Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet het nog niet. Heb er ook niet meer zo over nagedacht. Ben nu eerst aan het spuiten met menopur en fraxi en nog niet over de volgende stappen nagedacht. Vandaag alweer de laatste dag van de Deca. Maandag de eerste FM.

Ik voel echt nog helemaal niet van mijn eierstokken, terwijl ik dat altijd wel snel heb. Dat vind ik wel een beetje raar. Vanavond heel veel gedanst en nog steeds geen pijnlijke stokjes. Raar hoor.

Maar bedankt voor je verhaal. Met jouw verhaal en dat van Fleur in mijn achterhoofd, ga ik denk ik dan niet maar 5 mg ophogen. Ik slikte 10, dus als ik ophoog, dan zeker naar 20. Moet wel even kijken of ik dan nog genoeg prednison heb.

… Check, gelijk even gekeken. Ik heb nog 82 tabletten van 5mg, dus daar kan ik ruim 20 dagen van 20 mg mee voort, dat is dus wel genoeg. Ik kan dus ophogen.

Ik weet het nog niet wat ik doe, ook omdat de Sutter zo overtuigd zei dat het geen innestelingsprobleem is. Moeilijk. En ik had al zo veel last van stoppen met 10 mg. Kan natuurlijk wel afbouwen, en dan heb ik hopelijk minder last. Oh nee, ik moet helemaal niet stoppen, want ik word zwanger.

Oh en as we speak, voel ik opeens een linker eierstok. Carefull what you wish for. hahaha

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Morgen alweer punctie, en nog niets besloten over de prednison. Ga denk ik wel ophogen. Ik heb het liggen, het is de laatste poging, en ik zou het mezelf, ben ik bang, verwijten als het weer zo vroeg misgaat. Dus misschien toch wel al min of meer besloten wat ik ga doen.

Geplaatst
Morgen alweer punctie, en nog niets besloten over de prednison. Ga denk ik wel ophogen. Ik heb het liggen, het is de laatste poging, en ik zou het mezelf, ben ik bang, verwijten als het weer zo vroeg misgaat. Dus misschien toch wel al min of meer besloten wat ik ga doen.

Het wordt dus een alles-of-niets poging... dan zou ik zeggen: doen! Veel te verliezen heb je toch niet? En je zou niet de eerste zijn bij wie het dan ineens wel goed gaat!

Iig heel veel sterkte en succes morgen bij de punctie! Ik ga voor je duimen!

Geplaatst

Okaasan, weer weekend-tarief dus ;-)

Heel veel succes morgen!

Ik denk dat Beanie mij bedoelt.. Enne... ik zeg ook: doen! 30 mg werkt top ;-)

(Dat laatste weten we natuurlijk niet zeker, maar ik zweer er wel bij)

Ik ga superhard duimen morgen (en vooral ook de dagen daarna!)

Knuffel!

Geplaatst

Orkaasan, Ook hier wil ik je nog even heel veel succes wensen! Ik sluit mij aan bij mijn 2 voorgangers en gewoon doen. Het is alles of niets. Anders blijf jij jezelf altijd afvragen: "stel dat......".

Geplaatst

Hai Wen,

Dank voor je meeleven! Hier gaat alles heel goed. Bijna 16 weken zwanger en de tijd vliegt..

De gyn. zei laatst dat ik bij 16 weken de prednison af zou mogen bouwen... Zelf vind ik dat erg eng. Er ligt nu nog geen concreet afbouwschema klaar, maar dat zal bij de volgende controle wel ter sprake gaan komen (aanstaande woensdag)

Wanneer ben jij af gaan bouwen met de prednison? Want echt, ik vind het zó eng! Nu gaat het goed, maar wat gebeurt er als ik afbouw? Ik heb een gyn. die niet zo gelooft in prednison (hij zegt dat er geen wetenschappelijk bewijs is enzo) En hij is bang dat er anders een stess-schema (?) voor de bevalling opgezet moet worden als ik het blijf gebruiken.. Nu ben ik niet direct van plan om te blijven gebruiken, maar misschien wil ik wel met 30 mg doorgaan tot 20 weken. En daarna héél langzaam afbouwen?

Hoe gaat het met jou en je kindjes? Je bent toch nog steeds mijn voorbeeld hoor! Door jouw verhaal bleef ik elke keer hoop houden!

Geplaatst

De punctie ging perfect. En … twintig eicellen. TWINTIG!!! Nu nog afwachten of alles rijp is en hoeveel er bevrucht. Maar twintig. Pffff, dat hadden we niet verwacht. Erg opgelucht dus.

En ik heb geloof ik besloten hoeveel prednison ik ga nemen, ook gewoon twintig. Haha, moet wel he, met twintig eicellen.

Geplaatst

Even een kopietje uit een ander topic:

Ik heb zo weinig last van de punctie, dat ik helemaal vergeten was dat ze zouden bellen vandaag. Ben onder de indruk van mezelf, dat ik soms dit soort dingen dus toch even kan vergeten.

Maar ik werd net gebeld, en het ging zo snel, dat mij nu niet duidelijk is of er 10 eicellen zijn bevrucht of 10 eicellen zijn geïnjecteerd.

In elk geval waren er van de 20 eicellen, 16 rijp. Weer wat nieuws voor mij, ik heb nog nooit onrijpe cellen gehad. Haha. Maar omdat er 16 rijp waren, kan ik me niet voorstellen dat er maar 10 geïnjecteerd zijn. Dus ga ik er maar van uit dat er tien embryo's zijn ontstaan. Net toch maar een mail naar ze gestuurd om te vragen hoe het zit, dus hoop op snel antwoord.

Donderdag de TP.

Aanvulling:

Werd nu direct terug gebeld, en er zijn inderdaad 10 embryo's. Ik ben blij! Wow, echt zoveel hebben we er nog nooit gehad. Ik moet er gewoon bijna van huilen.

Enne, de prednison is besloten hoor. 20 mg geslikt vanochtend. Voel me wel een beetje slecht dat ik het zomaar stiekem ophoog. Van de andere kant, het is mijn toekomst die hier wellicht van af hangt en niet die van het zkh, dus ik doe het gewoon.

Oh, ik ben zo blij met het resultaat, met er echt van huilen. Dit had ik echt niet durven dromen.

Geplaatst

Orkaasan, Wow wat een mooi aantal! Dat biedt perspectief!

Tijdens onze succesvolle poging, had ik 19 eicellen, waarbij 15 werden geïnjecteerd en 9 embryo's. Dat is toch echt een veel fijner gevoel dan dat je er maar een paar hebt.

Ik neem aan dat je dus automatisch op dag 5 de tp hebt? (gezien het beleid van Gent). Of mag je ook zelf kiezen?

Door mijn aantal zat ik net op de grens van wel of geen verplichte dag 5 terugplaatsing. (de grens lag toen bij 9 a 10 emmy's). Ik heb toen met de prof afgesproken dat ik op dag 3 gewoon zou langs komen en dan ter plekke zou beslissen of er wel of geen tp zou gaan plaats vinden of dat ik over 2 dagen weer zou terugkomen.

Dat zou ik dan laten afhangen aan de kwaliteit. Uiteindelijk heb ik toen 3 emmys laten terugplaatsen op dag 3, hetgeen niet lukte. De rest werd op dag 5 ingevroren en een daarvan is nu onze mooie dochter.

Ik ga iig keihard voor je duimen dat deze ronde ook zo succesvol gaat verlopen als de aanloop er naar toe met zoveel eicellen!

En groot gelijk van je 20 mg!

Geplaatst

Breek even in: Okaasan, wat een mooi aantal, wat goed zeg! Dat brengt je kansen toch omhoog? Ik ga echt voor je duimen!! Breek weer uit-

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ik breek ook even in voor okaasan:

Okaasan, wat een mooi aantal zeg! Daar mag je inderdaad trots op zijn! Geweldig meid. En nu heb je al bijna een terugplaatsing! Je hebt weer zo je best gedaan en zo verdiend dat hier echt jullie wens van uit mag komen. Ik duim voor je en vind je ontzettend dapper!

Breek weer uit...

Geplaatst

Okaasan, wat super!!! Ben zo blij voor jullie!

Enne... van die prednison. Als je je er echt heel 'schuldig' over voelt: bel dan morgen naar je hematoloog. Ik weet namelijk heel heel heel zeker dat hij het er ab-so-luut heel erg mee eens is ;-)

Ik blijf lekker met je meeduimen hoor!

Fijn dat je je zo goed voelt na de punctie. Mag dan alles nu eens meezitten? Het is je zo gegund!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Wen, ik heb inderdaad sowieso op dag 5 de TP. Zelfs vorige keer met slechts 5 embryo's. Gewoon op dat de prof wilde zien wat er in het lab gebeurde. En ik wilde het ook heel graag. Ik roep echt al vanaf ICSI 1 dat ik dat wil, want ik geloofde er helemaal niets van dat die emmies langer dan dag3 in leven bleven. Nou ja, inmiddels weten we dat de meeste dat wel doen, maar hoe…

Bizar hoor dat je niet zwanger werd van een TP van 3 en wel van een cryo. Maar ik dacht dat ze in België niet meer dan 3 mogen TP. Behalve als je echt heel oud bent, haha, en zo oud ben jij volgend mij nog (lang) niet.

Fleur, ik ga niet bellen naar de hematoloog. Want ik heb het er al met hem overgehad. Hij raadde gewoon 10 mg aan, gewoon omdat 'ze' het niet weten. En 10 mg is bewezen niet schadelijk. 20 is niets over bekend, dus deed hij liever niet indien er geen directe aanwijzingen voor waren dat het nodig is. Ik doe het nu gewoon en hoop dat het werkt.

Noes en Druppel ook heel erg bedankt voor de lieve berichtjes.

Geplaatst

Tuurlijk is jou 30 oké. Hij heeft het toch zelf aangeraden. Ik heb begrepen dat er in de VS heel makkelijk 50 mg wordt voorgeschreven. Niks laag beginnen.

Heeft Henne ook niet een tijdje heel veel geslikt? Dat weet ik niet meer zo goed.

Geen zorgen maken hoor, en anders moet je morgen even met de hematoloog bellen ;-)

Hij zei niet dat meer dan 10mg schade aan zou richten, maar dat er niets over bekend is. Dus dat hij liever zo laag mogelijk inzette. En omdat de prof bij mij zo hard riep dat het echt geen innestelingsprobleem is, leek het hem in mijn geval niet nuttig om op te hogen en dus de lage 10 mg dosering te handhaven.

Bij jouw gezondheidstoestand is er wel even iets anders aan de hand, dan bij mij met alleen een paar verhoogde bloedwaardes (echt niet lullig bedoeld hoor). Je heb in overleg met hem opgehoogd, en doet het niet stiekem zoals ik nu wel doe. Dus geen zorgen maken.

Geplaatst

Lieve Okaasan,

Had nog niet gereageerd maar wilde ff zeggen dat ik het zo super voor je vindt! Wat een ontzettend mooie score! Word je nu verder nog op de hoogte gehouden over hoe je 10 emmy's het doen of is het gewoon afwachten tot donderdag? Nou ja, gewoon... Wat ongelofelijk spannend is het weer vanaf nu! Ik ga zo hard voor je duimen, dat ik aan niks anders meer toekom! Weet je wat het is, jij bent nu gewoon aan de beurt hoor!

Geplaatst

Henne en ik hebben beide 20 mg geslikt. Ik zowat mijn hele zwangerschap door. Pas aan het einde ben ik gaan afbouwen tot 10 mg. Je krijgt dan alleen te maken met stresschema's etc, maar daar heb je sowieso last van als je prednisolon geslikt hebt in het jaar voorafgaand aan je bevalling.

En orkaasan, dank je voor het compliment, maar ik ben geen jonge blom meer, hoor. Die 72 staat voor mijn geboorte jaar. Ik word morgen 41......zucht.

Geplaatst

Wen, ik ben 5 kwartier te vroeg, maar toch alvast gefeliciteerd! Geniet er maar van morgen met je gezinnetje!

Enne... Zo erg is het niet hoor, 41 worden! Zo 'oud' was ik bij mijn bevalling... 40 is toch het nieuwe 30? (Beetje of-topic maar toch)

Geplaatst

Beanie, Dank je wel! Je bent de allereerste met de felicitatie :).

En je hebt gelijk: de huidige 40-ers zijn de nieuwe 30-ers!

(mijn dag is weer goed)

Geplaatst
En orkaasan, dank je voor het compliment, maar ik ben geen jonge blom meer, hoor. Die 72 staat voor mijn geboorte jaar. Ik word morgen 41......zucht.

GEfeliciteerd! Een hele mooie dag gewenst!

Ik dacht dat je pas vanaf 43 in België meer dan 2 emmies mag terugplaatsen. Maar dat is niet het geval. Vanaf 36 tot 40 mag je bij een derde poging 3 emmies, de eerste en tweede poging maximaal 2 emmies. Vanaf 40 is er geen beperking in het aantal.

Alleen dat laatste had ik onthouden en daarom snapte ik niet waarom jij er 3 had gekregen en waarom ik dat niet mag. Maar ik mag niet meer dan 2 omdat het pas mijn 2de poging in Gent is (Ookal is het mijn 5de ICSI), dus kom ik maar in aanmerking voor 2 emmies.

Getver, nu krijg ik een koortslip. Hoop niet dat dat ook nog nadelig kan zijn. Bleggghh

Geplaatst

Ik was 39 tijdens de vijfde verse icsi poging. Dat was echter wel de eerste poging in Gent. Ik had al 3 pogingen in Nederland en 1 poging in Dusseldorf achter de rug.

Ik mocht van de prof toen kiezen: of 3 emmy's terugplaatsen op dag 3 of 2 emmy's terugplaatsen op dag 5.

Ik liet toen 3 excellente kwaliteit emmy's terugplaatsen. Ik dacht bij mijzelf dan meer kans te hebben. Echter dus zwanger geworden door een ingevroren dag 5 Emmy.

Koorts....heb je al je temp gemeten of kunnen het een soort "opvliegers" zijn. Dat laatste was bij mij altijd een kenmerk van afstoting waardoor ik prednisolon moest verhogen. Er heeft echter nog geen tp bij jou plaats gevonden dus misschien een nawerking van de punctie of griepje? Anders ff met Gent bellen of mailen? of Pf?

Geplaatst

Oh wonderlijk dat je dan toch drie emmies mocht. Tegen mij zeiden ze, ookal is het je vierde behandeling, het is de eerste hier, dus beschouwen we het als je eerste behandeling. Gelukkig ben ik wel al oud genoeg voor 2 emmies per keer. Eindelijk eens profijt van het feit dat we al zo lang in de MMM zitten :-)

En ik heb geen koorts… maar een koorts-lip, zo'n blaasje op je lip. Krijg ik altijd als mijn weerstand omlaag gaat. Zal misschien komen door de prednison. Maar dank je wel voor je bezorgdheid.

O ja Fleur, Ik bedacht me nog iets wat de hematoloog tegen me zei. Met 20 mg heb je veel meer kans op nadelige bijwerkingen (bv. snel gewicht aankomen) en moet je zeker afbouwen, dus zit je er langer aan vast als de poging weer mislukt. Ik had al zo'n last van die 10mg stoppen, dus met die afkickverschijnselen zou ik dan nog langer zitten. En met alles wat de prof had gezegd, gaf dat ook wel doorslag om mij niet te adviseren meer te gaan slikken. Het argument, we weten niet wat voor invloed het heeft, telde echt minder zwaar dan dit.

Stom dat ik me dat niet gelijk meer kon herinneren. Ik hoop niet dat ik je ongerust heb gemaakt, anders mijn excuses.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden