Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rein, wat balen dat je nog niet ongesteld bent en dus nog niet kunt beginnen!

Amanda, hoe was het gesprek bij de gyn vandaag?

Jessi, wat heerlijk zo'n positief verhaal over de punctie. Weet je al meer over de kwaliteit van de embryo's? En ging het werken vandaag?

Trouwens, de tip om geen warme kruik tegen je buik te houden, heb ik juist omgekeerd gehoord. Wél een warme kruik om de baarmoeder warm te houden. Ik heb net zo'n lekkere kruik gehaald en nu ;-)

Mirke, hoe is de operatie gegaan en hoe is het verder?

Frannie, ik prik de ene dag links en de dag erna rechts. Vanaf vandaag moet ik 2 spuiten zetten en dan prik ik maar links en rechts op 1 dag.

Over de zere plekken. Ik gebruik arniflor meteen na de prik. Ik had deze tip gelezen en heb het meteen gedaan. Dus prikken, even zachtjes op plek drukken en rondjes draaien voor het betere verdelen en daarna een dun laagje arniflor, een pleister erop. Uurtje laten zitten en geen last. Ik heb het één keer zonder geprobeerd en het begon meteen te prikken. Arniflor heb ik bij de apotheek gehaald.

Laila, hoe ging het prikken gisteren???

Bun, succes met het prikken van de puregon vandaag. Moet je zelf mengen? Is het voor de rijping van de eicellen?

Iggy, wow 8 embryo's!!!!

Moedeloos, waarom lag je man in het ziekenhuis?

Mijn ziekenhuis is ook niet open in het ziekenhuis maar het ziekenhuis waar de terugplaatsing is gelukkig wel.

Ik voel me vandaag wat minder. Lichamelijk dan. Lekker rustig aan doen maar en vanavond naar het theater. Het wordt een heftig stuk dus mijn zakdoek gaat mee :-)

Straks voor het eerst mijn menopur mengen en spuiten. Ik ben benieuwd.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Toekie, goeie tip van die arniflor. Misschien is dat ongeveer hetzelfde als arnica, ik zal eens vragen bij de apotheek.

Fijne avond bij het theater.

ik hoop dat ik dan maar zondag ongesteld word ander sis die maandag ook weer oz ver weg. Er zit nu een klein duiveltje in mijn hoofd die zegt, zie je, als je het opgeeft dan word je ineens WEL heel makkelijk zwanger. BAH dat is heus niet waar. ik begon laat. toch... ik haat onzekerheid. :( ik probeer wel ergens anders aan te dneken, hele weekend leuke dingen doen en beetje klussen aan het huis...

Fijn weekend iedereen! liefs Rein

Geplaatst

Toekie ik heb zo'n prikpen. Patroon met 600IE en ik moet 200IE per dag spuiten dus met 1 patroon doe ik 3 dagen.

Ik hou het buiten de koelkast als het patroon eenmaal in de pen zit zodat het niet zo koud spuit.

Vanmorgen dus deca én puregon gespoten. De puregon brandde eigenlijk behoorlijk in mijn buik maar dat was na 10 minuten

weer over. Het gaat dus wel goed allemaal eigenlijk.

Geplaatst

Hoi Bunbums, hee maar moet je de puregon niet altijd in de koelkast bewaren, ook als ie al in de pen zit toch? mijn apotheker zei dat het maar max een uur uit de koelkast mocht om op te warmen voor de prik. :S of begrijp ik je niet goed.

Gelukkig valt het je mee. vandaag was de eerste dag toch?

liefs Rein.

Geplaatst

Toekie

Het gesprek ging goed beetje rommelig allemaal maar dat zou wel door de vrijdag middag komen haha heb ik ook wel eens last van haha

Maar en daar komt ie dan bij mijn naam en het lijstje mogen ook eindelijk datums!!! HeHe

Morgen beginnen met decapeptyl ( vraagje wanneer spuiten jullie die?? Ben ik vergeten te vragen omdat ik hem samen met puregon ga spuiten straks weet niet of die deca vaste tijd moet en of er weer tijd tussen de deca en puregon moet.... Hmmm lastig die vragen achteraf!! Hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen!!) 24 ga ik met puregon erbij spuiten... En heb nog wat datums maar die vul ik later aan want dat ben ik ff kwijt!!

Liefs

Geplaatst

Reinroef :) Op de verpakking/het doosje zit een sticker en daar staat oa:

Als de patroon eenmaal aangeprikt is mag het product nog maximaal 28 dagen worden bewaard.

Bewaren in de koelkast. Niet in de vriezer bewaren.

De patient mag Puregon bij 25gr of lager bewaren voor een eenmalige periode van niet meer dan 3 maanden.

Dus als je een patroon gaat gebruiken én opmaken, mag het buiten de koelkast en het blijft daar eenmaal aangebroken dan

nog 28 dagen goed. Onaangebroken mag het dus 3mnd buiten de koelkast.

Ik heb voor de zekerheid ook nog even in de bijsluiter gekeken (wie weet zit er toch een verkeerde sticker op het doosje of zo)

en daar staat:

Bewaren in koelkast 2-8 graden. Niet in vriezer. Patroon in de buitenverpakking bewaren.

U mag, als u dit makkelijker vindt, Puregon bij 25graden of lager bewaren voor een eenmalige periode van niet meer dan

3 maanden. Maak een notitie van de datum wanneer u het product buiten de koelkast gaat bewaren. Als de patroon eenmaal is

aangeprikt mag het nog maximaal 28dagen bewaard worden.

Dus wat ik straks eventueel over heb, bewaar ik natuurlijk in de koelkast voor een eventuele volgende poging. Maar wat ik spuit, het

patroon die ik in de pen doe, laat ik buiten de koelkast. Dat prikt veel fijner, vloeistof die maar 17 graden met je lichaam scheelt ipv

vloeistof die 30graden kouder is. En het steeds eerst warm laten worden voor het spuiten is voor mij 's morgens ook irritant als ik

gewoon naar mn werk ga en zo.

Vandaag was de eerste dag inderdaad, toch weer spannend.

Geplaatst

Amanda. Fijn dat je morgen kunt starten. Ik moet 's avonds spuiten. En zodra de puregon erbij komt, meteen na elkaar.

Rein. Het UMCU is 7 dagen per week open. Dus ook in het weekend gaat het door. De afdeling fertiliteit in Amersfoort is ook alleen door de week open, maar als ik in het weekend een echo moet laten maken of bloed moet laten prikken, kan dat wel. Voor de echo moet ik dan naar de verpleegafdeling. Dus ik denk dat het Anthonius ook zo'n constructie heeft.

Op de rest reageer ik morgen. Ik ga nu naar bed. Ik heb het koud en ik ben moe. Slaap lekker allemaal.

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie welkom.

Laila ik probeer elke poging weer positief te blijven. Mensen om ons heen vragen zich af hoe doe je dat. Ik ben iemand die doorzet en natuurlijk heb ik ook dagen dat ik denk waarom. Maar gelukkig heb ik meer positieve gedachtes die mij er door heen helpen. Manlief heeft het wel veel moeilijker mee. Maar gelukkig kunnen we elkaar erg gelukkig maken.

Wat mij wel kwaad maakt dat wij net als iedereen op dit forum heel graag kids willen en dat je maar beperkt word met 3 pogingen. En dat daarna alles voor je eigen rekening is. Gelukkig hadden we gespaard eigenlijk was het voor dat we zwanger waren, want ik ben zzp en als ik niet werk ook geen inkomsten. Dat vinden we wel spannend want als deze keer niet lukt. Oh daar mag ik niet aan denken. Maar toch doe je dat en als ik daar aan denk dan weet ik dat we hierna een jaar zouden moeten wachten. Maar we blijven positief deze keer gaat onze keer worden en komt het goed.

Ik reageer later op de anderen.

Geplaatst

Frannie

Bedankt voor je reactie!

Ik ga het dan ook savonds spuiten en kan altijd over de puregon na vragen op het ziekenhuis maar is wel zo fijn als die gelijk gezet kunnen worden want dan hoef je maar 1 keer op een dag te spuiten!!

Nogmaals bedankt voor je reactie

Geplaatst

Amanda. Nog vergeten: je moet elke dag op dezelfde tijd spuiten. Dus kies meteen een tijdstip dat het handigste is.

Ik prik steeds om 19 uur. Dat komt mij het beste uit. En ik heb het alarm op mijn mobiel op half 7 en op 7 uur staan.

Half 7 om de spuit uit de koelkast te halen en / of om te zorgen dat ik thuis kom.

7 uur om te prikken. Dit scheelt heel veel op de tijd letten. En het is een zacht alarm, dus niet iedereen hoort het.

Bunbums. Ik zat ook al te twijfelen over de puregon en de koelkast. Die pen wordt zo koud. Maar ik ga hem ook maar na het vullen erbuiten bewaren. Het is maar voor 3x en omdat het geen zomer meer is is het toch geen 25 graden.

Ik moet 225 IE spuiten en heb ampullen van 900 IE.

Toch interessant om te merken dat elk ziekenhuis zijn eigen voorkeuren heeft voor medicijnen en dosering.

Ik vermoed dat ik zo'n hoge dosis heb vanwege mijn leeftijd.

Toekie. Ik heb de Arniflor opgeschreven. Als ik er meer last van ga krijgen, ga ik het zeker halen. Gister viel het erg mee. Iemand (wie ook al weer?) had de tip om het in je hand nog even op te warmen. Dat heb ik gedaan. Misschien dat het daardoor minder reactie gaf?

Anita. Hoe gaat het nu? Wat is de oogst? Wanneer is de tp?

Iggie. Morgen de tp! Dat is aftellen. En dan nog even afwachten of de rest goed genoeg is voor de vriezer.

Mirke. Hoe gaat het met je pols?

Raba. Ik kan me goed voorstellen dat deze poging extra spannend is. Ik vind het heel knap om te lezen dat het je toch lukt om positief te blijven (meestal). Ik hoop zo voor jullie dat het nu gaat lukken.

lijstje ICSI oktober 2011.xls

Geplaatst

Iggy top een tp. Succes. En dan broeden maar.

Jessie super dat het zo goed is gegaan. En wat een mooi resultaat.

Wij gaan zo weg op naar brussel. Hebben een hotel daar geboekt zodat we morgen om 9:50 op tijd zijn.

Voel me buik al goed en hoop zo dat die veel eitjes aan het produceren is.

Vind het wel heel gek dat ik zo weinig hoef te spuiten morgen tussen 7 en 9 orgalutran.

In Brussel zeiden ze ook dat de puregon goed buiten de koelkast kan erg handig.

Geplaatst

Hier is het nieuwe lijstje.

Het is voor mij het makkelijkst als jullie gewoon laten weten wat er op het lijstje toegevoegd moet worden.

Ik heb tijdens het lezen (tenminste als ik thuis ben) het lijstje open staan.

Zodra ik iets nieuws lees, voeg ik het toe.

lijstje ICSI oktober 2011.xls

Ik heb nu al een paar dagen dat ik het 's avonds heel erg koud heb. Ik word bijna niet warm.

Herkennen jullie dat? Zou dat door de deca kunnen komen?

Geplaatst

Ik krijg ineens geen bericht meer als er is gereageerd. Heb een hoop bij te lezen zie ik al. Zit nu op mijn telefoon, dus uitgebreid bijreageren doe ik vanavond wel even.Ik las iets over onaangename prikken. Daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Ik mocht mijn pen na openen buiten de koelkast bewaren. Dus heb helemaal niets gevoeld van de injecties.Jessie en Iggie hoe gaat het nu met jullie? Ik heb vrij veel last van mijn buik. Niet mijn eierstokken, maar lijkt wel mijn darmen. Zou dat kunnen komen door de bolletjes of toch misschien overstimulatie? Ben zo onzeker. Morgen horen we meer over embryo's. Maar in principe zou morgen ook tp zijn. Dus spannend. Ga nu weer even liggen.

Geplaatst

Frannie bedankt nog van die vaste tijd wist ik van de puregon dus ging er ook al vanuit dat het bij de deca ook moest..... Haha heb ik de vorige keer ook gedaan dagelijks alarm handig die mobieltjes!! Ik deed het alleen wel laat 10 uur savonds en ik werd zo snel moe van de puregon dus ga het nu ook wel wat vroeger doen. Vind het knap dat je elke keer het lijsje zo netjes bijhoud!

Fijn weekeind allemaal

Geplaatst

@Toekie: Ik heb nog niets gehoord over de kwaliteit van de embryo's, vergeten te vragen. We horen het morgen wel met de tp. Spannend hoor. We hebben er heel erg zin in, en fantaseren al over Willempie (zijn werknaam). Vooral dat ie maar direct goed door mag slapen, hahaha. Ik ben eigenlijk totaal niet zenuwachtig, maar heel relaxed.

Werken ging gisteren wel, maar ik had wel veel meer last van mijn buik dan donderdag. 's Ochtends eerst 2 uurtjes overleg gehad, toen lunchen en om twee uur hadden we ons jaarlijkse afdelingsuitje. Kort dagje dus. Ik heb wel een ibuprofen genomen omdat mijn rechter eierstok behoorlijk pijnlijk werd. Met het uitje gingen we een soort puzzeltocht lopen met GPS. Het was maar een klein stukje, maar toch ging het echt niet lekker. Bij iedere stap voelde ik mijn eierstokken. Ik heb het wel volgehouden tot na het avondeten, maar achteraf was het toch echt teveel van het goede om de hele dag op pad te zijn. Vandaag dus lekker op de bank gehangen, en alleen even een paar boodschapjes gedaan. Vanmiddag weer lekker geslapen, want ik was bekaf. Ik had echt niet verwacht dat ik na de punctie nog zo'n last zou hebben. Ik ben moe, af en toe een beetje misselijk, en mijn buik is nog opgezet en gevoelig als ik loop. En dan die smerige utrogestan bollen, bah! Ik denk dat de uitvinder van die troep een man is, en zelf nooit 6 van die dingen per dag hoefde in te brengen. Zooo irritant dat ik die nog ruim twee weken moet inbrengen. Het stinkt en smeert, ik heb zelfs schoon ondergoed meegenomen naar mijn werk vrijdag en vandaag ee megapak inlegkruisjes gehaald. Ik had in het ziekenhuis van tevoren gevraagd om pregnyl spuiten in plaats van de bolletjes, maar die krijg je alleen als je minder dan 10 follikels hebt i.v.m. kans op overstimulatie.

@Amanda: hoe ging het vandaag met de eerste spuit? Ik hoop dat het meeviel.

@Anita: mijn darmen rommelen ook flink, volgens mij komt dit door de bollen.

@Iggie: wow, 8 emmy's. Goed zeg! Ben jaloers...

@Anita en Iggie: leuk dat we alle drie morgen de tp hebben. Mogen jullie ook op de 30e een thuistest doen? Zou wel heel gaaf zijn als we alledrie positief testen. Jullie ook heel veel succes morgen!

Geplaatst

Anita, Iggie en Jessi heel veel succes morgen met de tp!!

Jessi ja de eerste deca zit erin. Ik spuit normaal in mijn buik maar kreeg hem er niet in had het idee dat ik heel hard moest doordrukken en dat durfde ik niet heb hem maar in mijn been gezet en daar heb ik geen last van dus die gaan we maar gewoon in mijn been spuiten en de puregon straks in mijn buik ....

Fijne avond nog allemaal.....

Geplaatst

Ik heb ook last van mijn buik. Niet heel veel pijn maar wel dat je het continue voelt. Gewoon eigelijk irri. Over die opgezette buik, daarvan had ik van de verpleegkundige begrepen dat dat wel klopt. Omdat het zich nu vult met vocht.

FF een vraagje over die bolletjes, ik heb morgenmiddag de TP en ik heb al van de betreffende dame gehoord dat ik de middag editie maar na de terugplaatsing moet doen. Ik ben alleen vergeten te vragen wat te doen met de ochtend bolletje. Weten jullie dat toevallig?

De 8 emmy s zijn nog niet zeker, dat was de stand van vrijdag. De dame die ik vandaag heb gesproken kon niet aangeven hoe het er nu voor staat, behalve dat er in ieder geval 1 is voor de TP. Dus dat hoor ik ook allemaal morgen.

Op mijn kaartje staat dat ik zaterdag de 29 ste mag testen, Af en toe blijf ik mij verbazen dat elk ziekenhuis zijn eigen regeltjes heeft. Misschien kunnen we met zijn 3-en een datum af spreken om "gelijk" te testen. Dit helpt hopelijk al die vroeg testjes. te voorkomen:-)

Anita en jessie heel veel succes morgen en dat ze maar mogen blijven plakken!!!!!

Fijn weekend, Lfz Ig

Geplaatst

Irrie, ik heb de tp om 13.15 uur. De middagbolletjes neem ik pas rond vier uur, dus dat gaat prima. 's ochtends om half negen de eerste, lijkt me ook geen probleem. Hoe laat moet jij?

Geplaatst

Live update...We zitten al een half uur met nog 6 andere stellen in de wachtkamer. Het is hier heel warm en t schiet niet op. En ik moet heeeeel erg nodig plassen maar dat mag niet, mijn blaas moet vol zijn bij de tp. Nog even volhouden...

Geplaatst

Hoi dames, ik heb vanmiddag een emmy van topkwaliteit teruggeplaatst gekregen, van 32 cellen. Er zit ook een topper in de vriezer. De andere twee waren niet goed genoeg om in te vriezen. Ben zo blij! De tp ging lastig, het slangetje wilde er maar niet in, maar na een kwartiertje lukte het. Heb geen pijn gehad, alleen erg last van een overvolle blaas. Was niet leuk met de uitwendige echo...

Hebben ook een foto meegekregen van Willempie. Nu maar duimen dat ie zich goed vasthoud.

Iggie en Anita, hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Jeetje wat grappig het terugplaatsen ging bij mij ook niet echt makkelijk iets met een "flapje" wat in de weg zat.

Verder is het heel erg goed gegaan. Top emmy 8 cellen. Heb er nu nog 7 over waarvan 1 zeker ook 8 cellen is. Binnen twee weken krijg ik een brief welke zijn ingevroren. Alleen het stomme is, ik durf me amper te bewegen, ben zo bang dat de emmy eruit valt. ja ik weet het, is echt stom:happy8:

@ Jessie 32 cellen. Wow dat is echt het hoogste aantal wat ik ook heb gehoord. Dit is dus echt een super super emmy. Dat is vast een heel mooi voorteken:toppie:

@ Anita hoe was het bij jou, hoe voel je je?

Iedereen weer heel veel succes deze week.

Lfz Ig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden