Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toekie, zeker spannend weer!

Miskraam heb ik wel deels verwerkt denk ik. Al heb ik nog wel heel vaak moeilijke momenten. Ik vind het soms zo oneerlijk. Al die mensen om mij heen die van een scheet zwanger worden en dat gaat allemaal goed. En wij moeten al zo veel moeite doen en dan gaat het ook nog eens mis.

Net weer terug uit het ziekenhuis.

Zag er allemaal erg goed uit. Follikels gaan al aardig groeien, baarmoederslijmvlies begint al weer mooi op te bouwen. Hij zei dat het er op leek dat mijn lichaam wel heel graag door wilde.

Vrijdag weer FM en dan punctie plannen. Maar zoals het er nu uit ziet, zal dat maandag gaan worden.

Geplaatst

Anita en Toekie. Wat fijn dat jullie weer meeschrijven. Voor jullie allebei wordt het spannend.

Anita. Maandag waarschijnlijk al de punctie. Dat is aftellen. Fijn dat je lijf zich zo mooi voorbereidt. Past het nog met de Roparun? Of moet je vent het afzeggen?

Toekie. Fijn dat de cryopoging meteen kan plaatsvinden. Dat scheelt weer een paar maanden wachten. Ik duim dat hij mooi ontdooit.

Ik begin over 2 dagen met de menopur, dus voor mij begint het ook dichterbij te komen.

Ik hoop dat ik er een beetje goed op reageer. De vorige keren had ik puregon. Daar had ik weinig bijwerkingen van, maar ook weinig eitjes.

Het is nu afwachten wat de menopur gaat doen.

Dat jullie het herkennen van al die baby's overal, voelt heel fijn. Doordat anderen het herkennen en begrijpen, voel ik me er niet zo alleen in staan.

Ik herken ook de oneerlijkheid die jullie beschrijven. Anderen stoppen met de pil en zijn meteen zwanger of nog erger, worden zwanger door de pil heen. En wij moeten zo veel moeite doen en staan nog steeds met lege handen / lege buik. Het is gewoon niet eerlijk. Waarom zij wel en wij niet?

Maar ik probeer de hoop en de moed vast te houden. We (ik / jullie) hebben nog een kans.

En dit keer gaat het gewoon lukken.

Geplaatst

Ik heb kippenvel van je berichtje Frannie. We 'moeten' inderdaad ons koppie niet laten hangen!

Ik hoop dat je net zo goed reageert op de menopur als ik. En houd er rekening mee dat het mengen even wennen is hè?! Maar het went echt (snel).

Bij mij vielen de bijwerkingen mee. Ik hoop voor jou ook en nog belangrijker; dat er maar vele mooie eitjes mogen rijpen!!!

Anita, ik had niet door dat je met een verse poging bezig bent maar je lijf doet het weer goed zo te horen. Dat is altijd fijn!

Ik hoop dat mijn eisprong op tijd is zodat ik voor mijn vakantie een tp kan hebben en dan kan ik testen op vakantie. Leuk!!

Geplaatst

Ik heb trouwens tot nu toe mogen testen op Sint Maarten, mijn verjaardag en dan nu misschien als ik in Frankrijk zit. Wel grappig.

Geplaatst
Ik heb kippenvel van je berichtje Frannie. We 'moeten' inderdaad ons koppie niet laten hangen!

Deze instelling is voor mij ook zelfbescherming. Als ik te veel in de negatieve emoties ga zitten, kan ik deze poging niet aan. Dan "verdrink" ik.

Mijn ouders zeiden laatst dat ze zich zorgen maken omdat ik zo veel hoop heb. Ze zijn bang dat ik instort als het mislukt.

Maar ik heb dat gewoon nodig om het aan te kunnen. Als ik nu al teveel rekening ga houden dat het niet lukt, zit ik straks de hele dag te huilen en somber te zijn. Dat is nu de verkeerde instelling. En natuurlijk houden we er wel rekening mee dat de kans erg klein is. Maar dat mag nu niet overheersen.

Verder hoop ik dat je straks op vakantie een mooie positieve test in handen gaat krijgen. Dat zou toch super zijn.

Geplaatst

Dat zou zeker super zijn. En ik sta er net zo in als jij. Wat heeft het voor zin om er nu al mee bezig te zijn dat het mis kan gaan. Dát weten we wel maar ervan uitgaan is iets anders. En verdrietig (erg zacht uitgedrukt) ben je/zijn we toch wel als het mislukt.

Mijn zwager en schoonzusje hadden ook het idee dat ik er te positief in stond de vorige ronde maar dit is helemaal niet zo. Zeker niet na mijn miskraam. Ik was gewoon blij, blij met de kans, blij met een mogelijke goede test op mijn verjaardag, blij met een eerste goede echo en heeeeeeeeeel langzaam ging ik er een beetje in geloven dat ik misschien moeder zou worden maar niet meer dan dat. We zaten nog onder de 3 maanden....Dat zegt voor mij genoeg.

We en dan vooral ik hebben besloten om alles deze ronde meer voor ons te houden. Even het proces voor ons alleen houden. Even alleen dealen met onze eigen vragen. Als alles goed gaat, is er nog genoeg tijd om te delen.

Vandaag voor jou de eerste keer menopur. Zet em op hè?! Je kan het. Ik zal aan je denken.

Mirke, hoe is het met jou??!!

Geplaatst

Toekie, herkenbaar. Wij gaan het deze ronde ook met minder mensen delen. Is al erg genoeg dat het mis ging. En dan moet je het ook iedereen nog vertellen.Frannie, inderdaad positief blijven. Anders houd je het niet vol. De klap is toch hard ook al sta je er niet positief in. En ik heb zelf ook het idee dat positieve energie kan helpen.Vandaag begonnen met spuiten? Hoe voel je je nu?Ik ben maandag in het ziekenhuis geweest. Zag er allemaal goed uit. Vrijdag weer terug om punctie te plannen. Maar wordt waarschijnlijk maandag. En ook wij blijven positief, maar minder mensen weten ervan.

Geplaatst

Weet je, het helpt iig niet als we negatief denken. Dat kost gewoon (te) veel energie en die hebben we hard nodig voor andere dingen. Ik probeer mezelf daar ook in af te remmen. Soms kan ik erg cynisch zijn maar ik zeg nu, als ik die kant op dreig te gaan, stop tegen mezelf. Het helpt mij namelijk niet.

Gisteren kreeg ik een mailtje van sensitest (dat is een site waar je zwangerschapstesten e.d. kunt kopen). Helemaal onderaan stond je vraag: Wanneer kan ik zwanger worden. Ik grapte tegen El (mijn man): als mijn cryo goed ontdooit.

In het antwoord ging het om het berekenen van de vruchtbare dagen.

Als je de boel wat luchtiger bekijkt, is alles minder zwaar. Het is al zwaar genoeg.

Wij krijgen ook steeds vragen wanneer we weer beginnen en mensen drammen hier ook in door. Mijn moeder kreeg ook laatst de vraag van mijn tante. Mama zei toen: dat hangt van zoveel dingen af; o.a. Toekie haar cyclus, of de cryo goed ontdooit en de kliniek sluit ook nog een maand. Toen waren ze even stil.

Geplaatst

Mijn ouders, broers met aanhang en schoonouders zijn op de hoogte.

Verder nog een paar goede vrienden.

Op mijn werk weten mijn baas het en een paar goede collega's.

Maar ik werk nu tijdelijk op een andere locatie en daar heb ik alleen verteld dat ik binnenkort een medische ingreep heb en een paar dagen niet kan komen werken.

We zijn er wel behoorlijk open over, want we ervaren er erg veel steun van.

Vooral van mijn ouders en broers. Dat is heel bijzonder. En terwijl daar een babyboom bezig is, is het contact erg goed en open.

Geplaatst

Wij zijn ook erg open geweest en vonden dit erg fijn. We hebben ook veel steun ervaren maar op de een of andere manier heb ik er behoefte aan om mij even terug te trekken hierin. Even eerst te kijken hoe alles gaat verlopen.

Fijn dat je zoveel steun hebt aan je familie. Mijn ouders weten het wel hoor. Mams gaat ook bijna elke keer mee naar het zh. Ze heeft de punctie meegemaakt en de 1e tp. Heel bijzonder!! Dinsdag gaat ze weer mee.

Geplaatst

Bij mij weten mijn ouders er ook van, mijn schoonvader en een goede vriendin. Zij zorgt voor mijn paard als ik het niet trek. Verder mijn leidinggevende en een goede collega op het werk. Is uiteindelijk dus best nog wel wat.

Bij de vorige poging waren er ook nog een aantal vrienden die er van wisten. Zij weten nu nog wel dat we verderf gaan, maar ik betrek ze niet meer in al die data.

Als ze ernaar vragen, zal ik er open over zijn. Maar ik merk toch dat er steeds minder interesse is hiervoor.

Merk dat ook bij mijn ouders en dat vind ik wel erg vervelend. Die zijn nu op vakantie zonder ook maar succes te wensen voor de punctie.

Geplaatst

Jeetje dat vind ik wel heftig Anita! En ook erg pijnlijk lijkt mij *hug*

Wij hadden zo'n beetje 'de hele wereld' ingelicht en dat wil ik sowieso niet meer ;-)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik mij nog verre van fit voel. Ik hoop dat 'het lot' een beetje rekening met mij houdt de aankomende tijd. Ik ''moet' deze poging gewoon doen, als ik deze niet doe kan het zo aug./sept. worden. Hè was er maar een middenweg van nog een maandje rust maar volgens mij herken jij dit wel Frannie.

Geplaatst

Toekie. Wat bijzonder van je moeder. Echt super dat ze je zo steunt.

Anita. Dat lijkt me heel erg moeilijk, als je ouders vertrekken zonder je sterkte te wensen.

Ook van mij een dikke knuffel.

Ik herken het ook dat mensen er minder naar vragen. Ze hebben in het begin echt meegeleefd en zijn nu weer bezig met hun eigen leven en de normale gang van zaken. Gelukkig is niet iedereen zo, maar sommige mensen helaas wel.

Bij mij zit de 1e menopur er in. Wat een rotspuit om klaar te maken. Al dat gepriegel. De pregnyl vond ik makkelijker. Betere spuiten.

Ik moet 4 ampullen per dag mengen en spuiten en ik was steeds bang dat de zuiger uit te spuit zou glippen. Toen ik klaar was heb ik het even uitgeprobeerd. Dat kan gelukkig niet. Dat scheelt voor morgen.

Toekie, ik had er ook 20 minuten voor nodig. Gelukkig dat ik het van te voren wist. Daardoor ben ik deze poging vroeger gaan prikken.

Geplaatst

Thanks Toekie en Frannie. Ik snap wel dat anderen door gaan met hun leven, maar ik had van mijn ouders wel iets anders verwacht. Mijn moeder was bij de 1e punctie wel erbij en is ook een paar keer mee gegaan naar het ziekenhuis.

Frannie, wat een gedoe zeg die Menopur. Ben ik mooi blij met mijn Gonal. Naaldje op de pen en spuiten maar. Vorige keer durfde ik niet zelf te spuiten, maar heeft manlief het gedaan. Nu doe ik het wel zelf. Ondertussen is mijn naaldenfobie wel verminderd ;-).

Geplaatst

Wat goed Anita dat je het nu zelf doet! Het klinkt misschien gek, maar ik vond het altijd een mooi momentje. Mijn momentje om zwanger worden mogelijk te maken. Op de paar keer na dan als ik stond te vloeken omdat het mengen niet goed lukte. En dan besef je weer even dat je er zo veel moeite voor moet doen.

Frannie, fijn dat de 1e spuit erin zit! En dat je wat aan het vertellen van mijn ervaringen gehad hebt.

Ik heb net even erg gehuild om wat ik net in mijn berichtje schreef en samen met El gepraat. Ik voel me in een behoorlijke spagaat zitten. Gevoelsmatig wil ik gewoon de cryo in deze cyclus terug laten plaatsen maar lichamelijk gezien wil ik nog wachten. Aan de ene kant 'vergeef' ik het mezelf niet als de poging mislukt omdat ik er fysiek niet klaar voor was en aan de andere kant wil ik niet hoeven denken; wat als ik deze poging wel had gedaan, misschien was ik dan nu zwanger.

Pff, wat kan een mens het zich moeilijk maken. Ik moet wel zeggen dat huilen en praten mij altijd erg oplucht!

Geplaatst

Anita, succes morgen met de follikelmeting! Op naar de punctie?

Frannie, hoe ging het prikken vandaag?

Andere dames nog nieuws?

Geplaatst

Toekie. Zo herkenbaar wat je schrijft over wanneer je verder gaat.

Wij hadden die afwegingen ook. Fysiek had ik misschien langer moeten wachten. Maar een cyclus langer had ook niet veel uitgemaakt. En dan was het staartje net in onze vakantie gevallen. En het klinkt misschien stom, maar we zijn zo hard aan die vakantie toe, dat we daar echt rekening mee houden. Nu heb ik een maand om weer een beetje bij te komen. Mijn ervaring is dat ik ongeveer 4 tot 6 weken nodig heb om weer een beetje energie terug te krijgen. En het over de vakantie heen tillen was geen optie. De gyn raadde het ons heel erg af en dat trekken we emotioneel niet meer. Al dat wachten en die onzekerheid. We hebben toch wel onze grens bereikt en willen duidelijkheid hebben. Na deze poging gaan we stoppen.

Maar ik was ook veel liever lekker uitgerust en ontspannen met deze poging gestart.

Maar ik geloof niet dat dat heel veel invloed heeft. De 1e keer was ik goed uitgerust en de 2e keer was ik heel ontspannen. En het is beide keren mislukt.

Maar het blijft lastig.

Toekie. Ga er gewoon lekker voor. Probeer voldoende rust en ontspanning te zoeken. Als je gaat piekeren geeft dat alleen maar stress.

En af en toe lekker huilen helpt mij ook altijd!

Diana. Spannend. Fijn weekend in Rotterdam. Het wordt schitterend weer, dus dat zit goed.

Red je het een beetje met het wachten? Ik hoop zo dat je zwanger bent.

Geplaatst

Anita. Inderdaad erg goed van je dat je nu zelf durft te prikken. Petje af.:bravo:

Bij mij ging het prikken gister erg moeizaam.

Ik brak eerst de ampul met oplosmiddel. Daardoor sneed ik me. (En gister was mijn vent niet thuis, dus moest ik zelf op zoek naar pleisters.)

Ik heb gelukkig genoeg van die ampullen. Ik houd er elke dag 3 over.

Daarna vergat ik de vloeistof naar beneden te tikken. Ik kwam er achter omdat ik maar een halve spuit had. Dus heb ik de rest uit het dopje ook opgezogen.

Uiteindelijk is het me toch gelukt met maar een beperkte hoeveelheid luchtbelletjes. Ik heb daar een hekel aan. Ik ben steeds bang dat ik ze in mijn lijf spuit.

Ik merkt het prikken wel. Ik was gister even misselijk en de prikplek was gevoelig. Gelukkig trok het allebei weg.

Maar ik zie nu al op tegen vanavond.:mad:

Geplaatst

Frannie, naar hè al dat gedoe met dat mengen maar de handigheid komt vanzelf. Even een paar dingetjes. Je kunt in het zh een soort plastic dopje vragen die je over de ampul kunt doen zodat je je niet meer snijdt! Ik heb hem gekregen toen ik me bij de prikinstructies in mijn vinger sneed. Ik noem het mijn kneuzenhoedje ;-)

Verder idd. goed opletten dat de vloeistof onderin zit, even met je nagel tegen het ampulletje tikken. Ik heb het een keer bij de pregnyl gehad (toen ik gelukkig nog extra ampullen had anders had ik een probleem).

Over de bellen, maak je niet al te druk. In het zh zeiden ze tegen mij dat een klein belletje niet zoveel kwaad kan al is vermijden natuurlijk beter. Weer een tipje. Als je de spuit klaar hebt, tik dan tegen de bel(len) aan met je nagel dan gaan de bellen omhoog in de spuit en dan druk je daarna de spuit een stukje omhoog tot er een klein beetje vloeistof vrijkomt. Dan is alle lucht er weer uit. Als er bij mij te veel bellen in bleven zitten, spuitte ik de vloeistof terug in de ampul (wel langzaam doen) en zoog het opnieuw op. Als je de ampul goed schuin houdt bij het opzuigen, komt er minder snel lucht in je spuit.

Ennuh, pleisters bij de hand is geen overbodige luxe ;-)

Succes!!

O ja, en we gaan er gewoon voor idd. deze ronde. Ik heb er vertrouwen in dat het komt zoals het komen moet!

Voor de andere meiden: Ik zou het leuk vinden elkaar een keer te ontmoeten. Vind jij dit ook, stuur mij dan even een privémailtje :-)

Geplaatst

Toekie. Bedankt voor de "gebruiksaanwijzing". :happy7:

Ik heb ook zo'n hoedje gekregen. Maar omdat ik de bovenkantjes van de ampullen er zo moeilijk uitkreeg (hij is al een keer in de gele bus gevallen), ben ik het zonder gaan doen. Maar ik heb hem er gister toch maar weer bij gepakt.

En ik had het liefst meteen een nieuwe ampul genomen toen ik ontdekte dat ik (voor de 1e keer) vergeten was hem naar onderen te tikken, maar de rest van de vloeistof zat al bij het poeder en er past maar 1 ampul vloeistof in die stomme spuiten.

Goed om te weten dat de belletjes er weer uitgaan als ik het terugspuit.

Ga ik zeker proberen vanavond.

En ik weet dat de minibelletjes geen probleem zijn, maar gevoelsmatig....... brrrr.

Gewoon blijven ademen. Nog 10x te gaan. (En dan nog 4x pregnyl.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden