Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat je zegt Beanie, zolang de anderen het niet erg vinden...kunnen we nog eventjes blijven.. tot 16 weken?

Groetjes Nathalie

Maar zolang Floor het goed vindt dat we blijven, kunnen we toch wel blijven? Of anders: wie opent het zwangerschapsbankje?
  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gewoon lekkert meeschrijven op het wachtbankje, hoor! Ik had zelf ook iets magisch met de 16 weken (en vervolgens toen de 20 weken, 24 weken, 28 weken....enz...hi,hi).

Henne, nogmaals bedankt voor jouw tips / bevindingen nav jouw bevalling!

Ik had vandaag weer een controle bij de gyn en ik heb hierdoor alles duidelijk kunnen bespreken met hem! Ook zijn er diverse punten in mijn geboorteplan aangepast. Ik ben dusd helemaal blij!

Hoofdpunten die besproken zijn:

- stressmedicatie wordt middels een infuus toegediend;

- afbouwen gaat oraal (dus kan thuis voortgezet worden).

- ik moet vanwege de stressmedicatie 24 uur in het ziekenhuis blijven (na bevalling). Daarna is het uiteraard afhankelijk hoe het er medisch voor staat.

- Het stressschema (ik ben even vergeten hoeveel mg) staat nu genoteerd in mijn dossier, zodat iedereen die betrokken is bij mijn bevalling hiervan op de hoogte is.

- Controle door een kinderarts is nu ook vastgelegd. Dit stond dus niet standaard in het ziekenhuis protocol, maar de gyn kon zich er wel in vinden. Daarnaast heb ik ook vastgelegd in mn geboorteplan zodat het zwart op wit staat.

- Geboorteplan is goedgekeurd door mijn gyn en wordt nu digitaal gevoegd bij mijn dossier.

Al met al ruim drie kwartier binnen geweest, maar ik heb wel het gevoel dat dingen nu duidelijker zijn geworden. Dus, Henne: ik kan je niet genoeg bedanken!

En, met ons ukkie was ook alles helemaal top! Groei verloopt geheel volgens curve, mooie hartslag en heerlijk beweeglijk! De gyn is helemaal tevreden, en ik dus ook!

Geplaatst

Fijn Wen!! Ik ga bij de nacontrole eea aangeven zodat het ook weer in mijn dossier staat. Mocht er ooit een tweede zwangerschap volgen net prednisolon ....

Moet nog steeds Pf mailen over afbouwen, kom ik niet aan toe. Zie er ook beetje tegenop, bang dat ik heel snel weer aanvallen krijg. En die kan je met een kleintje om voor te zorgen natuurlijk missen als kiespijn!

Geplaatst

We zouden idd het 12-weken bankje moeten veranderen in het 16-weken bankje....

Maar Nathalie, ik heb zo langzamerhand wel een beetje het gevoel dat we een beetje 'belegen' beginnen te raken op het bankje! Wanneer gaan we het aandurven om de overstap te maken?

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo.... Ongelofelijk. De 20-weken echo! Ik vind het allemaal nog steeds zo onwerkelijk!

Geplaatst

Ik volg je morgen naar de uitgerekend topic Beanie :)

Wat een mooi vooruitzicht he de 20 weken echo!! Weer zo'n mijlpaal!

Groetjes Nathalie

Maar Nathalie, ik heb zo langzamerhand wel een beetje het gevoel dat we een beetje 'belegen' beginnen te raken op het bankje! Wanneer gaan we het aandurven om de overstap te maken?

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo.... Ongelofelijk. De 20-weken echo! Ik vind het allemaal nog steeds zo onwerkelijk!

Geplaatst

Meiden, even een vraagje....

Ik heb even geen 260 euro liggen en 50 euro benzinekosten voor een bloedtest bij dr. Pf.

Zou ik zelf de prednison kunnen afbouwen van de 10 naar de 7,5 mg en dan kijken hoe dat gaat?

Ben nu 16 weken zwanger...

Groetjes Nathalie

Geplaatst

In mijn tijd... ;)

....Hamerde Pfeiffer niet zo op die tussendoor bloedtesten. Ik ben in oktober 2010 gestart met de Prednison en ben ermee af gaan bouwen toen ik 20 weken was, ik moest klaar zijn met 25 weken. Ik ben steeds een kwartje gaan minderen, heel langzaam.

Ik kreeg afstotingsverschijnselen, is ternauwernood goed blijven gaan.

Ik denk dat je wel heeeeeel, maar dan ook heeeeeeeeel langzaam zou kunnen afbouwen als die 300 euro nu echt niet gaat, maar bij de minste activiteit van je baarmoeder direct terug naar oorspronkelijke waarde en alsnog gaan bloedprikken. Misschien anders via je huisarts zoveel mogelijk laten prikken en dan door Pfeiffer alleen hetgeen wat niet via je huisarts kan???

Succes!!!

---

ego: zie handtekening... De poging is uitgesteld... :(

Geplaatst

Tja Nathalie....lastig, ik ben ergens geneigd te zeggen blijf het lekker slikken. Maar kan me ook voorstellen wat je er vanaf wilt voor de bevalling. Sluit me bij Lotttie aan: heeeel voorzichtig dan en erg alert zijn. Je merkt waarschijnlijk ook al snel hoe het er met de allergieën voor staat.

Lotttie wat onwijs balen zeg, hoe komt dan nu opeens??? Lijkt me ook heel naar, je eileiders verwijderden, zo definitief :-( Direct na de bbz riep ik 'haal ze er maar uit, ik heb ze toch niet nodig' maar uiteindelijk... Sterkte meis!!

Heb jij trouwens ervaring met bv en prednisolon? Ik heb problemen met voeden, niet dat ik te weinig melk heb oid (integendeel) maar ik heb continue pijnlijke tepels en ik ben tijdens het voeden misselijk. De lactatiekundige denkt dat het misschien een reactie op oxitocyne of iets anders hormonaals kan zijn en vroeg zich ook af welke rol prednisolon speelt, maar we kunnen hier niet echt iets over vinden.

Ik ben de prednisolon nu wel aan het afbouwen. Een halve mg per week. Zit nu twee dagen op 7,5 en heb al het idee dat m'n gezicht weer vaker gloeierig aanvoelt. Vind het doodeng, ben bang allergie aanval te krijgen als ik alleen ben met Th, of aan het voeden ben ofzo. Maar ja, kan die rommel ook niet blijven slikken.

Geplaatst

Hi Henne,

Wat vervelend dat het met de borstvoeding dus niet helemaal naar wens verloopt. Vervelend hoor, die pijn maar ook die angst welke ik uit je schrijven meen te lezen. Hoe doe het eigenlijk met de Prednison innemen? Ik meende eerder te hebben gelezen dat jij zoveel tijd tussen het slikken en de BV geven ging laten.

Ik heb dat nooit gedaan omdat daar naar mijn opinie geen reden voor is. Loop je niet tegen problemen aan dat T. juist soms net nadat je het hebt ingenomen wil drinken?? ;) Mijn dochter dronk lange tijd 12 voedingen per dag op de momenten dat zij zelf aangaf, dus dat lijkt mij zo lastig plannen ;)

Ik was met 25 compleet afgebouwd met Prednison, dus borstvoeding aan een hele kleine baby en Prednison heb ik geen ervaring mee. Wel met borstvoeding aan een wat grotere baby/kind en Prednison. Tijdens de cryo en twee verse pogingen heb ik ook Prednison geslikt. Mijn dochter was toen tussen de 8 en 13 maanden.

Continue pijnlijke tepels klinkt eerder, ben ik bang, sorry, als geen goed borstvoedingsbeleid en zou ik niet zoeken in het Prednison gebruiken. Misschien eens een andere lactatiedeskundige laten meekijken of je wel goed aanlegt, of je geen verborgen spruw oid hebt?? Borstvoeding mag in principe geen pijn doen. Oke, de eerste dagen kan het soms zo zijn dat je borsten nog moeten wennen, maar echt pijn?? Nee, dat zou niet mogen. En omdat sommige vrouwen toch verkeerd aanleggen of iets anders niet helemaal 'volgens het boekje doen', dus aanlegproblemen te hebben of een niet opgemerkte spruwn en kunnen ze hier stress bij ervaren en hierdoor er vroegtijdig mee gaan stoppen. Dat zou zonde zijn, dus wellicht nog een andere lactatiedeskundige proberen??

Mijn dochter heeft anderhalf jaar bij me gedronken en ik herken het dus niet. De ene lactatiedeskundige is de andere niet en zeggen dat het misschien iets met wat hormonaals te maken heeft maar er verder geen kaas van gegeten te hebben lijkt me nogal frustrerend.

Veel succes en sterkte en geluk dus gewenst met de BV!! :)

@ mn eileiders:

Ik heb bloedonderzoek bij Serum Athene laten doen. Daar bleek een Hidden C en nog een andere, niet definieerbare bacterie. Advies was een grote AB kuur en een HSG (was nooit bij mij gedaan omdat het eerste ZH dat niet nodig vond en later bij IVF had ik mn eileiders niet meer nodig, dus vond Scholtes het ook niet nodig om alsnog te gaan doen) te gaan doen. Uit de HSG bleek dat ik 1 compleet verstopte eileider heb (komt niets in en gaat niets uit), in de andere eileider gaat wel contrastvloeistof in, maar loopt er niets uit terug en zit er dus vocht in. Heel eng wat zaad kan er dus wel in, maar een bevruchte eicel kan er niet door heen om naar de baarmoeder af te reizen. Verhoogde kans dus op een BBZ, als ik al spontaan zwanger zou raken. Daarnaast kan het vocht toxisch zijn voor een geTPt embryo of zich zelfs laten wegspoelen door het vocht. Dus vandaar dat ik me ga laten opereren.

Gelukkig wordt ik volgende week al geholpen. Het is me alleen niet helemaal duidelijk wanneer ik weer zou mogen starten met IVF. De assistente van de arts had het over 2 a 3 maanden rust. Terwijl ik op sommige fora lees dat mensen na 3 week alweer starten... Ik ben een beetje ongeduldig....

De klap, 2 dagen voor mn Pipelle en dus gevoelsmatig twee dagen voordat ik zou gaan starten, dit te horen krijgen was ook zeer zwaar, loeizwaar. Wellicht zou je kunnen denken dat ik na mijn lange weg dit nieuws er ook nog wel bij had kunnen hebben, maar omdat dit zoiets is wat iedereen eigenlijk bij een vooronderzoek al had kunnen ontdekken en ik pas 5 jaar na starten mmm te horen heb gekregen, 7 jaar na pilstop, is als een bom bij mij ingebarsten... :(

Maar goed, ik ga er voor, alles om mezelf later geen enkel verwijt te kunnen maken in het kader van 'had ik maar..'

Geplaatst

Aanleggen is goed Lotttie daar is gisteren naar gekeken. Spruw hebben we besproken maar dat lijkt het toch ook niet, vaatkramp idem. Maar we twijfelden of prednisolon symptomen van een van beiden onderdrukt waardoor het niet duidelijk zichtbaar is. En dat misselijk worden is ook iets heel typisch, dat kan goed hormonaal zijn. Sommige vrouwen worden angstig of huilerig tijdens het voeden... We zijn dus bezig dingen uit te sluiten en uit te zoeken want get is gewoon heel frustrerend dat het op zich super loopt maar dan toch niet gaat.

Prednisolon en voeden heb ik me verder niet druk om gemaakt hoor, met lage dosis is dat geen enkel probleem. Mijn angst zit in de terugkeer van de allergie.

Ik ga een mannetje voeden. Ondanks alles wil ik dat toch nog graag proberen vol ge houden

Geplaatst

Spruw wordt wel vaker over het hoofd gezien, niet altijd hoeft het zeer duidelijk aanwezig te zijn in het mondje van je kindje. Misselijkheid zou juist door de Prednison geremt moeten worden.

Geloof absoluut wel dat jullie goed bezig zijn met dingen uit te sluiten en ik hoop niet dat mijn berichtje verkeerd over is gekomen bij jou. Maar net als dat het soms handig is om op fertiliteitsgebied verder te kijken naar een betere arts, kan het met een niet goed lopende borstvoeding ook handig zijn om door een andere lactatiedeskundige te laten kijken.

Wel fijn dat je zo gemotiveerd voor de BV overkomt! Veel succes en sterkte!!

Geplaatst

Nou die motivatie moet uit mijn tenen komen hoor. Net na een pijnlijke voeding en kind met krampjes, op bed liggen janken dat ik ermee stop. Nu gaan krampjes met KV ook niet weg, integendeel, maar mijn eigen pijn en nare gevoel waarschijnlijk wel. Pfff, het is zo frustrerend. Ik geniet zo ook niet van m'n mannetje ik de momenten dat je júist zou moeten kunnen genieten. Ben superblij met hem, maar zie tegen elke voeding op :-( Gisteren voor eerst lactatiekundige gesproken dus kijk nog even of we samen verder komen.

Geplaatst
Nou die motivatie moet uit mijn tenen komen hoor. Net na een pijnlijke voeding en kind met krampjes, op bed liggen janken dat ik ermee stop. Nu gaan krampjes met KV ook niet weg, integendeel, maar mijn eigen pijn en nare gevoel waarschijnlijk wel. Pfff, het is zo frustrerend. Ik geniet zo ook niet van m'n mannetje ik de momenten dat je júist zou moeten kunnen genieten. Ben superblij met hem, maar zie tegen elke voeding op :-( Gisteren voor eerst lactatiekundige gesproken dus kijk nog even of we samen verder komen.

Wat vreselijke Henne dat het zo voelt.

Ik zou jou dan toch willen aanraden om met de huisarts te overleggen of een spruw kuurtje zin heeft.

En toch nog een andere lactatiedeskundige laten komen want wat ik lees is dat jij eigenlijk heel graag wilt borstvoeden. De eerste periode is het zwaarst, je zult zien dat als je doorzet dat het steeds eenvoudiger gaat worden.

Eventueel kun je ook online nog een vraag aan een lactatiedeskundige vragen. Ik heb toen wel eens vragen gesteld op... -> http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-lactatiekundige/

Misschien dat die dames je ook nog net wat verder op weg weten te helpen.

Sterkte!!

Geplaatst

Heb maandag afspraak ha, zat morgen al helemaal vol, balen. Als de pijn weg zou zijn, kan ik denk ik over die misselijkheid wel heen stappen al zal het daardoor nooit echt prettig worden dus hoop dat we dat dan ook op kunnen lossen. Eerst maandag checken spruw en naar osteopaat met Thomas

Geplaatst

Henne, wat vreselijk dat je nog zo last heb van de klachten tijdens het borstvoeden. Heel goed dat je eerst nog even naar de ha en de osteo gaat. Ik lees idd ook je motivatie om door te willen gaan, maar het lijkt mij ook heel frustrerend dat het vanwege de misselijkheid en pijn zo zwaar is.

Verder sluit ik mij aan bij Lottie. In het begin is het loodfzwaar. Ik vond het pas na 3 maanden makkelijker gaan en pas na 6 maanden was het gewoon gemakzucht op de borst te blijven geven. Geen flesjes maken en hiervoor spullen mee nemen etc, maar gewoon altijd aanleggen. Ook bij troost etc. Genieten dus. (maar dat heeft zeker wel even geduurd).

Ik hoop echt dat de klachten heel snel overgaan. En anders niet schuldig voelen als je gaat stoppen. je hebt je best gedaan!

Geplaatst
Meiden, even een vraagje....

Ik heb even geen 260 euro liggen en 50 euro benzinekosten voor een bloedtest bij dr. Pf.

Zou ik zelf de prednison kunnen afbouwen van de 10 naar de 7,5 mg en dan kijken hoe dat gaat?

Ben nu 16 weken zwanger...

Groetjes Nathalie

Ik zou ook zeer voorzichtig zijn met zelfstandig afbouwen en dan wel heel goed alert blijven op klachten. Ik zou er (zoals henne ook al schreef) zelf eerder voor kiezen om dan de prednisolon door te blijven gebruiken ipv afbouwen. Desnoods dan over een paar weken je te laten testen.

Mocht je toch willen afbouwen: Ik kreeg toen het advies om af te bouwen met een kwart tabeltje. Dat dan drie a vier dagen slikken en dan vervolgens weer een kwart tabletje er af. Ik zat aan de 20 mg en mocht echter niet direct geheel afbouwen. Via bloedonderzoek werd mijn immuunsysteem in de gaten gehouden wat resulteerde dat ik dus ook nooit volledig heb mogen afbouwen. Mijn immuunsysteem liet gewoon extra activatie zien nadat ik ging afbouwen. Toen was ik de 20 weken zelfs al voorbij. Vandaar dus nog steeds 10 mg. Ik ga pas afbouwen na de bevalling.

Succes met je keuze!

Geplaatst

Haha, Beanie. Zo herkenbaar!!! Ik had dat ook met de datum van de 20 weken echo. Nu heb ik het met de babyspullen. Het is zelfs nu nog onwerkelijk dat straks (over een paar weken) ons ukkie in het ledikantje en wiegje ligt alwaar zijn / haar grote broer ook in heeft gelegen. Ik kan mij het nog steeds niet voorstellen, ondanks mijn mega dikke buik en de naderende bevallingsdatum.

Ik denk dat dit toch ook te maken heeft met het medische molen verleden. Dat blijft gewoon in je zitten.

Geplaatst

Lottie, wat een verhaal zeg, met je eileiders! Dat zal wel even goed schrikken zijn geweest! Als ik het zo lees, is jullie dochtertje dus oprecht een wonder! Ik kan mij voorstellen dat je geen risico wilt nemen en je eerst laat opereren. Hopelijk mag je daarna snel beginnen en heeft het ook direct het gewenste resulaat!

Sterkte!!!

Geplaatst
Haha, Beanie. Zo herkenbaar!!! Ik had dat ook met de datum van de 20 weken echo. Nu heb ik het met de babyspullen. Het is zelfs nu nog onwerkelijk dat straks (over een paar weken) ons ukkie in het ledikantje en wiegje ligt alwaar zijn / haar grote broer ook in heeft gelegen. Ik kan mij het nog steeds niet voorstellen, ondanks mijn mega dikke buik en de naderende bevallingsdatum.

Ik denk dat dit toch ook te maken heeft met het medische molen verleden. Dat blijft gewoon in je zitten.

ik zei net nog tegen J: ik kan me soms niet voorstellen dat hij echt van ons is. Soms denk ik echt dat iemand hem straks komt halen 'bedankt voor het oppassen'...

Geplaatst
ik zei net nog tegen J: ik kan me soms niet voorstellen dat hij echt van ons is. Soms denk ik echt dat iemand hem straks komt halen 'bedankt voor het oppassen'...

Oooohhh, ik snap zo goed wat je bedoeld!!!

Geplaatst

Het is idd zo idioot.... Jullie zijn natuurlijk al een stuk verder, ik zit nog in het stadium 'ik hoop dat ik hem snel voel bewegen' (of haar)..... Maar ondertussen wel de kwaaltjes, gelukkig wel in afnemende mate, maar het sterke ruiken blijft, het vele plassen etc. En een beginnend buikje... Meer buik dan ik ooit gehad heb! Maar het kwartje dat dit echt is, dat dit ons gegund is, is echt nog altijd niet gevallen. En als ik jullie zo lees dan denk ik dat dat nog wel even gaat duren... Voorlopig verheug ik me dan maar weer op de volgende echo, hoewel ik die ook wel weer spannend vind... Zal ook wel zo blijven voorlopig. Overigens heb ik de placenta aan de achterkant liggen dus ik hoop echt dat ik ukje vroeg zal gaan voelen (soms denk ik nu al wat te voelen maar de wens kan natuurlijk de vader van de gedachte zijn...)

Babykamer etc. is nog allemaal toekomst, maar sinds gisteren zijn er over de post wat kleertjes maat 50-56 binnen gekomen: zo schattig!

Geplaatst

Ik voelde vanaf twaalf weken gekriebel en vanaf zeventien weken echt schopjes. Waren toen ook al te voelen van buitenaf. Kan dus best hoor Beanie, dat je het al voelt!

Geplaatst
Ik voelde vanaf twaalf weken gekriebel en vanaf zeventien weken echt schopjes. Waren toen ook al te voelen van buitenaf. Kan dus best hoor Beanie, dat je het al voelt!

Idd al eind week 12, begin week 13 wat gekriebel, alsof je heel zachtjes van binnen uit wordt geaaid of zo... Moest me er wel heel bewust van zijn. Nu voel ik het lijkt wel vaker, soort plopjes ook. Echt schopjes nog niet. We weten inmiddels wel dat uk ontzettend bewegelijk is, dus wat dat betreft kan het allemaal wel kloppen. Ik ga gewoon rustig afwachten en hoop dat ik binnenkort kan bevestigen dat het idd uk is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden