Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kon t toch niet laten en ben nog even snel naar de action gereden (sja, die mandjes he...) Bedankt aukus voor de tip!! Daar hadden ze gewoon wat ik zocht!!!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goedenmorgen allemaal,

Die action toch, wat we er allemaal niet vandaan halen. De matrashoes, onze mandjes, ja ik heb rieten mandjes in het grijs met bekleding gekocht voor op de plank.

Daar zit nu heerlijk alle zwitsal in. Het ruikt zo lekker he die zwitsal, je betaalt er goed voor maar nu heb ik een excuus om het te kopen.

De kleine wil er nog niet uit. Die paashaas neemt hem denk ik echt wel mee dus nog een paar dagen wachten, alleen het gaat sneeuwen en ik met mijn grote mond heb gezegd hij komt met sneeuw.

Ik hoop dat het met iedereen weer wat beter gaat, arm, keel, pijnen etc. Niet fijn als je er last van hebt.

IK heb het alleen warm, zou heel de dag graag naakt willen lopen maar ja dat kan niet he. alleen gisteren avond last van de banden, misschien net teveel gedaan.

Je blijft elke dag poetsen en stofzuigen, kijkt dan in het rond en denkt wat zal ik nu nog extra doen. Zuigen moet wel als je 2 katten hebt die goed verharen.

Zoveel haren en die blijven maar komen, liefst zet ik de stofzuiger erop maar dat is weer zielig. Heb ik wel bij mij vorige kat gedaan en die vond het heerlijk. Was ook een rare, wilde altijd mee douchen, vond alles prachtig en mooi.

Ik wens jullie vast fijne dagen met pasen en hoop dat er bij iedereen wel een haasje langskomt zal wel grappig zijn, ziekenhuizen overvol, haha

tot horens weer

gr irma

Geplaatst

Haha zou inderdaad leuk zijn. Ben vandaag uitgerekend maar alles is nog rustig hier... Mijn arm en keel knappen gelukkig weer op.

Verder niet zoveel in de planning de komende dagen want ja je weet maar nooit haha.

We wachten en we wachten maar de kleine heeft er nog geen zin in...

Fijne pasen alvast!

Geplaatst

Iedereen idd alvast een fijn pasen. Hier ook weinig nieuws hoor. Verharende katten zijn lastig ja. Ik heb 2 langharige en 1 ervan gaat elk jaar naar de trimmer. Dat scheelt enorm en ook voor hem zelf-> geen haarballen meer! Hier gaan we een chaotisch paasweekend te gemoet

Geplaatst

Clau, gefeliciteerd!!! En nu gaan genieten he?!

Dames, hou vOl. Het is nog geen pasen ;-)

Soortement rOutine gevonden. Vanaf komende week doe ik alles overdag en p zodra hij thuis is. Ik doe dan ook de drie uur 's nachts dienst en p de zes uur 's morgens dienst.

Heb geen idee voor hoelang dit mOet, kan best ns voor langere tijd zijn maar zijn al wat geholpen als kleine man doorslaapt 's nachts. We zien wel. Tot nu toe gaat t aardig als ik maar mn rust neem tussendoor. Wist trouwens niet dat je tot 6 wkn na ks niet mocht autorijden?!

Tot zover, werr n uitje gepland voor zo meteen.

Gr,

Xxx

Geplaatst
hallo dames ik wou jullie even laten weten dat ik idd weer zwanger ben.fijne paasdagen allemaal

Wat ga jij de paasdagen lekker in Clau! Het is je gegund! Lekker genieten en niet te druk maken, komt vast allemaal goed he!!!!

O arme Lala, klinkt zwaar allemaal. Wat vervelend ook dat je nog geen auto mag rijden. Wil het lukken om een beetje te herstellen van de KS? Hier ook maar weer een spontaan uitje gepland. Er is een curiosa-verzamel markt in lelystad. Dus we gaan lekker slenteren en LP's scoren, als we geluk hebben. Niet dat ik ver kan lopen, maar ik ben blij met elke gemaakte meter. De steken en algeheel beurs gevoel in de vagina komt door de bekkenbodemspieren die lekker uitzakken door het gewicht van de kleine zei de VK. Dus jullie begrijpen, lange stukken slenteren wordt het niet, dus dat worden dan toch een paar pauzes :D

maar ik heb er zin in, morgen t/m dinsdag visite, dus lekker rustig aan doen vandaag klinkt prima....Nou ik ga mijn andere been maar helpen op te hijsen dan krijg ik vast die laatste sok aan en dan wordt het misschien nog wat vandaag ;)

Geplaatst

Haha Aukus; hoe herkenbaar met die benen!!

Lala, klinkt inderdaad zwaar allemaal. Wel fijn dat jullie soort van ritme hebben kunnen vinden, kan me voorstellen dat die nachten je echter op een gegeven moment wel opbreken..

Hier gaat t ff voor geen meter. Net de huisartsenpost maar gebeld ivm aambeien die echt niet weg gaan, en bij elke zalf die ik erop smeer groter worden. Wordt zo teruggebeld, maar als er iemand nog tips heeft!!!! Heel graag!!!

liefs gabriella

Geplaatst

* breekt in*

Gabriella, zag je vraag over aambeien... Mijn kraamhulp gaf na de bevalling de tip om neusspray op de aambeien te spuiten en daarna aambeienzalf erop te smeren. Klinkt erg vreemd, maar bij mij werkte het wel.

Succes!

*breekt weer uit*

Geplaatst

Ai Gabriella; klinkt erg oncomfortabel. Hopelijk hadden ze een goede zalf met pijnstilling voor je. Ik heb er gek genoeg geen last van de laatste tijd. Ook de verstopping is weg. Misschien daarom wel. Vergeet niet veel te drinken en vezelrijk voedsel te nemen. Waarschijnlijk helpt het om 'the waste product' zo zacht mogelijk te houden. En niks forceren. Ga na het eten rustig op de wc zitten en lees iets. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen; dat werkt bij mij en ik hoop echt dat je er snel vanaf bent. Aambeien sucks big time!

Geplaatst

ja, en die neusspray durf ik dus niet goed te gebruiken (ben t ook vergeten te vragen bij de huisarts) omdat je sowieso geen neusspray mag gebruiken als je zwanger bent. maar heb nu een verdovende zalf (echt geweldig!!!!). Als ik er dinsdag nog zo'n last van heb vraag ik verder bij de verloskundige. En wat zo raar is, aan voedsel ligt het dus niet. Maar het schijnt ook te kunnen als je kind goed ingedaald ligt. (en dan heb ik zoiets van; kom er dan ook maar gewoon uit!!)

Aan de andere kant, heb ik na deze zwangerschap wel genoeg stof om een avond vullend cabaret programma te vullen over de zwangerschap en alles wat daar omheen hangt. (sja, letterlijk en figuurlijk dus)

Wij hebben verder weinig plannen voor de pasen. Behalve lekker gourmetten, lunchen en ontbijtjes houden... haha, lekker eten dus!

Het is trouwens wel elke keer als ik deze topic open en zie dat er iemand gereageerd heeft ik erg benieuwd ben wie er bevallen is!! hahaha.. ben benieuwd meiden!

liefs gabriella

Geplaatst

Nou ja, ik geloof best wel dat het kan werken hoor, neusspray, alleen ik vraag me vooral af hoe pijnlijk dat zal zijn :S Maar ik gebruik dan meestal neusspray met zeezout en je hebt natuurlijk ook die andere soort otrivin en die mag je niet als zwangere. MAAR het ligt wel aan de manier van inname. Ik gebruik bijvoorbeeld een soort salbutanol (ventolin) voor astma. Daar kan het kindje goed tegen omdat ik dat inhaleer. Uit voorzorg moet de kleine straks 6 uur in het ziekenhuis blijven. De meningen over medicijngebruik zijn verdeeld en nu was mijn huisarts erachter gekomen dat die salbutamol wel schadelijk kan zijn, maar dan moest het intraveneus (via infuus) worden toegediend. Kijk, dat moet je dan maar net weten. Hoe dan ook moet je geen middelen gebruiken die je niet vertrouwd. Ik kan als astmatisch persoon heel raar reageren op zoiets simpels als ibuprofen. Ik gebruik al mijn hele leven niets sterkers als paracetamol. Voor de bevalling betekend dat simpelweg dat er alleen maar pijnbestrijding mogelijk is dmv een epiduraal. Dat is nogal wat, want daar lig je dan gekluisterd aan het bed met het risico dat er een kunstverlossing aan te pas moet komen en een katheter in je pruim. Ach, genoeg gezeikt over medicijnen, gelukkig werkt je zalf en da's het belangrijkste!

Hier weer eens een nachtelijk ontwaken, dan maar een heel vroeg ontbijt. Vanmiddag wordt het toch druk dus ik zal het einde van de ochtend niet meer halen denk ik en de slaap lekker inhalen. Ik zit trouwens ook wel vaak op babybytes en het valt me op dat die dames daar elkaar lopen op te naaien wanneer nou de bevalling begint. Ben blij dat we hier dat meer in een gezonde doses doen. Maar was wel grappig omdat het onderlaatst volle maan was en blijkbaar hadden ze gedacht dat spontaan iedereen zou beginnen maar bleek dus, helaas, een mythe te zijn. hahaha, geef mij maar de nuchtere blik van IVFmoeders.nl...

Nou ik ga maar een filmpje aanzetten en knuffelen met mijn grote vriend de kat. Die wil op de een of andere manier de laatste paar dagen helemaal op mijn gaan liggen als hij de kans kan krijgen. Zou mijn hormoon huishouding al beginnen te shiften, of vind hij me stiekem lief.....je moet ook niet teveel achter dingen zoeken he :D

Geplaatst

Haha, ja iedereen had verwacht dat ook ik met de volle maan zou bevallen, maar nee hoor nog niks... We wachten maar weer af.. Merk alleen dat het lichamelijk nu toch wel een beetje te zwaar word, aan het eind van de dag last van mijn lies, s nachts omdraaien doet zeer in mijn heupen... Nouja we moeten het er nog maar even mee doen! Wie is er trouwens binnenkort uitgerekend? Als eerste, op mij na dan :)

Geplaatst

Haha, dank voor je nuchtere blik Aukus!! Zit zelf soms ook op babybytes te kijken en t viel me ook al op inderdaad.

Vervelend inderdaad al die medicijn perikelen met je astma. Fijn dat je in ieder geval een huisarts hebt die goed meedenkt en meekijkt!

Zalf werkt inderdaad erg goed, gisterenavond zo goed dat ik er zelfs een beetje stoned van was (had heel veel pijn, dus beetje teveel gesmeerd misschien....) Begon me wel beetje zorgen te maken om de kleine maar die maakt t allemaal goed lijkt het.

Hier ook nachtelijke perikelen, alleen aan t begin van de nacht. Ga zo mn bed maar weer even in.. heerlijk!!!!

Oh, en weet zo uit mn hoofd niet wie er nou de eerste aan de beurt is. Ik ben de 25e uitgerekend..

Geplaatst

Ik heb het lijstje weer eens even opgezocht :DUitgerekendCelene, 2 aprilVanny1979, 6 aprilNoekie 1988, 6 aprilIrma6717, 10 aprilLiek, 23 aprilAukus, 25 aprilGabriella, 25 aprilGeborenLala, 8 Maart Matt

Geplaatst

Hey, daar is het lijstje weer. Wat goed. Zie wel dat er bij mij nog de oude datum staat.. is eigenlijk twee dagen eerder maar dat maakt niet uit.

Vannacht heel de nacht 'last' gehad van harde buiken. Doet geeneens heel pijn ofzo, is eerder wat lastig met omdraaien en zo. Alsof je met een steen in je buik ligt. Naja, het zijn alleen maar goeie tekenen toch?

Kan helemaal gelukzalig wakker worden als ik me dan herinner dat ik er maar 1 keer uit ben geweest om naar de wc te gaan en maar een paar keer zittend slapend in bed heb doorgebracht. Dan was t een goeie nacht!!! (tot mn vriend dan zegt dat we binnenkort om de drie uur waarschijnlijk wakker gaan worden 's nachts.. naja, alleen maar extra genieten dan natuurlijk...

Ik ga hier nog eens even een paasontbijtje in elkaar flansen!

liefs gabriella

Geplaatst

Ja, zwaaaaaar irritant he via de telefoon reageren. Bij mij gaat het ook altijd fout! Maar niet alleen op dit forum, met facebook via android is ook altijd een enorme stunt :S Hebben jullie een beetje een fijn paasweekend gehad? Hier in Kampen was het net als de rest van Nederland super slecht weer. Wel jammer want er was braderie en da's eigenlijk wel leuk om gewoon maar te slenteren. Ik heb constant het gevoel dat ik erg graag een stuk wil lopen, alleen ik kan het moeilijk zo noemen hahaha, Ik schuifel een beetje vertwijfeld voort in de hoop dat ik de kilometer vol kan maken voordat steken mij dwingen om rustiger aan te doen hahaha.

Vandaag is het hier in Overijssel nog steeds druilerig weer als je naar buiten kijkt, best wel jammer. Gelukkig komt er zo een vriendin langs en dan gaan we vast wel iets leuks doen. Ze wil komen schoonmaken. Hebben jullie dat ook, mensen die allemaal helpen schoonmaken, maar dat je daar eigenlijk wel een beetje zat van wordt? Ik wil liever gewoon keuvelen ofzo....god wat een gezeik. Nou ik ga maar eens wat anders doen...

gr. aukus

Geplaatst

Hahahaha, ja ik ken dat!!! Mensen die willen komen 'helpen'. Maar vervolgens ben je zelf aan t eind van de dag helemaal gesloopt omdat je toch mee gaat 'helpen', koffie gaat zetten en heel veel energie aan t stoppen bent in dat de dingen anders in je huis gebeuren dan je eigenlijk wilt..

Bij ons is het huis ook nog steeds niet op orde. Gisteren zelf wel even een beetje aan de slag gegaan want met een vriend die door zn rug is gegaan (echt heel fijn...) schoot het ook niet echt op. Boven is het nu netjes, in de rest van t huis ook, alleen de bijkeuken staat overvol. We zijn erg goed in het verplaatsen van spullen namelijk...

Vannacht echt een bud nacht gehad. Hooguit twee uurtjes geslapen omdat ik een continu harde buik had. Niet met vlagen ofzo, maar gewoon constant. Nog een poos beneden gezeten, om zeven uur maar gaan douchen (leuk al die tips op internet) maar het helpt allemaal niet echt.

Daarnaast ook een wat weeeig gevoel in mn onderbuik/benen/rug dus wie weet. Mn vriend liep al helemaal te stuiteren vanmorgen voordat ie naar zn werk ging, vind het rete spannend. Ik maak me alleen maar druk om mn aambeien... haha

Naja, zometeen naar de verloskundige voor controle dus wie weet. Hoop dat ze zegt dat ik op 5cm ontsluiting zit, hebben we die eerste vijf alvast maar gehad!!! (zo werkt het geloof ik niet he?)

Pfffff... nog ff meiden!!!

Oja, wel leuke zwitsal aanbieding van de kruidvat; 12 dozen billendoekjes voor 19,-. (vraagt mn vriend ook nog 'of we die wel op krijgen'.....hahaha, die gaat denk nog verbaasd staan kijken....)

liefs gabriella

Geplaatst

Haha, dat zou leuk zijn als de vk zegt je hebt al 5 cm ontsluiting, lijkt mij ook wel wat haha. Hier ook een slechte nacht, elk half uur wakker, veel pijn in mijn heup, nu nog :( dus het word weer een dag niks doen :s en daar ben k nou zo niet goed meer in. Ik zie van alles wat ik op mijn manier moet doen...

Geplaatst

hmm, ze zei het ook inderdaad niet. Sterker nog; ze zei: 'dit kan weer wegtrekken, een paar dagen wegblijven of zelfs wel drie weken en dan weer terugkomen'. Dus nee, het was ijdele hoop van mij! Maar... een mens moet iets te hopen hebben toch?

Niet teveel doen Noekie!! Kijk, dat ik met mn 38 weken loop te piepen alsof alles me teveel is oke.. maar jij bent zelfs vier dagen over tijd!! Dan is het helemaal gerechtvaardigd om met je benen omhoog op de bank naar uitzending gemist te gaan zitten kijken.

Misschien ben ik wat te voorbarig hoor (zo'n dag heb ik eigenlijk wel ja...) maar wanneer zou je kunnen worden ingeleid? Als het te lang duurt? Begreep dat ze hier niet wachten tot de 42 weken meer.

Heb een leuke geboorteslinger geknutseld (jaja, het creatieve monster kwam gisteren weer even in me naar boven) nu nog even achter de naaimachien... als ik dat ding aan de praat krijg...

liefs gabriella

Geplaatst

ik moet morgen weer naar deverloskundige en dan als het kan vrijdag naar het ziekenhuis om te kijken of het wel verandwoord is om te wachten, of de placenta nog wel goed genoeg is. morgen krijg ik meer duidelijkheid en als het aan mij ligt halen ze het deze week nog!! Het wordt nu lichamelijk wel wat te zwaar ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden