf hoop houden in wat iedereen tegen me zegt dat wanneer de bevalling gedaan is, de aambeien ook gaan verdwijnen. Gisteren weer nieuwe zalf gehaald waarbij ik me afvroeg of er ook kans is dat er gewenning op kan treden omdat de pijn nu ook door die verdovende zalf heen komt. Blijkt dat je lichaam een soort mechanisme heeft om daar doorheen te 'breken' met steeds sterker wordende pijnprikkels. Dus ik mocht wel een keertje extra smeren. Toen ik dat tubbetje zag hoopte ik alleen maar dat ik er het weekend mee door kom. We zullen zien. Dan maar een paracetamol extra.

Verder probeer ik heel erg 'niet bezig te zijn met wanneer de baby komt' en er tegelijkertijd 'heel erg klaar voor te zijn' want stel je voor dat ik met bepaalde gedachtes of emoties tegen zou houden. Op het belachelijke af, want het komt gewoon wanneer het komt, en niet zoals je in veel verhalen hoort; 'nou, toen de gordijnen eindelijk in de babykamer hingen, begonnen 's avonds de weeen'. Zit ik dan met mn gordijnen waarvan de helft haken heeft en de andere helft niet omdat ik er te weinig had gekocht en ik ze nu nergens meer kan vinden in winkels.... Dat kind gaat weken over tijd nog een keertje komen..

Nou, ik ga er maar uit geloof ik... De vogeltjes fluiten gelukkig alweer.

Succes allemaal vandaag!!!

liefs gabriella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden