Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi all,

Vandaag mijn testdag, ik weet ik ben er vroeg bij, maar ik kan echt niet slapen. Net een test gedaan en een hele mooie dikke vette streep. Voor de zekerheid ook nog een andere test gedaan en die was ook zeer duidelijk. Jippie ik ben eindelijk zwanger. :happy7: Ik hoop dat jullie mij snel volgen en dat we straks allemaal met een dik buikje rondlopen.

Heel fijn weekend all,

Lfz Ig

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden. Ik heb een afgebroken poging deze maand. Ze vonden twee eitjes niet de moeite omdat er zoveel klaar lagen. Was duidelijk dat ik te weinig hormonen heb gehad. Volgende maand moet ik 225 spuiten ipv de 150 die ik deze keer deed. Als we nu een punctie hadden gedaan had hij meegetelals poging en dat vonden ze zonde omdat ik echt wel meer kon rijpen met meer hormonen. Vond het jammer maar snap het wel. Mijn man was mee deze keer. Dat was wel fijn want dan hoefde ik het niet uit te leggen over de telefoon. Moest pregnyl spuiten om ze los te maken en nu maar wachten op de volgende maand. :-(

Dit was dus maar de try out. Maar nu weet ik tenminste wel hoe het moet met prikken. Iggy Gefeliciteerd, nu moet je maar brood meenemen naar je werk want je kan niet in de kantine zitten naast die frituur haha. Liefs Rein.

Geplaatst

Hier ook een hele dilke streep! Zijn helemaal blij.

Iggie, wat een belachelijk tijdstip om te testen, hihi. Maar jij ook van harte!

Nu snel mn bed weer in. X

Geplaatst

Jessie. Gefeliciteerd!!! Fantastisch nieuws.

Iggi. Nog een keer gefeliciteerd.

Jullie zorgen voor een mooie start van het lijstje.

Raba. Sorry, ik bedoelde Jessie. Zij heeft een afgebroken poging gehad.

Rein. Balen zeg, dat het niet doorgaan. Het geeft wel antwoord op mijn vraag. Je moet pregnyl spuiten zodat je een eisprong krijgt. Weet je al wanneer je verder mag? Gelukkig was je man erbij. Dat scheelt heel erg. Mijn 1e fm was ook zonder vent en nu hebben we er voor gezorgd dat hij er wel bij kan zijn. 't Is echt niets om dit alleen te horen.

En nu op naar 1b met lekker veel hormonen.

Geplaatst

Reinroef: wat balen dat de poging afgebroken wordt! Maar wel beter zo, want als er geen bevruchting zou zijn van de twee eitjes is het echt zonde van de eerste poging. En je weet nu in ieder geval hoe het spuiten gaat. Dit was gewoon een oefenronde. En kijk maar naar mij, ronde 1b was raak!

Frannie: ik moest na het afbreken pillen slikken, volgens mij ook pregnyl. Ik weet niet of ik een eisprong kreeg, denk het niey. In het zh zeiden ze dat de follikels langzaam moesten verdwijnen.

Geplaatst

Lieverds bedankt. We waren teleurgesteld maar nu zien we wel in dat het inderdaad zonde was geweest van de eerste poging. 1b haha. Ik hoop dat mijn 1b net zo goed lukt als de jouwe, jessie :-)

Geplaatst

Oh en de dokter zei dat ik pregnyl moest spuiten om ze te laten springen. Nog even vrijen van het weekend, misschien lukt het met die ene 4 procent begaanbare eileider van me nog wel om zwanger te worden. Ik moest erom lachen maar we doen het toch maar. Je weet nooit.

Geplaatst

Reinroef wat goed dat je er zo positief in staat! Op naar de komende poging waarbij het moet gaan lukken :-)

Iggie en Jessie woehoeoeoeoeh positieve test, geweldig!!!!

Hier gelukkig niet aangekomen, nog wel buikpijn maar niet misselijk of benauwd en zo. Ik hoop dat de TP door kan gaan maandag.

Ben zo ontzettend benieuwd hoe het met de embryo's gaat! Zou zo graag even horen hoe ze het doen maar moet tot maandag wachten :)

Geplaatst

Yes meiden wat een goede berichten super de positieve testen.

Vandaag de eerste dag aan het werk achter elkaar ben blij dat ik nu klaar ben. Ben moe en heb last van mijn buik trekt naar mijn zij.

Zo maar even mijn ogen dicht doen want we gaan straks uiteten en naar de bios. Hopelijk red ik dat.

Toekie spannend hoeveel worden er terug geplaatst?

Reinroef wat super hoe positief je er nog in staat. Poging 1 B gaat gewoon lukken. Succes

Geplaatst

Ik had vanmiddag een heel verhaal getypt weg issie nou maar weer een nieuwe poging

Iggy en jessie gefeliciteerd!!

Bunbums beter dat het goed gaat hoop voor je dat je de tp gewoon hebt kan me voorstellen dat je nieuwschierig bent!!

Rein balen hoor maar vind het knap dat je er zo over denkt hoor!!

Toekie succes morgen!!

Frannie heb dat ook gehad de eerste keer hoor was al zo zenuwachtig voor alles dus dacht ga het niet moeilijker maken nu denk ben ik het wel gewent en vind ik het zonde om een gedeelte weg te gooien!!

Geplaatst

Rein. Succes met knuffelen. Wie weet gebeurt er een wondertje.

Toekie. Succes met de tp.

Bunbums. Fijn om te horen dat het nog goed gaat. Nu duimen dat je morgen de tp hebt en dat er een heleboel mooie eskimootjes komen.

Amanda. Ik heb nu ook de ampul leeggespoten. Maar er blijft nu net niet genoeg over voor een hele dosis. Dus als ik nog door moet spuiten heb ik toch een nieuwe ampul nodig.

Morgen de 1e fm. Ik hoop dat je een mooie oogst hebt.

Anita. Ik hoop dat het ziekenhuis je nu al goede info kan geven over het vervolg. Hoe snel je de tp met de cryo's kunt gaan doen.

Raba. Hoe was de bios?

Hier gaat het redelijk. Ik begin te verwerken dat dit waarschijnlijk een afgebroken poging gaat worden. Ik hoop dat bij 1b de dosering nog te verhogen is.

Ik moet wel mijn best doen om los te laten dat we dan weer 2 maanden verder zijn en ik steeds ouder word en het dus steeds moeilijk zal gaan.

Ik maak me ook zorgen over die rechter eierstok. Ik ben er dus nu achter gekomen dat de buikpijn die ik heb, die eierstok is. Ik let er normaal niet zo op, omdat ik lastige darmen heb. En nu herinnerde ik me dat de afgelopen jaren ik elke keer bij een rechter eisprong ik een dag hele erge pijn had. (Kan dan gaan staan / zitten en naar de wc). Ik heb geen baarmoederonderzoeken gehad, omdat de echo in orde was en met dit zaad, verstopte eileiders geen probleem zijn en het akelige onderzoeken zijn. Maar nu zit ik dus te piekeren. Wat als alleen links het doet en die niet genoeg eitjes heeft? (Sorry, heel verhaal.)

Gisteravond een schoonfamiliediner. Een erg lange zit van 5 tot half 10. Op het eind viel ik bijna in slaap.

Wel een heel goed gesprek gehad met mijn schoonzus (vrouw van broer van man).

Zij is echoscopiste en weet hier veel van af.

Ik weet nu wat meer over het vervolgtraject als ik zwanger ben: tot de 1e vroege echo (8 weken) blijf je bij de gyn, daarna door naar de verloskundige.

Zij adviseerde me om ook als ik op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen, de begeleiding bij de verloskundige te doen tot 36 weken en dan pas naar de gyn te wisselen. De gyn heeft 8 minuten tijd per afspraak en is gericht op probleemgevallen. Voor de normale pijntjes en vragen is geen tijd. De verloskundige heeft dat wel en daar kan je veel sneller terecht als je je zorgen maakt.

We hebben ook een heel goed persoonlijk gesprek gehad. Zij is ongewenst kinderloos omdat mijn zwager ze niet wil. Dit is zo laat duidelijk geworden dat ze te oud was om een nieuwe partner te zoeken met wel een kinderwens.

Daar heeft ze heel veel onverwerkt verdriet van zonder steun van hem. Ik had het echt met haar te doen. Ik merk elke keer weer hoeveel pijn dat doen en wat een open wond dat is. Het moeilijkste is het voor haar dat ze geen kans gekregen heeft.

Ik ben blij dat ik dat gevoel nooit zal hebben. Wat er bij ons ook gebeurt: mijn man en ik staan er samen in. Hij wil dit net zo graag als ik. Hij vertelde ook dat hij na mijn telefoontje vrijdag zichtbaar van streek is geweest en zo ongeveer naar huis is gestuurd. Dat is even vervelend voor hem, maar ik voel me enorm gesteund hierdoor.

Verder heb ik mijn man gevraagd wat hij merkt van de hormonen: ik praat wat meer (vooral hierover), ik ben heel aanhankelijk en ik hap sneller als hij wat zegt. Ook als het niet plagend bedoelt was. Maar het viel allemaal nog mee.

Ook leuk om te horen.

Vorige week hoorde ik een leuke mop.

Ik hoop dat ik hem nog goed weet:

2 blondjes in gesprek.

Zegt de een: "ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan".

Zegt de ander: "was het moeilijk?"

Normaal ben ik niet zo van de moppen, maar deze vond ik wel goed passen.

lijstje ICSI 30-10-2011.xls

Geplaatst

Uiteten zijn we wel geweest. Lastig om te beslissen wat te eten. Het waren onbeperkte tapas. Carpaccio en gerookte zalm laten staan. Maar hoe zit het met de kazen mocht ik ze wel eten. Wel gedaan hopelijk niet erg. Mozerella maar niet gedaan. Lastig altijd. Serveren duurde wel lang en om 19 uur begon de 3 muskatiers al. Sorry weet even niet hoe he dat schrijft. Dus niet veel gegeten en snel naar BIOS blijkt die om 19 uur in het weekend niet te draaien. had onze vriend verkeerd gekeken. Hij draaide Wel om 22:00 kwamen we pas achter toen we de kaartjes af wilde laten scheuren. Mannen en vriendin al popcorn en drinken gekocht. Maar ik vond dat te laat. Dus kaartjes weer ingeleverd en naar huis gegaan. Met popcorn en drinken. Thuis maar halloween tekenfilms gekeken. En vriendin is op de bank in slaap gevallen. Ik heb lekker walnoten en amandelen gegeten.

Zo wat een verhaal.

Geplaatst

Frannie fijn dat je zo'n fijn gesprek heb gehad. Ook heftig van je zus. Wat een verdriet. Ik heb pas een baarmoederonderzoek gehad vind het erg fijn om te weten dat alles goed was. Heb het onder narcose laten doen. Scheelt weer pijn. Fijn dat je man zo lief voor je is. Dat heb je zo nodig

Geplaatst

Frannie haha wat een goede mop. Dat van die verloskundige ga ik onthouden, goed tip. Wat naar om zulke zorgen te hebben. Wel fijn dat zij er veel van weet. Een goed gesprek is altijd fijn en zeker nu. Alle steun is welkom en zeker van je familie en je man, heel fijn. Meisjes allemaal veel succes aankomende week. Liefs Rein.

Geplaatst

Spannend Diana, een TP komt steeds dichterbij!

Hier morgen de TP, zo super spannend! Het mag gelukkig wel doorgaan.

Vandaag nog even de gynaecoloog gesproken maar omdat ik niet in gewicht ben toegenomen, niet benauwd of misselijk ben, mag de TP doorgaan.

Ik twijfelde zelf nog wel even. Natuurlijk wil ik echt heel graag een verse TP maar niet als ik mezelf en/of de embryo er schade mee kan aandoen.

Een vriendin van me is door OHSS opgenomen geweest en heeft echt heel erg slecht gelegen toen, zo naar. Maar goed, positief mogen we zijn

want het 3 liter drinken lukt goed en ik kan alles binnen houden omdat ik geen last heb gekregen van misselijkheid. Mijn buik is wel echt toegenomen

in omvang maar de gynaecoloog geeft ook aan dat dit kan komen omdat ze 25 follikels hebben aangeprikt en dat geeft weer bloeduitstortingen/wondvocht

en de eierstokken zijn vergroot én de follikels zijn nu weer volgezogen met vocht. Tja als je er zo naar kijkt is het niet gek dat mijn buik dikker is.

Nou, alles goed besproken met het ziekenhuis dus we mogen echt morgen! Ik neem een kaarsje mee en vraag of ik in al dit A-romantische gebeuren misschien

een romantisch kaarsje aan mag doen.

Geplaatst

Pfff wat kun je een weekend hebben zeg kan er gewoon niet van slapen het blijft allemaal maar door mijn hoofd malen!

Zaterdag avond kreeg ik een telefoontje dat mijn oom is overleden en dat mijn andere oom een gebroken rug heeft!

Vandaag contact verbroken met mensen die ons alles gunnen behalve lucht! Raar om te zeggen tegen iemand, gisteren condoleerde hij me nog vandaag krijg je z'n opmerking

Bah mijn hoofd loopt overuren te maken van al dit nieuws

Sorry maar moest het even kwijt....

Hoop morgen wel goed nieuws te krijgen op het ziekenhuis weet niet of ik nog meer slecht nieuws kan verwerken op dit moment, moet er al om 9 uur zijn dus ga maar proberen te slapen..!!

Geplaatst

Bunbums succes met de tp! Wat goed dat het door kan gaan!! Is het allemaal niet voor niks geweest. Hopelijk mag je he kaarsje aansteken!!

Liefs

Geplaatst

Amanda, wat een rot weekend. En natuurlijk mag dat je hier kwijt. We zijn niet alleen voor de eitjes en de spuiten. Dus zoiets als dit gewoon hier vertellen als dat helpt.

Ik ga voor je duimen dat de fm een mooi resultaat laat zien.

Bunbums. Fijn dat de tp toch door mag gaan.

En dat a-romantische. Dat moeten we er maar bij denken, want dat is er inderdaad niet in het ziekenhuis.

Toekie. Bij jou alles goed gegaan?

Ik heb de hele nacht gedroomd van wel punctie, geen punctie, wel pregnyl spuiten, geen pregnyl spuiten. Bah.

Ik merk nu wel dat er wat zit. Mijn linkereierstok voel ik nu behoorlijk. Rechts voel ik haast niets, dus die zal inderdaad wel leeg zijn.

Nog 1 dag en dan krijgen we het te horen.

Gelukkig komt mijn moeder vanmiddag. Gaan we gezellig winkelen als afleiding.

Geplaatst

Frannie bedankt voor je reactie en moet zeggen dat het duimen geholpen heeft want zit nu te wachten om mijn bloed te laten prikken maar ze hebben net bij de fm 15 eitjes gezien die goed zijn!! Morgen of overmorgen nog een keer terug komen om dan gaan we horen wanneer de puctie is!

Ik ga ook duimen voor jou dat je morgen goed nieuws krijgt en door mag gaan met de behandeling en dan hoop ik dat het voor jou ook helpt!

Pfff die spanning is er weer af!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden