Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt meiden voor de reacties! Ik ga per week met een kwart afbouwen, lijkt mij ook wat beter dan zo snel! Lottie, wat klote van die cystes! Moet je nu een extra dosis Synarel gaan gebruiken om alles weer rustig te krijgen? Groetjes Nathalie

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beetje late reactie, maar ik ben ook met een kwart afgebouwd. Hier inmiddels ook volledig afgebouwd en alles gaat goed.

Nathalie, hoe is het met je twins? Ik heb je mail ontvangen maar nog geen gelegenheid gehad om uitgebreid te antwoorden. Korte versie: Heerlijk aan het genieten!

Henne, hoe is het met de allergische reacties?

Lottie, hoe is het met jou en de cysten en mogelijke poging afgelopen?

Geplaatst

Schandalig lang niks van me laten horen, mijn excuses, maar ik was een tijd niet bezig met behandelingen en daardoor minder online.

Ik heb nu echter een vraagje aan jullie: afgelopen donderdag heb een TP gehad van 2 embryo's (zoooo blij mee!). Maandag bloedgeprikt op infecties ivm de prednison en mijn waardes waren wat verhoogd, huisarts zat op de kast, maar dr P dacht dat het gewoon door de prednison kwam. Voor de zekerheid wilde hij toch ook de T-cellen etc gecheckt hebben, dus of we even naar Dd konden komen. Heb daar maar gelijk een glas melk ;) gedronken, maar nu vroeg ik me af of het wel klopte. Ik kreeg het glas gewoon puur en was maar 100ml ofzo. Ik hoorde jullie wel eens over zakken NaCl etc, maar dat heb ik dus niet gehad. Nu ook mega last van mijn darmen, kan het door het glas melk komen?

Gaat verder alles goed met jullie? Wen, Henne, met de kleintjes?

Geplaatst

Dolfijntje ik heb nooit melk gedronken, geen idee dus :-)

Met Th gaat het steeds beter, ik merk wel dat door de drukte en anderen prioriteiten steeds minder hier te vinden ben. Heb met dus ook een soort van 'afscheid' genomen van het forum, als zal ik beslist wel af en toe blijven spieken. Als iemand graag contact wil houden voor evt vragen mbt prednisolon, pb me dan even dan geef ik je een emailladres ;-)

Geplaatst

Dolfijntje, ik heb wel melk gedronken :). (de enter toets werkt hier niet, dus alles staat achter elkaar. Ik probeer er dus wat spaties tussen te doen). Ik heb tweemaal (voor icsi poging 4) melk gedronken in DD. Ik kreeg het ook puur via een zak aan een infuus. Daarnaast heb ik tweemaal (voor icsipoging 5) melk gedronken bij een bevoegd forumgenootje. Daar hadden wij wel een zoutoplossing erbij gedaan. Maar dat was enkel en alleen om het infuus een beetje schoon te spoelen, zodat alle melk uit het zakje en het infuus gespoeld werd. (om niets te verspillen, zeg maar). Verder heb ik het ook druk hier met de 2 kids. Maar het is zoooo heerlijk genieten. Door alle drukte (mijn meisje bepaald voor een groot deel nog mijn ritme), ben ik hier ook niet meer iedere dag te vinden, maar probeer wel met regelmaat nog even te spieken en wat te posten, hoor. Dus als je vragen hebt, stel ze gerust, alleen kan het iets langer duren voordat je antwoord hebt.

Geplaatst

Henne, bedankt voor het aanbod! Heb je een mailtje gestuurd! Gelukkig dat het steeds beter gaat met je zoontje.

Wen, ik vond het ook zo zonde dat er nog zoveel melk in de slang achterbleef! Slim dat jullie dat wel doorgespoeld hebben.

Hier gaat het niet best. Gisterochtend wakker geworden met het gevoel dat het helemaal over was. Elastische benen, slappe borsten en voor mij was dat genoeg om te weten dat het klaar is. Vervolgens een mailtje vsn dr P dat ik direct m'n dosis met 10mg moest verhogen ivm de bloeduitslagen. Mijn lichaam was hard aan het werk :( Dus ja, ik ben zwanger, maar of ik het blijf? Ik ben zo bang, we waren zo blij met deze bevruchtingen. Voor het eerst in 1,5 jaar weer een TP ivm mijn lage AMH en dan is mijn lichaam zo gemeen om het er uit te werken! Waarom?

zijn er hier meiden die ook dt gevoel haden van "dat het voorbij is", omhoog gingen met de pred.nison en toch zwanger bleken?

Ben zo wanhopig...

Geplaatst

Oh Dolfijntje, ik hoop zo dat het goed gaat, het is jullie zó gegund!!

Dolfijntje... 'kennen' wij elkaar van een ander forum?

Even een vraagje aan de meiden die ook de pipelle hebben laten doen of nog gaan doen:

Wij hebben nu een aantal pogingen achter de rug met de prednison, vit. D, visolie-capsules, en de melk uit DD van dokter Pf. Helaas allemaal zonder resultaat. Nu heb ik over 2 weken voor het eerst een pipelle en de cyclus daarna weer een icsi-poging. Weten jullie of ik de melk en de vit. D en de visolie kan blijven gebruiken. Ik heb begrepen dat de prednison niet in combinatie kan met de pipelle, dus daar ben ik mee gestopt.

Wie heeft er ervaring mee??

Geplaatst

:-) als ik naar je handtekening kijk, kennen we elkaar zeker! Schrijf alleen daar niet meer actief aangezien er een aantal bekende meelezers zijn. Naar welk zkh ben je nu gegaan?

Wen heeft Pipelle en pred.nison gedaan. Uit mijn hoofd eerst geen pred.nison gebruikt en pas toen ze afstotingssymptomenverschijnselen kreeg, wel gestart. Zeg ik zo uit mijn hoofd hoor, pin me er niet op vast.

Vind het zo moeilijk om de dagen nu door te komen. Heb nu ook lichte hoofdpijn: afstoting of gewoon stress? Beetje last van m'n buik: darmen of afstoting? Word echt gillend gek hier. Vanmiddag maar naar de acupuncturist voor wat ontspanning.

Ik hoop nog zo dat er iemand reageert die zegt dat het allemaal goed is gekomen bij hen, ook al was het gevoel weg en was het lichaam aan het afstoten...

Geplaatst

Ik ben op aanraden van Beanie bij het Amstelland terecht gekomen.. Zij was ook enthousiast over de pipelle. We gaan de icsi wel gewoon bij het Geertgen doen. In het Amstelland afgelopen dinsdag ook maar meteen verder onderzoek aangekaart en kon gister al terecht voor de hysteroscopie. Alles ziet er van binnen keurig uit. Alleen wel oud bloed. Hmmm... Zou dat een innesteling ook niet kunnen beïnvloeden?

Killing om de dagen nu door te komen meid! Hoop dat de acupunctuur wat ontspanning kan brengen! Zelf ga ik regelmatig naar een masseur. Hij heeft zelf 2 icsi-kindjes. Prettig praten dus! Mijn ha heeft 3 icsi-kindjes, dus als ik even mijn hart moet luchten kan ik ook daar terecht. Dat was vooral erg prettig om de verwijsbrief te krijgen voor het Amstelland.

En het valt me op dat als je er over begint, dat er dan ineens ook anderen zijn die zeggen dat ze de mmm doorlopen hebben..

Wanneer mag je officieel testen? Ik ga voor je duimen! Hele dikke knuffel!

Geplaatst

Ah, ik ga voor mijn melk naar DD (Langenfeld) Drie dagen voor de tp en drie dagen erna. Maar ik baal er altijd van dat er melk in het slangetje blijft zitten... En mijn duits is niet zo goed dat ik dat heel erg duidelijk kan maken. Overigens is hun engels ook niet echt wat het moet zijn. Grote conversaties zijn het dus niet echt, haha.

DD 'hoort' er inmiddels al een beetje bij... Maar ik twijfel nu dus of ik dat er allemaal wel bij mag doen bij de pipelle..

Het is zo erg. Je zoekt naar iets 'nieuws' (terwijl dat niet het goede woord is) maar, iets dat je kan helpen om je kansen te vergroten. En elke keer als je 'iets' gevonden hebt waarmee goede resultaten bekend zijn, dan klamp je je daar als een koala-beertje aan vast (ik tenminste wel) Dát moet het dan gaan worden, want het is al die anderen ook gelukt. En dan lukt het niet... en de keer daarop ook niet.. Radeloos word je dan. Weer iets proberen wat je gelezen hebt.. En op een gegeven moment heb je dan zo'n hele lange lijst, haha. En loop je bij én een fa, én een gyn. in een ander zh, én een immunoloog, een acupuncturist, en weet ik niet wat nog meer. Het grote nadeel van dit alles: ze hebben geen samenspraak met elkaar.. Mijn fa vindt alles goed, zolang ik maar zwanger raak. Dat klinkt eigenlijk niet heel erg betrokken, vind ik. De ene keer kraakt hij de melk af, de andere keer vindt hij het dus best. AH, staat ie de ene keer meer achter dan de andere keer... En verder onderzoek.. hij kon het wel begrijpen maar vond het niet nodig. De pipelle klonk wel aannemelijk volgens hem, maar hij vulde aan dat het nog niet wetenschappelijk is aangetoond. Het Nederlandse stokpaardje om iets niet te doen: het is nog niet wetenschappelijk aangetoond. GRR!

Dolfijn, ga jij ook elke keer naar DD voor de melk? (wel een duur glaasje hoor, haha)

Geplaatst

Ik heb idd ervaring met pipelle, melk, omega 3 en prednison. Ik zit nu via mn mobiel. Ik schrijf vanavond wel even mjjn ervaring.

Geplaatst

Jemig Wen, ik lees net je handtekening.... Dat is echt van het ene uiterste bij de eerste naar het andere uiterste bij je tweede kindje! Hoe frustrerend dat dat zo lang heeft geduurd voordat je zwanger werd, pffff!

Geplaatst

He WEN, ga je morgen even mailen als antwoord! Alles gaat gelukkig goed hier :) thanks! Ik kan ook geen enters zetten dus ook mijn verhaal is een aan-elkaar-verhaal! DOLFIJNTJE gefeliciteerd met je 2 embryootjes! Hier heb ik de melk 2x laten zetten in een NL kliniek 2x 250 ml en dit was puur, moet zeggen dat ze hem goed hebben laten doorlopen!! Hier ook omhoog gegaan met prednisolon omdat m'n allergie opspeelde en het is toch goed gekomen!! Moet wel zeggen dat er geen sprake was van verontrustende bloedwaarden! Ik hoop echt het beste voor je!! LOTTIE hoe gaat het nu met je? HENNE, lekker aan het genieten van je kleine man! Logisch dat je minder tijd hebt geniet lekker van je gezinnetje!! Groetjes Nathalie

Geplaatst

Eindelijk even tijd om wat te posten. Wat betreft de melk icm prednisolon en pipelle. Ik zal mijn pogingen beschrijven: Icsi poging 4: Ik gebruikte 5 mg prednison en heb 2 keer melk gedronken in DD. Mijn poging was overigens ook in DD. De afloop was niet zwanger. Voor icsi poging 5 zijn wij overgestapt naar Gent. Aldaar werd ook nog eens bloedonderzoek verricht (RIF). Daaruit bleek een lichte verhoging factor 8. Zij wilden mij eigenlijk hiervoor alleen aspirine geven, maar ik had zelf een second opinie gedaan bij serum te Athene en die raden ook fraxiparine of vergelijkbaar aan. Dit besproken in gent en ze gingen ermee accoord. Bij deze poging heb ik toen ook de pipelle gedaan, echter ben ik toch ook tegelijk prednison gaan slikken. Ik had het met Pf besproken en die had zelf meer vertrouwen in prednison omdat het suces van de pipelle afhankelijk is van degene die het verricht (volgens pf dan) . Na de pippelle ben ik dus toch gewoon prednison gaan gebruiken. Icsi poging 5 zag er dus als volgt uit: pipelle, 2 keer melk, prednison 10 mg, fraxiparine, aspirine en trental (dat laatste is ook een bloedverdunner, voorgeschreven door Pf). Resultaat: negatief. Niet zwanger. Twee maanden later zijn wij voor eern cryo gegaan. het betrof een 5 dagen oude cryo. Ik heb toen geen melk gedronken maar heb extra omega 3 in hoge dosis ingenomen. Ik had ergens gelezen dat dit een redelijk alternatief kon zijn voor de melk. (ik had nl geen vertrouwen in een cryo poging, waardoor ik de melk wilde bewaren voor een verse poging). De cryo poging zag er als volgt uit: Pipelle, fraxiparine, trental en aspirine. Ik gebruikte geen prednison want ik wilde de pipelle nu wel een kans geven. 3 dagen na terugplaatsing, kreeg ik echter afstotingsverschijnselen. Die verschijnselen had ik tijdens de voorgaande pogingen ook gemerkt. Deze bestond uit: keelpijn en last van "opvliegers". Het was zondagavond laat en zaten in een huisje in de bossen, zonder internet. ik heb toen uit eigen initiatief toch maar prednison gaan gebruiken. (die had ik toevallig nog in mijn medicijntasje zitten). Ik ben 20 mg gaan slikken. Achteraf heb ik dit voorgelegd aan Pf en hij kon zich er in vinden. Resultaat: een prachtig meisje! Tijdens alle pogingen en daar om heen, heb ik wel supplementenh gebruikt waaronder vitamine D3, extra omega3, zink, vitamine B6 en B12. Daarnaast zo nu en dan ook Q10 en royal jelly.

Geplaatst

Wen, dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Wat een 'gedokter' steeds, al die verschillende dingen.

Ben in jan. ook bij Pf. geweest maar daar is eigenlijk niets uitgekomen. Zijn advies was vit. D (2000) en Omega 3 (hoge dosis, 2 capsules) En de melk. Dat heb ik nu de laatste 4 pogingen gedaan. Helaas zonder effect.

Daarom was ik bang dat er misschien meer aan de hand zou zijn.. Maar de hysteroscopie van afgelopen donderdag was helemaal goed. We gaan dus nu wel wat geruster de volgende poging in.

Toevallig gebruik ik fraxodi 0,8 (ernstige trombose gehad) En laatst heb ik aan mijn hematoloog gevraagd of ik er ook geen ascal oid bij kon gaan gebruiken. Hij vond dat allemaal maar 'dubbelop' dus 'nee'. Nou heeft hij geen verstand van innestelingsproblematiek oid.

Het lijkt me bij mij geen afstotings-ding. Dus met die prednison ben ik al gestopt (was 5 mg)

Ik zit nu dus eigenlijk met 'hoe pakken we de volgende verse icsi aan?' Het wordt sowieso de pipelle, de vit. D en de visolie. Kun je op eigen houtje de visolie ophogen? Kan dat geen kwaad? Of toch maar de melk?

Op dit moment neig ik naar:

-pipelle

-vit. D, visolie, folium, en evt. andere supplementen

-2 x melk

-acupunctuur (bij G.illes S.toop) (ik heb de eerste 4 pogingen bij een acupuncturiste gedaan die maar 2 naaldjes gebruikte, ik merkte er weinig van...)

... maar ik ben er dus nog niet uit.

Oh ja, het wordt sowieso ook weer Assisted hatching. Op dit moment sta ik open voor ELK advies van ervaringsdeskundigen. Dus als iemand iets leest bij mij waarvan zij denkt 'zou ik toch niet doen': please, zeg het!

Ben trouwens zo ontzettend blij met DIT forum. Er zijn namelijk heel wat verschillende fora. Maar dit is toch wel het forum waar ik veel up-to-date ervaring/kennis lees!! (neem nou het 'pipelle-verhaal'!!)

Geplaatst

Natalie, ook voor jou een hele geschiedenis in de mmm zeg! En nu zwanger van een tweeling! Wat ontzettend fijn zeg!

Dolfijntje, hoe is het met jou nu? Moet steeds aan je denken!

Geplaatst

He Fleur! We zijn superblij en dankbaar voor dit resultaat! Wat wij bij de 6e poging anders hebben gedaan dan anders was: 2x 250 ml melk, prednisolon varierend van 10- 20 mg, dhea 50 mg, om de dag een gekookt ei en de embryoscoop...M'n galblaas is er in de tussentijd ook uitgehaald omdat ik een megagrote galsteen had. M'n ouders waren vorige pogingen niet op de hoogte, nu wel en ze leefde erg mee net als andere familieleden die het eerst niet wisten, ze hebben ook heel veel gebeden voor een goed resultaat. Wat ik al deed was hetvolgende: vitamine D3 2000 mg, een hoge dosering omega 3 wat je volgens mij zo hoog kan doseren als je zelf wilt (heb nog nooit gehoord van een te hoge dosering omega3), 50 mg Zink, 100 mg Selenium, 800 mg calcium, 300 mg magnesium, 20 mg Q10, multi voor zwangeren, 1000 mg vitamine b12 oraal en 1x per week 1000 mg b12 per injectie, capsule met vitamine b2 en b6, tarwekiemcapsules, iets voor en tijdens de stimulatiefase gebruikte ik melatonine 3 mg. Tja......ik weet niet wat er nu heeft geleidt tot dit prachtige resultaat maar denk persoonlijk dat het een combinatie is geweest van factoren...maar welke.... ik hoop voor jou ook op een supermooi resultaat Fleur! Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nathalie en wen wat heerlijk toch dat het jullie gelukt is met al die extra's! Echt heerlijk! Goed ok te horen ook dat ondanks symptomen etc, jullie toch opgehoogd hebben en dat het effect had!

Hier is de hoop voor 95% weg. Ik zit inmiddels op 20mg pred.nison en toch gisteravond en vanochtend flinke krampen gehad. Ook bruinverlies, nog geen bloed maar dat zal morgen of overmorgen wel komen. Ik ben zo bang en ben zo boos. Waarom doet mijn lichaam dit? Ik vind het gewoon gemeen. Het is nu wel duidelijk dat ook daar mijn probleem ligt. Fijn. Dus niet alleen mijn lage amh, endometriose, mijn man zijn zaad. Nee, als al die obstakels zijn overwonnen en we hebben eindelijk een TP, dan werkt mijn lichaam ze er ook nog eens uit. Mag ik even heel boos zijn?

Geplaatst

Wat ontzettend klote Dolfijntje!!!! En natuurlijk mag je boos zijn!! Zou even lekker zijn dat je vrolijk moet zijn terwijl de hoop van deze poging weer weg is!! Toch hoop ik nog echt op goed nieuws voor je!! Ik was namelijk ook echt in de veronderstelling dat ik ongesteld zou worden door de heftige krampen dus ik hoop echt voor je dat je ernaast zit!!! In ieder geval heel veel sterkte gewenst deze onzekere dagen!! Groetjes Nathalie

Nathalie en wen wat heerlijk toch dat het jullie gelukt is met al die extra's! Echt heerlijk! Goed ok te horen ook dat ondanks symptomen etc, jullie toch opgehoogd hebben en dat het effect had!

Hier is de hoop voor 95% weg. Ik zit inmiddels op 20mg pred.nison en toch gisteravond en vanochtend flinke krampen gehad. Ook bruinverlies, nog geen bloed maar dat zal morgen of overmorgen wel komen. Ik ben zo bang en ben zo boos. Waarom doet mijn lichaam dit? Ik vind het gewoon gemeen. Het is nu wel duidelijk dat ook daar mijn probleem ligt. Fijn. Dus niet alleen mijn lage amh, endometriose, mijn man zijn zaad. Nee, als al die obstakels zijn overwonnen en we hebben eindelijk een TP, dan werkt mijn lichaam ze er ook nog eens uit. Mag ik even heel boos zijn?

Geplaatst

Oh Dolfijntje, ik hoop toch zo dat je er gigantisch naast zit! Ik blijf duimen. Al snap ik je gevoel heel erg goed... en vaak voel je het zelf al wel een beetje aan.. Maar aan de andere kant zijn er zoveel vrouwen die er echt heel erg van overtuigd waren ongesteld te worden en die toch zwanger waren! Heb je nog niet getest?

Zit net wat te zappen en blijf steken bij een programma waarin N.colette v.n D.m een jonge vrouw 'interviewt' die bijna gaat trouwen: "en daarna? Gaan jullie dan ook kindjes máken?"....

Jemig... Sommige mensen hebben dus echt duidelijk iets niet begrepen in het leven... M'n man kwam ondertussen de kamer binnenlopen en merkt geïrriteerd op "Ja! Tuurlijk! We hebben er eentje al bijna af..!"

Ik schiet in de lach. Hij voelt ook duidelijk dezelfde frustratie op het moment.

M'n zus vertelde gister dat ze op haar bruiloft (een paar weken geleden) van vrienden een boek kreeg 'help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!' Ook zoiets... (ze is absoluut niet zwanger trouwens!) Dat zijn toch dingen die je niet kan maken! Die vrienden hebben jaren gestudeerd en gaan voor zeer intelligent door. Jammer dat ze in dit soort dingen zo dom zijn..

Of komt dat gewoon omdat wij -ivf-vrouwen- weten dat het zo makkelijk allemaal niet is? Waren wij ooit ook zo naïef?

Geplaatst

Nathalie dank je wel voor je meelevende berichtje! Lief! Irritant, mijn enter-knop doet het niet, dus alles komt achter elkaar te staan, excuses! Ik heb vanmorgen getest (14 dagen na punctie) en deze was echt witter dan wit. Ik mocht officieel donderdag pas testen, maar neem aan dat hij nu niet ineens positief gaat worden, toch? Mijn menstruatie is er nog niet, maar die komt waarschijnlijk morgenavond pas. Fleur, vreselijk he dat mensen er zo vanuit gaan dat een baby zo gemaakt is. Over het algemeen is dat natuurlijk voor zo'n 80-90% van de mensen ook zo en die hebben ook werkelijk geen idee dat het voor anderen niet vanzelfsprekend is. Enne, ik beken... ik was ook redelijk naief hoor ;-) 7 jaar geleden gestopt met de AC en al de eerste maand een cyclus van 30 dagen en toen echt in de veronderstelling dat ik zwanger was. (schaam me dood nu ik dit zo typ ;-) )

Geplaatst

Ah nee Dolfijntje!!!!! Wat ontzettend ...... zeg!!! Had zo gehoopt dat je er naast zat!! Heel veel sterkte gewenst met het verwerken hiervan! (ik kan ook geen enters zetten.) Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ach Dolfijntje... nee... Ik hoopte zo dat je er naast zat! Maar oh, je gevoel he?! Ik ken dat wel. En dan kan iedereen gaan zeggen dat er misschien toch echt nog een streepje gaan verschijnen, maar jij voelt je lichaam!

Toen mijn man vertelde dat het toch echt icsi moest gaan worden als we een kindje wilden, was ik daar redelijk laconiek onder. Ach, dat zouden we wel gaan doen... En binnen 3 pogingen is toch bijna iedereen zwanger? Nou, wij ook vast wel. Sterker nog: misschien ging het ons in de maanden ervoor wel gewoon lukken! Elke maand opnieuw stond ik weer met een witte test, vol verdriet maar met goede moed dat het de volgende maand wél spontaan zou gaan lukken.

Ach ja...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden