Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceeke, wat een topvent hè die dr. Pf. En nu is het mij ook helemaal duidelijk! Dus voor jou zou het dan betekenen om omega 3 en vit. D omhoog te schroeven en toch intralipid weer te gebruiken.

zou de verlaging van de tcells niet door de infectie kunnen zijn veroorzaakt?

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ha Ceeke, ja dat zeg ik ook vaak: Pf is een held haha. Ik heb al gegrapt dat we hem gaan vernoemen als het een jongetje is ;-)

Dat zie je best vaak ja, dat artsen vernoemd worden! (te zien aan de geboortekaartjes die in ons zkh hangen)

Enneh, best een leuke naam toch, Sebastian.... Sebas..... Bas...... Seb/Sep..... je kunt er alle kanten mee op!

Nou, ook weer geregeld :-)

Geplaatst

M'n man vindt het niks Dee, ik was nog wel voor. Al moet ik zeggen... Met een vermoedelijk toch wel Aziatisch uiterlijk is het weer wat minder ;-)

Geplaatst

Ja hadden dinsdag een goede opbrengst!

Woensdag te horen gekregen dat er 10 bevrucht waren, morgen hebben we de tp (hopelijk van 2..... er zijn er 6 in de embryoscope gegaan en de overige 4 hebben ze na de bevruchting ingevroren zoals het Duitse beleid voorschrijft). We zullen eens zien wat al die Omega-3 en Vit. D gedaan heeft! Zojuist nog een broodje paling gegeten, ook goed voor de Omega's.

Jij een goede echo gehad las ik, super hoor. Je kunt gaan aftellen tot de 12-weken echo!

Zie ook dat het vertrouwen langzaam groeit, hoop zo dat je (na goede echo's en minder misselijkheid) kunt gaan genieten van je zwangerschap!!

Geplaatst

Hi meiden,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke Omega 3 jullie slikken? Ik zelf gebruik die van de AH en neem er 's avonds voor het slapen gaan 4 in. Ik merk dat ik de laatste dagen steeds vaker een vieze vissmaak opboer (hmmm lekker begin van de ochtend, sorry!!). Ben benieuwd of jullie dit herkennen??

Geen tijd om terug te zoeken in alle geposte berichten want op het werk;-)

Groetjes,

Geplaatst

Ik gebruik die van BioVitaal, krijg ik via m'n orthomoleculair arts. Nog nooit last gehad van vieze vissmaak. Misschien anders bij het eten innemen?

Dee hoe is de tp gegaan?

Dion ik moet nog steeds naar die vitD kijken, sorry. Beetje weinig energie....

Geplaatst

Ceeke: Ik gebruik de Visolie softgels van de Vitaminstore: http://www.vitaminstore.nl/health/preventie/hart-en-bloedvaten/Super-Visolie-100-zuiver-VitaminHealth/P162556

(bevalt 300mg EPA en 200mg DHA, dus tezamen 500mg per softgel.

Aangeraden wordt om visolie in te nemen direct na het eten, met een beetje water. Tot 2 uur erna geen warme dranken nemen want dat zou de kwaliteit van de werkzame stoffen kunnen beinvloeden, heb ik een aantal malen gelezen.

Henne: tp is goed gegaan, 2 morula's! Nu afwachten, voel een soort berusting (laatste poging, 't is goed, we zien 't wel).

Geplaatst

Ik gebruik de extra omega van vitamines per post. Daar zit 360 epa en 240 dha in. Ik herken de vissmaak.

Dus bedankt voor de inneeem tips!

Geplaatst

Geeft niets henne, ik ben geduldig! Ik gebruik 1 softgel omega 3 van solgar is 700 mg, en heeft geen vissmaak! Voor TP tot aan de positieve test 2 pillen gedaan, ook via vitaminestoren.nl

Geplaatst

Henne, ik meen mij te herinneren dat jij de laatste poging extra omega 3 had ingenomen ipv een intrallipid infuus. Welke dosering heb je toen gebruikt? Ik wil deze ronde geen intrallipid doen. Ik bewaar mn zakken liever voor een verse poging. Ik moet eerst maar afwachten of de cryo's gaan ontdooien en zou dus zonde zijn als ik intrallipd zou gaan gebruiken terwijl ik mischien geen tp heb. Ik wil dus ook extra omega 3 slikken.

Ik las overigens elders dat intrallipid wel de cytokines in je bloed kunnen verhogen. Ga daar maar eens verder op googlen.

Geplaatst

Henne, dank je wel voor je supersnelle reactie!!! (ga dus maar eens wat extra omega 3 bestellen om de komende weken door te komen).

Geplaatst

Hi dames,

Even een vraag weer. Voor mijn volgende (tweede) IVF slik ik inmiddels de cocktail omega3, vitamine D, B6, B12 en calcium, en daarnaast Prena Fem (Orthica). Nu mag ik komende maandag weer van start, lange schema, dus dan alleen met de decapeptyl. Waarschijnlijk op 9 augustus??? starten met 450 ie Menopur... Ben benieuwd! (Apotheek had keurig 15 ampullen geleverd, in plaats van 15 dozen, toch nog maar even bellen morgen). Nu dan mijn vraag: heb inmiddels ook tarwekiemolie in huis. Daarmee ook maar meteen vandaag van start gegaan, maar ik heb eigenlijk geen idee wat een goede dosering is? Ik heb wel begrepen dat als je zwangerschapsvitaminen slikt je er max 2 per dag mag nemen (ik zag de getallen 1350 op de pot staan, geen flauw idee of dat micro- of milligrammen zijn). Of is 1 capsule per dag voldoende? Iemand daar ervaring mee?

Groetjes, Beanie

Ps Wen, heeeeeeel veel succes en toitoitoi met je terugplaatsing, wanneer hoor je of je ijsbeertjes goed ontdooid zijn? Ik ga heel hard voor je duimen hoor! Knuf!

Geplaatst

Ha Beanie, hoe is het? Is de operatie goed gegaan en herstel je goed? Fijn dat je weer gaat beginnen, op een lekker cocktailtje ;-) Tarwekiemolie heb ik zelf niet gebruikt, dus kan ik je niet mee helpen. Slikte zelf vitE, komt op zelfde neer, maar weet uit me hoofd niet hoeveel.

Wen nog twee nachtjes.... Duim vast voor je!

Geplaatst

Beanie, heb geen advies mbt tarwekiemolie, maar wes wel benieuwd hoe de knie operatie is gegaan? Spannend, jij dus ook weer van start! De duimen gaan meedraaien voor je!

Vandaag gaan de cryo's uit de vriezer. Morgenochtend rond 8 uur, hoor ik of de tp door gaat. Mocht de tp doorgaan dan moet ik daar om 9.10 uur zijn. Dit houdt praktisch dus in dat wij allang voorbij Antwerpen zijn, voordat wij gaan horen of wij door kunnen rijden of mogen omkeren naar huis. (dan is reisafstand toch ineens even een nadeel). Stress begint nu langzaam te komen....

Geplaatst

Lieve Wen,

Wat spannend weer! Hoop zo dat ze gewoon goed ontdooien en dat jij 2 prachtige emmy's krijgt om lekker op te warmen... en vooral dat ze blijven plakken! Of in ieder geval minstens eentje! Wel jammer dat je er eigenlijk al bijna bent als je te horen krijgt of ze goed zijn ontdooid, maar heb er maar vertrouwen in! Komt vast wel goed, ze hebben het tenslotte al tot dag 5 gered, toch?

Ben wel blij dat ik ook (eindelijk, voor mijn gevoel) weer van start kan gaan. Niet dat ik op zich zo'n zin heb in de hele procedure, maar wel in de kans die het allemaal weer biedt... Ik neem aan dat dit wel herkenbaar is?

Knie operatie is technisch allemaal prima gegaan, ben eergisteren voor het eerst bij de fysio geweest. De hele revalidatie gaat lang duren, 6-9 maanden in het totaal, maar met de operatie is natuurlijk de eerste stap tot herstel gezet, en daarna gaat het gewoon niet zo snel als ik zou willen... Alleen al zonder krukken gewoon de trap op kunnen lopen, zal zo'n zegen zijn... Het is zo jammer dat je je dat pas realiseert als je het niet gewoon kunt!

Nogmaals Wen, heel veel sterkte, succes en geluk morgen! Mijn duimen draaien!

Hi Henne, ik volg je op de verschillende topics en vind het super voor je dat het goed gaat! Nog maar een weekje tot de 12 wekengrens zag ik vanmorgen.. Blijft spannend.... Die vitamine E, tot wanneer heb je die geslikt? Ik zag trouwens op het potje tarwekiemolie dat het softgels van 1130 mg per stuk zijn. Is dat handig tot zo'n 2 weken na de TP??

Geplaatst

Vit E slik ik nog steeds. Maar ik slik natuurlijk ook diverse dingen vanwege m'n chronische vermoeidheid. Tarwekiemolie ik zou zeggen....als je zwanger bent tot een week of tien, twaalf? Is goed voor slijmvlies en ook goed voor hersens van kindje ;-)

Ik ga Pf straks even mailen hoe het zit met afbouwen van prednisolon en of ik dan de vitD en omega ook kan minderen. Waarschijnlijk volgende week vrijdag een ritje dd, wel een bijzonder ritje dan dit keer.

Wen dat is wel een nadeel ja, dat je al halverwege bent. Maar we gaan er vanuit dat je niet om hoeft te keren. Lekker morgenmiddag met twee eskimootje op de bank hoor!

Geplaatst

Spannend Wen! Morgenochtend heb je hopelijk een prachtige terugplaatsing en gaan ze goed bij je nestelen en groeien. Sterkte!

Beanie, sterkte met je knie. Wat een lange revalidatie zeg! Wanneer start je precies weer met de volgende poging? Ik herken het wel hoor, wat je zegt over het zin hebben in een volgende poging. Weer iets hoopvols, het idee dat je aan het werk bent aan je wens en dat die mogelijk straks in vervulling zal gaan. Die wens zal niet in vervulling gaan zolang je thuis op de bank blijft zitten. Sterkte met de pijn in je knie in ieder geval en hopelijk zal je een gedeelte van je revalidatie zelfs al zwanger zijn!

Henne, en jij alweer bijna 12 weken. Wow, wat super zeg! Dus je gaat dan nog 1 keer naar DD voor je bloedcontrole en daarna is dat hopelijk geheel afgesloten. En als het een jongetje wordt gaat hij dus Sebastiaan heten? :icon_smile:

Hier alles goed, heb al een tijdje niks van me laten horen want het staat hier even stil. De vorige cryo is dus niet goed ontdooid en we gaan nu straks in september verder met nog een verse poging. Vorige week een gesprek met de gyn gehad over de prednison en ze had er nog nooit van gehoord. Ze heeft er in principe geen bezwaar tegen maar wil wel meer info (artikelen) over de werking van prednison icm met de zwangerschap/ punctie en eigenlijk alles wat los en vast geschreven is over het immuunsysteem en zwanger worden. Nu heb ik van dr P toen we daar waren 2 artikelen mee gekregen, maar misschien heeft 1 van jullie nog meer info wat ik haar kan geven? Ik ga dr P ook even mailen, maar aangezien hij op vakantie is wil ik hem er ook niet over lastig vallen.

Geplaatst

Dolfijntje ik heb een artikel en nog een wetenschappelijke pp van Pf. Als je me een emailladressen pb't zal ik ze mailen. En misschien dat testr nog iets heeft, of Linkjes ofzo, wij heeft veel uitgezocht volgens mij.

Die naam is nog een discussiepunt haha. Weet je trouwens tot wanneer onze held op vakantie is? Ik zou er volgende week geen moeten...

Geplaatst

Henne, mijn mailadres is dolfijntje01 @ hotmail. nl (let op de .NL, gaat nogal eens mis daardoor) Geweldig als je wat kan opsturen!

Ik heb geen idee tot wanneer hij op vakantie is. Ik had vorige week gemaild en kreeg geen reactie, dus mailde 3 dagen later nog eens en toen schreef hij dat hij op vakantie was waardoor het wat langer duurde. Voelde me gelijk schuldig dat ik ongeduldig was, die arme man heeft ook eindelijk eens vakantie en wordt dan nog gestalked :happy8:

Geplaatst

Haha, oke ik mail hem gewoon of het volgende week uitkomt. Zo niet dan hoor ik het wel. Misschien kan ik dan wel afbouwen zonder bloedonderzoek.

Dion, heb al mn Pf spullen hier liggen dus eindelijk zijn referentiewaarden voor vitD:

20-32 ng/ml relativer Mangel

32-100 ng/ml regelrechte Versorgung

54-90 ng/ml normal in Sonnenlaendern

> 100ng/ml Uebermass

>150 ng/ml Intoxikation

Ik had destijds 41 en dat vond hij aan de lage kant.

Geplaatst

Vraagje...Pf is volgende week nog met vakantie. We zouden dan bloed moeten gaan prikken bij een collega in Langenfeld? Iemand daar al eens geweest, is het heel veel verder rijden dan Benrath?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden