Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Dolfijntje, ik lees hier niet zo heel vaak mee, maar lees nu dit bericht: wat ontzettend balen zeg!! Ik kan je geen tips geven, maar vind het gewoon heel rot voor je! Sterkte! Ik heb de keer vóór de afgelopen poging op 11 eicellen 2 bevruchtingen gehad en dat was dus niet zo goed. Deze keer hadden we op 8 eicellen 6 embryo's en was de score heel goed. Het enige wat we anders hebben gedaan is dat ik al heel vroeg een hoge dosis vitaminen (de 'standaard cocktail' vit. D 1000, Omega 3 hoge dosis, extra foliumzuur, prenatal multi en extra ijzer - het laatste omdat ik geen vlees eet) heb genomen en deze keer mijn man dezelfde cocktail heb laten slikken, terwijl hij de vorige keren (toen de opbrengst minder was) geen extra vitaminen heeft geslikt. Maar of dat nou het verschil heeft gemaakt... Ik weet het niet. Ik begin toch ook wel te denken dat ze gewoon heel veel nog niet weten, waardoor we misschien op essentiële punten koffiedik kijken. In ieder geval hoop ik echt dat het na deze domper echt eens een keer wel gaat lukken!! Liefs, Floor

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden,

Henne heeft mij (door de ervaring van haar eigen bevalling in relatie tot prednisolon gebruik) hele waardevolle tips gegeven.

Ik wil jullie deze niet onthouden omdat ze voor iedereen heel bruikbaar kunnen zijn tijdens een zwangerschap / bevalling terwijl je nog prednisolon gebruikt. Het kan namelijk een hoop onduidelijkheid (en leed) voorkomen!

Hier komt het:Maar goed, Wen.....sta op een afspraak met een kinderarts vóór je bevalling zodat er duidelijk is wat er moet gebeuren. En laat ook dat stressschema vooraf opstellen. Bij mij moest de internist het gisteren nog doen, wilde me vier dagen via het infuus geven ook nog eens... Uiteindelijk mag ik nu gewoon tabletten slikken, maar het was allemaal dus echt mega onduidelijk voor de verlosafdeling terwijl de verloskundigen tijdens de consulten er allemaal over deden alsof het gesneden koek was.

Oh en nog een tip: je zult een infuus moeten hebben voor de prednisolon en evt ook voor pijnstilling of iets anders. Nu ben ik al niet makkelijk te prikken, maar prednisolon tast je vaten aan en er zijn vier mensen voor nodig geweest om bij mij een neus te zetten. Uiteindelijk is er een anaestesist voor gekomen, tweede infuus met spoed later ging er gelukkig wel snel in, maar ik heb nu twee bont en blauwe handen. Laat ze daar dus ook alert op zijn en direct iemand van anaestesie halen ipv zelf te aan modderen. Mooie punten voor in je geboorteplan ;-)

De kinderarts komt in beeld vanwege de onderzoeken aan je ukkie na het gebruik van stressmedicatie. Het is vooral fijn als dit al vantevoren is kortgesloten.

Henne, nogmaals dank voor deze info! Superlief dat je hierbij stil staat, terwijl je nog zelf aan het bijkomen bent van je avontuur! Ik heb het dus hier maar even geplaatst zodat er meerdere meiden gebruik kunnen maken van jouw ervaring.

Geplaatst

Hoi dames, mijn eerste iui met prednison is mislukt. Ik had wel last van ' opvliegers' een paar dagen na de iui. Had het extreem warm, het was net of mijn lichaam in gevecht was met iets. Zulke aanvallen had ik in het verleden alleen bij lichte positieve zwangerschaps testen. Zou het toch aan mijn immuun liggen? Of speelt mijn extreme laag vitamine D ook een rol? op internet wordt ook niet veel wijzer! ,Mijn huisarts zegt dat vit.d een groot rol speelt bij de vruchtbaarheid. Ik krijg het advies om maar 400 ie per dag te nemen, terwijl mijn vit.d waarde 10. Eerst kreeg ik spuiten van 50000 ie per maand en nu hij weet dat ik weer bezig ben. mag ik dat niet meer gebruiken!! Ik ben hierdoor echt in de war, ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Geplaatst

Girl, die "opvliegers" herken ik wel. Ik kreeg die ook altijd enkele dagen na tp. Tiijdens onze vierde en vijfde poging (ik slikte toen respectievelijk 5 en 10 mg prednison) kreeg ik daar ook last van.

Na onze cryo terugplaatsing herkende ik de klachten en ben direct mijn prednisolon gaan verdubbelen bij de eerste tekens van opvliegers.

Het kunnen inderdaad namelijk afstotingsverschijnselen zijn.

Wat betreft de vitamine D, zal ik even moet terugkijken hoeveel er door Pf was aanbevolen. Daat laat ik je nog wel weten.

Loop je ook bij Pf of alleen hier in Nederland?

Geplaatst

Hoi Dolfijntje!

Klopt, icsi 5 geen bevruchtingen en de eerste keer in DD! Geen oorzaak volgens dr. S. wel dikke pech! Wel vond hij dat er weinig eitjes waren voor mijn doen, wij vonden dit ook, we hadden nog nooit zo weinig eitjes gehad!

Icsi 6 in DD kreeg ik dus ipv alleen puregon ook menopur 150 IE en 75 IE Puregon. Ipv Orgalutran kreeg ik Synarel. Dit keer gelukkig 14 eicellen gevonden waarvan 5 bevrucht, 5 zijn er in de embryoscoop gegaan, 2 teruggeplaatst gekregen en 1 in de vriezer.

M'n AMH was goed, dus dat was het probleem ook niet.

Ik hoop echt dat je de energie weer kan vinden om verder te gaan en hopelijk met net zo'n resultaat als bij ons!

Groetjes Nathalie

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Beanie, ik heb toevallig nu dit keer ook die combi gebruikt (225 menopur en 225 gonalf) Super fijn dat het bij jou wel is gelukt. Raar hè hoe je lichaam elke keer weer anders op reageert?

Nathalie ik zie bij jou ik je handtekening ook staan dat je bij ICSI 5 geen bevruchtingen had EN dat dat ook de eerste keer was in DD. En daarna dus wel zwanger! Be je in DD gebleven? Was er een oorzaak waarom er geen bevruchtingen waren?

Geplaatst

Nathalie, Ik zie dat je al over de 12 weken ben! (op naar de volgende mijlpaal) En ik lees ook dat de nekplooimeting er goed uit zag! Wat heerlijk, meis!! Hoe is het verder met je? En met de misselijkheid?

Geplaatst

Dank je Wen en Henne voor deze informatie!

Groetjes Nathalie

Ha meiden,

Henne heeft mij (door de ervaring van haar eigen bevalling in relatie tot prednisolon gebruik) hele waardevolle tips gegeven.

Ik wil jullie deze niet onthouden omdat ze voor iedereen heel bruikbaar kunnen zijn tijdens een zwangerschap / bevalling terwijl je nog prednisolon gebruikt. Het kan namelijk een hoop onduidelijkheid (en leed) voorkomen!

Hier komt het:Maar goed, Wen.....sta op een afspraak met een kinderarts vóór je bevalling zodat er duidelijk is wat er moet gebeuren. En laat ook dat stressschema vooraf opstellen. Bij mij moest de internist het gisteren nog doen, wilde me vier dagen via het infuus geven ook nog eens... Uiteindelijk mag ik nu gewoon tabletten slikken, maar het was allemaal dus echt mega onduidelijk voor de verlosafdeling terwijl de verloskundigen tijdens de consulten er allemaal over deden alsof het gesneden koek was.

Oh en nog een tip: je zult een infuus moeten hebben voor de prednisolon en evt ook voor pijnstilling of iets anders. Nu ben ik al niet makkelijk te prikken, maar prednisolon tast je vaten aan en er zijn vier mensen voor nodig geweest om bij mij een neus te zetten. Uiteindelijk is er een anaestesist voor gekomen, tweede infuus met spoed later ging er gelukkig wel snel in, maar ik heb nu twee bont en blauwe handen. Laat ze daar dus ook alert op zijn en direct iemand van anaestesie halen ipv zelf te aan modderen. Mooie punten voor in je geboorteplan ;-)

De kinderarts komt in beeld vanwege de onderzoeken aan je ukkie na het gebruik van stressmedicatie. Het is vooral fijn als dit al vantevoren is kortgesloten.

Henne, nogmaals dank voor deze info! Superlief dat je hierbij stil staat, terwijl je nog zelf aan het bijkomen bent van je avontuur! Ik heb het dus hier maar even geplaatst zodat er meerdere meiden gebruik kunnen maken van jouw ervaring.

Geplaatst

Hoi Wen!

Ben vandaag 13 weken en 3 dagen en ik leef echt naar die 16 weken toe!!! De tijd gaat langzaam! Met 16 weken weer een echo........spannend!

Combitest was gelukkig ok, dat scheelt wel weer heel erg!

Misselijkheid is nog niet weg maar heb gelukkig geen zetpillen meer nodig en braak ook niet meer. Na 5,5 week gebraakt te hebben is dat heerlijk!! Jee wat smaakt alles weer lekker en de misselijkheid kan ik nu gelukkig wegeten.

Jij precies 33 weken zie ik jeetje!! Nog een paar weekjes, spannend!!!

Hoe gaat het met de ongemakken?

Groetjes Nathalie

Nathalie, Ik zie dat je al over de 12 weken ben! (op naar de volgende mijlpaal) En ik lees ook dat de nekplooimeting er goed uit zag! Wat heerlijk, meis!! Hoe is het verder met je? En met de misselijkheid?
Geplaatst

Nathalie, ik herken het uitkijken naar de volgende mijlpaal. Eerst de 16 weken, dan de 20 weken etc....

Iedere keer weer blij met een goede echo en dan weer wachten op de volgende. (en dat gaat maar niet over, hi,hi)

Wat heerlijk dat alles goed gaat en dat de misselijkheid wat meer beheersbaar is. Hopelijk gaat dat kwaaltje snel helemaal verdwijnen.

Ik heb nog steeds veel last van mijn bekken en zit nu al volledig thuis. Wekelijks therapie en lopen (lees: waggelen) met een bekkenband. Ach, het gaat vanzelf weer over.

Ik vind het veel belangrijker dat het met ons ukkie goed gaat! Ik heb nu iedere 2 weken een controle bij de gyn (met echo) en alles loopt helemaal naar wens. Daar ben ik dankbaar voor!

Het gaat nu inderdaad opschieten. Nog 7 weekjes en dan mogen wij ons ijsbeertje eindelijk in de armen sluiten.

Geplaatst

Jeetje Wen wat heftig dat je nu aan de waggel bent!

Wel supernieuws dat het met ukkie zo goed gaat! Wel fijn om de 2 weken een echo!

Lijkt me wel lastig met je andere kleine!

Ik blijf je volgen hoor!! Doe je ook zo'n mooi live verslag als Esther toendertijd :) Dan blijf ik er voor op :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik blijf je volgen hoor!! Doe je ook zo'n mooi live verslag als Esther toendertijd :) Dan blijf ik er voor op :)

Groetjes Nathalie

Ha,ha......

Als ik er ook zo goed aan toe ben, zal ik tijdens de weeen hier berichtjes gaan posten. Maar als mijn bevalling weer net zo lang duurt als bij mijn zoontje, ga je aardig slaaptekort komen...hi,hi. Die duurde namelijk 36 uur, gezien vanaf de eerste wee.

Maar ik zal voor de zekerheid even vragen of ons ziekenhuis ook wifi heeft, zodat ik je tegen die tijd op de hoogte kan gaan houden.

Geplaatst

Oeffffffffffff Wen dat is heftig 36 uur mmmmmmmmmmmm denk niet dat ik het zo lang ga volhouden :)

Groetjes Nathalie

Ha,ha......

Als ik er ook zo goed aan toe ben, zal ik tijdens de weeen hier berichtjes gaan posten. Maar als mijn bevalling weer net zo lang duurt als bij mijn zoontje, ga je aardig slaaptekort komen...hi,hi. Die duurde namelijk 36 uur, gezien vanaf de eerste wee.

Maar ik zal voor de zekerheid even vragen of ons ziekenhuis ook wifi heeft, zodat ik je tegen die tijd op de hoogte kan gaan houden.

Geplaatst

Afgesproken. Bij deze dan.....haha.

Ik vond het toen ook zo heel bijzonder om het verslag van Es te lezen. Dus mocht ik in zodanige conditie zijn, dan zal ik zo nu en dan wat posten.

Geplaatst

Stomme arts met achterhaalde ideeën! Met een waarde van 10 slechts 400 ie per dag?????? Krankzinnig!! Bestel het anders goedkoop vanuit Amerika. Dat doen er wel meer.Ik werd vandaag door de apotheek gebeld nadat ik gisteren tabletten a 800 ie had afgehaald. Zou gevaarlijk zijn ivm kinderwens. Dat is achterhaald. Je zou zelfs een paar duizend ie per dag veilig kunnen gebruiken. Ik heb gisteren 4000 ie ingenomen. Vandaag weer 4000. Ik ga over een paar weken m'n waarde weer prikken en dan eventueel naar 2000 terug. Ik zal vandaag ff wat officiële actuele info over vitamine D hier posten.

Hoi dames, mijn eerste iui met prednison is mislukt. Ik had wel last van ' opvliegers' een paar dagen na de iui. Had het extreem warm, het was net of mijn lichaam in gevecht was met iets. Zulke aanvallen had ik in het verleden alleen bij lichte positieve zwangerschaps testen. Zou het toch aan mijn immuun liggen? Of speelt mijn extreme laag vitamine D ook een rol? op internet wordt ook niet veel wijzer! ,Mijn huisarts zegt dat vit.d een groot rol speelt bij de vruchtbaarheid. Ik krijg het advies om maar 400 ie per dag te nemen, terwijl mijn vit.d waarde 10. Eerst kreeg ik spuiten van 50000 ie per maand en nu hij weet dat ik weer bezig ben. mag ik dat niet meer gebruiken!! Ik ben hierdoor echt in de war, ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Geplaatst

Ik heb het nog even nagekeken en ik gebruikte ook hogere hoeveelheden. Niet zo hoog als Henne en Lottie, maar zat aan de 2000 ie per dag.

Geplaatst
Girl, die "opvliegers" herken ik wel. Ik kreeg die ook altijd enkele dagen na tp. Tiijdens onze vierde en vijfde poging (ik slikte toen respectievelijk 5 en 10 mg prednison) kreeg ik daar ook last van.

Na onze cryo terugplaatsing herkende ik de klachten en ben direct mijn prednisolon gaan verdubbelen bij de eerste tekens van opvliegers.

Het kunnen inderdaad namelijk afstotingsverschijnselen zijn.

Wat betreft de vitamine D, zal ik even moet terugkijken hoeveel er door Pf was aanbevolen. Daat laat ik je nog wel weten.

Loop je ook bij Pf of alleen hier in Nederland?

hoi wen, bedankt voor je reactie.

Ik loop niet bij pf. Ik ben overgestapt naar Gent. Via hun heb ik de prednison gekregen.

Heb je de dosering zelf verdubbelt of in overleg met de arts? Hoeveel mg prednisolon nam je?

Geplaatst

Girl, ik heb mijn icsi behandeling ook in Gent gedaan, echter ik liep daarbij ook bij Pf in Dusseldorf.

(Daar liep ik al alvorens ik in Gent terecht kwam, vandaar).

Pf bepaalde de hoogte van mijn prednisolon.

Bij mijn 4e poging (niet in gent, maar elders) was het 5 mg.

Bij mijn 5e poging (wel in gent), was het 10 mg.

Bij beide keren kreeg ik afstotingsverschijnselen in de vorm van opvliegers en keelklachten.

Er is toen door Pf bevestigd dat dit afstotingsverschijnselen waren.

Afgelopen juli hebben wij een cryo teruggeplaatst gekregen. Na 3 dagen kreeg ik wederom afstotingsverschijnselen. Ik kreeg last van mn keel en had weer opvliegers. Wij waren echter een weekendje weg en had geen internet. Ook was het nog eens zondagavond laat. Ik heb toen op eigen initiatief mijn opname verdubbeld naar 20 mg. Zodra ik thuis kwam, heb ik dit uiteraard wel kort gesloten met Pf, die zich er overigens in kon vinden.

Bij wie loop je in gent?

Geplaatst

Hoi wen, ik loop bij prof.dr. Gerris. Ik had trouwens ook last van keelklachten. raar is dat! ik heb over twee weken weer een iui. misschien mag ik dan 15 mg. Ik ga dat in ieder geval voorstellen.

Het klinkt misschien raar, maar ik ben blij om te horen dat je dezelfde klachten had en toch blijvend zwanger bent. Dat geeft me echt hoop om door te gaan met de behandelingen.

Geplaatst

Lieve Wen, zet het hier maar even maar wat een prachtige buik heb jij! Nog 6,5 week maar... Hoop dat je deze keer een makkelijkere bevalling hebt en dat ze je zeker niet 36 uur laten doorgaan!

Geplaatst

Wilde hier even komen vertellen dat wij over een ruime 2 week weer van start gaan in DD.

Wij hebben eergisteren een gesprek met S. gehad om het plan door te spreken. Ook heb ik in januari onderzoeken door Serum Athene laten doen. Ik ga de komende poging een soort van combi qua plannen van Scholtes, Pfeiffer en Penny doen. Op hoop van zegen.

Ik merk dat ik alweer helemaal zenuwachtig begin te worden. Vaak als ik dat heb ga ik weer vreselijk actief op forums lezen en schrijven. Dus ehh tot schrijfs ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden