Jump to content

Gedeelte eicel voorraad definitief verwijderen

Recommended Posts

Posted

Hoi Meiden,

Ik heb dinsdag een laparoscopie gehad.Hier bij hebben ze een poliep verwijderd.

In ons oude ziekenhuis in Gouda hadden ze gezegd dat ik weer verklevingen had omdat ze dat gevoeld had maar Dr Jansen (Voorburg)heeft daar niks van kunnen vinden gelukkig.

Ik heb PCOS en heb een flinke eicel voorraad.Nu kwam hij na de operatie vertellen wat hij allemaal gedaan had en kreeg toen van hem te horen dat hij aardig wat eicellen definitief verwijderd had

om de kans op overstimulatie te verminderen.Omdat hij er in een natuurlijke cyclus zonder hormoon gebruik gewoon al meer als 50 telde.

Dus ik denk dat het er nu weer zoveel waren.

Alleen had ik er nog nooit van gehoord dat dit kon.

Is dit bij iemand van jullie wel eens gedaan??Want ik ben erg benieuwd hoe de volgende poging dan gaat verlopen.

Ik heb namelijk altijd heel veel follikels of heel weinig. Dus geen idee hoe het de volgende keer dan gaat.

Ik vind ze in Voorburg heel kundig dus ze zullen dit niet voor niks gedaan hebben.Vind het alleen wel weer een beetje eng!

Posted

Goh Bianca, deze mogelijkheid is voor mij ook nieuw. Maar denk niet dat dr J dit zomaar doet, daarvoor heeft hij teveel ervaring. Kan me wel voorstellen dat je het een enge gedachte vindt, je bent toch afhankelijk van het aantal eitjes dat er groeit. Bij de volgende afspraak gewoon nog een keer goed navragen, mijn ervaring is dat ze in Voorburg altijd veel uitleg geven als je vraagt.

Posted

Jee Bianca, Dat klinkt inderdaad bijzonder! Ik twijfel ook absoluut niet aan de kundigheid van Dr. J. Hij heeft erg veel ervaring.

Wat een hoop follikels heb jij gehad zeg... en wat mij dan door het hoofd heen schiet is of ze daar dan geen I.V.M. mee zouden kunnen doen? Dat is toch eicelrijping na het oogsten? (maar daar zullen wellicht weer bepaalde voorwaarden aan kleven waar ik geen weet van heb...maar je blijft toch doordenken enzo voor de beste kans/meeste mogelijkheden)

Ik duim iig heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je bij je volgende poging!!!

xx

Posted

Hoi Gabrie,

Ga straks het linkje eens bekijken!!

Ik wist niet dat het kon dus was erg benieuwd hoe het heette en wat de ervaringen ermee waren!!

Heb je daarna al een poging gehad??Zoja Hoe was de groei toen van de follikels?

Thanks voor je reactie!

Posted

Bianca ik ben niet echt een goed voorbeeld.

Maar mijn ervaring was goed. Want in die tijd waren wij bezig met IUI. De dosering was vanaf het begin laag ingezet. En steeds 2 echt groeiend follikels.

Op dit moment heb ik geen PCOS meer maar ben ik een POFFER. Zit dus vervroegd in de overgang.

Posted

Kijk Syl en dat weet ik dus niet maar het knaagt wel aan me.

Eerst heb je er teveel en dan weer te weinig. En wat je niet meer hebt.............

Laat ik mij maar niet gek gaan maken.

Posted

Hoi Gabrie,

Ik schrok wel even van je berichtje!

Ik heb pas 16 oktober een gesprek met de arts maar heb even een telefonische afspraak kunnen plannen voor 1 september.

Want het zit me nu toch niet helemaal lekker.

Alleen wat ik niet helemaal begrijp is wanneer heb jij die operatie gehad?Was je toen bezig met iui?Want hoeveel had je er normaal met ivf.Of had je toen de operatie al gehad?

Want lees in je handtekening dat je wel steeds een mooi aantal eicellen hebt!

Ga zo eens rond surfen op google.

Posted

Je weet het niet en de artsen misschien ook wel niet.

Ohss is ook geen pretje maar mocht het verband met elkaar houden ben ik extra voorzichtig.

Bianca heel benieuwd wat er uit het gesprek komt.

Posted

Ben het met je eens.

Erg benieuwd wat er vrijdag uit komt.Weet ook niet of hij me er echt antwoord op kan geven.

Vind het wel erg jammer dat het me van te voren niet verteld is dat hij dit van plan was om te doen.

Want dan had ik zelf kunnen kiezen of iig het 1 en ander kunnen vragen.Maar wat henne en zjoedizzz ook zeggen hij is erg kundig en zou dit ook niet doen als het mijn kansen niet zou verhogen toch?

@Judith,Toen wij de eerste ivf achter de rug hadden ben ik idd achter ivm aan gegaan.Er golden een aantal regels voor om daar voor in aanmerking te komen aangezien het nog in de onderzoeks fase zat toen.

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om dit toch niet te gaan doen.De kans op slagen is een stuk kleiner en lees er ook niet heel veel goede verhalen erover.Vaak heb je geen cryootjes en als je die wel hebt gaat er met ontdooien iets mis.Daarbij kwam ook dat ik iedere dag 2 uur moest gaan rijden naar het ziekenhuis en ik dat niet kon combineren met mijn werk.

Icsi heb ik een heel goed gevoel bij en weet zeker dat het gaat lukken alleen kost het wat tijd en moeite ;)

Posted

Heej,

Ik schrijf hier bijna nooit maar wil toch graag even reageren. Ik heb dezelfde operatie (laparoscopie + LEO TT) gehad en ook bij dr. Jansen. Inmiddels is dit enkele maanden geleden en bij de echo voor de intake had ik 19 follikels op dag 2 (nog steeds best veel). Kortom, je bent echt niet ineens 'leeg' , maak je daar geen zorgen om!

Als je teveel follikels hebt kun je sneller overstimulatie krijgen, dat is inderdaad zo. Omdat dit een ernstige complicatie is, of kan zijn, nemen ze voorzorgsmaatregelen. Ik heb zelf nog geen IVF gehad, ik hoop hier volgende week mee te starten, dus over het resultaat kan ik je niets vertellen. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik sinds de operatie een redelijk regelmatige cyclus heb, met LH-piek. Ik heb dit nooit uit mezelf gehad door PCOS en bijbehorende hormoonproblemen. Dus ik voel me zelf heel prettig daarbij. Al moet ik zeggen dat ik ook voor het eerst PMS mee maak elke maand...ach, ik voel me in elk geval een meisje nu.

Succes in ieder geval en maak je geen zorgen! Dr. Jansen is geen nieuweling in de IVF wereld ;-)

Posted

Hee!

Wat fijn nog een reactie!

Wat spannend dat je bijna van start gaat!!Had je die 19 follikels na je operatie?

Ik weet het dat je overstimulatie kan krijgen daardoor heb ik al 3 x een poging moeten staken.

Dus wie weet laat hij me nu gewoon iets meer spuiten!! Maar aangezien ik ook al een aantal keer moest stoppen vanwege te weinig follikels vind ik het best wel spannend!

Wel fijn dat je nu eindelijk je LH-piek hebt!! Hoop op een goede afloop voor je!! Zou leuk zijn als je eens laten weten hoe je follikel metingen waren! Ben wel erg nieuwsgierig!

Mijn menstruatie was gewoon regelmatig om de 30 dagen!Maar sinds 1.5 jaar is het totaal van de leg!!Dus hopelijk komt het goed!!

Ben ook benieuwd wanneer ik mijn menstruatie nu kan verwachten!

Succes volgende week :D!!

Posted

Heej,

Ik had inderdaad 19 follikels zitten bij de controle-echo en dat vonden ze er nog best veel maar blijkbaar niet teveel :-)

Wij hebben nog geen IVF gedaan maar wel een stuk of 11 IUI's. Die moesten we vaak afbreken door geen rijping, of teveel rijping, of een cyste... Kortom, ook *** met peren zeg maar! Geloof dat we maar 4 doorgaande pogingen hebben gehad. Maar hoeveel er rijpt hangt toch van de activiteit van je eierstokken af, en hoe je reageert op de hormonen? Volgens mij hangt het zelden samen met de hoeveelheid eitjes? Bij mij heeft hij ook soort van brandgaatjes gemaakt op de eierstokken om de cyclus op gang te helpen, is dat bij jou ook gebeurd? Op de foto's zag het eruit als zwarte puntjes.

Ik denk dat ik volgende week ongesteld word dus ben benieuwd waar we allemaal in terecht gaan komen! Heb al een schema voor de medicatie, 150 IE puregon in 2 'porties' per dag. Voor IUI had ik een step-up schema en dan willen ze maar 1 ei zien. Toen spoot ik ergens tussen 75-125 IE Gonal-F.

Als ik echt ga beginnen weet ik nog niet of ik hier veel ga schrijven want ik kan mezelf er echt gek mee maken :-S Ik kan best snel een obsessie maken van elk pijntje enzo en dan moet ik mezelf meestal een google- en forumverbod opleggen om niet helemaal gestoord te worden van mezelf ;-)

Anyway, jij ook succes en hopelijk komt je cyclus ook weer een beetje op de rit en kun je snel verder. Wie weet zien we elkaar nog achter de klapdeuren :-)

Posted

Hoi Sorpresa,

Weet niet of je inmiddels al van weer van start ben gegaan maar wil je heel veel succes wensen!

Ik heb net met Dr Jansen aan de telefoon gezeten.

Ik hoef niet bang te zijn hierdoor vervroegd in de overgang te komen.In mijn geval sowieso niet zei hij.

Het is idd 1x voor gekomen zei hij.Dit kwam omdat de operatie 2x uitgevoerd was en beide keren waren er teveel eiblaasjes verwijderd.

Ook verwacht hij dat mijn cyclus wel weer op gang gaat komen.

Ben toevallig vandaag weer ongesteld geworden.Dus er lijkt idd nu al schot in te komen.

Ben dus benieuwd naar volgende maand!

Had ook de vraag gesteld ofdat de slagingkansen nu groter waren en hij vond ze aanzienlijk groter.Ook een spontane zwangerschap moest ik niet uitsluiten (dus flink aan de klus ;) )

Alleen ligt het er wel aan hoe de zaad kwaliteit van mijn vriend is.Dat zei hij er wel gelijk bij.Er zitten teveel ronde cellen en teveel witte bloedlichaampjes in zijn zaad en daar heeft hij nu een zware antibioticum kuur voor gekregen.Hopelijk slaat deze aan.Ben wel blij te horen dat de kansen voor mij iig groter zijn.En de kans op overstimulatie natuurlijk minder groot zijn!!

Waarschijnlijk wilt hij toch dezelfde eenheden hormonen aan gaan houden.Toch om een eventuele overstimulatie toch tegen te gaan.

Dus ik ben gelijk weer wat gerust gesteld.Nu op naar 13 oktober en dan horen we alles!

Ben wel heel erg benieuwd naar jou poging sorpresa dus wie weet dat je na afloop van je behandeling eens kan vertellen hoe het nu verliep bij je!?

Liefs Bianca

Posted

Heej,

Weer wat gerustgesteld lees ik :-) Ik heb morgen mijn uitgangsecho en bloedonderzoek dus het duurt even voor ik iets weet over follikelgroei etc. In ieder geval weer met 31 dagen ongesteld geworden dus dat gaat nu prima!

Wat een verschil zo'n operatie al niet kan maken he!

Je krijgt op 13 oktober waarschijnlijk een map en receptjes voor antibiotica. Dan mag je nog op gesprek bij de verpleegkundige (paar weken later) en de cyclus daarop ga je dan beginnen. Althans zo ging het bij ons, spannend dus! Misschien dat het ivm het zaad bij jullie iets later is, weet niet hoe dat precies gaat?

Ik hou je op de hoogte als ik het trek ;-)

Groetjes!

Posted

Hee,

wat goed gewoon ongesteld geworden!

is de operatie idd nog ergens goed voor!mag je morgen wel gelijk starten met prikken of hangt dat van de bloeduitslagen af?

wij hebben dan een na controle en alle uitslagen van bloed zaad etc.we hopen wel dan recepten mee te krijgen en een afspraak met de verpleegkundige.had al gezegd dat dat laatste niet perse hoefde maar dat doen ze standaard.als t zaad dan nog niet goed is is het pech en gaan we het alsnog doen.er is niks meer wat ze kunnen doen.de helft van het zaad is opzich goed.alleen wat duurt t wachten lang!

ga je in iedergeval blijven volgen!

succes!

Posted

Heej,

Of ik vandaag ga prikken hangt af van de echo en de bloeduitslagen. Spannend dus!

Ik laat het nog wel even weten in ieder geval.

Sterkte met wachten...ik weet hoe lang het duurt! Wij zijn in juni vorig jaar doorverwezen...

Groetjes!