Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toch maar even hier geplaatst:

Voor de infusen: Je hebt in ieder geval 2 transfusiesystemen/infuussystem (is hetzelfde) nodig. Daarnaast een paar infuusnaalden, Venflons. Het is handig om een paar reserve te hebben, voor het geval van misprikken (wat natuurlijk niet gaat gebeuren, hopelijk). 20 Ga (roze naalden) is prachtig. Tenslotte heb je 2x een zakje of flesje fysiologisch zout nodig, om te spoelen, zodat je alle intrallipid ook binnen krijgt. Fysiologisch zout is NaCl 0,9%, 100 of 250 ml is genoeg.

Uiteindelijk heb ik via die internetpagina (volgens mij iets van daxtrio medische producten) het volgende besteld:

- 2 keer infuusset perfudrop Air matic. (rond de 2 euro de stuk)

- 2 keer infuusnaald Venflon 20 G roze 1,0 mm x 3,2 mm (1, 95 euro de stuk)

- 4 keer Infuusnaald Venflon pro safety rose 20 G 1,1 x 3,2 mm.

Succes!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha dames,

Morgen weer bloed laten prikken bij de huisarts om naar DD te verzenden. Dat was aangeraden door Pf, nadat ik zo'n 2 weken geleden bericht kreeg dat mijn immuun toch nog steeds activatie liet zien. Waarschijnlijk was dit door een hevige verkoudheid. Echter, ik ben nu net hersteld van een buikgriep, dus ben benieuwd wat mijn immuun nu weer laat zien.

Ik zit nu op 17,5 mg prednisolon, dus maar even afwachten hoe of wat.

Hoe is het verder mer iedereen?

Geplaatst

Wen wat een prachtige handtekening heb je gekregen! Mooi om te ziej dat je alweer 17+1 bent, echt geweldig! Ik hoop dat het bloed goed zla zijn en dat je verder kan gaan afbouwen. Zijn alle controles nog allemaal goed bij de gyn of vk? Bij wie loop je eigenlijk?

Ik heb even een tijdje niks van me laten horen. Er is veel gebeurd maar toch ook weer helemaal niet. Vorige week voor intake in DD geweest en zeer fijn gesprek gehad met dr S. Even alles in een notedop: hij verwacht dat mijn AMH erg laag is, daardoor erg moeilijk te stimuleren ben en dat dat de reden is van de biochemische zwangerschappen. Hij leek de resultaten vam dr P niet zo belangrijk te vinden. Nu dus AMH en DHEA geprikt en ik start deze week met DHEA. Over 1,5 week uitslag van het AMH en dan horen we hoe verder.

Ik was even flink van de leg ervan. Eerst denk je een oorzaak te hebben gevonden door het immuunsysteem en nu blijkt dat er misschien gewoon nog wat anders speelt.

Wel heb ik nu komende poging im NL direct gecancelt, voelde me veel beter gehoord in DD en ik geloof dat we inmiddels na al die jaren beter op onze plek zijn in DD. Eindelijk iemand die voor antwoorden gaat ipv "domme pech".

Ik ben erg bang voor de uitslag en het vervolg. Iemand ervaring hier met een laag AMH? Wat is het vervolg?

Geplaatst

Is het amh dan nooit eerder gecheckt dolfijntje?? Die Ndl. ziekenhuizen ook.....uitzonderingen daargelaten hoor want het was het eerste dat ze bij mij deden in Vb vanwege de lage respons. Amh bleek bij mij prima, overgestapt op menopur en prachtig te stimuleren....hadden we dat eerder geweten. Maar ja, dat denken wij natuurlijk allemaal zo vaak.

Wel fijn dat je je in Dd nu gehoord voelt en daar weer verder wilt, goed dat er wee nieuwe opties worden bekeken. Benieuwd naar de uitslagen en het vervolg!

Geplaatst

Kan mij voorstellen dat het toch een soort opluchting is, dat niet alles gegooid wordt op "domme pech". Althans zo had ik het zelf ervaren, toen er bij mij wat afwijkingen gevonden werden.

Dhea kan een positieve invloed hebben op de eicelkwaliteit, net als menopur. Dhea wordt idd in DD en Belgie regelmatig geadviseerd.

De amh waarde heeft (dacht ik) te maken met de eicelvoorraad die aan het slinken is, maar het is echt mogelijk om zwanger te raken met een lagere amh, hoor. Ik heb inmiddels genoeg voorbeelden gelezen van meiden die met een lagere amh zwanger zijn geraakt.

Er lopen veel meiden met een lage amh waarde in DD. Vaak wordt de dosering van de hormonen aangepast voor een betere stimulatie. Door Dhea kan je de kwaliteit mogelijk wat verhogen en uiteindelijk is de kwaliteit toch belangrijker als de hoeveelheid.

Fijn, dat je je op het gemak voelt in DD. Ze kijken vaak toch net even wat verder als veel (niet alle) ziekenhuizen in nl.

Succes daar!

Geplaatst

Nee mijn AMH is nooit geprikt, vonden ze niet nodig (heb er wel paar keer om gevraagd). Wel andere hormonen geprobeerd door de lage respons, maar Menopur maakte het aantal alleen nog maar lager. Ben dus ook heel benieuwd naar het plan van dr S, welke hormonen hij denkt die wel aan gaan slaan?

Soms denk ik dat mijn lichaam er ook gewoon geen zin meer in heeft. Al die hormonen van de afgelopen jaren die binnengespoten zijn. Een zwangschap tot 22 weken, dat moet toch allemaal niet goed zijn voor een lichaam? Nou ja, we wachten gewoon maar weer af.

Geplaatst

Dank je voor je bemoedigende woorden Wen! Ik ben erg blij dat we nu in DD zitten, daar weten ze wat ze doen (in NL ook wel hoor, maar anders) Ik start met DHEA zodra het binnen is. Een apotheek in DD maakt het en stuurt het op, ideaal! Hopelijk is dat wat mijn eitjes nodig hebben en ben ik straks "gewoon" zwanger :-)

Geplaatst

In DD wordt ook wel eens een combi voorgeschreven, zoals deels puregon of gonal (voor de hoeveelheid) en deels menopur (voor de kwaliteitstimulans). Dr. S is vaak geen voorstander van deca omdat hij van mening is dat het teveel onderdrukt. Hij schrijft vaak een neusspray of cetrotide voor. Alhoewel hij het echt per persoon bekijkt ipv een standaard recept.

Iedereen regaeert idd weer anders op de medicatie.

Daarnaast scchrijft hij vaak ook hogere doseringen voor tov nl. Hier is meestal het max om 300 eenheden te spuiten, maar in DD wordt ook wel 450 eenheden voorgeschreven.

Geplaatst

Je kan desnoods dhea ook via internet bestellen. Er zijn diverse buitenlandse sites die het verkopen. (mocht het ooit niet lukken met de apotheek). In het buitenland is het vaak vrij verkrijgbaar.

Geplaatst

Vandaar dat hij steeds nog een keer nadrukkelijk vroeg "was het wederom met decapeptyl?" :-) Nou, ben benieuwd! Zo fijn dat hij nog dingen bedenkt met verschillende hormonen.

Dr S raadde ten strengste af om het via internet te bestellen, dit omdat de werkzame stof daar schijnbaar bijna niet in zit. Kostentechnisch zei hij dat dat echt onmogelijk is. Het is een dure stof en dat kan niet verkocht worden voor 22 euro voor een grote pot pillen. Hij zei dat er dan maar een fractie van de hoeveelheid in zou zitten. Dus maar braaf via de apotheek besteld.

Ze zijn wel snel met de rekening in Dusseldorf! De post komt net binnen en de rekening van het gesprek ligt er al.

Geplaatst

bij mij werkte de dca ook beter . mn eitjes doen er nl langervover om rijp te worden en met deca kon ik langer blijven stimuleren.

Geplaatst

Lieve Dolfijntje,

Ik heb geen ervaring met een laag AMH, maar ik ben heel erg blij voor je dat je het gevoel hebt gehoord te worden in DD! In ieder geval heb ik wel het idee dat het daar veel grondiger wordt aangepakt dan in NL, waar je ook in NL wordt behandeld. Ik wens je heel veel succes!

Lieve Henne,

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar jou ervaringen van in Vb. Misschien dat ik je daar even over mail, vind je dat vervelend? Ik zag trouwens dat (ik denk) jij mijn L.inked I.n pagina hebt bekeken, klopt dat? Ik zag je foto en dacht: 'dit kan alleen maar Henne zijn!'

Liefs,

Floor

Geplaatst

Floortje je mag me altijd mailen/pb'en... LinkedIn? Niet bewust haha. Dan alleen als jij een contact van mij kent of voorgesteld werd als contact ofzo?. Werk op het moment niet maar volg mijn netwerk wel een beetje via LinkedIn. Straks kennen we elkaar gewoon joh :-D

Geplaatst

Haha, misschien is dat het! Ik ga je van de week even een mailtje sturen..

Nog twee dagen tot de 'safety zone'.... Natuurlijk wil je minstens 37 weken, maar hoe voelt het? Bijna niet te bevatten he?

Geplaatst

Ik kijk enorm uit naar woensdag. Natuurlijk willen we helemaal nog niet dat ons manneke nu geboren wordt, maar toch voelt het safer om zover te zijn. Al word ik nog steeds zenuwachtig van kramp ed, het vertrouwen wordt wel steeds groter.

Geplaatst

Bij mij is AMH nooit gemeten, maar wel herhaaldelijk een te hoog FSH. Ik was inderdaad ook nooit goed te stimuleren (zie handtekening). Dr. S vond het daarom ook niet nodig om mijn AMH te bepalen volgens mij en ik heb er eigenlijk ook niet verder naar gevraagd. Hij was bij mij inderdaad ook geen voorstander van deca. Zijn theorie was dat een bijwerking van de deca is dat voordat je cyclus wordt platgelegd nog kortdurende een FSH piekje ontstaat. Daardoor wordt op dat moment toch al kortdurend gestimuleerd en dat zou ervoor zorgen dat er al follikels zijn die als het ware een valse start maken. Hij wilde bij mij juist mijn cyclus een maand platgooien door een maand de pil te slikken. Dit om ervoor te zorgen dat in die maand ook mijn natuurlijke verhoogde FSH onderdrukt zou worden. Ik vond het eigenlijk heel logisch klinken. Hij gaf mij een combi menopur en gonal F, in totaal 450 IE per dag. Hij verbaasde zich ook over de lage doseringen in NL, want met mijn reactie op de hormonen hoefden ze ook helemaal niet bang te zijn voor overstimulatie. De poging in DD heeft bij mij geen resultaat opgeleverd, maar ik ben wel heel blij dat ik er voor mijn gevoel nu alles aan gedaan heb. Had ook veel meer vertrouwen in DD dan in NL ziekenhuis op een gegeven moment.

Geplaatst

Henne, ik heb vandaag nog even globaal aan de gyn gevraagd wat de gevolgen nou kunnen zijn voor de uk vanwege het prednisolon gebruik.

De gyn werd niet echt concreet, maar wist mij wel gerust te stellen.

Hij vertelde over het risico mbt de groeiachterstand (ja, dat was mij bekend). Toen ik vroeg wat de verdere gevolgen konden zijn voor het kindje zei hij dat ik mij daar niet echt heel druk over hoefde te maken. De gevolgen waren volgens hem nihil en zou geen schadelijke gevolgen hebben voor het kindje.

Nou was ik mijn vragenlijstje vergeten, dus heb verder niet doorgevraagd. Ga ik de volgene keer wel doen.

Blijft vaag die info, maar ik wil hem er ook op vertrouwen dat ik mij daar dus niet al te druk over moet gaan maken.

Wel dus iedere 4 weken een groeiecho en verplicht bevallen in het ziekenhuis, met een kansje nog een paar dagen te moeten blijven.

Ik ben benieuwd naar de info die jij nog gaat krijgen bij jullie gyn.

Bloed was overigens weer geheel keurig op tijd aangekomen in DD. Maar weer wachten op alle uitslagen.

Geplaatst

We worden zo niet veel wijzer hè haha. Elke vier weken echo heb ik ook en idd de groeiachterstand was ons al bekend. Maar goed, de rest komen. We nog wel achter ;-) Ik begin me steeds meer in te stellen op een paar dagen ziekenhuis, kan het alleen maar meevallen.

Geplaatst

Mischien blijven de antwoorden zo vaag omdat ze eerst zelf zich moeten inlezen over dit onderwerp vanwege al die vrouwen die ineens middels vruchtbaarheidsbehandelingen en prednison zwanger raken....haha.

En idd, gewoon instellen op een paar dagen ziekenhuis. Kan alleen maar meevallen.

Geplaatst

Ik geloof dat ik me, na lang meelezen, ook maar eens hier moet melden. Alhoewel ik niet bekend ben met vage streepjes, maar wel met mislukkende implantatie. Of misschien gaan de emmies wel allemaal voortijdig de pijp uit en is al dat gespuit en gepunctie wel voor niets, maar ja, daar kom je toch niet achter (sorry, ben een beetje negatief vandaag).

Inmiddels heb ik 2 ICSI's achter de rug met in totaal 8 TP. Altijd dus veel ei-opbrengst, behoorlijk goede b bevruchtingsscores, erg mooie emmies en veel cryo's die ook allemaal (op 1 na) goed ontdooiden. We zijn aangewezen op ICSI vanwege het slechte en de beperkte hoeveelheid zaad. Bij mij is niets aan de hand, althans niets ontdekt bij de inmiddels meer dan 100 echo's en divers bloedonderzoek. Veel meer onderzoek is er niet gedaan bij mij.

Tot nu toe ben ik 1 keer heel kort zwanger geweest van de tweede verse TP, dat bleek een BBZ met nogal vervelende en lange nasleep. Daarvoor en daarna, niets nada noppes!

Ik geloof er niet meer in, in het huidige recept van het zkh. Ik wil iets anders en iets dat niet zo belastend is (sorry als dit onaardig klinkt). Ik heb namelijk al gruwelijk veel last van de hormonen die je moet spuiten, slikken en proppen voor een ICSI. Naar het buitenland of een ander ver weg zkh zie ik op het moment dus niet zo zitten.

Het enige wat het UMCU mij aan kan bieden is een hysteroscopie om te kijken of er toch kleine myomen en of poliepen zijn in de BM. Dat ga ik laten doen.

Verder loopt er in het UMCU een onderzoek naar herhaald implantatiefalen (IMPECTstudie). Eigenlijk mag je daar pas aan mee doen na 3 mislukte behandelingen, maar gezien de ruime hoeveelheid cryo-TP's mag ik toch mee doen. In eerste instantie was ik erg blij dat ik mee mocht doen, want volgens mij is dit gewoon de pipelle-methode die in de diverse buitenlanden wordt toegepast.

In de onderzoeksopzet staat nl. :"7 dagen na de positieve LH-test komt u eenmalig naar de polikliniek voor afname van een stukje baarmoederslijmvlies (biopt). Het baarmoederslijmvlies zal worden afgenomen met behulp van een 'Pipelle'. Dit is een dun rietje dat via de vagina in de baarmoederholte tegen het baarmoederslijmvlies geplaatst wordt. Het aan de oppervlakte liggende baarmoederslijmvlies zal vervolgens via een rietje voorzichtig afgezogen worden."

Maar nu ben ik in verwarring, want in de brochure staat "Deelname aan dit onderzoek zal voor u persoonlijk op dit moment geen voordelen hebben" en "Het afnemen van baarmoederslijmvlies is een veilige en op onze poli's een veelvuldig uitgevoerde handeling. […] De zwangerschapskans in de toekomst wordt er niet door beïnvloedt.

Ik snap dat dit onderzoek eigenlijk bedoeld is om onderzoek om bms van vrouwen die snel zwanger worden en die niet snel zwanger worden te vergelijken. Maar bovenstaande twee zinnen vind ik opmerkelijk.

Na deze lange inleiding nu mijn vragen:

- heeft iemand aan dit onderzoek meegedaan?

- zijn hier vrouwen die de pipelle hebben uit laten voeren?

- zo ja, waar heb je dit laten doen en is de beschrijving uit bovenstaand onderzoek dan ook wat er gedaan is?

- heeft iemand de link naar het onderzoek waar uit blijkt dat de pipelle een gunstig effect op de slagingskans heeft. Volgens is het daar hier wel eens over gegaan. (maar die 100 pagina's van dit topic weerhouden me er een klein beetje van om het terug te zoeken).

sorry dat ik hier direct met zo'n omslachtig en lang verhaal binnen kom ploffen.

Geplaatst

Hoi Orkaasan. Volgens mij hebben wij ooit eind vorig jaar samen op een wachtbankje gezeten. Wat ontzettend vervelend dat het na 8 tp nog niet gelukt is.

Ik heb zelf de pipelle gedaan in Gent. Dat is idd zo'n beetje hetzelfde als een baarmoeder biopt. Alleen wordt het afgenomen weefsel niet verder onderzocht. De achterliggende gedachte is dat een pipelle de samenstelling van de cytokines in de baarmoeder veranderd wat van invloed zou kunnen zijn op de innesteling. In Gent moest ik dat ergens rond dag 21 - 23 van mijn cyclus laten doen.

Ik heb idd nog een Engelstalig document betreffende een Israelisch onderoek over de pipelle. Ik wil je die wel even doorsturen. Stuur anders maar even een pb-tje met je mailadres en dan stuur ik het door.

Ik loop zelf ook nog bij de immuunarts Pf onder behandeling (zoals meerdere meiden hier). Ik heb hem ooit naar zijn mening gevraag over de pipelle. Hij had ook gehoord over de positieve verhalen maar maakte wel de kanttekening dat het erg belangrijk is dat het goed wordt uitgevoerd en de juiste hoeveelheid etc wordt weggehaald.

Mocht je nog vragen hebben over de pipelle, immuunonderzoek etc, stel ze gerust hier.

Succes met alles!

Geplaatst
Vandaar dat hij steeds nog een keer nadrukkelijk vroeg "was het wederom met decapeptyl?" :-) Nou, ben benieuwd! Zo fijn dat hij nog dingen bedenkt met verschillende hormonen. Dr S raadde ten strengste af om het via internet te bestellen, dit omdat de werkzame stof daar schijnbaar bijna niet in zit. Kostentechnisch zei hij dat dat echt onmogelijk is. Het is een dure stof en dat kan niet verkocht worden voor 22 euro voor een grote pot pillen. Hij zei dat er dan maar een fractie van de hoeveelheid in zou zitten. Dus maar braaf via de apotheek besteld. Ze zijn wel snel met de rekening in Dusseldorf! De post komt net binnen en de rekening van het gesprek ligt er al.
Hoi DolfijntjeIk gebruik ook dhea en heb m gewoon via internet besteld. Onlangs mijn dhea waarde laten testen en die was mooi omhoog gegaan. Van 4,5 naar 11.8. en dat was netjes volgend dr. sik heb ze via vitamarket.net besteld. de paarse natrol 25 mg.slik momenteel 75 mg. zat eerst op 50.heel veel succes meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden