Ga naar inhoud

bevruchtingsproblemen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Fee.

Ik zat bij het Mck en ben na de derde ivf poging zwanger geraakt, en ja het kan dat je genetisch een probleem kan hebben.

Dat heb ik ook heeft de embryo meer van mijn vriend stoot mijn lichaam het automatisch af.

Maar ik moet je ook zeggen dat ik alwel 2 meiden heb en dat ik nu zwanger ben van de derde, maar ik wist dus al van deze ziekte af vanaf dat ik 14 ben.

En verder blijf er rustig onder ik weet het is makkelijker gezegt dan gedaan.

onze eerste ivf, 8 eicellen, 4 embrio's 1 terug geplaatst geen cryo's

tweede ivf, 8 eicellen 4 embryo's 2 teruggeplaatst geen cryo's

Derde ivf dosis hormonen verhoogd naar 375 menopur 7 eicellen, 5 embryo's 2 teruggeplaatst en 2 cryo's.

De derde poging zou voor ons de laatste zijn geweest en eigenlijk ben ik zonder veel stress de poging ingegaan.

Geplaatst

@Diaan, waarom denk je dat het bij mij een genetische oorzaak zou kunnen hebben? Bij mij is er geen bevruchting geweest en is het niet tot embryo's gekomen...

@huisje, dank voor je verhaal dat geeft me hoop! Waarom is bij jullie meteen voor icsi gekozen?

Zijn er nog meer meiden die dit hebben meegemaakt (1e ivf, 3 eitjes, geen bevruchting, geen zaadprobleem) en met ICSI wel succes hebben?

Liefs Fee

Geplaatst

@ Fee, dat was bedoelt op de vraag:

het schijnt zelf te kunnen dat het genetisch niet bij elkaar past? Hoe groot is die kans??

Niet dat dat bij jou zou zijn.

gr Diana

Geplaatst

Bij jou is de oorzaak waarschijnlijk immunologisch van aard (allo-immuniteit: een afweerreactie tegen vreemde weefsels). Een embryo, dat voor 50% uit materiaal van de man bestaat, wordt in een normale zwangerschap niet afgestoten. Bij allo-immuniteit ontstaat toch een afweerreactie, wat kan leiden tot een miskraam.

Ik bedoelde dat er een kans is dat je genetisch niet bij elkaar past en dat dat de reden is dat de zaadcellen de eicel niet bevruchten. Maar goed er zijn vele oorzaken waarom een bevruchting niet tot stand komt, het kan aan de eicel liggen, de zaadcel en aan de combinatie. Ook kan de oorzaak onbekend zijn.

Ik ben benieuwd of er ook meiden zijn bij wie de eerst ivf ook geen bevruchting optrad, terwijl het zaad in orde was en die met ICSI wel een bevruchting hadden?

Liefs Fee

Geplaatst
He Judith... Ja, ik weet het. Ben de schok nog niet helemaal te boven geloof ik! Het is ook nog maar een weekje geleden. Ik hoop dat ik straks het vertrouwen weer heb gevonden om aan de icsi te beginnen...

liefs fee

Het is ook allemaal niet makkelijk.... Eindelijk voelt het alsof je een ECHTE kans hebt om zwanger te raken en daar heb je dr maar 3 van... en dan eindigt poging 1 op deze manier! Dat is ook een grote teleurstelling natuurlijk...

Het is logisch dat je even de tijd nodig hebt om jezelf te herpakken en dit een plaatsje te geven... Geef jezelf wat tijd!

ICSI is weer een heel ander scenario dan wat je bij je eerste poging hebt meegemaakt... Probeer stapje voor stapje te gaan en niet op de zaken vooruit te lopen met allerlei rampscenario's, je weet immers helemaal niet wat er verder gaat gebeuren!

Positief denken hoor!! en probeer stress te vermijden, ik maakte ten tijde van een behandeling mijn wereldje even heel klein en probeerde me met fijne dingen bezig te houden.

Ik ga je volgen in het verdere verloop van je behandelingen en ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen!!

Liefs, Judith.

Geplaatst

Nog even een berichtje: Mijn eerste poging alles icsi: 13 bevruchtingen van de 18 eicellen en mijn tweede poging 4 eicellen IVF: geen bevruchtingen en de rest ICSI: allemaal goed!

Bij het zaad van mijn man geen aanwijzingen waardoor we niet op de NATUURLIJKE wijze zwanger zouden kunnen raken.... en toch nooit iets vanzelf gegaan!

Geplaatst

@Fee, Er is direct voor ICSI gekozen, omdat het probleem in ons geval ligt bij de hoeveelheid zaad die mijn man heeft. Hij heeft weinig zaadcellen, die wel van goede kwaliteit waren. Het is te weinig voor IVF, maar wel voldoende voor ICSI.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je bang bent voor de 2e poging. Ik had dat ook. Vooraf kon ik regelmatig ineens in paniek raken (en dat terwijl ik niet snel gek te krijgen ben) bij het idee dat het misschien weer zou mislukken. Het voelde ook als de laatste kans voor ons en de dokter liet ook doorschemeren dat als het weer inet lukte, dat ze het dan ook niet zou weten. Het zweet brak mij uit bij het idee dat er weer geen bevruchting zou zijn.

Ik denk dat ik mij juist daarom tijdens de 2e poging eigenlijk overal voor afsloot. Toen keek ik niet verder en dacht niet meer na over de punctie enz. Na de punctie hebben we bewust niet gekeken of en hoeveel eicellen er geinjecteerd waren (in het Radboud heb je de digitale poli met de informatie) want we hadden het gevoel daar misleid door te kunnen worden en wilden geen valse hoop. De eerste poging was immers prut! We wilden alleen horen of we terugplaatsing zouden krijgen of niet. Pas na de terugplaatsing kregen we weer wat hoop en voelde het, of het nou zou innestelen of niet, als een stap vooruit. Een derde poging zou er dan wel komen als nodig was. Toen hadden we weer een kans om een kind te krijgen. Het was voor ons heel onwerkelijk toen bleek dat ik zwanger was. Twee enorm tegenstrijdige behandelingen!! Zo raar, maar het kan dus wel!

Het is een vreselijke weg, zeker als je dus afgebroken pogingen hebt, maar misschien moet je proberen door te zetten en vooral, hoe moeilijk het ook is, hoop houden. Het moeilijkste is absoluut dat je zelf nog geen positief resultaat hebt gehad. het is extra onzeker en er hangt meer van af bij de 2e ronde.

Wie weet heb je de volgende keer wel bevruchting(en) en ben je een stap verder! Al heb je 1 of 2 bevruchtingen, dan kun je al zwanger raken! Er wordt dan wat teruggeplaatst! Dat is verder dan je 1e poging!

Sterkte!

Geplaatst

Lieve Judith en huisje,

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties, dat steunt enorm. Het geeft inderdaad enorm veel onzekerheid en angst zo'n afgekapte eerste poging. Ik word ineens geconfronteerd met een doemscenario waar 3% kans op is (helemaal geen bevruchting) en dan ga ik me kennelijk daarna richten op nog meer mogelijke doenscenario's om zo controle te proberen te houden (en oneindig info opzoeken).

Ik denk dat de volgende stap is voor mij: controle proberen los te laten, anders maak ik mezelf gek.

Wel fijn om te horen dat jullie ook zo angstig waren, dat voelt iets minder alleen.

Wat lijkt het me heerlijk om zwanger te zijn, gefeliciteerd!

liefs Fee

Geplaatst

Dank je! Ik hoop zoooooo dat het aan de eischil ligt en dat we de volgende ronde in ieder 1 geval bevruchting en 1 terugplaatsing hebben! Je leert je verwachtingen wel bijstellen zo.

Liefs Fee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden