Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Henne: de ivf'en hebben tot nu toe wél mooie emmy's opgeleverd (gelukkig). Maar ze moeten natuurlijk nog wel blijven zitten... Zeker als je eivoorraad aan het slinken is... Dus als je tips hebt voor de innesteling te bevorderen en ervoor te zorgen dat die emmy's lekker blijven zitten: graag!!!

@Allen: Ik weet AB SO LUUT NIKS van omega 3, vitD, tarwekiemolie, die zgn soja (huh?). Dus als jullie me daar meer over kunnen vertellen?!! Heeeeel graag!!

@Lottie: ik duim voor je! Doe jij iets speciaals om de kwaliteit van de eicellen te bevorderen?

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thnx!

Nee, geen DHEA oid. Ik weet niet of ik wel achter dat middel sta, er zijn ook geruchten dat het de kwaliteit niet eens echt zou verbeteren, maar wel de voorraad sneller zou doen slinken. Daarnaast geef ik nog borstvoeding (vanaf de eerste injectie kolf ik af zodat ik mijn productie behoudt en na de hormonen weer verder kan met het voeden) en DHEA gaat niet samen met borstvoeding.

Ik gebruik wel een complete voorraad aan vitamines en andere zaken, maar dat meer vanwege mijn immuunprobleem:

- Vitamine B complex

- Vitamine B12 injecties

- Vitamine E

- Magnesium (ik had een tekort)

- Visolie

- Drie maal zo veel als aanbevolen foliumzuur

- Vitamine D

Ook slik ik Prednisolon, neem ik (hopelijk toch ook deze ronde weer) Intralipid infuus en neem ik vanaf de start van de Prednisolon ook antibiotica omdat ik helaas de laatste twee keer behoorlijk ziek ben geworden tijdens de Prednison.

Ohja, en ik gebruik Thyrax, voor mn schildklier.

En nu ik toch zo lekker bezig ben: ook gebruik ik Suprefact neusspray om de luteale fase met Utrogestan te verbeteren.

Oef, het is nogal wat ;)

Geplaatst

Lottie,

Onwijs bedankt! Ik vroeg me dus af of er een zelf in te schenken versie was.... Maar die is er dus niet. Ik ga eens verder informeren of ik ook een sojaschenker kan vinden ;-) Dat lukt deze ronde waarschijnlijk niet meer en daarna ben ik hopelijk al bij dr. pf geweest.

Wat ontzettend spannend! 15 eicellen is toch een goed uitgangspunt! Ik ben benieuwd wat er vandaag uit komt!

Nogmaals dank voor de info en groet!

Floor

Geplaatst

Bettyboopke,

Het zijn allemaal supplementen die helpen de innesteling te bevorderen. Behalve prednison dat is natuurlijk geen supplement, maar een medicijn. Intralipid is een 'eiwitdrankje' en recente onderzoeken laten geweldige resultaten zien. Iets van vijf keer meer kans op zwangerschap. Het nadeel is dat je het niet vrij kunt kopen en het moet worden toegediend via het infuus. Het wordt nog niet echt toegepast, omdat nog op grootschaliger onderzoeksuitslagen wordt gewacht.

Er is een arts in Duitsland die een immunologisch onderzoek kan doen en zo kan je er achter komen of de embryo's misschien niet blijven zitten door een verstoring (lees: een te actief werkend) van het immuunsysteem. Daarom is prednison ook zo effectief, dat remt ook het immuunsysteem, vandaar dat bijvoorbeeld mensen een orgaantransplantatie hebben gehad ook prednison gebruiken.

Dit is het verhaal in een nuttshell! Dames vul me als jullie behoefte voelen vooral aan als ik onjuist of onvolledig ben.

Floor

Geplaatst

Lotttie, ben erg benieuwd hoe het bij jullie gegaan is.....hoop zo op een paar mooie bevruchtingen.

Hier vandaag 12 weken echo. Kijk er naar uit, wel met de nodige spanning, maar vooral met verwachting en blijdschap. Morgen gaan de naar DD om bloed te prikken en dan volgende week hopelijk afbouwen met de prednison. Vind ik best ook nog eng, maar vertrouw maar op ons aller Sebastian ;-)

Bettyboopke, Floortje heeft het al heel kort uitgelegd. Wat belangrijk is, is dat er een verschil is tussen niet tolereren/accepteren van het embryo en het afstoten van het embryo (vergelijk het met de deur niet opendoen of iemand in eerste instantie binnenlaten maar dan je huis uit gooien) . Als eerste moet je immuunsysteem het lichaamsvremde embryo tolereren, accepteren. Hiervoor moet je immuunsysteem als eht ware 'rustig' genoeg zijn. De zogenaamde 'Regulatiory T-cells' (Tregs) spelen daarin een rol. Om die TRegs te verhogen kun je vitamineD en Omega3 slikken. Ook Intralipid (infuus) heeft hier effect op.

Daarnaast kan het zo zijn dat je immuunsysteem het embryo actief afstoot. Afstoten gebeurt door een (te)actief immuunsysteem. Dat kan bijvoorbeeld komen door en auto-immuunziekte, allergieën oid. Je immuunsysteem is dan te allert, staat continue aan en valt alles wat lichaamsvreemd is, dus zeker een embryo, aan. Om het afstoten te voorkomen kun je je immuunsysteem onderdrukken met prednisolon.

Dr Pf. onderzoekt zowel de tolerantie als activiteit van je immuunsysteem en kan op basis daarvan aangeven of dit de innesteling idd belemmert. Maar vitamineD en Omega3 zijn dingen die je natuurlijk vrij makkelijk ook zelf kan proberen onder het motto 'baadt het niet dan schaadt het niet' (oke, wel een klein beetje uitkijken met vitD, maar de meeste vrouwen hebben hier juist een tekort aan dus dat loopt ook wel los)

Geplaatst

Wilde ff mijn score hier komen vertellen maar zit hier nou te grienen omdat ik een geweldige mooie banner zie!! HENNE!!

Van harte gefeliciteerd!! Je hebt het gehaald, jij hebt de 12 weken mét een kloppend hartje gehaald.... WAUW!!!

Lief gek mens, wat heb je gevochten, wat heb je gestreden en wát heb je geleden... Maar nu... Nu zijn het hele blije jankjes denk ik?!?!?! :D

Wauw!!

Weet je, jouw tekts onder aan je berichten ('de wens is zoveel groter dan de ellende') heeft mij jaren geinspireerd, en nu... Nu ga jij nóg zoveel meer meiden inspireren en hopelijk kracht geven. HIhi

Haha, let niet op mij, ik zit hier emo te doen ;)

Maar ff de me-update:

Ik heb vier bevruchtingen, ze zijn allen nog in de race, vandaag is het dag 3 en morgen op dag 4 krijg ik een tp van twee embryo's. Het lab had gezegd dat ze verwachten dat het morgen al 'bijna blasto's' zullen zijn.

:)

Geplaatst

Oooooh wat geweldig Henne! Ben zo blij voor je! En net wat Lottie zegt, je geeft me kracht om door te gaan. Blijf je bij de gyn op controle of ga je naar de vk? En Lottie ook al zo'n goed nieuws! Wow, morgen misschien 2 blasto's in je baarmoeder! Wen, hoe voel jij je? Wanneer mag je testen? Mijn gyn is akkoord met de prednison! Ben zo blij. Ze wilde alle info die ik had hebben en ging misschien dr P zelf nog bellen voor info, maar ze is akkoord. In september gaan we weer van start en hopelijk met goede uitkomst...Ps. Sorry voor de opmaak, m'n iPhone pakt de alinea's niet...

Geplaatst

Gekke meiden, nu maken jullie mij weer aan het janken .....ja wel van blijdschap hoor. Elke keer als ik m'n eigen ticker zie denk ik Huh??? Ik???

Lottie wat superrrrrr!!! Op naar een mooie tp. Ik zeg, tweeling :-)

En dolfijntje wat geweldig van je gyn. Scheelt een hoop gedoe als ze erachter staan. En wie weet wat het ook weer voor andere vrouwen betekent als deze kennis en ervaringen zo verspreid raken.

Hier vandaag naar Langenfeld gereden. Twee keer 2,5 uur voor twee buisjes bloed. Het is eigenlijk te zot, maar oké. Moet zeggen de die kliniek van die vriend van Pf ook super is. Erg vriendelijk, snel. Ze doen daar dus ook infusen intralipid, dus als het voor je aan te rijden is, dan is dat zeker een optie. Eerst dacht ze dat ik ook voor een infuus kwam. Ik zeg, nee ben al twaalf weken zwanger. Ooooohhh, das ist sehr gut!!! Haha, zo lief.

Nu wel uitgeteld, dus rest vd dag gestrekt op de bank naar m'n koekiemonster knuffel kijken :-)

Geplaatst

Henne wat super 12 weken! Zoals Lottie schrijft je bent een inspiratiebron voor velen! Lottie overigens ook, althans voor mij!

Dames die de race zijn 🍀🍀

Geplaatst

Weet je, jouw tekts onder aan je berichten ('de wens is zoveel groter dan de ellende') heeft mij jaren geinspireerd, en nu... Nu ga jij nóg zoveel meer meiden inspireren en hopelijk kracht geven. HIhi

:)

Ik heb dat ook met de teskt van Henne. Er zijn maar weinig mensen in onze omgeving die weten dat wij nog steeds bezig zijn met icsipogingen (de meeste denken dat wij gestopt zijn). Maar als ik het met die weinige mensen er over hebt en zij vragen aan mij hoe ik dit kan volhouden, zeg ik altijd: De wens is zoveel groter als de ellende. Dan zie ik ze altijd instemmend knikken.

Dus Henne: Dank je wel!

Lottie, 4 mooie emmy's in de race. Heb je nou vandaag de terugplaatsing? Ik duim voor 2 mooie blasto's in je buik!

Ego: Nog niet bongi, maar geen overtuigende positieve test. Als je heel goed kijkt, zie je een erg licht streepje. Bij alle andere mislukte pogingen, was dit zelfs nooit zichtbaard dus blijkbaar is er wel iets gebeurd geweest. Ik heb 11 juli 5000 eh pregnyl gespoten, dus het lijkt mij niet dat het daar van komt. Omgerekend zit ik echter al op 15 dagen na punctie, dus dan had de streep toch echt veel beter zichtbaar moeten zijn. Morgen nogmaals testen (indien ik niet bongi word) en maandag anders de bloedtest. maw: ik ben nog steeds de ellendige wachtweken niet uit.

Geplaatst

Wen spannend, zenuwslopend... Ik moet zeggen dat we hier dit keer ook een trage starter hadden. Het streepje was en werd me niet dik genoeg. Soms gaat dat wel goed, soms niet en dat afwachten is hell. Ik blijf voor je duimen, er is in ieder geval een begin!!!

Lotttie succes vandaag!

Geplaatst

Ik wil jullie eerst bedanken voor jullie uitleg ivm accepteren en afstoten van embryo's. Ik heb nu 2x een licht streepje gehad, dat na 2 dagen verdween en vervolgd werd door menstruatie. In mijn bloed was de eerste keer niks te zien, de 2e keer heb ik geen bloedname laten doen omdat ik in het buitenland zat. Voorlopig ziet de arts geen probleem wat betreft de innesteling, ook omdat het 2 jaar geleden zo vlotjes ging met zwanger worden van ons dochtertje.

De arts wil eerst de volgende ivf afwachten. Maar zelf wil ik uiteraard alles op alles zetten, zeker omdat mijn leeftijd parten zou kunnen gaan spelen.

Daarom ook die acupunctuur, en daarom ook mijn vraag aan jullie ivm vitamines ed.

Ik wil dus graag extra omega 3 en vitD gaan innemen. Dat zit wel al in de 'ogestan' (multi-vitamine voor zwangerschap, voorgeschreven door het fertil.centrum Leuven - Belgie).

Kunnen jullie mij adviseren hoeveel ik er van zou kunnen innemen? Met name die vitD, aangezien teveel ook niet goed is.

Heeft er trouwens iemand ervaring met tarwekiemolie?

En dan wil ik Henne heeeeeeeeel hartelijk feliciteren!!!!!! Meid, fantastisch!!!!!!! Geniet ervan, het is je zooooo gegund!!!!!

En Wen, ik duim heel hard voor je dat je emmy's lekker blijven zitten en je maandag een posi test hebt!!!!

Geplaatst

Lieve Wen,

Er is een streepje te zien, dus er gebeurd wel wat... Maar wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt! Wie weet is het streepje morgen veel duidelijker. Ik hoop het toch zo voor je! Blijf nog even voor je doorduimen hoor!

Liefs, Beanie

ps heb jij nog extra omega3 ingenomen voor deze TP??

Geplaatst

Lieve Beanie, Dank je wel!

Wat er ook nu gaat gebeuren (positief of negatief), het heeft mij wel weer wat meer vertrouwen / hoop gegeven voor een eventuele volgende poging. Mijn lichaam laat in ieder geval zien dat er iets gebeurd / of is gebeurd. Nu maar even afwachten..........

Ik heb wel extra omega 3 genomen. Enkele dagen voor tp en 1 dag na tp, een flinke shot. Nu dagelijks iets verhoogde inname in vergelijking mer daarvoor.

Geplaatst

Wen, wat spannend... Heb je de KV 2x5 gedaan? Die bleef bij mij ook best lang (heel)licht toen ik zwanger was, maar blijft ook echt heel wit als er niks is. Ik ga vanaf nu alleen nog de KV 2x5 doen.

Sterkte!

Floor

Geplaatst

Wen ik zit nog even terug te lezen en te rekenen, maar de pregnyl is echt wel weg als je die 11 juli hebt gespoten en je zit nu op wd 9 toch? Ik had vanaf wd 6 een heel licht streepje en dat bleef heel licht tot wd 14 terwijl mijn hcg toen al dik boven de 300 was. Ik begrijp dat je voorzichtig bent, maar het klinkt toch best positief...

Geplaatst

Oehh ik lees een licht streepje...??

Hoe licht is licht?? Brr, spannend!!

Eng en ook een stukje hoop??

Ik heb vandaag twee perfecte morula's terugggekregen. Ik zit nu ff te googlen, hoe groot de kans is op slagen... Zucht, begint het gestress nu alweer??

Geplaatst

Lottie, Wwo, 2 morula's! Inderdaad, geen stress. (hoe moeilijk het ook is....ellendige wachtweken.....grrr..i). Ik ga voor je duimen meis, dat een van de twee of beide het brusje(s) mag worden!

Geplaatst

Goed nieuws lotttie! Nu broeden tijdens het googelen.

de kaarten liggen perfect voor je, daar hoef je niet naar te googelen in elk geval!

Geplaatst

Mooi nieuws lottie! Ik ga voor je duimen!

Ik ben sinds eergisteren ook weer aan de prednisolon. Uit mezelf. Mijn redenatie voor t gebruik: we zijn zwanger geraakt met gebruik van prednisolon, weliswaar via ICSI, maar goed. Omdat we nu pasgeleden toch rondom m'n ei banga hebben gehad, ben ik van mening da t zonder prednisolon eigenlijk helemaal geen kans heeft om geaccepteerd te worden door mijn lichaam vanwege m'n immuun. Dus waarm dan niet nu al ondersteunen. Mocht het toch niet gelukt zijn, dan bouw ik weer af en gaan we na onze bruiloft voor de echt proberen met prednisolon 10 mg, intralipid en de grbruikelijke bloedcontroles.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden