Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou ben weer terug van de gyn en we gaan weer starten met spuiten op 21 oktober.

2 nov hebben we de eerste fm.

Dus waarschijnlijk op 2 november de puregon erbij en dan afwachten hoe snel de eitjes gaan groeien....

Liefs

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben terug van een korte vakantie in griekenland... ietsje bruiner ;)

wat hebben julie veel besproken, ik loop helemaal achter! ga snel bijlezen, iedereen sterkte en succes, neus in de lucht en lachen (evt met kiespijn), eet chocola en schreeuw af en toe in een kussen! dikke kus, Reintje.

Geplaatst

Jeetje, wat is er veel geschreven! Erg fijn, zo'n actief groepje! En veel herkenning in wat jullie schrijven over zwangere buiken, ongepaste vragen en opmerkingen etc.

@ Frannie: ik hoef maar drie dagen deca te spuiten en dan mag de Fostimon erbij. Heel fijn! Wel moet ik de fostimon twee keer per dag gaan prikken, dit is minder, want dat brengt het totaal aantal spuiten per dag op 3!!!

Ik heb trouwens ook begrepen dat de deca bedoeld is om je eigen cyclus plat te leggen, de Fostimon om de eitjes te laten groeien en de pregnyl om de eitjes los te weken zodat ze opgezogen kunnen worden bij de punctie.

@ Iggie: jouw punctiedatum komt steeds dichter bij! En 10 Follikels, wat goed! Hoe leef je naar de punctie toe? Ik ben zo benieuwd hoe je het zal gaan ervaren.

@ iedereen: heeft iemand van jullie ervaring met Fostimon en de bijwerkingen?

@ iedereen: ik krijg na de punctie 3 of 4 keer pregnyl t.b.v. de bevordering van de innesteling. Iemand ervaring?

Geplaatst

Rein. Welkom terug. Hoe was het in Griekenland? Ik hoop dat je echt even eruit bent geweest en de hele mmm hebt kunnen vergeten.

Maandag ga je beginnen met prikken?

Laila. Dit is mijn 1e poging. Ik heb dus helemaal geen ervaring met de hormonen en evt. bijwerkingen. Ik weet ook nog niet wat ik na de punctie krijg. Zover gaat mijn schema nog niet. Dus ik kan je hier niet mee helpen.

Piekje. 21 oktober starten. Dat komt ook al dichterbij.

Gister de 2e prik gezet. Mijn man zat naast me de krant te lezen en zag me zuchten en een beetje zenuwachtig worden. Dus hij vraagt: "zal ik het anders doen?" Waarop ik triomfantelijk de spuit omhoog houd en kan zeggen: "'t zit er al in."

Het zal wel wennen en normaal worden. Helaas had ik gister een gevoelige plek te pakken, dus de rest van de avond had ik er een beetje last van. Verder merk ik er gelukkig nog niets van.

Gister was ik wel bijna in tranen. Ik wilde schoenen kopen en heb hele lastige voeten. Dus is het altijd twijfelen als iets bijna goed zit. De vrouw in de winkel wist na een paar opmerkingen van mij en een aantal afgekeurde schoenen precies wat ik nodig had, dus zij wist het goed en ik niet. Ik had een paar schoenen aan waarvan de linker perfect zat en de rechter net niet helemaal lekker. Ze was zo vervelend dat ik bijna stond te huilen in de winkel. Normaal zou ik meteen vertrokken zijn, maar ik heb echt nieuwe schoenen nodig en heb al 3 jaar geen nieuwe winterschoenen kunnen vinden. Dus ik heb het maar weggeslikt. Zou dat nu door de hormonen komen of gewoon omdat het een irritant, stom wijf was?

Een paar dagen geleden zag ik in een krantje een interview. De man die geïnterviewd werd had een kind van 2, een van 1 en eentje onderweg. Ik werd er gewoon boos van. Stom hè?

Geplaatst

@Frannie. IK prik nu bijna drie weken en het gaat steeds makkelijker. Ik heb het zelf al een paar keer moeten doen ergens op een wc. Ik heb de afgelopen weken twee bruiloften gehad en tja dan is er niet ergens een rustig plekje. Hihi voelde me gewoon een junkie.

En over die hormonen. ik moet eerlijk bekennen dat ik daar echt last van heb. Mensen in mijn omgeving irriteren mij sneller en vooral mijn partner. Hij kan er waarschijnlijk niets aan doen. Maar op zon moment heb ik mezelf niet in de hand. Heel erg lastig. Maar achteraf zeg ik altijd tegen hem. Het is voor een goed doel. Ik prikken en hij de buitjes:clap2:

@Laila, Tja de punctie, ik word er steeds zenuwachtiger voor. Niet voor de punctie zelf, maar wat nou als er geen goede eitjes zijn en wat nou als het zaad van mijn vriend niet goed genoeg is. Dan is deze periode straks helemaal voor niets geweest. Dat soort situaties vind ik enger dan de evt pijn.

En over de medicatie, ik krijg weer hele andere spuitjes en dit is voor mij ook de eerste keer, dus helaas daar kan ik geen antwoord op geven.

@ all Heel fijn weekend allemaal en ik hoop dat het zonnetje nog een beetje gaat doorbreken dit weekend.

Geplaatst

Hoii allemaal

Ik moet even mijn verhaal kwijt!

Ik heb me zo slecht gevoeld na de mislukte iui. Op het moment is iemand zwanger geraakt die wist dat wij al 4 jaar bezig waren en ook dat we met iui bezig waren ze heeft me dit laten weten door aan de deur te komen en een positieve test onder de neus gedrukt! Dat deed z'n pijn want het enige wat je zelf in die 4 jaar wilt is een positieve test! Nou heb ik nooit veel medeleven van haar gehad want hun waren het net een jaar aan het proberen en als ze ongi was begon ze in mijn bijzijn te huilen dat het al weer niet gelukt was! Nu ze zwanger us verteld ze allemaal verhalen uit haar omgeving die tegen haar verteld worden ( wat ze normaal moeilijk vond om te horen omdat het niet gelukt was) die beginnen met ik vind het niet erg meer hoor ik ben zwanger.... Pfff ik heb er toen echt doorheen gezeten vooral ook omdat ze me nu zoveel smst dat ze zich misselijk voelt en dit doet pijn en dat... we gingen best veel met elkaar om maar heb het nu op een laag pitje gezet en ook besloten haar niet te vertellen dat we met icsi bezig zijn we hebben aangegeven dat we even rust hebben. Aan de ene kant vind ik het vervelend om te liegen aan de andere kant lieg ik noet helemaal want ik ben nu ook aan de pil...

Vandaag heb ik nieuwe energie gevonden waar het vandaan komt weet ik niet maar sinds de mislukte iui voelde ik me een beetje down! Maar ik ben er weer!! Voel me goed en ga weer keihard voor onze droom vechten!

Sorry voor het lange verhaal!!

Heel veel positieve energie van mij naar jullie gestuurd en heel veel succes allemaal met alles hopen dat we allemaal zwanger mogen zijn straks!!

Geplaatst

Vervelende situatie met je vriendin. Zeker omdat ze het weet, mag ze wel (heel wat) meer rekening me je houden! Maar kop op hè meid!

Iggi, ik herken het Junkie gevoel. Alsof je even je shotje moet zetten hi hi. Maareh, 10 follikels is heel netjes!!!

Frennie, logisch die boosheid. Het is niet persoonlijk. Wees niet te streng op jezelf. Geef jezelf en je gevoel de ruimte. Ik had gisteren ook een vervelende prikplek te pakken. Wat kan dat verschillen hè?!

Laila, ik heb geen ervaring met Fostimon. Ik ga wel, net als jij, straks 4 prikken Pregnyl zetten.

Reinroef, welkom terug!

Piekje, fijn dat je duidelijkheid hebt.

Moedeloos, is het niet fijner om het aan sommige mensen te vertellen? Dat kunnen ze meer rekening met je houden?!

Voor de tabel: 14 okt. starten Menopur. 21 oktober 1e fm.

Ik ben donderdagavond ongesteld geworden. Keurig op tijd. De planning blijft gelijk. Verder geen veranderingen. Ben benieuwd hoe ik op de menopur ga reageren.

Geplaatst

@amanda, Ik herken je verhaal helemaal. Ik heb deze week van 3 mensen gehoord dat ze zwanger zijn 1 van mij zus en 1 van mijn beste vriendin en 1 van een nichtje.

Bij mij zus kreeg k hem op mijn werk onder mijn neus gedrukt ( de positive test ) en ik ging met mijn man naar een vriendin om een bakkie. En daar zei ze geen slok nemen hier kijk even en wat kreeg ik onder mijn neus gedrukt een echo. Toen zei ze ook nog dat het ook niet bij hun van een leie dakje was gegaan toen ze het verhaal vertelde dacht jij weet niet hoe het is als het echt niet van een leie dakje gaat ze praate zomaar. Vanmorgen zat ik bij mijn ouders toen heeft mijn zus het gelijk aan iedereen verteld en ze kreeg allemaal kado`s. En ik,,, ik werd stil en wilde weg, iedereen die zo blij is terwijl ze het allemaal weten van ons. ook zo pijndelijk allemaal.

Echt heel veel sterkte meid.

Mijn man zit op dit moment bij de tattoeerder om onze strijd op zijn arm te tattoeren in de vorm van een kooikarper die staat ook voor srijd omdat ze altijd tegen een waterval op moeten zwemmen en zo voelt ons leven ook.

Geplaatst

@ moedeloos pff 3 is wel heel veel om te slikken in z'n korte tijd hoor!! Bah jij ook sterkte meid!! Ja vervelend he dat mensen er niet bij na denken dat die test net te veel van het goede is! Het is al erg om te horen maar om dan ook nog een test te zien dan steekt echt... Vooral als mensen ook nog op de hoogte zijn van waar je mee bezig bent.... Dan vind ik dat ze wel wat meer na mogen gaan denken. En niet zo hard zijn... Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze zo blij zijn maar ik weet ondertussen dat ze heel bewust bezig is! En dat vind ik gemeen maar goed zo zijn mensen gewoon!! En als mensen eens wisten wat wij deden en wat wij ervoor over hebben en hoe moeilijk deze weg is/kan zijn dan doen ze ook niet zo! Dat heeft zei ook gezegt hoor want ze zijn wel voor het eerste gesprek geweest op het ziekenhuis maar toen was ze al zwanger al wist ze dat op dat moment niet en dan wil ze het vergelijken met mij terwijl ik al een jaar op het ziekenhuis loop! Maar goed kan er wel uren over praten hie oneerlijk het kan zijn maar dat helpt niet!! Ik hoop dat ook jij straks ook heel veel positief nieuws krijgt meid want na al die elende verdien je dat! Lief van je man dat hij dat doet! Heel veel sterkte en hou je hoofd omhoog! Ook al is dat soms heel moeilijk!!

@Toekie ja idd vervelend is het zeker!! Had het liever anders gezien maar weet dat het er niet inzit jammer genoeg!!

Geplaatst

Moedeloos en Amanda. Voor jullie allebei een hele dikke knuffel. :hugs2:Het is toch heel erg dat mensen zo bot en onnadenkend (en nog erger express egoïstisch) handelen. Het zou toch een kleine moeite zijn om rekening met een ander te houden.

Het hele proces kost al zoveel energie. En dit soort "geintjes" nemen veel energie.:mumum:

Amanda. Fijn dat je een knop hebt om kunnen zetten en nu lekker in de "we gaan er voor" positieve stemming zit. Heel goed van je.

En dat je tegen sommige mensen moet liegen is vervelend, maar soms ook nodig als zelfbescherming. Gelukkig lieg je niet als je zegt dat je aan de pil bent.

Moedeloos. Wat bijzonder van je vent dat hij een tattoo laat zetten. Jullie doen dit echt samen. Heel fijn voor je, zo'n kerel!

Iggie. Ik herken een beetje je angsten van de punctie. (Het is bij mij nog zo ver weg dat ik het nu nog kan loslaten.) Maar je hebt nu 10 mooie follikels, dan zitten er toch vast een paar hele goede tussen straks.

Morgen de volgende echo. Spannend. Hopelijk krijg je dan te horen wanneer de punctie is.

Rein. Succes met starten morgen.

Layla. Hopelijk heb je een goed gesprek bij de gyn.

Vandaag gaan we naar een verjaardag. Omdat we niet weten hoe laat we thuis zijn, neem ik de prik mee. Het ging gister zo makkelijk, dat ik het nu niet meer zo erg vind om ergens anders te moeten prikken. (Denk ik).

Ik begin wel de eerste bijwerking te merken. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben in tranen. Het is gelukkig nog niet gebeurd, maar ik voel dat het behoorlijk hoog zit. Ik ben wat minder mijn eigen relaxte stevige zelf. Gelukkig weet ik nu en kan ik hopelijk er rekening mee houden.

Dinsdag heb ik een ingewikkeld overleg met een opdrachtgever. Ik zie er nu al tegenop vanwege dit kwetsbaar voelen. Maar ik zal er doorheen moeten.

lijstje ICSI oktober 2011.xls

Geplaatst

@Frannie, Dank je. Wanneer heb jij je eerst fm dan. Spannend allemaal dat prikken he ik deed het altijd liever thuis, maar idd soms kun je er niet om heen en moet je hem even nemen. Fijne dag vandaag!!

De rest van de meiden ook een hele fijne zondag

Geplaatst

@frannie dank je!! Ja idd het is heel vervelend en op dit moment lieg ik idd niet hopen dat er niet veel meer naar gevraagt word want ik vind het echt heel vervelend om te liegen zo ben ik niet maar ja net als je aangeeft soms moet je jezelf beschermen jammer genoeg! Vervelend is dat he op vaste tijden spuiten! Vooral als je weg moet, maar gelukkig kun je het meenemen.

@diana idd spannend

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Hey girls...ik hoop over 3 dagen weer ongi te worden om weer te mogen starten! Zo niet fijn dat wachte!! 3 jaar hoop je niet ongesteld te worden, nu kan ik niet wachten. (en juist nu voel ik niets an wat ik de afgelopen 3 jaar gevoeld heb)

Xxx

Geplaatst

Hallo meiden, mag ik me bij jullie aansluiten? Een beetje laat, maar ik had er de afgelopen weken geen puf voor. Ik zal me even voorstellen: ik ben (net) 32, mijn vriend 35 en vanwege slecht zaad zijn we aangewezen op ICSI. In juni/juli hebben we ons eerste ICSI traject gehad, maar helaas moest ik deze half juli afbreken vanwege overstimulatie (meer dan 35 follikels). De punctie is uiteindelijk één dag van tevoren afgeblazen, dus voor de verzekering was het geen poging (gelukkig). Nu zitten we middenin poging 1b. Bij poging 1A heb ik veel aan de meiden op dit forum gehad, dus na een time-out ik vond het nu tijd worden om me weer te melden.

Op 19 september zijn we teruggekomen van een geweldige reis door Namibie, en meteen diezelfde dag heb ik de eerste spuit decapeptyl gezet. Op 30 september ben ik begonnen met de Gonal-F, en nu zit ik dus al weer op stimulatiedag 10. Afgelopen vrijdag had ik de eerste follikelmeting, en die was gelukkig heel goed. 13 mooie eitjes, de grootste was 13-14 mm. De vorige ronde had ik op dag 8 al meer dag 24 eitjes, en nu dus een stuk minder. Ik spuit nu ook minder Gonal-f (150 eenheden in plaats van 225) en dat werkt dus. Morgenvroeg hebben we weer een echo, en dan horen we wanneer de punctie zal zijn. Waarschijnlijk midden of eind van de week al. Ik begin inmiddels ook weer zenuwachtig te worden voor de punctie, ik zie enorm op tegen de pijn. Maar ja, als ik een beeb wil moet ik er wat voor over heben.

Ik hoop dat ik hier af en toe mijn hart kan luchten en jullie ervaringen kan lezen. Ik ga nu even bijlezen om jullie een beetje te leren kennen ;-)

Geplaatst

Hey Jessi, Welkom! Spannend, nu dus de tweede poging maar het lijkt erop dat je nu ook door kunt naar de punctie. Mooi en spannend.

Herkenbaar hoor de zenuwen voor de punctie, ik zie er ook tegenop.

Mooi aantal trouwens zeg, 13 eitjes! Daar zitten vast wat mooie tussen!

Hier nog altijd prima 1x daags deca spuiten, veel moe en slapen maar dat vind ik niet erg. Vandaag voor het eerst 2 enorme opvliegers hahaha nou ik voelde me

net even m'n moeder die 10 jaar geleden ook om de haverklap stond te puffen hehehe. HOT FLASH HOT FLASH! Ik zat in de auto en ineens pffff jeeemig wat warm

en zweten! Straaltjes over mijn rug ineens en na 10 minuten was het weer weg. Nou ja, ook weer meegemaakt en och ook deze bijwerking is hooguit irritant maar

niet naar of zo dus so far so good.

Overmorgen de startecho, hoop dat alles goed is en ik snel met de puregon mag beginnen.

Geplaatst

Diana en Jessi. Welkom hier.

Jessi. Het schiet al heel erg op. En 13 eitjes. Dat ziet er heel mooi uit. Veel beter dan de vorige keer. Duimen dat je dit keer wel de punctie kunt doen.

Sandra. Bijna ongi en dan kun je weer starten. Heb je al een nieuw prikschema gekregen? En hopelijk werkt de nieuwe dosering goed en krijg je lekker veel eitjes.

Vandaag is wel een hele actieve dag. Iggie en Jessie een echo. Layla een afspraak bij de gyn en Rein en Diana gaan vandaag starten.

En morgen de echo van Bunbums. Ik wacht maar even met het nieuwe lijstje. Ik zal het vanavond waarschijnlijk meteen kunnen aanpassen.

:laugh:

Het prikken gaat me steeds beter af. Gister bij vrienden geprikt. Geen probleem. Alleen was het licht in de slaapkamer erg slecht waardoor ik in het halfschemer zat. Maar verder ging het goed!!! Ik word nog eens een superprikker. :happy3:

Moedeloos. Mijn 1e fm is pas 28 oktober. Dus ik kan nog lekker doorgaan met spuiten.

Geplaatst

Bunbums. Leuk zo'n opvlieger. Ik zal me er alvast op voorbereiden. Zul je zien dat ik die krijg als ik op de fiets zit naar mijn werk. En daar krijg ik het altijd al zo warm van.

Geplaatst

Zoow, bunbums, opvliegers lijken me erg vreemd inderdaad!

ik had het vanochtend ook erg warm maar dta kwam omdat ik me stond uit te sloven op de crosstrainer :P haha

ik ben nog niet begonnen want woensdag word ik ws pas ongesteld. dan moet ik bellen :)

hoop dat iedereen een beetje lekker weekend heeft gehad, succes met de maandag allemaal!

lfs Rein.

Geplaatst

Hier nog iemand die in oktober IVF/ICSI behandeling heeft. 2 oktober gestart met Synarel en Gonal-F. Vandaag bij gyn geweest voor echo. Veel grote blaasjes. Donderdag de punctie. Ik zie er erg tegenop.

Geplaatst

Anita. Welkom bij ons clubje. Je bent de eerste die de punctie krijgt. Heel veel sterkte de komende dagen en kom hier maar lekker alles van je af kletsen. Daar zijn we goed in!

Geplaatst

Sorry Anita, maar de primeur gaat aan je voorbij ;-) Ik heb woensdag de punctie, haha. Welkom hier!

Vanmorgen dus de FM gehad en er zitten ongeveer 17 follikels (moeilijk te zien, 1 eierstok had zicht verstopt, au!). Ze zijn nu 17-19 mm. Vanavond mag ik de Pregnyl-spuit al zetten, en dan heb ik woensdagochtend de punctie. Spannend! Ik begin nu wel echt zenuwachtig te worden en zie enorm tegen de pijn van de punctie op. Teveel slechte verhalen gehoord denk ik...

De verpleegkundige heeft nog een keer voorgedaan hoe ik de Pregnyl moet klaarmaken, want de spuitinstructie is al weer een tijdje geleden. Morgen hoef ik dus helemaal geen spuiten meer te zetten. Ben ik wel blij mee, want ik ben het behoorlijk zat en het wordt steeds lastiger om een plekje te vinden op mijn buik. Ik begin nu ook weer goed te merken dat mijn buik vol zit. Ik krijg mijn broeken niet meer dicht, moet heel vaak plassen en hurken wordt wat lastiger. Gelukkig nog niet zo erg als de vorige keer, maar toen zaten er natuurlijk twee keer zo veel follikels. Donderdag horen we of er bevruchting is opgetreden in het lab, en wanneer de terugplaatsing zal zijn. Dat wordt waarschijnlijk zondag, of anders zaterdag. En daarna worden het natuurlijk spannende weken.

@Iggie: hoe was jouw echo? Ik hoop dat je veel mooie eitjes hebt. En waarom moet jij eigenlijk bloedprikken? In mijn ziekenhuis (Deventer) doen ze dat niet. Ik ben inderdaad ook zenuwachtig voor het moment na de puntie: heeft mijn vriend wel genoeg zwemmers, en gaan de emmies wel goed delen? Lastig hoor dat je daar totaal geen invloed op hebt.

@Bunbuns: Irritant he die opvliegers? De vorige ronde had ik die helemaal niet, maar nu wel. Ik zat op mijn werk toen een oudere collega (in de overgang) ineens heel hard begon te lachen en tegen me zei: 'je hebt opvliegers, ik zie het, ik zie het, hahahah!'. Wel een komisch moment, ik had het zelf nog niet door. Ik heb er maar een paar dagen last van gehad, zodra de Gonal-F spuit erbij kwam was het over. Ook de irritante Decapeptyl-hoofdpijn verdween toen gelukkig weer. Even volhouden dus, het vliegt zo weer voorbij, haha.

@Rein en Diana: veel succes met de eerste spuiten vandaag!

Geplaatst

Thanks Frannie.

Jessi79, spannend woensdag al.

Ik was vanmorgen beetje overdonderd door de gynaecoloog. Alles ging zo snel. Wel meegekeken met de echo. En er waren blaasjes van 25mm, 20mm en de rest allemaal groter dan 15mm. Ik heb alleen geen flauw idee hoe groot ze moeten zijn. Hij zij dat er sprake was van lichte overstimulatie. Daarom moet ik Utrestogan gaan nemen ipv Pregnyl injectie na de punctie. Ik ben allang blij dat ik dan niet meer hoef te injecteren. Manlief doet het bij mij, maar ik vind het iedere dag weer een enorme hindernis (naaldenfobie). Punctie zie ik ook enorm tegenop. Heb idd veel negatieve verhalen gehoord, maar zie vooral op tegen de medicatie. Ik ga namelijk redelijk snel trippen.

Geplaatst

Meiden, ik zit even met een probleem.

Ik ben projectleider bij een inburgeringsinstelling. Wij geven bij een ander bedrijf inburgeringslessen.

Nu willen zij een evaluatie plannen. Ik moet daarbij zijn en mijn manager.

Eerst stelden ze de week van 17 oktober voor. Maar dan is het herfstvakantie en ben ik lekker weg.

De week daarna hebben ze 1 keer dat zij alle drie kunnen, 25 oktober om 11 uur. Maar dan kan mijn manager pas vanaf 13 uur.

Dus heb ik teruggemaild of het in de week van 7 november kan.

Maar dat vinden ze veel te laat.

De 1e week van november is waarschijnlijk mijn punctie. Ik wil dan geen afspraak plannen. Je merkt nu al hoe moeilijk het is om 5 mensen bij elkaar te krijgen. Laat staan als ik het 2 dagen van te voren ga afzeggen. Dan heb je helemaal een probleem.

Wat moet ik doen als het alleen in die week kan?

Mijn manager is op de hoogte dat ik hier mee bezig ben, maar zij is heel zakelijk en vindt het prima, zolang het werk er niet onder lijdt.

Help, wat doe ik hiermee?

Geplaatst

Lastig, ik zou het in de week van de punctie plannen en hopen dat het niet net op die dag valt en dan afzeggen als dit toch zo is maar dit wel van tevoren met je leidinggevende overleggen. Vindt zij dit niet goed, dan moet zij met een voorstel komen vind ik.

Tuurlijk moet je werk er niet onder leiden maar hallo, een punctie kun je nu eenmaal niet van tevoren plannen!

Vanmiddag ben ik terug met meer reacties!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden