Ga naar inhoud

1 of 2 cryo's terugplaatsen

Aanbevolen Berichten

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Mariek...dat klinkt geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jij blijft vast nog wel even lachen! toi toi toi morgen !

ik blijf nog door duimen..

Geplaatst

Mariek,

Helemaal geweldig. Gefeliciteerd!!

Ik begrijp dat je morgen pas echt uitbundig kan zijn, maar owwww wat onwijs gaaf.

Nu gaat het spannend voor je worden eentje of twee??

Succes morgen!!

Geplaatst

Haha, mooi en lief dat jullie zo mee leven!!

Nou, net gebeld... "De test is positief, maar aan de lage kant. We willen je graag volgende week weer terug zien voor nog een bloedtest. We hopen dat de waarde dan is gestegen." Precies zoals ik vermoedde dus helaas. Mag dus beetje blij zijn, maar ook weer niet... Weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ik heb geprobeerd te vragen waarom de waarde aan de lage kant zou kunnen zijn en het enige oorzaak die ze noemde (of wilde noemen?) was een late innesteling.

HCG is 103 en ze hadden graag een waarde van rond de 150 willen zien.

Dus.... weer een week van onzekerheid! ARGHHHHHH!!!!!

Geplaatst

Even gegoogled:

Leidraad voor hCG waarden tijdens de zwangerschap:

hCG waarde in weken vanaf bevruchting :

3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml

4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml

Kreeg op 1 nov 2 cryootjes terug die op dat moment 5 dagen oud waren. Dus bevruchting rond 27 okt... het is nu 14 nov, dus 19 dagen na 'bevruchting' = kleine 3 weken. Dan zit ik toch gewoon redelijk ok nu met 103 ?!? hellup...

Een lage hCG waarde kan een hoop betekenen. Een hertest 2 tot 3 dagen later kan aantonen hoe de waarden veranderen. Een lage hCG waarde kan het volgende betekenen:

- Verkeerde berekening van de zwangerschap door een late eisprong of innesteling

- Een miskraam

- Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Geplaatst

Ah, wat een onrust Mariek! Het is niet super hoog, maar naar wat je nu aan info gevonden het lijk het redelijk prima ja.

Zelf heb ik heeel veel aan deze statistieken gehad : http://www.betabase.info/

Ik zou dan kiezen voor single pregnancy (http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single) en ik vulde dan altijd mijn leeftijd in ook (onderin).

Sterkte met afwachten!

Geplaatst

Grr nog geen zekerheid dus... maar wel een lichtpuntje!

Ik vind het ook niet zo laag..maar ik ben ook maar een leek.Het lijkt wel op een latere innesteling als ik het verhaal van de afgelopen dagen bijelkaar optel..

(Toen ik laatst aan het 'googlen' was kwam ik een waarde van 61 tegen volgens mij; en dit is wel goedgekomen.Ook het verhaal dat het bij cryo pogingen vaker voorkwam..maar dan moet je even door 'googlen' Kijk ook eens bij de discussie's/oproepen van Freya)

Maarre...kun je niet eerder komen voor bloedtest? Bijv eind vd week; of nog liever overmorgen?

Wat is dit slopend voor jullie...

Heb je nog een urinetest gedaan? Dat zou je evt komende dagen ook thuis kunnen doen..hopend dat dan de test steeds duidelijker wordt!

Keihard ga ik voor jullie verder duimen!!

toi toi toi

Geplaatst

@Testr, dank voor je lieve berichtje! En voor de link. Ik heb daar net op gekeken en dan lijkt 103 inderdaad wel mee te vallen. Maar ik durf bijna niks meer te voelen, laat staan hopen... schommel vreselijk heen en weer tussen hoop (het zal wel een late innesteling zijn, mijn cyclus was tenslotte de laatste tijd rond de 30/31 dagen en vandaag is dag 31...) en vrees (ik heb al dagen een positieve - maar te lichte - test, het zal wel niet goed zijn en uitdraaien op een miskraam....)

@Simone, wat lief dat je zo meeleeft!! Ik ga inderdaad proberen of ik vrijdag al mag komen. We zijn namelijk ook van plan om zondag een klein weekje naar London te gaan (kleine meid gaat dan logeren bij opa en oma). Vrijdag moet er toch iets meer duidelijk zijn, lijkt me. Ik ga zeker morgen nog een urine test doen.

Jij hebt al snel weer een tp! Eentje terug? Ga ook hard voor jou duimen!

Bah. Vind het even niet zo leuk meer allemaal. Huilen staat me nader dan het lachen.

Geplaatst

Jeetje Mariek, wat vervelend dat je nu nog niet echt duidelijkheid hebt. Hopelijk kun je eerder een bloedtest krijgen. Lijkt mij dat ze het per dag moeten zien stijgen dus een week wachten is onzin.

Sterkte....

Geplaatst

Jeetje Mariek, wat onwijs klote deze onzekerheid.

Ik zou echt gek worden als ik een week zou moeten wachten.

Probeer (vooral voor jezelf) om vrijdag je bloedtest te mogen doen, ze moeten het dan al echt kunnen zien, dan ben je alweer 5 dagen verder.

Heel veel succes met nog langer wachten!!

Geplaatst

Ahhh Mariek dat meen je toch niet he!! Wat een enorme onzekerheid voor je! En dan nog een hele week moeten wachten! Heel rottig allemaal!

Ik hoop zo dat het goed zit en dat je snel meer zekerheid krijgt!!

Geplaatst

@SterreMaud, ja, lijkt me ook. Zal ook vast wel mogelijk zijn om vrijdag al langs te komen voor de bloedtest.

Hoe gaat het met jou?? Veel last van misselijkheid en dergelijke, of valt het nog mee?

@Chantal, is inderdaad killing, deze onzekerheid. Gisteren was vreselijk, werd zo heen en weer geslingerd in mijn hoofd dat ik op ten duur maar heb geprobeerd er niet teveel meer aan te denken, dan werd het wat rustiger. Heb de knop nu redelijk om kunnen zetten, werd vanochtend gelaten wakker. Heb ook geen test gedaan. Wat voor zin heeft het eigenlijk nog...? Zit het goed, dan zit het goed. Zo niet, dan regelt de natuur het zo dat het vruchtje wordt afgestoten... Dus eigenlijk zit ik daar een beetje op te wachten nu, het moment dat de krampen beginnen. Stom eigenlijk. Maar dat zal wel alles met het indekken tegen de teleurstelling te maken hebben...

@Sylvia, dank voor je lieve berichtje! Jij op naar een succesvolle cryo tp!! Wat dat betreft... ik heb nu 3 cryo tps gehad, waarvan 1 mijn dochtertje is en nu is het weer 'raak'. Ik geloof wel in de eskimootjes... tot nu toe nestelen ze prima in!

Geplaatst

@sylvia; ik heb je bericht; ik ga er binnenkort even voor zitten; je krijgt bericht terug!

@mariek; tja..iets anders kan je nu ook even niet dan afwachten. Zoals je schrijft:Zit het goed, dan zit het goed. Zo niet, dan regelt de natuur het zo dat het vruchtje wordt afgestoten..

Het kan echt 2 kanten op..t kan vriezen of dooien.. Je kan het hele internet afpluizen, maar elke situatie is weer uniek en anders.

IK blijf keihard verder duimen...succes ermee hoor! Ik hoop dat de komende dagen razendsnel voorbij gaan!

Je hebt wel een leuk vooruitzicht met jullie week weg!! Daar heb ik ook wel zin in!

Hier goed; de nachten zijn wonder boven wonder na maaaaaaaaaaaaaaanden weer rustig! (niet te hard roepen). Nu zelf weer leren doorslapen..

Vandaag naar Magentiseur geweest en ik voel me eigenlijk heel goed. Veel minder last van de hormonen deze keer. (!eigenlijk amper!)

Ik (nou ja ..we) gaan dus maar voor 2 ! Alle kansen benutten!

Geplaatst

Jaha, Simone, vandaag is weer een grote dag! Hoe voel je je? Beetje bijgeslapen de laatste nachten? En magnetiseur deed zijn ding weer, fijn zeg, dat je die in de buurt hebt. Heel veel succes vandaag, hoop dat je een toppertje teruggeplaatst krijgt en dat die zich lekker innestelt!!!! Fingers crossed!!

@Chriloe, dank voor je berichtje!

Hier gaat het weer wat beter. Emotioneel dan, want fysiek ben ik nog wel een poosje in onzekerheid ben ik bang. Maar heb me er bij neergelegd, kan er toch niks aan veranderen. Het enige wat ik kan doen is afwachten, hoe vreselijk moeilijk ook. Maar het lukt redelijk om rustig te blijven en niet teveel stress te ervaren. Probeer er gewoon zo min mogelijk aan te denken. Gelukkig kan ik morgenochtend al terecht voor een 2e bloedtest. Ze moesten het even overleggen toen ik eerder deze week belde met het verzoek, want de waarde morgen geeft nog geen goede bruikbare uitslag blijkbaar. Hoogstwaarschijnlijk moet ik de week daarop vrijdag nogmaals terugkomen.

Ik heb wel gisteren zelf nog een test gedaan. De streep kwam deze keer direct en werd net zo dik als de teststreep. Dat betekent in ieder geval dat de HCG is gestegen. Maar is het genoeg gestegen...?

Geplaatst

@mariek; Nou dat vind ik wel positief die test. Nog 1 dag wachten dus..succes nog even! Knap dat je het wat van je af kan zetten (je moet ook wel)

Morgen ben ik hier zeker weer te vinden!!!!!;)

Ja vanmiddag is het zover. Spannend weer. Gaan 'gewoon' voor 2 cryo's. Voel me goed én idd heerlijk geslapen de afgelopen nachten. Alsof het alllemaal zo moet zijn. Hebben zelfs een vrolijk meisje thuis; is los gaan stappen! Genieten dus! (ze is vanaf januari flink ziek geweest en knapt nu op!! geweldig!)

Geplaatst

Mariek dat klinkt hartstikke goed joh die test!! Volgens mij moet dat goed zitten!

Ik heb zelf toen ik zwanger was nooit een bloedtest gehad, maar zag ook steeds een iets dikkere streep na een paar dagen. Toch echt een teken dat je HCG stijgt.

Maar ik snap je onzekerheid hoor, je wilt gewoon ook een goede bloed-uitslag er bij!! Fijn dat je morgen al mag, dan weet je meer! Ik duim!!

Simone; wat fijn dat je dochter opknapt nu! Die is lang ziek geweest dan, heftig! Leuk dat ze loopt, schattig gezicht is dat he!:)

Zelf net weer bij de gyn geweest voor na-controle. Het is nu wachten op de menstruatie en dan gaan we ook voor een cryo TP. Waarschijnlijk zal dat net voor de kerst worden als alles goed gaat.. Jippie!!

Geplaatst

@Simone, dus toch voor 2! Spannend weer. Fijn dat je je weer fitter voelt, en helemaal fijn dat je dochtertje zich eindelijk wat beter voelt! Die is best lang ziek geweest dan. Leuk dat ze nu haar eerste stapjes heeft gezet. Wat kan je trots zijn als moeder dan he! Wanneer heb je de tp vanmiddag? Hoop zo voor je dat er in ieder geval eentje zich lekker innestelt!!!

@Sylvia, wat fijn dat jij nu ook mag beginnen!! Lekker broeden met de Kerstdagen ;-)

Ik hoop dat jullie beide gelijk hebben en dat deze test een goed teken is. Ik kan zelf nog niet blij zijn. Heb zo'n moeite met er nog in (durven) geloven. Eerst morgen maar eens afwachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden