Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames, ik ga me hier even toevoegen als julie het goed vinden? Ik moet me nog inlezen!

zoals mischien sommige van julie weten ben ik overgestapt naar uz Gent. Na vele onderzoeken zijn ze nu achter gekomen dat ik antilichamen heb tegen sperma en ik heb ook stollingsproblemen, Eindelijk iets gevonden na 9 jaar. Dus hebben ze me voor gesteld om terug iui te doen in combinatie met prednison en asprine.

Ik heb dus weer een beetje hoop gekregen.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Danikae, nu je het zegt herinner ik het me weer.....Ik moest idd ook stoppen met de vitC. Multi mocht ik nog wel en vitamine C-rijk eten ook (weet ook meiden bij wie dat werd afgeraden). Heb toen specifiek gevraagd naar zink en dat mocht wél omdat dit het immuunsysteem indirect activeert en niet direct.

Ik loop zo toch naar zolder, dan zal ik Zita West ook even erbij pakken.

Girl82 dat is ook wat, na negen jaar dan zoiets vinden. Soms ben ik echt een beetje verbluft dat het zolang moet duren. Ik bedoel....antilichamen tegen sperma....alsof je dan ooit goed zwanger gaat worden :-S Hoop dat het nieuwe recept jullie geluk gaat brengen!

Geplaatst

Thanx Henne...ben benieuwd naar de doseringen van zink, selenium en magnesium die je hebt gebruikt...

En ik weet niet wat ik met die multivitamine zal doen, te weinig vit C lijkt me ook niet goed en ik ben niet echt een fruiteter....voorlopig stop ik er ff mee want mijn Bvitamines waren echt torenhoog, ook vit B6 en die mag volgens mij niet te hoog zijn...

Girl82, jee, 9 jaar, wat een drama...en dan nog een kindje bij 17 weken verliezen ook, afschuwelijk....ik hoop erg dat dit nu de oplossing blijkt en jullie verder verdriet wordt bespaard...hoeveel prednison ga je gebruiken?

Geplaatst

Henne, ik open dit topic en zie tot mijn verbazing dat je gewoon al 37 weken bent! Wooooow wat is de tijd gevlogen! Hoe gaat het met jou en de kleine? Slik je nog steeds de prednsion? En wordt er eeen stresstest gedaan na de geboorte? Ben oz blij voor je dat je gewoon binnen nu en 4 weken een kleintje in je armen zal hebben. Wow!

En wen ook al 29 weken, hoe voel jij je? Zit jij ook nog aan de prednsion?

Hier alles goed, sinds gisteren weer gestart met de prednison en hopelijk woensdag de punctie. Die lieve dr P reageerde weer zo snel op mijn mail of ik DHEA mocht slikken icm de prednsion. Vrijdagavond om 23.00 gemaild en zaterdag ochtend was er al reactie. Zo fijn!

We gaan zo al richting dusseldorf om daar te overnachten want we hebben morgenochtend om 8.45 al de follikelmeting en met deze sneeuw heb ik geen zin in extra stress en files.

Geplaatst

Hihi 'gewoon' al 37 weken, hoezo gewoon dolfijntje ;-p Maar de laatste ca 10/12 weken zijn idd omgevlogen. Toen we eenmaal de 26 weken gehaald hadden.... En het lijkt nu steeds sneller te gaan, soms zelfs té snel nu ik eindelijk wel echt kan genieten van het zwanger zijn.

Ik slik idd nog 10mg prednisolon, na die heftige allergie aanval bij 21 weken was afbouwen of stoppen geen optie meer. Ik moet dus in het ziekenhuis bevallen en ze zullen daar in de gaten houden of ik tijdens de bevalling extra prednisolon nodig heb. Ze geven geen stressschema op voorhand maar kijken hoe mijn lijf reageert. Gyn en klinisch vk reageren heel nuchter op de prednisolon dus vertrouw erop dat ze weten wat ze doen. Hoe lang ik na de bevalling moet blijven hangt ook af van hoe het gaat. Allemaal dus maar loslaten en tzt over me heen laten komen.

Spannend voor jullie, morgen weer een fm. Erg benieuwd wat de Dhea doet! Ga duimen!

Geplaatst

Joh, je wilt niet weten hoe ik in die wachtkamer zat met de eerste echo's. Hartkloppingen, zweten, ik stond elke keer weer doodsangsten uit. En ook elke keer weer janken zodra het goed bleek te zitten. Logisch toch.

Geplaatst

Klamme en ijskoude handen, nagels bijten, 100x plassen, in mezelf terugtrekken, eigenlijk alleen maar willen janken, misselijk van de spanning, buikpijn van de spanning.... Need I say more? Het lastige is dat je enerzijds uitkijkt naar de echo, in de hoop dat het goed is, anderzijds bang bent voor de kans dat het niet goed is.... Zo dubbel. Ben blij als het morgen weer achter de rug is. Dan hebben we duidelijkheid, tenzij het goed is natuurlijk. Dan hebben we even wat zekerheid en daarna slaat toch de onzekerheid weer toe..... Maar ik geloof niet dat ik jou wat nieuws vertel... Dit vergeet je denk ik in je hele leven niet!

Geplaatst

Klinkt bekend allemaal.... Maar elke keer krijg je toch een klein beetje meer vertrouwen. En dan opeens ben je bijna 38 weken zwanger ;-) hang in there!!

Geplaatst

Beanie, heel veel succes morgen! Spannend!! (zelfs nu ben ik nog zenuwachtig als ik weer op controle moet en een echo krijg). Ik duim voor je!

Dolfijntje, Succes morgen met de FM en alvast sterkte als je idd woensdag de punctie hebt!

Hier inderdaad alweer 29 weken en ook nog steeds aan de prednisolon. Ik zat aan de 10 mg, maar de laatste keer liet mijn bloed toch weer wat activatie zien. Hierdoor moest ik tijdelijk met 5 mg ophogen. Ik moet deze week weer mijn bloed laten controleren bij Pf en dan mag ik hopelijk weer terug naar de 10 mg.

Henne, de laatste loodjes..........ook spannend!

Geplaatst

Kleine update: echo was goed! Wat zijn we opgelucht.... Fertiarts nam lekker de tijd dus we konden hem goed zien en hebben hem zelfs zien bewegen! Zo blij! We gaan nu verder bij de gynaecoloog, volgende week eerste afspraak....

Geplaatst

Ooooh Beanie, hier ook een zucht van verlichting. Opende je bericht met klamme handen en alleen maar denkend laat het ajb ajb ajb goed zijn.... wat een opluchting. Weer een stapje verder, nu op naar volgende week. Hè, heerlijk zeg zulk goed nieuws :-)

Geplaatst

Oooh, beanie. Wat een opluchting en wat een goed nieuws! Nu weer op naar volgende week. ( en fijn dat je het hier hebt lateb weten. Ik moest nl vanmorgen nog aan je denken en had toeb al gespiekt of er al nieuws was).

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties, Henne en Wen! Natuurlijk laat ik het hier weten... Ben zoveel wijzer geworden door dit topic! Al heb ik dan geen prednison gebruikt, jullie hebben me veel verteld over de vitamines en zo. Daarnaast was ik zonder dit topic nooit gewezen op de mogelijkheid van de pipelle... Bij mij is het dus mogelijk de combi kort schema (betere opbrengst dan ooit ervoor), pipelle, asperine vanaf TP? die geholpen lijkt te hebben. Wie zal het zeggen... Belangrijkste is dat we weer een stap verder zijn (dit voelt als een grote stap). De volgende echo zal heus ook wel weer spannend zijn, maar we durven er nu wel een klein beetje in te gaan geloven. Kans dat het nu nog mis gaat is nu zoveel kleiner geworden, zei ook de fertiarts vandaag nog tegen ons.... Btw kindje is nu precies de lengte van 8w5d, dus exact op schema! (vorige keer zou hij 3 dagen achter lopen).

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo Dames,

wat rustig hier,,,,

Wendy En Heene, hoe is het met jullie? die laatste tijd geen meer van jullie gehoord.

Groetjes,

Eva

Geplaatst

Eva, met mij gaat het goed hoor! Laatste loodjes, in afwachting van de bevalling. Ik slik nog steeds 10mg prednisolon en moet daarom wel in het ziekenhuis bevallen. Bij de laatste controle gaf de verloskundige aan dat als de moeder een 'stressschema' krijgt tijdens de bevalling, zowel moeder als kind er eigenlijk altijd prima doorheen komen en na een dag naar huis mogen.

Na de bevalling ga ik de prednisolon afbouwen, maar pas wanneer ik weer een beetje bijgekomen ben en we wat ritme hebben.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Wen hoe is het nu met jou, zijn de harde buiken al minder?? Had je een paar weken geleden nog een mailtje gestuurd maar vraag me af of die wel is aangekomen?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nathalie een stressschema is heel kort door de bocht extra prednisolon bij (fysieke) stress zoals een operatie, maar ook bevalling. Doordat je prednisolon slikt wordt je eigen bijnier 'lui', deze maakt bij stress normaal extra corticosteroïden aan maar als je langduriger prednisolon slikt, niet meer. Dit is op te lossen door die extra behoefte dan ook maar 'kunstmatig' toe te dienen. Wat ik ervan weet krijg je ongeveer een dubbele dosis van wat je dagelijks slikt en daarna dan weer een afbouwschema tot je op je normale dosis zit.

Bij een bevalling speelt ook nog mee dat je kindje óók gewend is om 'vanzelf' voorzien te worden, dus na de geboorte ,let de bijnier van de baby dat op gaan pakken. Ik begreep gisteren van de vk dat dit meestal geen punt is, als ze idd ook tijdens de bevalling nog wat extra mee hebben gekregen (is voor baby natuurlijk ook stress!)

Geplaatst

Helemaal duidelijk Henne! Bedankt voor de uitleg!

Hopende op een voorspoedige bevalling voor jou en je kleintje!!

(Ik weet nog goed dat je in een topic schreef over een kamer waarvan je nog niet wist wat mee te doen/ hoe in te richten...nu is het gewoon een kinderkamer en ben je dik 40 weken zwanger!) Wat kan het leven toch fantastisch zijn he!

Groetjes Nathalie

Nathalie een stressschema is heel kort door de bocht extra prednisolon bij (fysieke) stress zoals een operatie, maar ook bevalling. Doordat je prednisolon slikt wordt je eigen bijnier 'lui', deze maakt bij stress normaal extra corticosteroïden aan maar als je langduriger prednisolon slikt, niet meer. Dit is op te lossen door die extra behoefte dan ook maar 'kunstmatig' toe te dienen. Wat ik ervan weet krijg je ongeveer een dubbele dosis van wat je dagelijks slikt en daarna dan weer een afbouwschema tot je op je normale dosis zit.

Bij een bevalling speelt ook nog mee dat je kindje óók gewend is om 'vanzelf' voorzien te worden, dus na de geboorte ,let de bijnier van de baby dat op gaan pakken. Ik begreep gisteren van de vk dat dit meestal geen punt is, als ze idd ook tijdens de bevalling nog wat extra mee hebben gekregen (is voor baby natuurlijk ook stress!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden