Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even kort :) lala heel veel succes, sterkte en genieten (weet ook niet de juiste woorden te vinden)

hier gaat alles goed, donderdag getrouwd super dag gehad, gister feest, was ook erg gezellig en dan vandaag de ravage.. Haha maar ook die is gelukkig weer opgeruimd en het huis is weer schoon. Nu morgen mijn poesjes verhuizen, jippie :) die zijn nu nog bij mijn schoonmoeder maar nu is de rust weer gekeerd en staan de deuren nuet regelmatig meer open dus kunnen we ze even binnen houden zodat ze weten wat hun nieuwe huis is.

Ik ga zo mijn bedje maar eens opzoeken, het waren al met al drukke dagen..

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noekie, nog gefeliciteerd!!!

Klinkt lekker druk! Doe vanaf nu dan maar weer kalm!

Succes met de poezen verhuizen !

Gabriella, lijkt me idd schrikken!! Gelukkig nu weer volop beweging!!

Xx

Geplaatst

Noekie gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat t inderdaad even een aanslag op je lichaam is geweest. Is de laatste tijd ook veel bij jullie gebeurd. Nu tijd voor rust?

Ben zelf nu onderweg naar Friesland, mn familie. Thuis kan ik niets met mn lijf en mn hand in t gips en kan mn vriend minder goed door met verbouwen (wat nu eeeeeecht af moet!!!) Als t goed is, als ik volgend weekend weer naar huis ga kunnen we in ieder geval boven slapen en kan ik beneden weer wat de dingen op orde gaan maken..

Eindelijk niet meer wakker worden tussen verhuisdozen, vuilniszakken met kleren en andere troep. Maar een kamer precies zoals we hem al heeel lang wilden!! Heerlijk..

Jeetje, en dan duurt het allemaal niet heel lang meer... spannend spannend.

Lala; hebben jullie beetje fijn weekend zo samen? Lekker uit eten geweest al? Maak er nog maar wat moois van. Komende week wordt je mama joh!!!! Hoop dat je geniet bij die gedachte waardoor de zorgen eventjes op de achtergrond kunnen verdwijnen.

Voor nu heel veel liefs Gabriella

Geplaatst

Ik lig lekker op de bank niks te doen en te dutten. Manlief heeft de aquaria schoongemaakt en gaat zo de keuken aanpakken. Zijn gisteren een paar uurtjes gaan poolen, komt er dalijk wss een tijdje niet meer van. Was gezellig. Heb gisteren een kreeft uitgelegd voor vandaag. Uit eten is niet gelukt gisteren maar is ook geen ramp. Damn nu krijg ik wel trek. Ga maar even wat yoghurt eten ofzo. ;-)

Geplaatst

Jeetje Lala, als ik dat allemaal zo lees; wat heb jij een heerlijke vent zeg!! Al dat gepoets van hem wat steeds terug komt in je verhalen. De enige reden voor die van mij om de stofzuiger te pakken is om boven de oude vloer tussen de voegen te stofzuigen zodat de verf beter pakt!

Haha... Naja, hij ziet het ook letterlijk niet als er bepaalde dingen moeten gebeuren.. Vind het normaal geen probleem, maar nu ik zelf veel minder kan ga ik me er wel steeds harder aan storen. Daarom erg lekker dat ik nu ff bij mn ouders zit, hoef ik niet tegen dat stof thuis aan te kijken en wordt er compleet voor me gezorgd!

We krijgen waarschijnlijk een kindje wat erg van treinreizen houdt, vanaf het moment dat ik instapte totdat ik hier arriveerde was er beweging van binnen. (en dan is 3,5 uur treinen best lang eigenlijk..) Maar heb er wel van genoten.

Ik ga eens een koppie thee scoren!! Fijne avond nog,

liefs gabriella

Geplaatst

He meiden!

Noekie, van harte gefeliciteerd vrouw, wat een drukte zal het zijn geweest. Heb je ook zijn naam aangenomen? Ik wel die van Ingmar, maar verspreek me nog steeds regelmatig hahaha, even wennen nog :D

Ik ben blij te horen dat je probeert het positieve ervan in te zien Lala, jij wordt echt de eerste mama van ons topic. Ik kan ook niet wachten, maar helaas zal het nog wel een tijdje duren, gelukkig heb ik hulp van familie en vriend voor allerlei schoonmaak karweitjes net als jou, dat scheelt enorm he!

Lekker worden gepamperd door de familie Gabriella, fijn zeg. Grappig dat hij zo reageerde in de trein, word je zelf ook altijd ontspannen van treinreizen dan? Beter dat ze maar bewegen toch, laatst voelde je hem eventjes niet meer, dus dan kan ik me voorstellen dat de levendigheid zwaar gewaardeerd wordt :D

Ik heb gisteren hulp gehad van mijn vader en zijn vriendin met schoonmaken. Mijn vader en ingmar hebben de tuin bijgewerkt en we hebben ruim 280 kilo aan rotzooi weg gegooid. Wij bewaren nogal veel en alsnog is er eigenlijk te veel. Ik zou willen dat ik meer kon doen met schoonmaken maar het lukt gewoon niet. Ik heb ook echt veel last van vocht vast houden, jullie dan? Ik ga morgen maar de VK bellen, want ik wordt wakker met dikke voeten en vanmiddag net voor 12 uur leek het wel alsof mijn benen rechtdoor liepen zonder enige vorm. Aan mijn tenen was te herleiden dat er ooit voeten waren. Dus ik wordt er een beetje gek van. Ik heb woensdag pas een afspraak maar ga toch even bellen morgen. Aangezien mijn bloeddruk verhoogd was en ik last van rugpijn houd kan de combinatie op iets anders wijzen. Liever een keer te veel gebeld...

Voor de rest een rustige weekend gehad, ben met smart aan het wachten op mijn wasbare luiers die ik via ebay in Engeland heb aangeschaft. Dat scheelt ruim de helft in prijs in vergelijking met Nederland, zoals bij Kaatje Katoen :D Lekker rustig aan doen, vroeg naar bed en dan morgen weer activiteiten begeleiding geven, bijna zwangerschapsverlof dus dan houd ik daar ook even mee op, ik denk dat ik het wel ga missen :S

fijne avond iedereen

Geplaatst

Gabriella, scheelt dat ie lang vrijgezel is geweest en op zichzelf is geweest. Daarnaast kan hij 'troep' minder goed zien dan ik. Haha. Scheelt n hoop.

Wat lekker dat je even bij je ouders zit! Even geen verbouwingsstress.

lekker hoor!

Aukus: goed geregeld met de luiers! De helft is bet veel!

Zo, nu lekker verder met weinig doen. En auk? Vocht heb ik al n paar weken. Veel drinken helpt. Dus gooi er nog maar n litertje water tegenaan ;-) mag ook thee zijn hoor.

Xxx

Geplaatst

Hej aukus ik heb ook de achternaam van mijn man overgenomen en moet er nog aan wennen haha, verspreek mij ook nog steeds :) maar dat zal wel komen met de tijd haha

Geplaatst

Wordt zo terug gebeld over wanneer we ons waar moeten melden.

het was wel weer even een kastje -muur verhaal, maar de dame bij afd.gyn deed aardig haar best.

De batterijen voor de fototoestellen worden opgeladen, vluchtkoffer is opnieuw ingepakt, tasje met "afleiding" is klaar.

En P heeft nog even de laatste buikfoto's gemaakt.

Hier staat ook de mozaiek buik op:

th_fab5b68f.jpg

th_09afe1e2.jpg

Tot zover!

xxxx

Geplaatst

Zooooo, fan denk je dat alles wel geregeld is.....

Vanochtend gebeld, drie keer doorverbonden en eindelijk n secretaresse die navraag zou doen. Komt binnen vijf minuten terug met de mededeling: dossier is gelezen, er gast nu overleg plaatsvinden u wordt binnen n uur terug gebeld.

Heb twee en een half uur later maar zelf weer gebeld. Zelfde sectetaresse, werd meteen doorverbonden met gyn.

Die vertelde me dat andere gyn met nefroloog aan t overlggen was en we teruggebeld zouden worden. Dat klopte wel.

Wat er daarna niet klopte was: vrijdag in Leuven de afspraak gemaakt dat ik vndaag de longrijping spuiten zou krijgen en dan woe of do de opname zou zijn. Nou....Maastricht zag dat toch anders, hadden overleg gepleegd met Nijmegen en volgens T azM en Nijmegen was t beter te wachten tot week 36-37. Zij vonden de risico's van n prematuur kindje niet opwegen tegen de kansen op permanente nierschade. Dus, kom morgen maar op spreekuur en dan bespreken we t nog eens "face to face". Peter had de helft maar meegekregen dus die vroeg ook de arts aan de lijn, en P werd me toch n beetje pissig!

we hebben dus zeer duidelijk gemaakt dat we niet gaan wachten en meneer laten halen. In Leuven dan.

De gyn ging dit voor ons regelen. En we zouden teruggebeld worden.

is idd gebeurd. We werden om vijf gebeld met de mededeling dat we donderdag verwacht worden in Leuven en zij ons nog zouden bellen over de details. En dat we, ik, me vandaag ergens kon melden bij de verloskamers voor de longrijpingsspuit.

komen we hier aan, worden we n kamer ingeleid en krijgen we koffie. Leuk! Lief, enzo....maar waarom kamer?

nou, omdat ze me hier houden. Tot waarschijnlijk donderdag ochtend. En vanaf hier vertrekken naar Leuven. Tja, en dan heb je op zo'n moment nét die vluchtkoffer niet bij je, gezien je dit niet verwacht.....

Maar goed, spuit gehad....die zeer doet, zelfs in de bil, en aan de ctg. Die vervolgens toch regelmatig hatde buiken liet zien. Laat ik die nou niet registreren als harde buiken......

maar nu ik t weet, heb ik idd al zeeeer regelmatig harde buiken....

Geen tv op kamer, daar was ik te laat voor, maar P heeft koffer en spul (leesvoer/ipad) opgehaald. Kan me vermaken!

Tot zover mijn stressloze (ahum) dag......

Buik is leuk geworden ja. P had nog een willen maken maar die is mislukt omdat ik niet meer zo lang kon staan.....

Komt goed, nu is t echt aftellen tot donderdag.....

Xxx

Geplaatst

Jeetje lala,

Wat een ongelooflijk veel gemier. Leuk is anders en daar zit je als angstige patiënt dan mooi tussen. Kan goed begrijpen dat Peter daar boos om werd! Wel een fijn gevoel dat ze jullie in de gaten houden, maar de communicatie was wel bar slecht zeg.... da's dan toch een paar punten aftrek voor Maastricht. Gewoon belachelijk allemaal, maar wel fijn dat je nu de spuit hebt gehad, dat je in de gaten wordt gehouden en dat je vent je goed verzorgt... Nog maar een paar nachtjes Lala en jij hebt je mannetje in je armen! Ben erg benieuwd...

Geplaatst

Maastricht; zero points!!!!

Zit me zelfs hier boos te maken. Lekkere communicatie zo dan! Het gaat dus allemaal wel van een leien dakje... Vind dat je nog rustig overkomt hoor!

Vervelend dat die spuit zo'n pijn deed. Hoeveel krijg je daar nog van?

Jeetje, maar vind het nu ook wel spannend worden hoor. Donderdag al!!! Hoop dat je je daar wat kunt vermaken en goed je rust kunt pakken, kan me voorstellen dat die er straks veel minder gaat zijn.

Jij was trouwens ook vroeg online Aukus, haha, 20 voor 6!! Onrustige nacht?

Hier absoluut. Kwam naar mn ouders omdat ik het slapen tussen de verhuisdozen wat zat was en dacht dat het beter was om in een rustige omgeving te zijn zodat ik meer slaap kon pakken. Maar heb al twee nachten bijna niet geslapen. Haha.. Hoef gelukkig hier echt he-le-maal niets te doen dus zal wel de nodige rust meepakken.

Nou lala, hou ons op de hoogte, en heeeel veel succes!!

liefs gabriella

Geplaatst

He Gabriella,

Nou echt een onrustige nacht en ik ga zo het bedje weer in... Ik zit trouwens helemaal in mijn verzamelwoede op bandshirtjes te bieden op marktplaats he. Ik heb zo'n gaaf shirt gevonden van Jim Morrison....

http://kind-baby.marktplaats.nl/babykleding-maat-80/523335281-een-plaatje-longsleeve-van-lvis-jim-morrison-the-doors.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Alleen ze wil er 11 euro voor hebben (incl. vzk) maar ik vind het nogal wat. Misschien wil ik een beetje te graag voor een duppie op de eerste rij zitten, want het schijnt een 'merk' shirtje te zijn....maar wat baal ik zeg...ik zit zo te twijfelen. Best wel duur...maar goede kwaliteit...ben tegen 'merk' shirtjes woeker prijzen.....maar nieuw zou ik er misschien wel zoveel voor uitgeven... Vanavond maar de knoop doorhakken. DAMN

Heb trouwens wel veel shirtjes gekocht via marktplaats en waarschijnlijk een dubbele van the ramones (niet zo zeer een super band, maar wel stoer babyshirt). Als ze binnen zijn en dat blijkt idd het geval dan doe ik wel een foto naar je toe; misschien dat jij er dan belang bij heb.

Wel jammer dat het zo rumoerig is bij je ouders en ook fijn dat je zo weinig hoeft te doen... Nou ik ga maar naar bed en vanmiddag naar de huisarts even praten over de verschillende meningen van de longarts vs verloskundigen, kijken wat het oplevert. Lekker weer vandaag dus lekker een stukje lopen :D

fijne dag iedereen en hopelijk gaat het ook goed met jou Lala, we horen het vast wel van je!!!

liefs, aukus

Geplaatst

Gaat goed hoor! Ben mega aan t relaxen, heb zelfs beslotenhier te blijven morgen ook no, wel zo kalm en rustig. Heb mn breiwerkje en mn iPad, dus komt helemaal goed!

moet vanavond nog 1 spuit en dan ben ik ervan af.

personeel is wel heel vriendelijk, dus kan er weinig van zeggen......gewoon slechte communicatie en een beter gevoel bij Leuven. Jammer voor Maastricht dan.

Misschien dat ik manlief een mega lading wol laat meenemen, heb een leuk idee voor een dekentje, maar dan moet ik em wel nog even vertellen waar ie alles kan vinden. Denk dat dát nog de grootste uitdaging is. Hahaha

Heb ook mn hypnose mp3-tjes gevonden, dus kan écht vooruit met relaxen :-)

Hou jullie op de hoogte!

Ow....de ctg's lieten zien dat ik toch regelmatig harde buiken heb. Dus misschien is meneer er ook wel klaar voor om eruit te komen.

Donderdag al ja, gaat snel he?

gelukkig wil de drukker meewerken woon t in dorp waar mn ouders wonen, hij schijnt ons zelfs te kennen, hoe dan ook, de kaartjes zullen zeker op tijd zijn, nu mog tijd om de enveloppen te schrijven. Als de enveloppen vandaag al hier kunnen zijn, kan ik alvast beginnen. Zou leuk zijn!

Maar ook daar maakik me niet druk over, ook dat komt goed. Kan altijd 'personeel' inschakelen. Iedereen die al gezegd heeft dat ze willen helpen....hihi

Tot!

Hou jullie goed! Hihi

Geplaatst

Hey Aukus

Dat shirtje van Jim Morrison is wel heel gaaf, maar snap idd dat je niet teveel geld ervoor wilt betalen. Aan de andere kant; als je t nieuw koopt zijn die shirtjes echt heeel erg duur. Wat betreft dat andere shirtje: dat is goed, heb even gekeken en vind die van Ramones idd ook wel erg leuk. Zag jouw naam volgens mij nog staan bij een shirtje van Metallica op marktplaats. Ga er maar niet overheen bieden ;)

Ben helemaal los nou! Hahaha, die kinderen van ons worden wel ongelooflijk festival-proof aangekleed straks!!!

Nog even vraagje hier, naast de bekkeninstabiliteit, hand in t gips en vocht in mn voeten kwam ik gisteren tot de ontdekking dat ik er een fijne aambei bij heb gekregen.... (hoe karmisch kan het nog worden dat ik rustig aan moet doen?)

Heb er wel zalf voor, maar weet iemand hoe lang zoiets kan duren?

Liefs gabriella

Geplaatst

Oeps......geen idee Gabriella. Vk volgende keer even vragen?

zit je niet mee he?

enne: relaxen moet je ook leren. ;-) succes ermee!

xxx

Geplaatst

He Lala...wat fijn dat je jezelf bezig kan houden daar! Misschien is hij idd wel klaar voor de buitenwereld maar die harde buiken kunnen ook van de spanning zijn. Wel mooi dat de kaartjes op tijd zijn. Succes met je vent aansturen...

He Gabriella....ik zal er niet overheen gaan.....hahaha leuk man festival mannetjes! Alleen nog gave oorbeschermers scoren; het

liefst met mooie skulletjes aan de zijkant.

En ahum-beien gaan weg met verstandig veel vezels eten. Te veel vocht drinken en zalfje van de dokter.... althans bij mij. Ik moet wel zeggen dat het de laatste tijd erg goed gaat maar ik neem ook de tijd op de wc....

Okay...aankleden en naar de dokter dan maar....

liefste met skulletjes op de zijkant hahaha.

Geplaatst

Hej hoi, even een vraagje, ben nu 35w4d en had vanochtend buikpijn, net alsof ik ongesteld werd, gelukkig was het na 3 min weer over, maar zijn dit nou voorweeen of iets anders... Iemand een idee..

Geplaatst

Ja, oefen weeën. Hou t in de gaten, als t vaker voorkomt of je krijgt rugpijn erbij, even de vk of gyn bellen. Better safe than sorry. Wij komen er niet onderuit om de kleine vroeg te laten komen maar als. T jiet hoeft.....

Overigens normaal had ik begrepen. Hierdoor leert de kleine zn longen te gebruiken.

Geen paniek maar hou t in de gaten Noekie!!

Xx

Geplaatst

Noekie wat spannend, de eerste met ongeplande gerommel hahahaha. Klonk alleen niet zo fijn :(

He Lala, dus de kleine komt toch, maar dat wist je al toch? Ik kan niet wachten tot de foto's komen. Ben zo benieuwd, het kindje zal vast wel een mooi kleurtje krijgen, halfbloedjes zijn altijd zo mooi (jaloers)

Hier in Kampen is het zonnig qua sfeer. Goed gesprek gehad met de huisarts, ziet er naar uit dat de indicatie er komt en hij staat achter mij, dus morgen de onderhandelingen verder aan gaan met de VK en dan hopelijk alles duidelijk! Hoef ik alleen nog maar dilemma's aan te gaan of ik wel of niet een bepaalde prijs neer zal leggen voor een verschrikkelijk geel shirtje...hahahaha blij blij blij....

Goed, maar nu serieuze dingen, ik ga ravioli met kaasvulling eten met een carbonara sausje, klein stukje lasagna bij en salade. Niet noodzakelijk erg gezond, maar wel lekker. Liefde en blijdschap gaat door de maag :)

CU, aukus

Geplaatst

Hé wil je dat niet doen !!! Ik lig in t ziekenhuis!! Heb hier geen volle koelkast en fornuis bij de hand!! Hmmpffff.... Nu heb ik zin in pasta carbonara en t enige dat ik hier heb zijn rennies, n beschuitje en bosbessen jam. En geen idee hoe laat ze met voedsel komen. Tot zover niet stressen. Tskk.....

Maar ik wist dat de kleine gehaald moest worden t was gisteren alleen even bakkeleien wanneer en in welk zkh. We vertrekken vanuit zkh Maastricht naar zkh Leuven donderdagochtend heeeeel vroeg.

Xxx

Geplaatst

Haahahahaha, oei Lala, ik heb t echt zoooooooo met je te doen!!!! Mijn aambeien en alle andere ongemakken vallen in het niet bij alleen al het idee dat jij 'voedsel' krijgt te eten in plaats van een heerlijke maaltijd waar je als zwangere zo onwijs veel behoefte aan hebt!!!!

Fijn dat je nu beetje weet waar je aan toe bent. Het wordt nog wel steeds een keizersnede? En dus ook in Leuven. Ben ook razend nieuwsgierig en ben het helemaal met Aukus eens over de halfbloedjes...

Noekie, voor jou nu ook ff spannend dus? Hou t wel in de gaten joh, idd better safe than sorry. Dan maar een paar keer extra de verloskundige bellen en langs laten komen hoor!

En de skulletjes, denk je alles in huis te hebben, vergeet je het belangrijkste!!! hahahahahaha. Ga daar idd ook nog maar naar op zoek. (of wellicht is er iemand van de kraamvisite die WEL in de gaten heeft wat wij leuk vinden om te krijgen)

En Akus, fijn dat je nu ook beetje weet waar je aan toe bent met die artsen. Klinkt allemaal gezellig zo zeg!!

De carbonara doet mij ook t water in de mond laten lopen. Ik zal het moeten doen met de hutspot van mn moeder.... (wel heel gezond) Maar ik houd de pasta zeker in mn achterhoofd voor volgende week!!!

Liefs gabriella

Geplaatst

Ben ook wel benieuwd of ie n kleurtje heeft. Hoeft niet, broerlief was blond en heeft blauwe ogen (duitse & nederlandse opa's). Maar kwa uiterlijk lijkt de kleine op de echo foto's op mn oma van paps kant. Die was vrij donker. Dus ben benieuwd of mijn "beeld" klopt.

Ik mag lekker mn kadootje vroeg uitpakken!!!!! Da's t enige voordeel hoor!

Xx

En tja, ik overleef 'voedsel' wel hoor hihihi maar baal wel!

Geplaatst

Sorry sorry sorry! Ik eet alleen maar droge crackers....heus!

Okay, Leuven, krijg je een klein Belgje...aaawww, sweet!

Nou ik ga verder mijn...eh...crackers klaarmaken :D

ciao

p.s. ziekenhuis heeft best wel lekker eten tegenwoordig....

Geplaatst

Lekker was t wel maar veul te weinig!!!!!!

Drie rooskes broccoli (normaal n hele stronk voor mezelf) en n dijbeen grootte aan kipfilet :(

Tja.... Misschien n paar repen snickers laten meenemen......

Smakelijk!!!

JuP, n belgske :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden