Ga naar inhoud

1 of 2 cryo's terugplaatsen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Simone,

Dank voor je reactie. Ik had die keuzewijzer ook al gevonden, heeft ons nog niet helemaal geholpen. We zijn nog niet aan de laatste ICSI begonnen, we hebben een kleine pauze ingelast, maar we willen eerst met de verse behandeling starten en als het dan nog nodig is de cryo TP.

BTW er is ergens een ziekenhuis dat in 1 cyclus/behandeling meerdere keren een cryo terugplaatst in een cyclus. Misschien nog in onderzoekstraject, maar ik heb er over gelezen.(volgens mij in Freya magazine) Dank hiervoor ik zal 's even op internet zoeken of ik hier meer info over kan zoeken, ben nl. niet lid van Freya.

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Simone; bedankt voor je pb!! Ik heb gisteren iets terug gestuurd maar volgens mij had ik nog niet helemaal door hoe het werkte zie ik nu..haha.. nooit eerder gedaan. Shit zeg, alles weg!! Maar ik maak later een nieuwe, nu even weinig tijd:)

Mariek; spannend, de testdag komt langzaam dichterbij!! Ik duim met je mee hoor!

Chriloe; dilemma! Moeilijk keuze he! Ik kan je niet helpen ben ik bang. Toch succes met deze beslissing!

Geplaatst

Hey Meiden,

Hier gaan we ook gelijk door met de nieuwe poging. Woensdag 16-11 hebben we de eerste echo.

Het zullen onze laatste cryo's zijn.

Ik weet nog wel dat we hoorde dat we zoveel cryo's hadden. Dat zijn mooi veel broertjes/zusjes voor Finn, maar inmiddels toch al met het laatste rietje bezig.

@Chriloe, balen dat ze ze bij elkaar in één rietje hebben gedaan. Bij ons hebben ze vorig jaar "per ongeluk" een cryo ontdooit. We baalde (en balen nog steeds) hier ernorm van.

@ Mariek, spannend hè, nog een paar dagen.....................ik vind het wel leuk hoor dat ontdeugende. Finn gaat gelukkig zonder excuus gelijk naar bed toe. Hij is zelfs inmiddels bedverslaafd. (lijkt op z'n moeder). Hij is alleen 's morgens vroeg wakker. Dan wilt hij bij mij liggen. Na een half uurtje wil ik eruit gaan, maar Finn wilt alleen maar in bed blijven liggen. Heerlijk vindt hij het!!

@ Simone, ik hoop echt voor je dat ze 'tijd' hebben om je cryo terug te plaatsen!!

Geplaatst

@Simone, wat vervelend dat je meisje zo ziek is! Wat heeft ze? Kan me goed voorstellen dat je gesloopt bent... en ook dat je overweegt om deze poging misschien over te slaan. Zo moe zijn voelt niet goed. Ook mentaal ben je dan extra kwetsbaar. Hoop dat de kleine snel weer beter is!

Hoe vond je de jongegezinnenbeurs? Nog veel leuke tips en ideeen opgedaan? Ik ben, toen ik zwanger was van Yinthe, naar de negenmaandenbeurs geweest. Toen best wat goede beursaanbiedingen kunnen scoren.

@Chriloe, welkom hier! Moeilijke overweging he. Het is zo persoonlijk. Maar je hebt eerst nog een ICSI poging, toch? Hoop voor je dat die gewoon lekker raak is en je de keuze tussen 1 of 2 cryootjes terug nog even kunt uitstellen!

@Chantal, jaha, is erg leuk, dat ondeugende! We liggen regelmatig in de deuk van het lachen. Waar halen ze het vandaan denk je dan. Wat lekker dat Finn zo'n slaper is. Heerlijk toch, dat warme lijfje tegen je aan.

En wat fijn dat ook jullie weer direct door mogen voor de volgende poging. Dit wordt 'm gewoon!

Hier gaat alles goed, op ontstoken oog na :-( Ineens werd ie helemaal rood en dik. Balen. Vriendin die er dit weekend ook bij was belde ook al... ook ontstoken oog. Besmettelijk blijkbaar.

Verder is de misselijkheid zo goed als verdwenen. Ben bang dat het misschien even raak was maar toch niet goed is gegaan....maar goed, misschien zegt het ook niks. Vreselijk dit wachten!! Nog een paar dagen....

Geplaatst

Sja, wat ik verwachte is denk ik ook waar. Gisteren overdag een testje gedaan, een lichte streep. Vanochtend heel vroeg weer, opnieuw een streep, maar ditmaal nog lichter. Kon het niet laten en heb zojuist nog 1 gedaan... weer een lichte streep, maar dit keer bijna niet meer te zien... Zelfde verhaal als bij jou, Simone. Er is een innesteling geweest, maar daarna is het helaas mis gegaan. Nu wachten op de ongesteldheid, dan gaan ook wij kijken of we direct door kunnen voor de volgende poging.

Even groen, maar denk dat als ik morgenochtend weer test dat het dan gewoon een negatieve test is. Shit zeg....

Geplaatst

He Sylvia, ik verwacht niet dat het te vroeg is... dan zou de streep alleen maar donkerder moeten worden ipv lichter. Denk eerder dat de HCG waarde aan het afnemen is, en dat komt waarschijnlijk doordat het vruchtje is afgestoten. De lichte streep wordt vermoedelijk nog veroorzaakt door een beetje rest HCG. Balen, balen, balen!

Geplaatst

Mariek! Wat balen. Je mag er weer even aan ruiken en dan misschien toch niet? Het moet inderdaad wel dikker worden. We duimen! En als het dan toch niet mag nu, dan graag volgende ronde!

Geplaatst

*** breek ff in ****

Sylvia, ik breek ff in vanuit het 'maart 2012 topic'.

Ik zag dat jullie weer willen beginnen met een cryo-tp en ik wil je heel veel succes wensen.

Ik las trouwens ergens in dit topic dat sommigen de kans op een zwangerschap 'klein' vinden bij een cryo-tp. Ik weet dat de feiten zo zijn maar mijn ervaring is juist het tegenovergestelde.

Bij een verse tp ben ik niet zwanger geworden. 1e cryo-tp (2 stuks) zoontje uit geboren en de volgende cryo-tp (1 cryo) nu zwanger van.

Houdt dus moed dames, het kan echt wel met een cryo.

**** breek weer uit ****

Geplaatst

Hey Simonja, dankjewel en wat leuk dat je reageert!! Gaat alles nog steeds goed met jou en de kleine? Ik hoop het maar!

Ik ben altijd zo blij met zulke succes-verhalen en ik denk de rest hier ook! Wauw, gewoon jouw 2e cryo-wondertje! zo zie je maar; het zegt lang niet alles dat de kansen kleiner zijn voor een cryootje.

Geplaatst

Hey Sylvia,

Ook ik vanuit maart 2012 wil hier ff inbreken..

Hoe is het nu met je/jullie? Leuk om te lezen dat jullie gaan starten met een cryo-poging. Ik wens jullie heel veel succes, gezondheid en geluk toe!

Liefs Melissa

Geplaatst

@mariek: damned!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Had even hele goede hoop met jou ...shit en nu?

Voelt vast toch wel weer heel klote, zuur. (je had het zelf dus goed in de gaten)

Maar even lekker knuffelen met Yinthe!Wat is dat dan toch een wonder hé!

Heb nu te weinig tijd om verder te reageren..later (waarschijnlijk) morgen meer.

(nog steeds in dubio)

Geplaatst

@mariek;( je moet ook niet zo veel water gaan drinken! daar worden die testen natuurlijk ook lichter van... zeker als je overdag gaat testen..:mad:)

enfin..ik hoop dat bovenstaande de oorzaak is..maar jij weet zelf vast wel beter. Heb je vandaag nog een test gedaan? Met wat/welke testen test jij overigens?

Het had zo mooi kunnen zijn hé..nu moet je jezelf weer bijelkaar rapen om vol goede moed door te gaan. Hebben jullie nog cryo's? Zie je t nog wat zitten?

Succes komende dagen én ik blijf ook nog even duimen hoor...

@chantal; mooi ook weer in de race! Succes hoor! Laatste cryo's ..brrrrrrrrrr eng en mega spannend. Ja, zo lijk je vol hoop met zoveel cryo's en dan... die laatsten moeten het wel worden! Hebben jullie voor jullie zelf duidelijk hoe ver jullie willen gaan? Nieuwe poging?

@sylvia: Doen jullie cryo TP in eigen cyclus of met hormonen?

@chirloe; even pauze..niet verkeerd! Hebben jullie een wachtlijst voor een poging?

Hier de nachten gelukkig al wat beter; op het moment dat het vaak te veel wordt is het vaak ook het hoogte punt..Dochter nog wel flink ziek.

Poging maar door zetten.. (anders ook zo zonde van de ingenomen hormonen)

Voor én na TP maar weer naar de Magnetiseur. Even alles uit de kast trekken!

Misschien 1 ipv 2 cryo's TP.. (anders zijn ze ook zo snel op!)

Geplaatst

@Mariek; en...vanmorgen nog een testje gedaan???

@Simone; waarschijnlijk met progynova, weet ik nog niet zeker. Is mijn pbtje nu wel aangekomen?:)

Fijn dat het wat beter gaat zodat je toch weer door kan met je poging! Volgende week al weer!

@Melis; bedankt voor je berichtje! Wat leuk!! Het gaat best weer aardig met me nu hoor, ene dag wel wat beter als de andere moet ik zeggen. Maar we proberen er maar weer voor te gaan! Vind het wel weer erg spannend allemaal! Met jou alles goed verder? Hope so!

Geplaatst

Ik durf niet meer te testen.... wat ben ik ook een oen, ik had die testen ook nooit moeten doen!! Nu zo in verwarring gebracht. Positief is positief, en lichter kan de test inderdaad worden door verdunde urine door het water drinken.... dus nu weet ik het ook niet meer. Ga toch heel erg twijfelen, ben niet meer zo overtuigd dat het afgelopen is. Misschien dat er 2 ingenesteld waren maar dat er evengoed nog eentje is blijven zitten?!? Maar testen durf ik ook niet meer. Heb met mijn vriend afgesproken dat we wachten tot maandag. Of ik word dan ongesteld (of daarvoor al) of de bloedtest geeft zekerheid... argghhhh!!!! Ze-nuw-slo-pend!

@Simone, wat ontzettend zielig van je dochtertje, dat ze nog zo ziek is. Heeel veel beterschap gewenst! En gelijk heb je, dat je er gewoon eentje laat terugplaatsen. Inderdaad, je neemt de hormonen nu toch al. Spannend weer, ga hard voor je duimen!!

Geplaatst

Marieke, wat spannend en zenuwslopend! Als je morgenochtend test, heb je wellicht wel zekerheid of durf je dat echt niet aan? Kv testen hier goede ervaringen mee! Ik duim voor je!

Simone, sterkte met je dochter!

Geplaatst

Phoe, Mariek jij houdt de spanning er wel in zeg!!

Ik zou idd morgenochtend nog eens testen voor de zekerheid. Niet teveel meer drinken vanavond en dan met ochtendurine moet het betrouwbaar zijn toch!?!

Ik duim nog even heel hard voor je..wie weet meid! Sterkte!

Geplaatst

@Mariek: hoop niet dat ik de schuldige ben van je verwarring!

Zo te lezen worden het dus nog hele spannende en vooral lange dagen de komende dagen..tot maandag. Brrrrrrrrr ik sta nu niet graag in je schoenen!!

(tenzij je hardstikkene zwanger bent..wil ik dan ook weer wel!)

Tja ik zou zeggen..als je toch aan het testen bent geslagen..ga morgenochtend weer proberen en kijk wat het verschil is met de vorige testen.

(nou ja daar heb ik helemaal geen lef voor; ben een softie wat dat testen betreft)

Wij zelf deden de test op 14 dgn na TP. Wel positief, maar veel lichter dan anders..dat zette mij aan de twijfel.

Wel fijn dat je een bloedtest hebt maandag..is wel alles zeggend! Weet je gelijk waar je aan toe bent.

Ik ga hier keihard verder duimen!!én regelmatig deze discussie opzoeken...toi toi toi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@sylvia : heb geen pb van je gekregen...

Geplaatst

@simone: ik heb donderdag gebeld voor de 3e ICSI, dat zou week 2 worden, geen wachtlijst dus. Ik heb helaas nog niets kunnen vinden op de site van Freya over hetgeen waar je me over tipte.

Geplaatst

Ga morgenochtend er weer een testje tegenaan gooien, ik houd het niet meer!! ;-) Wat kan wachten tergend lang duren..... Nog niet ongesteld, dus dat is in ieder geval goed nieuws. Hoop natuurlijk morgen een dikkere streep te zien. Dan is het wachtdag 12, de dag van de tp niet meegerekend. En anders weet ik gelukkig maandag meer.

Tot morgen!

Geplaatst

Dus gewoon wel positief! En ook nog eens dikker dan de afgelopen dagen! Merk dat ik nog steeds niet helemaal super blij kan zijn, ben toch nog steeds best bang dat het niet helemaal goed gaat, maar ik ben wel zwanger gewoon!! Na de bloedtest morgen, als het VU zegt dat het gewoon goed is zo, dan pas spring ik een gat in de lucht. Maar loop vandaag wel rond met een smile op m'n smoel ;-)

Geplaatst

Mariek, wat goed!!! Spannend joh, maar dit is een stap in de goede richting! Morgen echt zekerheid!

Zojuist 1ste echo gehad, woensdag 2e afspraak!

Fijne dag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden