Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@frannie wanneer mag jij aan de puregon? Ik hoop het ook want het gevoel dat je steeds minder energie hebt is echt vervelend!! Haha idd moe worden van moe zijn de juiste woorden!!

Liefs

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben sinds gister aan de puregon.

Ik merk er nog niet veel van. Vannacht tintelende benen en armen.

En vandaag nog wel moe, maar niet zo koud.

Maar ik ben ook de halve dag aan het schoonmaken geweest. Daar krijg je het ook warm van!

Geplaatst

@frannie haha ja idd als je aan het schoonmaken bent dan heb je niet snel last van de kou! Laat je het nog even weten de komende dagen of de klachten van de deca afnemen ben wel nieuwschierig!!

Liefs

Geplaatst

Frannie bij mij was grappig genoeg de vermoeidheid van de deca meteen over toen ik aan de puregon begon. Dus echt de zelfde dag nog terwijl ik verwachtte dat t misschien na een paar dagen beter zou gaan.

Geplaatst

Even een ego bericht ben nog erg moe. En we moeten delen op de hotelkamer met wifi mijn mannetje en ik.

Vandaag is de punctie goed gegaan had 17 eitjes. Bij manlief hebben ze voldoende zaad d.m.v fna uit zijn bal gehaald. Dan prikken ze met een naald in de bal en zuigen ze het op. Het is hem erg meegevallen.

De punctie gaat heel anders dan in nijmegen. Je krijgt eerst een spuit in je poepske (haha zo noemen de belgen het) is natuurlijk je bil.

Daarna krijg je een infuus en ga je naar de ok. De prikken in je schede blijven hetzelfde niet fijn. Maar al met al is het erg goed gegaan. Manlief mag niet mee naar de punctie.

Is allemaal heel steriel je moet ook een shortje aan en de doktoren hebben een pakkie aan.

Je mag ook pas na 5 uur naar huis. We hadden een eigen kamer en we waren als eerste. Nu zitten we in de hotel kamer. Hebben een taxi heen en terug genomen.

Zo'n goede oogst hebben we nog nooit gehad donderdag krijgen we de tp. Dus het word spannend.

Geplaatst

nog 2 daagjes en dan mag ik beginnen met decapeptyl te spuiten.

hoe lang moet je spuiten voor je een echo krijgt?

heb wel voor 28 dagen spuiten mee gekregen

groetjes diana

Geplaatst

Raba. Wat een fantastische oogst!!!!! Wanneer hoor je hoeveel embryo's er zijn? Er zit wel veel tijd tussen de punctie en de tp. Is dat normaal in Brussel? Ik hoop zo voor je dat er straks een heleboel goede embryo's zijn en dat er ook cryo's kunnen komen. Dat geeft weer extra kansen.

Diana. Spannend om maandag te starten met de deca. Weer een superspuiter er bij. :occasion14:

Ik moest eerst 2 weken (14 dagen) deca spuiten. Daarna de puregon erbij. Op dag 9 van de puregon heb ik mijn 1e fm.

Amanda. Ik zit nu op 2x puregon spuiten en ik heb het heerlijk warm. Dat had ik gisteravond al.

Sloffen uit, want mijn voeten waren zo warm. En die extra trui is ook niet meer nodig!

Ik ben nog wel moe, maar het is nu wel beter te doen.

Sandra81. Hoe is het bij jou? Jij moet toch ook ondertussen je 1e fm gehad hebben? Ik hoop zo voor je dat je dit keer een mooie grote oogst hebt.

Saskia. Vandaag begonnen? Waarmee? Welke hormonen krijg je?

lijstje ICSI 22-10-2011.xls

Geplaatst

Raba, wat een geweldig nieuws. Nu lekker uitrusten met je mannetje, en dan donderdag de punctie.

@Diana, ik durf niet te zeggen hoe lang je de deca moet spuiten, volgens mij is het bij iedereen weer anders. Ik zelf heb de deca van 18 september tot en met 10 oktober gespoten.

Geplaatst

@ diana ik krijg wel mee dat er in veel zh andere regels zijn maar ik ben 16 okt begonnen met de deca 20 okt een uitgangsecho gehad 24 okt puregon erbij 31 oktober weer naar het ziekenhuis! Heb je nog geen afspraak staan met het zh? Fijn he dat je over 2 dagen echt gaat beginnen.... Zie je er tegenop??

@ frannie oooh klinkt goed! Alleen van die vermoeidheid niet maar goed als het al ietsje minder is en beter te doen is ben ik al blij!!

@ raba fijn dat het allemaal zo goed is gegaan!

Geplaatst

Hi All,

Ik heb net een brief gekregen van het VU. Er zijn 7 embryo s verdeeld over 5 rietjes ingevroren. Daar ben ik zeer blij mee!!!

Moest ik even kwijt

Geplaatst

hoi hoi

nee zie niet op tegen het spuiten zelf spuit ik insuline op op mn werk

heb alleen een prik afspraak staan

nou hoor het maandag wel wanneer ik weer moet komen

groetjes diana

Geplaatst

Iggie wat een goed nieuws.

De reden dat wij 5 dagen na de punctie een tp krijgen is: dat ze het extra willen laten door delen en kijken welke het beste is en dan plaatsen ze er 2 terug. Voor ons is dit ook nieuw. Zo benieuwd

Geplaatst

Hey,

Zelf ben ik ook sinds kort gestart met de IVF-ICSI behandeling (lang schema).

Er is gebleken dat er een sterk verminderde vruchtbaarheid is bij mijn vriend. 3 jaar geleden een miskraam, nadien blijven proberen zonder resultaat. Sinds april 2011 weten we wat er de oorzaak is. De enige mogelijkheid is IVF-ICSI. Een donderslag bij heldere hemel. Maar er is nog hoop...

Sinds 16 okt ben ik gestart met een neusspray (Suprefact) telkens om 7u-12u-17u en 22u.

Vrijdag moet ik op controle bij de gyneaocoloog voor de 1ste echo en bloedafname. Dan zou ik mogen starten met de inspuitingen (Menopur)

Zelf heb ik nog geen last van 'emotionele' bijwerkingen. Gelukkig maar ;-)

Het is nu bang afwachten voor de eicelaspiratie...

Geplaatst

Thanks Raba,

In Brussel ben je zeker in goede handen. Ze hebben een heel goede reputatie. Zelf ben ik in behandeling in Leuven.

Weet je al wanneer ze de terugplaatsing gaan doen?

Succes!

Geplaatst

Snelle. Welkom hier. Heel herkenbaar die donderslag bij heldere hemel. Bij ons kwam dit bericht ook compleet onverwachts.

Iggie. Wat fantastisch. 5 rietjes met cryo's. 5 extra kansen.

Hier eindigde een fantastisch weekend met mijn neefje en nichtje in een emotionele achtbaan. Mijn andere broer belde gister op of hij ook even langs kon komen als de kinderen werden gehaald. Ze konden dan iedereen weer even zien.

Gezellig. Vooral komen.

Vandaag kwamen ze dus binnen met het verhaal dat mijn schoonzusje zwanger is van de 2e. En dat wordt zo plompverloren in je gezicht gezegd en dan moet je maar blij zijn. Het is de 2e al binnen 2 jaar. En niemand behalve mijn man die kijkt of ik het wel trek en hoe het met mij gaat.

Gelukkig was ik aan het koken en kon ik daardoor even alleen zijn.

Natuurlijk ben ik blij voor hen, maar ik voel me behoorlijk rot. De ene schoonzus krijgt een kind in mei, de andere schoonzus in juni.

Als het bij ons meteen lukt, komt ons kind in juli.

Ik voel me echt weer het hekkensluitertje. Ik ben de oudste van ons 3en. Maar zij hebben al kinderen en ik nog niet. En nu hebben we eindelijk een reëele kans en word ik door allebei gepasseerd. Ik voel me rot en ik voel me stom en het voelt kinderachtig, dat ik me zo voel.

Waarom konden ze niet gewoon bellen, zodat ik rustig op de bank bij mijn vent uit kon huilen en daarna blij kon zijn.

Ik heb nu zo mijn best gedaan om vrolijk en blij te doen, dat ik nu niet kan huilen. Dus blijft het vastzitten. :mad:

lijstje ICSI 23-10-2011.xls

Geplaatst

Frannie Oh meis wat een roteinde van het weekend. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. En nee, het is echt niet kinderachtig van je dat je zo denkt, maar heel begrijpelijk. Echt jammer dat je broer je hier zo mee confronteerde. Weten je broers dat jullie in de MMM gestapt zijn? Trakteer je zelf straks lekker op een kop thee, veel chocolade, kruip lekker tegen je man aan en laat die tranen komen. Heel dikke digitale knuf van mij!

Iggie Wow, wat een mooi nieuws, 7 cryo's! Gefeliciteerd!!!

Diana Succes morgen met de eerste deca-spuit! Als je de spuit eerst goed voorverwarmt in je handen en een goede huidplooi pakt dan valt het vast reuze mee. Ik heb in vier weken spuiten maar één keer een klein baluw plekje gekregen. Als de deca koud was dan voelde ik de vloeistof flink branden. Goed opwarmen dus!

Ik heb net als Frannie eerst 12 dagen deca gespoten voordat de Gonal-F erbij kwam. En op dag 8 van de Gonal-F had ik mijn eerste FM.

Raba Gefeliciteerd met je prachtige oogst! Bijzonder om te lezen hoe anders de punctie in Brussel gaat. En zo veel verdoving, heerlijk! Ik kreeg alleen de prik in mijn bil, verder helemaal niks. Maar ik was toen ook meteen helemaal van de wereld. Blijven jullie in Brussel, of ga je donderdag weer terug?

Hier alles prima. De punctie lijkt al weer vier weken geleden in plaats van 1 weekje. Ik ben ontzettend druk geweest op mijn werk. Vrijdag een beurs opgebouwd in Den Bosch, en morgen in Hardenberg. Gelukkig is mijn stagiaire mee om de zware spullen te sjouwen. En in de tussentijd nog een sollicitatiegesprek gehad. En komende woensdag hopenlijk een goede kennismaking, want dan kan ik 's middags het contract al tekenen. Ik vind het alleen wel heel dubbel dat ik nu voor een baan van 40 uur solliciteer, terwijl ik misschien over een half jaar terug moet/wil naar 24 uur. Ik vind het nu al lullig voor mijn toekomstige werkgever. De P&O-adviseur van mijn huidige werkgever weet van deze ICSI en mijn sollicitatie. Hij vertelde vrijdag dat je wettelijk pas na één jaar dienstverband recht hebt op ouderschapsverlof. Dat is balen, want ik had al bedacht dat ik na een bevalling één dag ouderschapsverlof zou willen in de twee weken (dus 1 week 3 dagen werken en dan 1 week 4 dagen werken). Dat wordt lastig zonder extra verlof. Hebben jullie al een idee hoe jullie werken en kids zouden willen combineren? En hoeveel uur werken jullie? Nou ja, eerst maar zien dat Willempie blijft zitten en dat ik die baan echt krijg. De rest zijn zorgen voor volgend jaar.

Amanda en Iggie, houden jullie het wachten nog vol? Ik vind het lichamelijk meevallen, alleen duurt het nog zo lang. Ik zit pas op de helft van de wachtweken. Het enige dat ik merk is dat ik het erg koud heb 's avonds, en natuurlijk veel moet plassen. Sinds vandaag heb ik af en toe een beetje het gevoel alsof mijn menstruatie over een paar dagen gaat komen, het zeurt in mijn buik en rug. Maar dat schijnt ook door de bollen te kunnen komen. AAAARRRRGGGHHHHH ik wil niet meer wachten, ik wil zwanger zijn!!!! (sorry...)

Geplaatst

Snelle welkom hier.....

Iggi 5 extra kansen goed hoor!! Hopelijk heb je ze niet nodig maar het is wel een fijne gedachte toch?!

Frannie pffff wat een rotnieuws op dit moment voor je!! Tuurlijk is het fijn dat anderen wel zwanger worden maar op dit moment begrijp ik heel goed dat het voor jou niet leuk is om dit nu te horen!! Ook gemeen dat ze geen rekening met je houden en het totaal onverwacht komen vertellen!! Je moet wel proberen het eruit te gooien hoor een goeie huilfilm kijken of boek lezen en hopen dat het er dan allemaal uitkomt!! En dat je je zo voelt moet je je niet schuldig over voelen daar kun je niks aan doen op dit moment!! Maar snap dat het vervelend is en dat he heel graag blij wilt zijn voor hun.... Heel veel sterkte

Ik heb vandaag voor het laatst 1 spuit gezet morgen over naar 2 per dag deca en puregon, hopen dat ik wat minder moe ben maar we zullen zien!!

Liefs

Geplaatst

frannie Wat vervelend om zo je weekend af te sluiten. Wat ongevoelig zijn de mensen weer, ongelooflijk hoe ze compleet eraan voorbij gaan hoe een ander zich voelt. Je hebt volkomen natuurlijke gevoelens meid. Neem het jezelf niet kwalijk. Schrijf een brief aan ze. Misschien stuur je hem niet op maar dan ben je het wel kwijt. Jessie vooruitplannen mag best maar maak je geen ZORGEN over morgen! Droom lekker een eind weg en je merkt wat je leven in petto heeft als je het tegenkomt. Ik hoop dat je alles krijgt wat je wenst! Vandaag zette ik voor het eerst twee prikken, een vierde x puregon en de eerste van vier orgalutran. Dan een fm voor mij. Die tweede prik zat in een injectienaaldje, ik kreeg hem bijna niet erin, moest best hard duwen :-S deze moet onder een hoek van 45 graden. Dat ding was 296 euro! Toen vloekte ik wel even, als je dit zelf moet betalen? ! Lieve help. Goeie week iedereen, liefs Rein.

Geplaatst

Jessi. Mijn familie is op de hoogte van de mm. Juist daarom is het zo stom van ze.

Mijn andere schoonzus (de moeder van de 2 kinderen die hier dit weekend waren) belde later nog op om te vragen hoe het met me ging, na dit nieuws.

Zij begreep helemaal hoe ik me voelde.

Heel veel sterkte met wachten. Je kunt al aftellen. En ik hoop zo voor je dat je zwanger bent!!!!!!!

Rein. Ik ga hen er niet mee confronteren. Ik heb geen zin in ruzie en heb een best kwetsbaar contact met ze. Laat ze maar even in hun sop gaar koken.

En fijn dat je alweer een stapje verder bent met de volgende prik erbij.

Amanda. Ik hoop voor je dat de puregon bij jou net zo werkt als bij mij. Ik heb het weer heerlijk warm en ben wel moe, maar nu "gewoon" moe en niet meer zo slopend moe.

Wat het werken betreft:

ik werk nu 3 dagen. Ik ben eigenlijk ook op zoek naar ander werk, maar zolang ik niets anders heb, blijf ik hier werken.

Ik wil straks ook ouderschapsverlof gaan opnemen, zodat ik maar 2 dagen hoef te werken.

Als ik van werk verander, heb ik dus ook dit probleem.

Mijn man werkt onregelmatige diensten, dus de kinderopvang zal helemaal op mijn werk moeten passen.

En 3 dagen opvang is straks niet meer te betalen en wil ik ook liever niet.

Ik vind dat erg veel voor zo'n kleintje.

Geplaatst

Frannie ja dat is ook moeilijk. Weten ze wat jullie aan het doen zijn of hebben ze geen idee?

Mijn nichtje, 2jr jonger dan ik wilde graag een kindje. De pil ging dan en dan overboord zodat ze dan en dan zwanger

zou zijn. Hop en dat lukte dus ook, toen ik zei "jee wat fijn dat het zo snel is gelukt voor jullie!" zei ze: ja pil overboord he dus

dan ben je zo zwanger natuurlijk. Ja... natuurlijk.

Ze weet niet van onze wens, laat staan van onze ondernemingen op IVF gebied. Ze blijft het maar zeggen: "nu jullie hoor!" "Schieten jullie

nog een keer op?" "Je moet niet zo lang wachten joh!" "Kom op! GEwoon doen, ik weet zeker dat je het ook leuk zult vinden".

Mán ik kan haar soms wel op haar muil timmeren maar snap dat ze het niet naar bedoeld en dat ze werkelijk geen idéé heeft hoe het zit bij ons.

Ik mag niet erg op begrip rekenen als ik zelf niet bereid ben om haar te zeggen dat we wel willen maar het niet lukt. In dat geval zou ze natuurlijk

direct ophouden met dit getetter maar ik heb er gewoon geen zin in. Het is gewoon te prive nu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden