Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dion mijn lymfocyten zijn ook buiten de waarde, weer zo snel niet of het te hoog of te laag is. Komt door de prednisolon. Zolang bezinking en crp maar goed zijn.

Hier verkouden, de bibbers dat het keelontsteking wordt.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De cryo TP is niet doorgegaan... de cryo had het niet overleefd. Is even behoorlijk slikken en ik weet even niet wat te doen.

Zal ik gewoon doorgaan met de predison en Utrogestan? We hebben wel zelf geprobeerd, zeg maar. Maar ja, de kansen dat het bij ons spontaan lukt zijn gewoon erg klein, moet ik dan mijn lichaam volproppen met troep?

Ik zit nu ook erg te twijfelen over vanalles en nog wat. Ik ben bijvoorbeeld moeilijk te stimuleren, heb altijd 1 mega koploper erbij zitten en de rest sukkelt er een beetje achteraan met als gevolg dat we de grootste follikel uiteindelijk moeten laten gaan en we verder gaan met de kleintjes. Uiteindeiljk heb ik steeds maar 4-5 follikels en maar 2 embryo's. Ik ben 30 jaar, dat moet toch niet de bedoeling zijn? Zal het verbeteren nu ik aan de Omega 3 en Vitamine D zit, moet ik vragen of ze mijn AMH gaan testen?

Moet ik overstappen naar een ander ziekenhuis? Wat vinden jullie van al deze vraagstukken?

Geplaatst

Oh Dolfijntje bah wat een domper. Als je geen tp hebt voelt dat zo oneerlijk, je krijgt niet eens echt een kans :-(

Logisch dat je nu met allemaal vraagstukken zit. Wat betreft de prednisolon, als je denkt dat er een kans is dat het spontaan kan, slik dan nog even twee weken door. Anders lekker stoppen.

Je verhaal herken ik verder wel een beetje. De eerste drie pogingen hadden we telkens geen rijpe eitjes, er groeide wel van alles, maar dat bleef klein. En juist alleen die ene dominante follikel deed dan wat het moest doen. Mijn eigen cyclus had kennelijk toch nog teveel de overhand ofzo. Het ziekenhuis gaf op een gegeven moment de schuld aan mijn leeftijd (35). Ik had inmiddels gelezen over menopur en wilde dat proberen, maar dat vonden zij onzin.

Wij zijn toen idd overgestapt, opnieuw de molen is, alles nagekeken, en de woorden van de gyn waren letterlijk: perfect, moet kunnen. We zijn begonnen met een kort schema met deca en menopur en sindsdien hebben we prima resultaten. Na de eerste poging daar is ook het zaad verbeterd doordat zij aangaven dat thuis opvangen geen optie meer was, het moest gelijk in een bepaald medium en naar het lab. Al met al heeft overstappen ons wel veel goeds gebracht, vooral veel andere inzichten. Uiteindelijk dan nu met het hele imuun verhaal erbij een redelijk 'complete puzzel' voor mijn gevoel.

Waar zit je nu als ik vragen mag? Wat zegt het ziekenhuis er zelf van? En welke ziekenhuizen zouden, ook praktisch, een optie voor je zijn?

Meis, verwerk eerst deze domper. Daarna rustig verder kijken. Bedenk dat jullie de keuze hebben, je kunt je laten adviseren maar hoeft je niks op te laten leggen! Knuf!!

Geplaatst

Dank je wel voor je lieve reactie Henne. Jij bent dus menopur gaan gebruiken, wat is daar het verschil in als ik vragen mag?

Ik heb nu steeds Decapaptyl en GonalF gebruikt. Vorige poging voor het eerst lang protocol gedaan en dan ook met 225 eh, maar dat maakte geen verschil jammer genoeg.

Ik zit nu in een transfer ziekenhuis in het midden van het land wat samenwerkt met het VU.

Ik heb nu voor mezelf de afspraak gemaakt dat ik een gesprek aanga met mijn gyn en luister naar haar voorstel. Ook wil ik de prednison bespreken, want daar heeft ze tot op heden nog niet op gereageerd. Als ze daar afwijzend op reageert of als ze niet met een nieuw plan komt, dan wil ik naar een ander ziekenhuis. Ik neig om dan gewoon maar naar Dusseldorf te gaan. Dan moeten we maar wat langer in de auto zitten en heb ik geen idee hoe ik dat op mijn werk moet gaan doen, maar ik zie wel...

Eerst maar eens dit gesprek afwachten en ik ga nu maar gewoon door met de prednison en utrogestan. Wie weet bestaan er wonderen (al geloof ik daar helemaaaaaaaaal niet meer in)

Bah, ik had niet gedacht dat ik zo emotioneel zou zijn na deze uitslag, maar ik geloof dat ik op begin te raken. Iets teveel verdriet gehad de afgelopen jaren.

Geplaatst

Hee Dolfijn,

Misschien heb je iets aan mijn ervaringen, zie mijn handtekening voor de resultaten/getallen van mijn ivf-pogingen. Helaas dus ook nog steeds geen blijvend resultaat, maar inmiddels wel duidelijke verbetering in kwaliteit van de embryo's.

Bij de 1e poging gebruikte ik Deca en Gonal maar had ik weinig eicellen en van beroerde kwaliteit.

Na ophoging van de dosis had ik bij de 2e poging veel eitjes, maar nog steeds embryo's met te trage celdeling. Wel even zwanger geweest toen.

3e poging was met Deca en Menopur, omdat ik had gelezen dat Menopur de kwaliteit van de embryo's ten goede kan komen. Bij die poging ook Omega-3 geslikt. Ineens hadden we een hele goede embryo om terug te plaatsen (positief getest maar helaas ging het weer mis), en voor het eerst 2 cryo's.

Bij de 4e poging weer Deca en Menopur, maar geen Omega-3 en toen hadden we 1 goede maar geen cryo's.

Bij de 5e poging voor het eerst een kort schema met Cetrotide en Menopur, en toen wel weer Omega-3 geslikt en toen hadden we 4 goede embryo's. Helaas weer geen zwangerschap van de verse terugplaatsing en 1e cryo. De laatste cryo is vorige week teruggeplaatst.

Ik zag dat je net zoals ik endometriose hebt. Volgens de artsen kan dat de kwaliteit van de eicellen aantasten. Ik heb sinds de laparoscopie eind 2009, en vooral ook na aanpassing van voeding (tarwe, zuivel en suikers vermijden) bijna geen last meer van de endo. Maar of het de eicellen nog kan aantasten weet ik niet, er zit nog wel (al 2 jaar) een cyste in m'n eierstok dus tja, die kan misschien de boel wel negatief beinvloeden.

Twee weken geleden hebben we een intake in DD gehad. Omdat de arts vond dat ik een hoge dosis Menopur spuit wilde hij mijn AMH checken. Die bleek iets onder de richtwaarde van mijn leeftijd te liggen, maar niets om me zorgen over te maken (was 1.85 en gezien mijn leeftijd zou het 2 moeten zijn). In jouw geval lijkt het me zeker verstandig de AMH-waarde te bepalen. Ik weet niet of jouw ziekenhuis dat doet, ik geloof dat het in NL minder vaak gedaan wordt dan in (bijv.) Duitsland. Je kunt sowieso een vrijblijvende intake met de Nederlandse arts in DD plannen en dan meteen je AMH laten prikken. Als je dat overweegt moet je wel snel zijn met bellen want ze hebben een wachttijd tot oktober (wij hadden het geluk tussendoor te kunnen omdat er anderen uitgevallen waren en laatst las ik hier op het forum een soortgelijk verhaal dus wie weet kun je dat ook nog navragen).

Omega-3 zou ik sowieso gaan slikken, ik ben aardig overtuigd dat het een gunstig effect heeft.

Als onze cryo-tp mislukt gaan we starten in DD. We kiezen dan voor de embryoscope zodat 24/7 de ontwikkeling van de embryo's geobserveerd kan worden. Embryo's kunnen tot 5 dagen in de embryoscope, volgens de arts zijn dag 4 en 5 belangrijke dagen om te observeren (tot nu toe kregen we de embryo's op dag 3 terug en 2 keer een cryo op dag 4).

Nou..... een heel verhaal geworden..... Heel veel succes verder!

Geplaatst

Super bedankt voor je reactie Dee! Hier heb ik echt wat aan. Het lijkt er dus wel op dat de Omega 3 gunstig voor jou uitpakt. Super spannend dat je nu weer een cryo TP heb gehad.

Merk jij ook verschil met je endo als je aan de Omega 3 zit? Ik slik het nu 2 maanden, samen met de vitamine D en ik heb gewoon GEEN pijn! Ik snap er niks van. Normaal lig ik helemaal dubbel van de pijn rondom mijn eisprong, maar nu al 2 maanden niks. Ook mijn menstruatie zelf is een stuk minder pijnlijk en mooier. Vond het wel erg opvallend en ben benieuwd hoe het deze maand zal vergaan.

Ik denk dat ik jouw tip van DD ga opvolgen. Gewoon een vrijblijvende intake en aanhoren wat zij ons kunnen bieden. Ik heb net een afspraak gemaakt met mijn gyn hier in NL en wil ook haar plan horen. Van de Menopur ga ik ook absoluut in mijn achterhoofd houden.

Terwijl ik dit aan het typen ben bedenk ik me dat ik gewoon NU ga bellen naar Duitsland!

Geplaatst

Net gebeld ;-) en ik heb een afspraak voor 23 oktober. Eerder was geen plaats, wel bij een Duitse collega, maar ik heb toch liever een intake in het Nederlands zodat ik zeker weten 100% meekrijg. Spannend!

Geplaatst

Goed zo Dolfijntje, actie ;-)

Wat goed trouwens dat de vitD en omega de endo klachten lijken te verminderen.

Je vroeg nog van de menopur. Menopur bevat naast fsh ook lh. Fsh zorgt eroor dat eitjes groeien, lh laat ze rijpen (even kort door de bocht). Mijn huidige gyn legde uit dat doordat je met IVF de lh onderdrukt om een eisprong te voorkomen, gaat bij sommige vrouwen het rijpen niet goed. Die reageren niet voldoende op alleen fsh en hebben echt dat beetje lh erbij nodig. Bij mij maakte het een wereld van verschil.

Geplaatst

Bedankt voor de uitleg over de Menopur. Klinkt wel heel erg logisch! Hoe voel jij je nu? Al goed zwanger? Of merk je nog weinig?

Zijn er nu nog dames bezig met de prednison etc en bezig met een behandeling? Ben benieuwd naar meer ervaringen!

Ik zit nu weer te denken dat ik best NL nog een kans kan geven. Dit wordt dan de eerste keer waarbij mijn immuunsysteem wordt aangepakt, dus grotere kansen. Heeft het dan wel zin om naar DD te gaan? Ik moet proberen om het nu even los te laten en eerst de afspraak met mijn gyn maar afwachten en beslissen we dan wel weer. Irritant al die dingen waar je over moet nadenken en beslissen als je in de MMM zit. Ging het maar zo makkelijk dat je gewoon spontaan zwanger werd en nergens over na hoefde te denken...

Geplaatst

Dolfijntje ik ben behoorlijk gammel eerlijk gezegd. Heel erg moe, slaap de halve dag. Mazzel in dit geval dat ik niet werk... Verder bij vlagen misselijk. En kramp. Wat ik dan weer eng vind. Een kop vol puisten. Overgevoelige neus. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Duidelijk zwanger dus, maar ja dat geeft geen garanties hè...

Sinds drie dagen verkouden met wat keelpijn. Vind ik eng ivm de prednisolon, morgen weer controle bloed.

Wat betreft wel of niet al overstappen.... Wij hebben de derde icsi ook nog in het eerste ziekenhuis gedaan want 'er zouden dingen anders gaan'. Voornaamste reden was mijn ongeduld, in voorburg moesten we opnieuw de molen in. Achteraf best spijt van want het was toch een vergoedde poging die we eigenlijk weggegooid hebben. Als je het geoel hebt dat het anders moet, dan moet het anders. Ook al moet je dan wachten en geduld hebben. Moeilijk, maar wees heel eerlijk tegen jezelf. Slechte rijping en stimuleren hebben weinig met immuun te maken en alles met het protocol!

Geplaatst

He dames,

Vanmorgen ben ik bij de gynaecoloog geweest (niet in het zh waar de IVF plaatsvindt, maar degene die me heeft behandeld rondom de curretage en hysteroscopie) en heb een heel prettig gesprek met haar gehad. Ik denk er sterk over, mits dit ons gegund is natuurlijk, om haar de zwangerschapsbegeleiding te gaan laten doen. We hebben het even gehad over het ATA verhaal, en ook over de voedingssuplementen die ik nu (op advies van dit topic!) gebruik. Zij was zeker voorstander van de omega-3 en vitamine D... Ze raadde me aan hier vooral mee door te gaan. Verder hebben we het gehad over de menopur ipv gonal-f, wat zij zeker ook een goed idee vond. Over 1 of 2 emmy's terug wilde ze me geen advies geven, omdat ik zelf de voors-en tegens moet afwegen (zei ze terwijl ze daarna wel zei dat ze zelf een ongecompliceerde tweelingzwangerschap heeft gehad). Al met al tot de conclusie gekomen dat ik het zo zeker een kans moet geven. Zij wil ook wel de extra echo's gaan maken als het zover is... Geeft me een heel goed gevoel! Ik denk dat het goed is zo. Behandeling is in het SLAZ (ism de VU), waar een heel ervaren ferti-arts zit. Gyn raadt me aan daar gewoon te blijven. Vooral ook omdat we i.p. niet 2, maar toch 3 pogingen kunnen doen... (vanwege het nieuwe advies, en ik ben net 40 dus kom in aanmerking voor 3 vergoedde pogingen).

Maar iets anders. Ik weet niet of iemand me daar iets zinnigs over kan zeggen, maar ik trap hem hier toch maar in. We staan op de planning om rond 21 juli weer te starten met de deca, lange schema. Dat zou betekenen dat ik ongeveer 4 weken later (afgaande op de eerste poging, al was die dus met gonal-f en niet met menopur) de punctie heb, dus in de tweede helft van augustus. Maar in de tweede helft van augustus moet manlief geopereerd worden, aan zijn bijholtes. Is de anesthesie van invloed op zaadkwaliteit? Is het verstandig om ofwel de operatie van manlief (heeft niet de voorkeur) ofwel de IVF-behandeling een maand uit te stellen?

En dan een tweede (we zijn namelijk nogal een gammel stelletje samen): ik moet hoogstwaarschijnlijk binnenkort zelf ook weer geopereerd worden - hoor ik donderdag hoop ik. Heb namelijk afgelopen vrijdag nogal een klapper gemaakt met mijn rechterknie en heb waarschijnlijk voorste kruisband letsel. Kan nu alleen een beetje rondstrompelen op krukken en 1 been, knie is hartstikke instabiel. Moet dus echt wel wat aan gebeuren. Op dit moment zou ik niet in de beensteunen kunnen, kan namelijk mijn rechterknie totaal niet buigen... Maar ja, wie weet ben ik snel aan de beurt voor OK, dit hoeft niet direct uitstel van de volgende ivf-poging te betekenen (al is het misschien wel slimmer???). Lastig. Wat denken jullie?

Liefs, Beanie

Geplaatst

Beanie wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Is ook altijd belangrijk.[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=width: 100%, align: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Ik weet niet of narcose gevolgen heeft voor sperma, (koorts wel) maar sperma wordt ongeveer 3 maanden voor een zaadlozing al gevormd.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Hoe jong ben je eigenlijk? Hoe hoog is je AMH waarde? Kun je nog even wachten met een nieuwe behandeling in te plannen?

Ik persoonlijk zou dan eerst alle operaties achter de rug hebben en dan verder te gaan.

Sterkte met je knie!!!

Geplaatst

Beanie erg fijn dat de gyn zo meedenkt en positief is, dat geeft de burger weer moed! Wat betreft de operaties, lastig... Ik zou zeggen dat amnestie niet direct iets positiefs is. Maar dan zou een maand wachten weinig zin hebben omdat sperma drie maanden nodig heeft om te 'vernieuwen'. In die zin zou ik eerder de operatie uitstellen. Je eigen operatie sowieso pas na evt twaalf weken. Dus als dat geen optie is, beiden eerst opereren en dan IVF. Kun je ivm de IVF geen spoed krijgen voor jouw ingreep? Omdat leeftijd bij jullie toch een rol speelt. Of is het een optie een kort schema te doen met de IVF zodat je alles we naar voren haalt? Oh wateren rottig geplan toch altijd weer hè...

Geplaatst
Bedankt voor de uitleg over de Menopur. Klinkt wel heel erg logisch! Hoe voel jij je nu? Al goed zwanger? Of merk je nog weinig?

Zijn er nu nog dames bezig met de prednison etc en bezig met een behandeling? Ben benieuwd naar meer ervaringen!

Ik zit nu weer te denken dat ik best NL nog een kans kan geven. Dit wordt dan de eerste keer waarbij mijn immuunsysteem wordt aangepakt, dus grotere kansen. Heeft het dan wel zin om naar DD te gaan? Ik moet proberen om het nu even los te laten en eerst de afspraak met mijn gyn maar afwachten en beslissen we dan wel weer. Irritant al die dingen waar je over moet nadenken en beslissen als je in de MMM zit. Ging het maar zo makkelijk dat je gewoon spontaan zwanger werd en nergens over na hoefde te denken...

Hey Dolfijntje,

Ik gebruik ook prednison deze keer, i.v.m veel miskramen tussen de 5 en 10 weken. We weten niet of dit zal helpen, maar het is het proberen zeker waard.

Het zwanger worden is niet zo zeer het probleem, maar wel het zitten blijven. Chromosoom onderzoek heeft niets uitgewezen.., dus tja.

Na alles uitgespit te hebben, zijn we deze weg ingeslagen.

jij bent ook nog in de onderzoekfase??

Geplaatst

Ja, best wel erg..., maar we hebben geen keus, denk ik.

Niets doen is ook een keuze, en opgeven zit NIET in mijn aard :) Neemt niet weg dat ik zoooo bang ben om weer een mk mee te moeten maken. Steeds moeilijker om te verwerken.

Merk wel dat ik nog voorzichtiger ben ingesteld dan de meesten die pas zwanger zijn. Jij bent ook aan de voorzichtige kant, als ik het zo lees, mede door wat je meegemaakt hebt.

Elke miskraam is een open wond, die langzaam heelt en dan in een litteken veranderd, en dus altijd bij je blijft.

Maar we gaan helemaal voor deze poging!

Geplaatst

Ik ben heel terughoudend, het is iets minder geworden na de echo met kloppend hartje. De meeste keren ging het toch al eerder mis. Maar we hebben ook een ma gehad met twaalf weken en voor ik die (ruim) voorbij ben, zal ik denk ik nog wel onzeker en bij vlagen bang blijven. Ik weet veel te goed hoe makkelijk hè nog mis kan gaan. Uit het februari topic zijn er inmiddels alweer drie meiden afgevallen, dan slaat de schrik me om het hart hoor. Hoop zo dat het bij ons deze keer goed gaat en we begin februari een klein hummeltje bij ons hebben... Kan het me gewoon nog niet voorstellen, jij wel?

Geplaatst

Henne, je hebt helemaal gelijk. De prednison lost natuurlijk mijn moeilijke stimulatie niet op. Bedankt dat je het even zo duidelijk hebt opgeschreven, ik zal dit zeker meenemen naar mijn nederlandse gyn en we nemen na dat gesprek een beslissing. Ik laat de afspraak in dusseldorf nu nog even staan en zeg het wellicht na die afspraak af.

Aan de ene kant fijn dat je je zo zwanger voelt, maar net wat je zegt, het geeft nog steeds geen garanties. Pieker je veel? En lukt het slapen snachts wel?

Beanie, dat klinkt als een goed gesprek waarin je je helemaal gehoord voelde. Ik heb geen idee m.b.t de narcoses en operaties, sterkte in ieder geval!

Dion, wat vreselijk dat je al zoveel miskramen hebt gehad. Hoever ben je nu? Ik hoop dat de prednsion je gaat helpen!

Ik heb net een maand geleden ongeveer de uitslag van dr P binnen gekregen en ik zit nu ook aan de prednison. Ik heb steeds een beetje hcg in mijn bloed na de icsi behandelingen, maar ben diezelfde dag dan al ongesteld. (bij mij testen ze standaard in het ziekenhuis je bloed 14 dagen na de terugplaatsing, anders had ik dat nooit geweten)

Geplaatst

Dolfijntje ik ben zo vreselijk moe dat ik niet alleen snachts maar ook de halve dag slaap :-) Voor de goede echo was het piekeren vreselijk, soms echt blinde paniek. Dat is nu een stuk minder, maar bij elk krampje slaat de onzekerheid toe, al is het gelukkig geen paniek meer. Vind het ook best moeilijk om fysiek zo overduidelijk zwanger te zijn, maar me er emotioneel nog niet aan te durven hechten. Leg bewust elke avond oor het slapengaan even m'n handen op m'n buik en 'praat' dan tegen ons ukkie... Maar dat zijn de enige momenten dat ik er zo echt mee bezig durf te zijn. Ben haast bang dat ik het over me afroep anders... Ja we hebben allemaal denk ik teveel meegemaakt wat dat betreft. Maar we komen er wel meiden!

Geplaatst

Fijn dat je in ieder geval goed slaapt en goed dat je toch even elke avond je handen op je buik legt. Ik weet nog dat ik het zo vreemd vond toen ik eindelijk zwanger was. De eerste echo's lag ik echt naar dat scherm te staren en kon ik niet geloven dat dat in mijn buik zat. Pas met een week of 16 begon het besef pas en vanaf toen begon ik langzaam te genieten. Jammer genoeg was dat dus van korte duur, maar oh wat was ik die paar weekjes gelukkig!

Ik ben nu al bang voor een volgende zwangerschap. Ik wil het dolgraag, maar oh wat ben ik bang voor de emoties die dan loskomen. Ik zie nu al op tegen de 20 weken echo. Maar, eerst maar eens zwanger worden en dan zie ik wel weer. Ik begrijp je angst in ieder geval. Moet je nu trouwens nog een keer het hele imuunsysteem onderzoeken of was dat 1 keer na de positieve test voldoende?

Geplaatst

Dolfijntje ik kan je in ieder geval aanraden: zoek professionele hulp zodra je weer een positieve test hebt. Ik ben de ergste drie weken elke week bij een psycholoog geweest en dat was echt nodig. Waar ik veel aan heb gehad is EFT, een manier om om te gaan me trauma's en emoties. Het klinkt vrij zweverig, maar werkt bizar goed.

Wat betreft het immuun. Ik geloof dat ik met twaalf weken weer moet checken om te kijken of ik de prednisolon af kan bouwen. Ik weet in ieder geval nu al dat ik de heeeel langzaam wil doen. Met stapjes van 2,5mg per vier/vijf dagen ofzo.

Maar nu eerst naar bed. Weer een dag voorbij :-)

Geplaatst

:-(((( Zojuist allergische aanval, door de prednisolon heen. Ontzettend bang dat het de zwangerschap in gevaar brengt, zo klote dit :-(( Heb Pf al gemaild, hoop ter geruststelling... Kan toch moeilijk nog meer prednisolon nemen, zit al op 20 mg. Oh, &*#*@&(*%!!!

Geplaatst

Henne, wat een schrik! Hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat de verschijnselen snel afnemen!

Ben vandaag bij de orthopaed geweest voor mijn knie. Hij wilde wel snel opereren, toen ik vertelde dat we eind juli met onze 2e IVF-poging hopen te starten heeft hij de operatie op de eerste mogelijkheid gepland. Dat wordt 6 juli, dus over 2 weken. Planning is om op 21 juli met de deca te beginnen, dus dat gaat goed komen! Over mijn man hoef ik me nu niet heel erg druk te maken, als zaadcellen al 3 maanden eerder aangemaakt worden... Dan is het alleen te hopen dat we niet net in de knoop komen als de punctie samen valt met zijn operatie. Maar wie weet gaat het stimuleren wel sneller met menopur dan met gonal-f, en dan valt die operatie na de punctie. Zou wel heel goed uitkomen!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Mooi Beanie, weer iemand die meedenkt :-) fijn!

Hier nog steeds onrustig na vanochtend. De verschijnselen op zich waren vrij snel weg, ik heb een mogelijke oorzaak bedacht. Gisteren in de tuin gewerkt en alleen die arm die langs de planten is gegaan was rood. Verder m'n gezicht en hals, waarmee ik in de zon ben geweest. Denk dus niet dat de allergie in eerste instantie h

gericht was tegen de zwangerschap, maar ja wat doet een actie immuun vervolgens met die indringer in m'n baarmoeder... Dat maakt me wel bang. Pf adviseerde omega3 omhoog te doen om de boel te kalmeren. Nu slik ik daarvan al behoorlijk veel dus ik hoop er maar gewoon net beste van. Als de komende dagen de zwangerschaps symptomen niet afnemen en de allergie niet terugkomt heb ik goede hoop. Maar mijn hemel, wat blijven dit afschuwelijk onzekere rotweken!!!!

Geplaatst

Hi Henne,

Dit klinkt wel heel erg als een soort contact-allergie... Is de omega-3 om je immuun te onderdrukken? Samen met de prednison? Het lijkt mij dat als het ook weer redelijk snel weg is, je lichaam dus in staat is dit op te ruimen en dan kan ik me bijna niet voorstellen dat dit invloed heeft op je ukje....

Het is wel prettig dat er dus artsen zijn die zo goed meedenken! Het zal er ongetwijfeld aan bijdragen dat ik deze mensen ken als 'collega' (ben geen arts maar OK-pleeg, en op de OK gaan we eigenlijk heel collegiaal met elkaar om) en niet als patiënt. De ervaring leert dat je dan (als patiënt) veel mondiger moet zijn om wat te bereiken.... Ben bang dat dit met mijn knie in geen enkel ander ziekenhuis mogelijk was geweest! (Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik heb ervaren dat dit ziekenhuis heel prettig met de patiënten om gaat, je voelt je geen nummer maar wordt heel menselijk behandeld, en dat hoor ik ook van patiënten terug, maar heb ik zelf ook zo ervaren).

Groetjes, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden