Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt fleur en Nathalie voor de lieve woorden! Doet me altijd goed als er mensen zo meeleven!

Fleur, jij hebt deze week alweer de Pipelle. Super spannend of dat effect gaat hebben, ben zo benieuwd!

Wij zijn net terug van een weekendje weg, m'n man heeft me vrijdag ontvoerd, compleet onverwachts. Zo lief en het was zo fijn. Heerlijk om even met z'n 2tjes eruit te zijn na deze teleurstelling weer.

Mee hebben eind volgende week een gesprek met dr S en ik ga gelijk ook dr P mailen of we dan ok naar hem kunnen. Vind het toch wel fijn om even face-to-face te praten over hoe hij het voor zich ziet, mocht er nog er poging komen. Wat is de hoogste onderdrukdosis :) die jullie weten? Ik zat al op 10 en ben dus opgehoogd naar 20 maar dat was dus ook al niet genoeg. Neem toch aan dat ik niet met 20 zal kunnen starten om dan vervolgens op 40 uit te komen?! Ben benieuwd wat zijn advies zal worden...

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dolfijn, wat lief van je man! Lekker om dan even weg te gaan. Wat goed dat jullie met dokter S en dokter P een gesprek plannen. Je wilt toch weten hoe een volgende poging eruit kan gaan zien. Zeker ook met de predn.son.

Stomme vraag.. maar zou Gent een uitkomst voor jullie zijn? Ik lees daar toch erg veel goede ervaringen. Vooral bij vrouwen die al heel veel geprobeerd hebben... Wij hebben daar eind aug. een intake. Al hoop ik natuurlijk dat we die niet nodig gaan hebben. Ik weet dat er gister iemand heeft gebeld die daar midden juli al terecht kan (maar zij zit waarschijnlijk niet bij de S.) Hebben jullie nu nog cryo's in DD??

Deze week de pipelle idd. Sta er momenteel helemaal niet zo bij stil.... De laatste week erg druk geweest met dingen waar ik anders niet aan toe kom. En vooral veel leuke dingen gepland. Dit is onze eerste 'rustmaand'. Nou ja.. 'rust'.. In die rustmaand viel natuurlijk wel de hysteroscopie en straks de pipelle. Van te voren zag ik erg op tegen een rustmaand. Maar vandaag over 2 weken zet ik de eerste spuit waarschijnlijk alweer. En dan binnen 2 weken daarna de punctie. Heb toch het gevoel dat de tijd vliegt!!

Geplaatst

Fleur, hoe is de pipelle gegaan? of moet je nog. De tijd gaat inderdaad erg snel. Wij hebben zelf ooit een rustpauze van bijna 1 jaar ingelast en zelfs dat ging heel snel. In die tijd ben ik mij wel gaan verdiepen in Alan Beer, pf.eiffer, gent etc. Dus, een echte pauze was er ook niet, behalve de daadwerkelijke icsi dan.

Ik hoop echt dat de pipelle, de melk en alle andere aanvullingen jullie het geluk gaan brengen. Het blijft zoeken naar de juiste sleutel tot succes. Althans, zo ervaarde ik het toendertijd.

Dolfijntje, wat ontzettend * piep*. Ik had zo anders voor je gehoopt. Hoe is het nu met je?

Nathalie, bedankt voor je mailtje. Je krijgt deze week bericht terug. (druk, druk druk). Zo fijn om te lezen dat het goed gaat met jou en de twins!

Geplaatst

Hai Wen, wat lief dat je er naar vraagt! Maar de pipelle heb ik aanstaande vrijdag.

De rust bevalt me nu wel goed, maar dat komt waarschijnlijk omdat we momenteel erg druk aan het klussen zijn in huis en omdat we een startdatum hebben om weer te kunnen beginnen met spuiten.

Gek genoeg ben ik er heel erg rustig onder. Ik ben altijd wel rustig en zie nooit tegen spuiten, echo's en puncties op hoor. Maar nu ben ik aardig gerust in de afloop van de komende icsi. Ook al weet ik dat tp 9 het ook wel niet kan gaan worden... Op de een of andere manier heeft jouw verhaal me erg geholpen! En de woorden van een icsi-vriendin die er heilig van overtuigd is dat we er nu heel erg dichtbij zijn.

Hopelijk is de pipelle voor ons de succes-formule!

Dolfijntje, hoe is het? Inmiddels al contact gehad met S. of Pf.?

Geplaatst

Hai Wen!

De p*pelle lukte niet! Hij heeft het tig keer geprobeerd en hij kwam niet in mijn baarmoeder doordat er een 'scherp knikje' zat. Hij heeft van alles geprobeerd. Een tangetje om m'n bmm te pakken, tig andere slangetjes, dingen om m'n bmm op te rekken (au!) maar het lukte niet. Toen ik teleurgesteld zei "dus we hebben een maand vergooid omdat het nu niet lukt?" ging hij overleggen met een collega. Uiteindelijk werd het een hysteroscopie! Het vastpakken van de bmm en het oprekken van de bmm daarna waren gemeen zeg! De p•pelle op zich stelt geen fluit voor, dat is zo gedaan en niet echt pijnlijk ofzo. We hadden gepland om met een kwartiertje weer buiten te staan... dat werd dik 3 uur later. Heb best wel wat krampen vanmiddag en vanavond, maar heb het idee dat dat door al het gevrot komt..

Volgens de arts lag het aan de ligging. De ene dag lukt het bijna niet en de andere dag binnen een paar seconden.

Van de 8 tp's heb ik er bij 2 eenzelfde soort probleem gehad. Maar dat was 2 keer bij dezelfde (ontzettend stomme) arts. Had dus altijd het idee dat het aan haar lag (GG) Whahaha, misschien ligt het dus gewoon aan mijn bmm. Ha, die schiet gewoon meteen in de kramp als ie haar ziet... ;-) Die arts (in het GG dus) willen we nooit meer zien. Zij flikte het de eerste keer om gedurende de 20 minuten van de tp (ze kon dus niet in m'n bm komen vandaar de 20 minuten) over mijn beenprotheses te blijven praten (ja, ik mis mijn beide onderbenen) Heb daar 3 dagen van in een dip gezeten: wij kwamen voor het magische moment van een tp en zij begon mij gewoon een probleem aan te praten. Desillusie!! Hebben we wel een keer uitgepraat, maar ze had daar toen zo'n slappe smoes voor...

Maar goed, als die p•pelle nog eens moet: ja hoor! Alleen hoop ik dat mijn bm dan een goeie dag heeft en 'open' wil als dat moet, haha.

Nu een week wachten op mijn menstruatie en dan weer spuiten!! Deze ronde moest het maar eens gaan lukken, heb er nu zoveel voor gedaan (lees: geleden, haha)

Geplaatst

Fleur, wAt een drama zeg! Maar begrijp ik nu dat ze uiteindelijk de pipe.lle wel hebben gedaan maar dan samen met de hysteroscopie? Of toch uiteindelijk niet? Ben benieuwd hoor, hoop dat het effect zal hebben!

Je vroeg nog of wij niet beter naar Gent kunnen gaan: ik denk het niet. Heb lang getwijfeld hoor, over Dd of gent, maar feit blijft dat de 1 super positief is over de 1 en de ander weer over de ander. (en negatief ook over allebei) Feit is dat beide klinieken dezelfde behandelingen aanbieden, de 1 adverteert er alleen meer mee als de ander, maar ik wil nu niet switchen. Puur omdat de S nu mijn lichaam, cyclus, etc kent, en ik heb vertrouwen in hem. Als ik nu zou switchen dan moet ik sowieso eerst weer op de wachtlijst en eer dat die gyn dan weer mijn lichaam doorheeft zijn we weer een paar pogingen verder.

Ik heb volgende week een afspraak bij dr S en ik hoop ook bij dr P (heeft nog niet gereageerd op mn mail) Ik ga er stiekem van uit dat ze beiden toch nog wel een poging zien zitten, dus ik ben alweer hormonen aan het verzamelen :) Wat kost het toch veel, en zeker met die extra bloedonderzoeken bij dr P... Ach ja, alles voor het goede doel, maar ik zou wel graag willen weten of het zin heeft om weer zo'n bak met geld uit te geven ;)

Geplaatst

He Dolfijntje, ik begrijp je dilemma! En ik snap je keus voor DD volkomen. Weer uit moeten leggen, onderzoeken.. puzzelen, wachtlijsten..

En ja, het kost zoveel tijd (en energie en hoop en wanhoop) Wisten we maar zeker dat het uiteindelijk ging helpen he? Ik vind het overigens wel fijn dat jullie nu al weer verder kunnen kijken en een poging in juli/augustus zien zitten! Misschien de p•pelle ook iets voor jou? (ja, ondanks drama-verhaal stelt die p*pelle op zich niets voor!)

Vannacht en vanmorgen begint het verhaal van gister toch een beetje op me in te werken. Op het moment zelf sluit ik mezelf af voor emotie en pijn. Wat moet dat moet. De laatste tijd merk ik dat ik het dan achteraf toch best heftig vind. De hysteroscopie was net 2 weken geleden! En hup... daar lig je alweer! Ik zie nooit tegen behandelingen en ingrepen op (pijn duurt altijd maar even) maar wel tegen uitslagen (die kunnen je leven namelijk zo drastisch veranderen) Ik was dus ook totaal onvoorbereid op hoe de dag uiteindelijk ging verlopen... Heb nu trouwens nog steeds buikpijn.

Geplaatst

Fleur jij bent nu denk ik inmiddels begonnen met spuiten denk ik, of nog niet? Supervspannebd en zenuwslopend weer, ik duim voor goed nieuws dit keer!

Ik heb gisteren gesprek gehad met dr S en hij was niet bepaald optimistisch, eerder gewoon pessimistisch over onze kansen. Hij begon over eiceldonatie wat ik heel schokkend vond. Had het totaal niet verwacht, had gedacht dat na afgelopen poging met 2 mooie embryos dat hij het nog wel zag zitten, maar hij verwacht dat al onze embryos (ben de tel kwijt geraakt hoeveel we er al hebben laten terugplaatsen) van minder goede kwaliteit zijn. Uiterlijk zien ze er top uit, maar van binnen waarschijnlijk niet.

Hij wil nog een poging proberen als we dat zelf psychisch aankunnen. Ik ga nu om de dag 50 mg dhea slikken en de andere dag 75 mg. Hopelijk werkt dat en verder kon hij niks meer doen om de poging mooier te laten worden. Hij hoopt op 3 bevruchtingen die alledrie nog goed zijn op dag 3 waardoor we gaan proberen om ze tot dag 5 in de embryoscope te laten zodat we meer weten over de kwaliteit.

Ben een beetje down door het nieuws, kwam wel hard binnnen. Ik had niet gedacht dat hij dit zou zeggen. Hij zei dat onze kansen al erg klein waren en statistisch gezien alleen maar kleiner worden. Het is een combi van alles wat hem negatief maakt: laag AMH, endometriose, slecht zaad en imuunproblemen. Het enige voordeel wat hij zag was mijn leeftijd, 31, maar verder kon hij niks bedenken :-(

Daarna ook nog gesprek met dr P gehad en die wil een hele hoop extra bloedonderzoek zodat we er dit keer eerder bijzijn mocht m'n lichaam weer in de aanval gaan en de prednisondosering daarop aanpassen. Ook vaker de intralipid en dan is het kopje "immuun" klaar en moet ik gewoon een perfect embryo maken, makkelijk toch?

hij vertelde ook nog over Henne ;-) hij zei uiteraard haar naam niet maar ik herkende natuurlijk het verhaal. Hij is zo blij dat het gelukt is bij haar!

Geplaatst

Lieve allemaal, ik spring even in dit topic met een hulpverzoekje: Na heel lang zelf proberen en 2 ICSI pogingen ben ik nu, met gebruikt van prednisolon, intralipide en utrogestan, na de laatste cryo terugplaatsing zwanger! Heel goed nieuws dus, maar mijn utrogestan is bijna op, ik heb nieuwe besteld maar ben bang dat ik die net een dag of 2 te laat binnenkrijg en ben echt als de dood dat het misgaat als ik die utrogestan niet heb. Vraag is dus, is er iemand in de omgeving van Breda of Rotterdam van wie ik een stripje utrogestan mag 'lenen' , zodra ik mijn bestelliing binnen heb krijg je dan gewoon vervanging van me! Hoop dat iemand me kan helpen!

Geplaatst

@Kucing, gefeliciteerd met je zwangerschap! Helaas kan ik je niet helpen... Misschien moet je je vraag ook even op het topic 'ophalen en wegbrengen medicijnen' (of heet het anders??? Of iets met meerijden???) plaatsen ofzo.

@Dolfijntje, meid wat een teleurstelling als een arts over ecd begint terwijl je zelf een volgende poging absoluut ziet zitten. Balen dat ze je dan eigenlijk de put in praten..

He wat is het toch lastig allemaal als er zoveel tegen zit.

Hier nog niet aan het spuiten. Simpelweg omdat ik niet ongesteld word. Nog nooit van mijn leven ruim 3,5 dagen overtijd geweest. Vanmorgen getest en zo negatief als het maar kan. Dat kon ook niet anders: p*pelle gehad 10 dagen terug! Maar ja, je gaat toch twijfelen!

Ik moet met de deca beginnen op de dag dat mijn menstruatie echt goed doorgezet is. Nou, dat zou nog best een paar dagen kunnen gaan duren... Afspraak voor de uitgangsecho (die voor vandaag stond) dus ook al afgezegd. Hij staat nu voor a.s. vrijdag.

Het is raar en dubbel: ik wilde het liefst geen rustmaand. Maar toen ik een rustmaand had beviel het toch wel goed. Zo goed dat ik er zo nog een maand aan vastgeplakt zou hebben. Maar we hadden de p*pelle al gehad toen ik me dat bedacht. Dus we moeten wel door. Het wordt onze laatste poging waarschijnlijk (door complicaties met mijn vervangende medicijnen enzo, we kunnen het traject dus niet heel lang meer rekken) Ik zag er tegenop om er weer aan te beginnen, maar ik leefde er toch ook wel naartoe... En nu wordt dat moment elke dag weer uitgesteld, bah! Heb nog nooit zo ontzettend zitten hopen dat ik ongesteld werd! Ik word ook per w.c.-bezoek gefrustreerder ;-)

Vandaag contact gehad met een mesoloog. Ze raadde me aan om heel veel rust te nemen de komende weken en brood en suikers te vermijden. Iemand van jullie hier ervaring mee? Overigens zei zij ook dat mijn progesterongehalte aan de lage kant zou kunnen zijn... Hmmm..

Geplaatst

Fleur, orry voor de late reactie, maar ik zit niet zo ontzettend veel meer op het forum. (even te druk met de kids). Wat een heftig verhaal met de pipelle. En dan ook eens je lichaam die nu niet meewerkt door ongesteld te worden. Dat hoor je overigens wel vaker, hoor.

Wat betreft de mesoloog: ik heb wel vaker gelezen dat suikers of bepaalde producten al dan niet een slechte invloed kunnen hebben op de vruchtbaarheid. Het i het proberen waard. Kan je anders niet via de huisarts of fertillitieistpoli extra laten controleren op progesteron? Die is namelijk ook van invloed op dit alles. Bijvoorbeeld controle tijdens stimulatie, na punctie en tijdens wachtweken ofzo?

Dolfijntje, dat komt best onverwachts met de ecd. Pfff. Heftig. Hoe sta je zelf tegen over ecd? In Spanje worden goede resultaten geboekt. Zeker in dit geval zou prednisolon etc dan van groot belang zijn.

Kucing, kan je ook niet helpen. Ik heb alle al weggedaan. Even een berichtje plaatsen waarin je zegt een lift nodig te hebben. Zet in je handtekening waarnaar je op zoek ben. Noem het een spoedrit en vraag of ze je willen pb-en.

Geplaatst

Zou ik hier misschien mee kunnen schrijven? Ik lees al een tijdje mee. Sommige verhalen ken ik ook al een 'beetje'.

Allereerst Dolfijn, wat een rotgesprek. Een klap in je gezicht weer. Kan jij jezelf weer opladen voor een nieuwe poging? Houd je het nog een beetje vol? Ik vind je echt onvoorstelbaar dapper.

Fleur, wat vervelend dat je niet ongesteld wordt, misschien is je lichaam nu in de war. Ik hoop ontzettend voor je dat de pipelle aanslaat.

Ik zit nu ruim 3,5 jaar in het traject en op dit moment zie ik het weer even niet zitten. Ik zal mezelf ongetwijfeld weer bij elkaar rapen, maar nu voel ik me zo moegestreden. In 2010 en 2011 ben ik 3 x zwanger geworden, spontaan. Tussen de zwangerschappen zaten steeds 3 a 4 maanden. Het ging steeds tussen de 5 en 6 weken mis. Na de derde miskraam werd ik niet meer zwanger. Ik heb toen 4x iui gehad, geen resultaat. Ondertussen heb ik een baarmoederfoto en een thl gehad. Uit die onderzoeken kwam niets. Uit bloedonderzoeken ook niet. Anderhalf jaar na de laatste miskraam heb ik een eerste ivf poging gedaan. Meer dan 25 follikels, 16 eicellen en maar 1 zeer matige bevruchting. Ik was er kapot van.

De arts daar gaf aan dat mijn kansen zeer klein waren. Aan het zaad lag het niet en aan de bevruchting ook niet want ik was al 3x spontaan zwanger geworden. Het lag dus aan mijn eicellen, de zogenaamde eicelfactor. In dit gesprek werd ook adoptie en eiceldonatie genoemd. Ze wilden het nog wel een keer met ons proberen, maar ze wilden niets veranderen aan het protocol.

Ik ben naar Gent gegaan, naar dokter de S. Wat een verademing. Ze is zo kundig en bekwaam. In maart 2013 heb ik ivf/icsi nr 2 gehad. Dit keer met menopur en maar kort spuiten met certrotide. Opbrengst 6 rijpe eicellen, waarvan er 5 zijn doorgedeeld naar dag 5 en allemaal van hoge kwaliteit waren. Wat een geluk! De mooiste is teruggeplaatst. Een positieve test! Paar dagen later bloed geprikt. Wel HCG, maar te weinig. En inderdaad, 3,5 week na de punctie ongesteld.

In een evaluatiegesprek met dokter de S. afgesproken dat ik bij een cryo terugplaatsing (de overige 4 in de vriezer) clexane en prednison 10 mg zou gaan gebruiken. Gisteren zou ik de terugplaatsing hebben. Helaas zijn er twee cryo's ontdooid die het allebei niet hebben overleefd. Ze hadden me verteld dat elke afzonderlijk cryo 92% kans heeft ook goed te ontdooien. Hoe kan het dan dat ze allebei niet goed ontdooid zijn? Zijn ze dan toch niet van goede kwaliteit?

Ik hoop dat ik me snel weer kan opladen en weer hoop kan hebben, maar ik ben zo bang dat de andere 2 cryo's ook niet sterk genoeg zijn om de ontdooiing te overleven. Het is zoveel bij elkaar.

Geplaatst

Chaja, Welkom! Wat een verhaal en wat een lang traject. En dan gisteren zo'n domper!!! Je leeft zo toe naar een (cryo-) tp... en je weet wel dat het ontdooien kan mislukken, maar toch is de klap groot!

Wij hebben 6 keer een cryo-tp gehad (en 2 keer 'vers') en alle 6 ontdooiden goed. Dat was zo'n geluk! Maar... tot nu toe geen 'plakker'..

Hier is vanavond de eerste deca er weer ingegaan. Uiteindelijk gisteren aan het eind van de middag ongesteld geworden, gelukkig. Ik kan de klok er altijd op gelijk zetten, dus 4,5 dagen overtijd was wel heel erg lang voor mijn doen. Ik werd helemaal kierewiet van het broekloeren, ben nog nooit zo stront chagrijnig geweest, haha. Maar goed, we zijn weer gestart. Vanaf morgen de fostimon erbij en vrijdag heb ik de uitgangsecho. De vorige keer hoefde ik maar een week te spuiten en toen had ik de punctie al (te vroeg, want de helft was niet rijp en er waren relatief weinig bevruchtingen)

Wij hebben een second opinion staan bij dokter de S. in Gent eind augustus. Maar waarschijnlijk stoppen we na deze poging...

Geplaatst

Hallo Fleur,

Wat zwaar voor jullie, telkens de teleurstelling van een embryo dat niet blijft plakken. Kunnen de artsen er iets over zeggen? Denken ze aan het immuunsysteem, of is dat slechts een gok? Is er nu iets veranderd aan je medicatie? Ik hoop in ieder geval dat de pipelle je gaat helpen.

Wat beladen dat dit misschien jullie laatste poging is. Ben je extra gespannen? Voor ons komt het ook nu erg dichtbij, als de volgende twee embryo's niet goed ontdooien dan starten we ook met de allerlaatste poging.

Wat rot dat de vorige keer niet alle eitjes rijp waren. Ik heb dat met mijn eerste ivf gehad. Ze waren bang voor overstimulatie omdat ik richting de 30 folikels ging en toen hebben ze de punctie gepland toen de folikkels nog maar 15 of maximaal 16 mm waren. Ze konden ongeveer allemaal de prullenbak in. De FA zei toen dat folikels altijd rijp zijn na het spuiten van pregnyl. Gelukkig prikken ze, naast de uitgangsecho's, in Gent ook bloed om te kijken of de folikels rijp zijn. Ik heb nu ook echt het gevoel dat de hele eerste ivf-poging weggegooid is. Er is geen enkel goed embryo uit ontstaan.

Weten jullie misschien of het niet ontdooien van embryo's een indicatie is van slechte embryo kwaliteit?

Veel succes Fleur met spuiten!

Geplaatst

Hai meiden, even een vraagje:

Hoe zit dat met intralipide als je dat in NL regelt? Als je een recept bij de apotheek inlevert, moet je dan per volle doos afnemen? Kan het kloppen dat dat 6 of 10 zakken zijn??

Chaja, ow wat balen dat je zoveel follikels lijkt te hebben en dat ze dan eigenlijk nog niet rijp zijn.... Mijn fa zei de vorige keer dat je een punctie kan plannen als er tenminste 2 follikels tussen de 15 en de 17 mm zijn. Tja... Als dat er dan 2 zijn en de overige tig zijn te klein, dan heb je nog weinig!

Ik probeer er dit keer wel een stem in te hebben. Morgen heb ik een fm. De vorige keer heb ik maar 8 deca en 7 fostimon gespoten, toen kon de punctie al gepland worden. Vandaag zit ik op 6 deca en 5 fostimon. Als het net zo snel gaat als de vorige keer dan zou ik vrijdag de punctie dus hebben. Toen was het ook op vrijdag en ze willen gewoon zo min mogelijk op zaterdag... Maar ik wil het dit keer pas echt plannen als ze echt wat groter zijn. Op zondag doen ze geen puncties (ook zoiets stoms... je bent een gespecialiseerde fertiliteitskliniek, maar op zondag en op feestdagen zijn ze dicht! Ook op 30 april, zodoende kwamen wij heel erg in de knel toen!)

Hoe het precies zit met het ontdooien weet ik niet. Wel dat er een hoog percentage wel goed ontdooit. Maar garanties geeft het nooit. Er wordt wel gezegd dat als ie niet goed ontdooit dat het dan geen goed embryo geweest is.... Maar of dat zo is? Ik weet wel dat ik elke keer weer sta te juichen als we te horen krijgen dat ie goed ontdooit is (bij ons tot nog toe een 100% score.... maar ook dat geeft geen garanties zoals je ziet)

Ben benieuwd hoeveel follikels er dit keer aan het groeien zijn! Tot nu toe liep het elke poging op! Morgen weten we meer...

Geplaatst

Hoi Fleur,

Van Itralipide weet ik niet zoveel af. Maar jee wat gaat het snel bij jou. In mijn vorige ziekenhuis deden ze ook geen puncties in het weekend. Moeilijk plannen lijkt me dat. In Gent ben ik wel al een aantal keer in het weekend geweest. Twee keer voor een echo en een keer voor een terugplaatsing. Houd zelf maar goed een vinger aan de pols. Hoe gaat het prikken? Heb je er last van?

Ik heb gisteren de professor van het lab gesproken over mijn cryo's. Hij verzekerde me dat het niet goed ontdooien niets met de kwaliteit heeft te maken. De embryo's waren van hoge kwaliteit voor het invriezen. Er is iets mis gegaan tijdens het invriezen of ontdooien maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit.

Morgen word ik als het goed is ongesteld en dan gaan we de volgende cryo cyclus in, de prof verzekerde me dat de volgende embryo's weer ruim 90% kans hebben, al durf ik daar niet op te hopen.

• 2 weken later...
Geplaatst
Hai meiden, even een vraagje:

Hoe zit dat met intralipide als je dat in NL regelt? Als je een recept bij de apotheek inlevert, moet je dan per volle doos afnemen? Kan het kloppen dat dat 6 of 10 zakken zijn??

..

Hoi fleur. Beetje late reactie, maar ik was op vakantie dus ik had geen gelegenheid om eerder op het forum te komen. De intralipid is idd per doos van veelal 10 stuk. Het is niet mogelijk (althans in mn tijd) om losse zakken te bestellen. Ik heb de rekening van de intralipid ingediend bij de verzekering en het gewoon vergoedt gekregen. De zakken die ik over had, heb ik middels een "lift" mee gegeven.

Hoe is het nu met je? ?Zit je al in de ellendige wachtweken?

Geplaatst

Chaja. Welkom hier. Het is hier momenteel erg rustig omdat meerdere meiden nu zwanger zijn of mama zijn geworden. Ik ben hierdoor zelf ook wat minder actief op het forum. Wat betreft de cryo's weet ik dat het een behoorlijk ingrijpend proces is om ze te ontdooien, dus daar kan het best wel mis gaan. In Gent worden alleen emmy's van goede kwaliteit ingevroren. En dat ze zelfs dag 5 hebben gehaald zegt al veel over een goede kwaliteit. Ik heb wel eens ergens gelezen dat maar 1 op de 3 of 1 op de 5 (ik weet het niet meer exact) emmy's, doorgroeien tot dag 5.

Ik heb overigens hier een meisje in de wieg liggen, die is ontstaan vanuit een dag 5 cryo uit Gent. Ik was ook bij prof de S, onder behandeling.

Ïk wens je alle succes toe. Als je vragen hebt, gewoon hier stellen. Ondanks dat het hier wat rustiger is, wordt er zo nu en dan wel meegelezen.

Succes voor jullie!

• 3 weken later...
Geplaatst

Op zoek naar info over auto-immuunziekten en prednison-ervaring.... (anti-fosfolipidensyndroom)

Ha Wen, en ik lees nu je reactie pas, haha.

Ik heb een vraag aan de dames die bekend zijn met een auto-immuunafwijking. Twee dagen na de laatste punctie kwam mijn hematoloog met het bericht dat ik antifosfolipiden-syndroom heb. Meteen werd ascal ingezet. Daarvoor gebruikte ik al fraxodi wegens trombose in het verleden. Twee dagen later volgde tp 9: inmiddels weer mislukt.

Nu ben ik aan het zoeken naar auto-immuunziekten en de behandeling daarvan. Na tp 7 was ik kort zwanger. Dat was een van de 4 pogingen met prednisolon (lage dosering) Bij dr. Pf kwam in januari weinig spectaculairs aan het licht. Wel heb ik toen zijn advies opgevolgd door intralipid en prednisolon te gaan gebruiken. Bij de laatste tp heb ik geen prednison gebruikt. Ik had toen de pipelle laten doen die bij inmiddels bij een aantal hier tot een zwangerschap heeft geleid.

Sinds vanavond speel ik weer met de gedachte om de volgende poging met prednison te gaan doen. Maar dan misschien met hogere dosering?

Wie o wie heeft ervaring? Of dat nu met hogere dosis prednison is of met een auto-immuunziekte, met Anti-fosfolipiden syndroom of met een andere 'oplossing'??

We hebben nog 2 cryo's, eind volgende maand een intake in Gent....

Van Beanie kan ik het boek van Alan Beer overnemen.

Ik ben op zoek naar alle nuttige info!

Geplaatst

Hoi Fleur,

Ik heb nog geen ervaring. Maar heb ook Antifosforlipensyndroom (nee hoor, heeft geen behandeling nodig. aldus NL. zkh). Maar aldus Gent zeker wel. Ook heb ik Factor VIII.

In Gent zullen ze beiden zeker wel behandelen is mij al gezegd. We zijn nl. 30 april op intake geweest. Toen is er heel veel bloed geprikt en daar krijgen we komende woensdag uitslag van.

Ik heb ook (i.h.k.v. een wetenschappelijke studie naar diverse soorten baarmoederslijmvlies) in Nederland een pipelle gehad bij mijn laatste poging. Maar dus niet zwanger geworden.

Prof De S. in Gent zei direct dat een pipelle hoogst waarschijnlijk geen effect zal hebben als er andere achterliggende problemen zijn van het niet zwanger worden (zoals bij mij de stollingsafwijkingen). Bij mij zou ze dus niet direct een pipelle aanraden. Zij ziet dat meer als een soort laatste middel als om onbekende redenen het innestelen niet lukt. Bij al aangetoonde bloedafwijkingen doet zij niet zomaar een pipelle.

Goed, veel kan ik je dus nog niet vertellen, behalve dit bovenstaande uit de intake (waar je je overigens niet te veel van voor moet stellen. We moesten bij wat verschillende artsen langs, en bij prof De S. zijn we hooguit 10 minuten geweest. Wat informatie, geschiedenis en dossiers uitwisselen, en een bloedformulier in ontvangst nemen). Na woensdag meer info dus.

Geplaatst

Hai Okaasan,

Jullie hebben ook al een heel lang traject achter de rug zeg! Ik word jaarlijks meerdere keren getest op stollingsafwijkingen. Tot 2 weken geleden kwam daar dus niets uit. Toen de stollingsafwijking aan het licht kwam was ik 2 dagen voor mijn negende tp. Ascal moest erbij. Dat stelde mij gerust. Helemaal omdat ik voor het eerst de pipelle had gedaan. Nu moest het vast gaan lukken.

Mijn hematoloog vertelde niet dat het een auto-immuunziekte was. Hij weet dat we bezig zijn met ivf (het is een top-arts en zeer meelevend hoor!) en zei dat de stollingsafwijking misschien de reden was van de veelvuldige mislukkingen. Maar... meestal was dat niet het geval, maar kwamen er juist miskramen uit voort.

Op een Belgische site las ik gister dat sommige vrouwen juist moeilijk zwanger raken. Punt. Eén zinnetje. Zelf maar weer verder puzzelen dus.

Als ik dan lees dat het een auto-immuunziekte is en dat het afweersysteem dus eigen cellen/lichaam aanvalt, dan kom ik zelf tot het simpele optelsommetje dat prednison misschien uitkomst zou kunnen bieden.

Tot nog toe hebben we -ik geloof- 4 pogingen gedaan met prednison. Wel in de laagste dosering (5 mg) omdat er toen geen significante afwijkingen van het immuunsysteem te vinden waren.

Twee maanden geleden kreeg ik plots netelroos. Ik had het idee dat dat een bijwerking was van de Fraxodi (bloedverdunner) Alleen wel erg vreemd dat die plots op komt zetten (na ruim 7 maanden gebruik) Met de nodige medicatie verdween de netelroos. Een maand daarna werd toch ineens een bloedstollingsafwijking gevonden. Toeval? Steeds al sluimerend aanwezig?

Ik vestig mijn hoop nu op de prednison. Hogere dosering? In combinatie met 5 mg folium? Misschien nog een ander 'ingrediënt'? Eigenlijk weet ik het niet meer zo goed en hoop ik heel erg op mede-forumsters met vergelijkbare verhalen....

Morgen naar de HA om eea voor te stellen/door te spreken. En contact zoeken met de hematoloog. Punt is dat beiden natuurlijk niet gespecialiseerd zijn in dergelijke problemen......

Eind augustus hebben we de intake bij de Sutter. Eind november in DD.

Jij hebt op 30 april bloedonderzoek gedaan.. pfff, wat duurt de uitslag lang zeg. Is dat altijd zo met deze onderzoeken??

Als wij een positief gevoel hebben na de intake kan het zijn dat we daar de volgende icsi doen, als ze ons weinig nieuws kunnen vertellen/bieden dan wachten we ook de intake in DD af.

We hebben nu nog 2 cryo's. Maar we beseffen ons dat we tot nog toe bij het ontdooien altijd heel veel geluk hebben gehad! Het kan maar zo zijn dat we dat geluk de komende 2 ontdooiingen niet hebben... (nog maar even niet aan denken he)

Word jij ook zo moe van het steeds maar zoeken? Succes voor woensdag iig! Ik hoop dat ze een passend antwoord voor je hebben en dat jullie daar verder kunnen!

Geplaatst

Fleur, ik heb een maandje geleden weer een gesprek gehad met dr P en ik heb ook gevraagd of het geen zin had om gelijk hogere dosering te slikken. Bij mij is mijn immuun wel zeer actief, dus ik heb prednison wel nodig, maar nog wilde hij niet onnodig extra geven. Hij zei letterlijk dat je dit soort medicatie moet slikken als het moet, maar het liefst gewoon zo min mogelijk. Ik ga nu voor de volgende poging bloed prikken en op basis van die uitslag wordt de startdosis bepaald. Wellicht is dat een optie voor je? Al verwacht ik er weinig van als bij eerder bloedprikken er niks uitkwam. Ik hoop dat je antwoorden gaat krijgen en dat de cryos goed zullen ontdooien en blijven plakken!

Chaja, lieverd! Jij ook hier :-( Had gehoopt dat je inmiddels beter nieuws had, maar nog niet dus... En nu deze maand weer een cryo TP? Hoe gaat het nu met je?

Hier gaat het wel goed. We zijn op vakantie geweest wat erg lekker was. Wel moeilijke momenten gehad natuurlijk, maar verder heerlijk gehad. Volgende maand gaan wij weer voor een poging... Dit keer met elke week bloedonderzoek en intralipid, zodat we er dit keer eerder bij zijn dan vorige keer. Plus dus de startdosis van de prednison afhankelijk van de eerste bloedonderzoek. Ben heeeeeeeeel benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden