Ga naar inhoud

CRYO: zelf ook klussen? + aspirine vraag


Testr

Aanbevolen Berichten

He meiden,

 

Lang geen topic geopend, en al heel lang niet meer in het VU geweest voor een behandeling. Niet stil gezeten uiteraard, maar -ondanks eindelijk inzichten over de oorzaak (zie onderschrift)- niet echt verder ook.

 

Inmiddels wel 'klaar' voor onze enige cryo ooit en zondag de 1e echo. En nu vraag ik me 2 dingen af:

- Kunnen we zelf nog klussen na het zetten van de Pregnyl als de follikel 18 mm is (om de eisprong te timen) of wil het ziekenhuis dit niet? Wat doen jullie in dat geval, indien het zaad niet de oorzaak is?

- We willen misschien aspirine erbij gebruiken, maar op welke dag begin je daar dan mee in een cryo ronde? We krijgen geloof ik 5 dagen na de pregnyl een dan 5 dagen oude cryo terug (hopelijk).

 

Het zijn trouwens 2 cryo's, maar 1 was duidelijk minder en liep ver achter, de ander was top (compactie stadium). Maar de angst voor niet goed ontdooien is enorm... En hoop is ver te zoeken, maar hij is er stiekem toch.

 

Veel succes iedereen, bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Miki, fijn dat jullie weer een poging gaan wagen. Ik heb in Vb wel eens een opmerking gehoord over een meerling doordat er naast iui of een cryo ook nog een spontane zwanegrschap was opgetreden. Het is ons nooit 'verboden' of zelfs afgeraden met een cryo, eigenlijk nooit iets over gezegd. Maar ja, bij ons is de kans op en spontane zwangerschap ook uitermate klein. Trouwens, als die kans er wel is en het zou niet mogen, dan zou je al een aantal dagen voor de pregnyl een 'verbod' moeten hebben want sperma kan zeker een aantal dagen voort daarbinnen ;-) Eindconclusie: gewoon doen? ;-)

 

Asperine weet ik niks van. Ontdooien wel en dat is letterlijk 'het kan vriezen, het kan dooien'. Van de acht cryo's die wij hebben gehad zijn er uiteindelijk vijf goed ontdooid, maar volgens het lab komt het ook vaak genoeg voor dat niks het haalt. Hou er in ieder geval rekening mee dat ze door het invriezen/ontdooien een stadium in ontwikkeling achteruit kunnen gaan (hoeft niet). Zolang ze het maar weer oppikken en weer door gaan delen maakt dat niks uit.

 

Heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Henne, misschien dat we het toch gewoon 'doen' dan... Man dacht zeker van niet, maar ik wil zo'n kans niet mislopen. Heb ik eens een mooi getimede eisprong en voor het zelfde geld ontdooit er nix!

 

Qua aspirine lijkt het op de dag van tp, maar ga nog ff verder speurneuzen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zou zeggen.. gewoon niet doen? ik wilde het absoluut niet, aangezien ik veel te bang was voor een infectie of het te schaden. klinkt raar maar dat zit gewoon in me hoofd denk ik. Ik was ook bang dat ze niet goed ontdooiden, heb zelfs de ochtend het ziekenhuis gebeld ik kon niet slapen. uiteindelijk waren alle 2 goed ontdooit, kon niet beter en.. ik ben nu bijna 20 wk zwanger!

hoe moeilijk ook geef nooit op!

 

veel suc6!

 

liefs

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgezien van zelf een poging wagen nadat ik gevraagd had hier, hoe het is om een echo te krijgen na sex...Waren 'verfrissende' antwoorden bij ;-)

Desalniettemin wens ik jullie heel veel plezier toe en natuurlijk heel veel succes met jullie cryo poging Mik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow Dees, van harte! Ja die hoop, blijft lastig hoor. Al zo vaak de deksel op mijn neus gehad! Maar doe mijn best, ik ben er ook zoooo klaar voor. :)

 

En das waar ook Sab, maar van de tijd van al mijn 7 iui's deden we 'het' ook vaak rondom de echo's, dat moest juist. Dus daar maak ik me maar niet te druk om. Ze maken vast nog ergere dingen mee en bovendien zie ik ze zeer mogelijk hierna toch nooit weer... Ha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miki,

 

Wat betreft de aspirines:

Bij het kruidvat, merk is bayer, wel die van 100 mg nemen, is een wit/groen doosje, voorop staat groot ASPIRINE kostte destijds 3,15 euro.

 

Bij verse poging NOOIT starten voor de punctie: dit omdat het je bloed verdunt

Start 2 dagen voor Tp, doorgaan totdat je weet ZWANGER/NIET ZWANGER

 

Verder kun je inderdaad getimed klussen, starten vanaf ongeveer 12-24 na pregnyl ;-)

 

Grijns maar weer.

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnxxx Pien, precies die aspirine heb ik liggen hier! Was de dosis niet iets van 80 mg? Inderdaad, maar geen bloedverlies erbij krijgen, dan loop je leeg.

 

Bij een cryo dus ook 2 dagen voor de tp? En wat als zwanger, dan doorgaan tot..?

 

Ik grijns ook maar weer terug... Hopelijk is die straks niet meer van mijn 'smoel te slaan'! Ahhh.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens, ik heb tarwekiemolie (capsules)kruitvatmerk geslikt en puur mama compleet met visolie en foliumzuur. tarwekiem olie ben ik 2 weken voor de tp mee begonnen.. dat is voor de doorbloeding van de baarmoeder en visolie voor de hechting van de embryo.. wie weet!

 

heeeeeel veel suc6!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miki,

 

Bij cryo idd ook 2 dagen voor TP, als je weet dat je zwanger bent stoppen. 80-100 mg maakt niet zoveel uit, als de dosering maar niet hoger is. Het is inderdaad wetenschappelijk niet bewezen, ik heb het destijds wel besproken in het ZH, zij zagen er geen heil in, maar gaven ook aan dat het echt geen kwaad kan en dat je moet doen waar je je goed bij voelt.

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Babet dat doen we toch wel, al zou het alleen al zijn voor het advies van het zh haha. Zijn 'druk' bezig, alleen net voor een echo maar even niet, ben toch in shock geraakt door wat iemand hier ooit vertelde, over die 'sekslucht' haha.

Mare...Mik?? Vertel, mag beide vertellen trouwens hoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, nu niet doorstuiteren! Het zijn er geen 3, dat kan niet hoor. Ben dan wel zwanger van uk en/of puk, maar zelf ook klein van stuk!

 

Als wij in 6,5 jaar geen 1 plakker hebben en nu allerdrie, dat zou wel heel vreemd zijn. Maar ja. het kan natuurlijk wel. Pfff, me niet bang maken nu ajb.

 

Qua aspirine, niet gedaan. Na mijn zware auto ongeluk, durfde ik het niet aan. Straks gebeurt er weer wat en loop ik leeg! Bovendien wekelijks bloedprikken vanwege prednisolon (voor immuunstoornis) en dan blijf je ook lang nabloeden. Maar bovenal las ik dat je last van maag krijgt van aspirine en dat is ook zo met prednisolon. Daarom slikt iemand van het Freya forum er zware maagtabletten bij, met risico van dien voor de kleine. Leek mij teveel van het goede worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden