Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Aukus; hoe is t allemaal meid? Hoop dat je op dit moment je kleintje al in je armen hebt, en dat het anders heel snel voor je zal gaan!!

Hier ook wat ontwikkelingen. Vandaag de verloskundige maar eens gebeld omdat ik vannacht weer bijna niet heb geslapen en het ook nu weer overdag niet bijgeslapen meer kreeg. Ook verteld van de enorm veel harde buiken vooral 's nachts. Urine laten testen maar geen blaasontsteking waarop ik toch even naar de praktijk moest komen.

Daar sowieso een slaaptablet voor vannacht voorgeschreven gekregen omdat ik echt een nacht moet slapen nu. Daarnaast heeft ze overleg gehad met de gynaecoloog en met ons natuurlijk, en omdat ik de laatste weken echt heel moe ben geworden, niet meer bij kan tanken en ik het risico loop weer last te krijgen van mn aanvallen is er de mogelijkheid voorgehouden om me in te gaan leiden. Schrok hier wel wat van maar eigenlijk voelde het als een enorme opluchting. Mijn lichaam kan eigenlijk niet meer, en de verloskundige is bang dat ik anders in het kraambed helemaal lig in te storten.

Kon vanmiddag gelijk terecht in t ziekenhuis waar ik onderzocht ben door de verloskundige daar, en er is nu uit gekomen dat ik morgenochtend om 8 uur in t ziekenhuis moet zijn waar ik ingeleid ga worden.

Voel me ergens schuldig, alsof ik geen geduld heb en ik de baby niet gun om zelf de tijd aan te geven. Aan de andere kant kan mn lichaam gewoon echt niet meer en voel ik dat ik al ver over mn grens ben gegaan.

Vind het onwijs spannend, we zijn nu alle laatste dingetjes in huis aan t regelen. Laatste adressen op de enveloppen schrijven, wassen draaien en mn tas inpakken. Er is de mogelijkheid om, als er nog niet veel ontwikkelingen zijn, ik morgenavond naar huis kom. Maar vind het zelf misschien wel het rustigste om daar te blijven. Waarschijnlijk gaat het een dag of twee duren.. gek idee dat ik dan misschien overmorgen mn kind in mn armen heb!!

Nou, ik hou jullie op de hoogte en blijf ook regelmatig kijken of Aukus zich al gemeld heeft!! Op mn telefoon gaat het niet heel lekker om op deze site te posten maar ik zal kijken wat ik kan doen.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Gabriella,

Succes! Ook voor jou: hoop dat t snel zal gaan. Nog even en je hebt je kindje in armen. Ik vond t heel raar te weten wanneer de kleine er zou zijn. Onwerkelijk is het. hoop dat je vanavond goed slaapt en dat het na het inleiden snel gaat voor jullie.

Ik ga hier ook vaak kijken nu.

Groetjes,

lala

Geplaatst

He meiden....ontsluiting bleef steken dus ik heb een epi gekregen en weeenopwekkers. Echt grappig al die uitschieters op zo'n schermpje en maar niets voelen hahaha. Nou ja ben benieuwd naa rmijn ontsluiting maar is knetter druk in het ziekenhuis dus we wachten rustig af. Hoe dan ook komt hij snel :D

En Gabriella veel succes. Nergens je minder over voelen lang leve 2012!!! Misschien worden onze kindjes wel op dezelfde dag geboren!!!

keep you posted

Geplaatst

*breek toch even in*

Wat een spanning hier!

Meiden,

heel veel toi, toi, toi voor de bevalling.

Dat die voorspoedig mag verlopen.

Succes!

*breek uit*

Geplaatst

Jeetje Aukus, dan is het een lange dag voor je geweest al!! Hoe is t met de spanningen van Ingmar? Trekt die het nog een beetje? En jij? Veel pijn?

Hier vanavond de slaappil geprobeerd en dat is eens maar nooit meer. Werd om half 2 heel gek wakker met allerlei rare dromen/gedachtes. Het was een inslaper, en dat is te merken. Daarna ook niet meer in slaap kunnen vallen en nu er maar weer uit gegaan.

Natuurlijk heeft t ook wel met morgen te maken, vind het allemaal wel erg spannend nu. Zeker als je van sommige mensen hoort dat wanneer een bevalling ingeleid wordt, deze vaak ook heftiger is. Termen als 'weeenstormen' doen het dan niet echt goed in de nachtelijke uren.

Maar, probeer me er maar zo weinig mogelijk druk om te maken. Ik weet waar ik het voor doe!

Doordat dit nu allemaal in gang is gezet voel ik ook niet meer onbewust de behoefte om me groter te houden dan dat ik ben en realiseer ik me dat mn lijf echt wel aan zn taks zit. Dus is het een goeie keuze. Hoe zwaar het ook zal zijn.

Enige jammere is dat ik had gehoopt nog even een goeie nacht te maken. Maar wellicht dat ik morgen overdag nog wat momenten kan pakken.

Nou Aukus, ik hoop voor jou dat het allemaal snel mag gaan komen. Zou wel errug leuk zijn als ze op dezelfde dag worden geboren!! Maar geloof dat ik dan heeeel veel haast moet gaan maken, hihi.

Succes meid!!!

Liefs gabriella

Geplaatst

he meiden,heel veel sterkte. ik hoop dat alles goed gaat.we gaan met zijn allen duimen!!straks mag ik voor een echo en ctg dus dat is ook even afwachten.zet hem op!! gr irma

Geplaatst

He allemaal; Ingmar en io zijn om 04:07 de trotse ouders geworden van Merlijn. Helaas ging het te langzaam met de ontsluiting waardoor een keizersnede noodzakelijk was. Hij is 3750 gr en ziet er fantastisch uit. Dronk meteen gretig en is bovenal zoet. Wij zijn echter ook net als hem kapot. Ik ben dankbaar dat de gyneacoloog de knoop heeft door gehakt en hoop op een vlot herstel.

Gabriella zet hem op vandaag!

Geplaatst

Aukus en Ingmar,

Van harte gefeliciteerd met jullie wonder Merlijn!

Nu uitrusten zodat je kan gaan herstellen en flink kan gaan genieten van jullie zoon!

Geplaatst

Merlijn, welkom op deze wereld!

(tot nu toe alleen ks kindjes :s)

Aukus en Ingmar, gefeliciteerd!

nu lekker rusten en genieten van jullie kereltje. Nog 8 voor n elftal!

Geplaatst
He allemaal; Ingmar en io zijn om 04:07 de trotse ouders geworden van Merlijn. Helaas ging het te langzaam met de ontsluiting waardoor een keizersnede noodzakelijk was. Hij is 3750 gr en ziet er fantastisch uit. Dronk meteen gretig en is bovenal zoet. Wij zijn echter ook net als hem kapot. Ik ben dankbaar dat de gyneacoloog de knoop heeft door gehakt en hoop op een vlot herstel.Gabriella zet hem op vandaag!
aukus en ingmar; gefeliciteerd! Wat een super naam. Weer een ks in dit topic! Hoop dat je snel herstelt joh. Wat heerlijk dat hij gelijk goed dronk..heb trwouens geen idee of ik nu via de goeie manier reageer, zit met mn telefoon wat moeilijk te doen hier.Hier is inmiddels de b allon katheter ingebracht wat al gelijk resultaat geeft; veel menstruatie achtige pijn om de zoveel minuten.ben benieuwd naar t verdere resultaat en verloopAukus; geniet van jullie kereltje!
Geplaatst

Gefeliciteerd Aukes en partner, wat een mooie naam voor een heerlijk mannetje.!!

Nu de volgende gabrielle, sterkte.

Vandaag ziekenhuis geweest, dinsdag terug en dan worden we ingeleid. Ze kijken eerst hoe het ervoor staat, fijn zo inwendig onderzoek// niet dus.

Gaat het de goede kant op dan gaat het ok. anders krijgt ik medicatie om het op te wekken en mag ik blijven in het ziekenhuis.

Hoelang dat gaat duren is onbekend.

Nogmaals gefeliciteerd!! Doe rustig aan!!

Gabrielle sterkte met de laatste loodjes

Geplaatst

Hee Irma!

Jeetje, jij ook al waarschijnlijk ingeleid?

nou, gaat lekker hier met spontane bevallingen NOT !

hihi

Tot

nu toe kunnen we wel onze ks verhalen gaan vergelijken. Hoop dat jij en gabriella een normale bevalling hebben hoor!

ook voor jou: succes en dat de bevalling spoedig en voorspoedig mag gaan.

xxx

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de felicitaties.Wat typisch he....allemaal ks en inleidingen. Hopelijk gaat het spontaan bij Liek. Hoe gaat het Gabriella? Beetje uit te houden hoop ik. Lukt me helaas niet om middels mijn (sm)fartphone een foto up te loaden. Wat ben ik verliefd. Ik baal als een stekker van mijn buikwond. Gelukkig kreeg ik morfine tegen de pijn. Mij was altijd verteld dat dat slecht zou zijn voor mijn astma, maar gelukkig viel het goed! Was nog wel een beetje emotioneel onder het laatste stukje van de ks. Toen begon de verdoving uit te werken en ik voelde het hechten steeds meer; dat was echt een beetje horror ervaring. Ingmar en ik hebben de hele dag bij tijd en wijl enorm emotionele momenten. Was zwanger worden maar makkelijker voor ons hier. Ik weet in ieder geval: ik wil er nog wel een paar meer!

Geplaatst

Hi Aukus en Ingmar, gefeliciteerd met Merlijn!!

Goed rusten houden nu hoor, is niet niks een ks. Heel veel geluk.

Ben benieuwd hoe het met jou is Gabriella, hopelijk heb je intussen een gezond kereltje in je armen.

Goed dat je aan de bel hebt getrokken, als je er zo doorheen zit en ook niet meer slaapt.

Irma, voor jou nu dus eindelijk aftellen! Dan ben je zo'n 2 weken over tijd toch?

Hoop voor je dat het in de tussentijd nog spontaan op gang komt en gaat lukken.

Blijf ik nog alleen over.... Ben benieuwd.... Het is idd niet de maand van de "spontane" bevallingen. Ook de meiden van mijn zwangerschapscursus zijn tot nu toe merendeels ingeleid en/of ks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden