Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Diana. Dat is echt hoog. Misschien zijn het er wel 2?

Toekie. Wat een gedoe nu weer. Dat is echt balen. Sterkte morgen.

Ik begin nu te merken dat er vanalles aan het groeien is. Mijn buik begint pijn te doen en ik voel de druk.

Gelukkig maar, want dan groeit er tenminste iets. De vorige keren had ik op dit moment nog geen buikpijn.

Dus wie weet............. Morgen de 1e echo.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dacht ik ook al Frannie! Klinkt niet als een hcg van 1 embryootje.

Ja balen idd. maar dit verklaart wel mijn meestal lange(re) cycli! Ik ben benieuwd morgen.

Jij super veel succes morgen. Ik leef heel erg met je mee en hoop dat de menopur net zo goed haar werk heeft gedaan als het bij mij deed :-)

We gaan er gewoon voor dat we allebei goed nieuws hebben.

Anita, wanneer weet je wanneer en of je een tp hebt?

Geplaatst

Frannie, dat zou echt super zijn! Heel veel succes morgen en ik duim dat je een boel eitjes hebt.

Morgenochtend word ik gebeld over de terugplaatsing, tussen 9 en half 11. Heb ook een afspraak gemaakt voor Shiatsu. Dat heb ik vorige keer ook gedaan op de dag van de terugplaatsing. Dus hopelijk helpt het weer net zo goed :-).

Verder ben ik nog steeds wel aan de bank gekluisterd. Pijn is gelukkig wel een stuk minder, maar lopen is gewoon echt niet fijn. Dat komt er weer druk op mijn buik en dat doet zeer. Vandaag wel maar 1x paracetamol op dus dat is een verbetering. Denk dat ik toch ook wel lichte vorm van overstimulatie heb, want mijn buik is echt wel opgezwollen. Dus maar rustig aan doen, veel drinken en in de gaten houden.

Geplaatst

Anita. Voor jou is het morgen echt spannend. Ik hoop dat er een heleboel mooie emmy's zijn.

Pas wel goed op jezelf. Het klinkt niet fijn, wat je beschrijft. Het zou jammer zijn als je straks echt een overstimulatie hebt en ze je in het zh houden.

Sterkte.

Geplaatst

Frannie, daar ben ik ook echt wel zenuwachtig voor. Hoop dat er veel gaan groeien :-).

Daarom doe ik ook wel rustig aan. Kan natuurlijk ook echt zijn van de irritatie van mijn buikvlies, maar er zijn natuurlijk best veel follikels aangeprikt. Ben ook wel zenuwachtig voor als het aanslaat en ik zwanger wordt. Dan heb ik natuurlijk best een grote kans op overstimulatie.

Geplaatst

Diana, spannend hoor! Best nog wel lang wachten.Net eindelijk gebeld door de assistente. Ik was ondertussen al helemaal op van de zenuwen. Maar we hebben vanmiddag om 3 uur een terugplaatsing! Daar horen we verder hoeveel er zijn gaan delen.

Geplaatst

Anita. Hartstikke fijn. Ga jij maar lekker jullie emmy halen.

Toekie. Heb jij al iets gehoord?

Wij zijn net terug van de echo. Het zijn er 4.

2 links en 2 rechts. Allemaal tussen de 11,5 en 15 mm.

Volgens de gyn is het goed dat ze zo dicht bij elkaar zitten.

Maandag de volgende echo.

Ik had gehoopt op meer follikels nu ik menopur gebruik en acupunctuur krijg.

Maar de gyn had het de vorige keer er over dat menopur hopelijk voor een betere kwaliteit gaat zorgen.

Dus als dat zo is en we krijgen een TP ben ik (bijna) helemaal tevreden.

Nu hebben we weer de discussie hoeveel we er willen terug laten plaatsen.

We hebben tot nu toe 1 gezegd. Het risico van een tweelingszwangerschap willen we niet. (Vooral mijn man wil dat niet.)

O.a. vanwege mijn leeftijd. Als je ouder bent is de kans op complicaties toch al groter. Maar nu het de laatste poging is, vind ik het lastig.

Met mijn verstand ben ik het met hem eens.

Maar met mijn gevoel vind ik het lastig om straks bruikbare emmy's niet te gebruiken en daarna weg te gooien.

Ik zou het liefst voor de optie 1 of 2 gaan - afhankelijk van de kwaliteit.

We hebben nog 3 dagen, dus we zullen er de komende dagen nog wel over blijven praten.

Geplaatst

Nee, nog niets gehoord. Hoor meer binnen een uur.

Logisch die discussie Frannie maar je kunt toch gewoon cryo's hebben? In het zh zeiden ze dat je dan bijna even veel kans hebt als bij een verse poging.

Ben benieuwd of Anita hem/haar al binnenboord heeft!

Geplaatst

Trouwens, ik kan begrijpen dat je meer had gehoopt/verwacht maar misschien heb je straks wel 4 bevruchtingen: 1 verse en 3 cryo's":-)

Geplaatst
Logisch die discussie Frannie maar je kunt toch gewoon cryo's hebben? In het zh zeiden ze dat je dan bijna even veel kans hebt als bij een verse poging.

Met mijn slechte eitjes gaan we daar niet vanuit.

Van de in totaal 7 eitjes hebben we 1 emmy gehad, 2 hebben het delen na een dag opgegeven en 4 hebben niets gedaan.

Dus de kans dat we nu 2 (of meer) toppers hebben is erg klein.

We zullen superblij zijn als we een TP hebben. Dat hadden we vorige keer niet.

En als het dan bij eentje blijft en de rest is niet goed genoeg om in te vriezen, dan is dat niet anders.

Geplaatst

Joepie, opluchting hier. Er is iig plek voor mijn tp en als mijn cryo goed ontdooit en doordeelt is deze a.s. donderdag.

Ben er gewoon een beetje emo van!

Geplaatst

Joepie. Nog een TP. Wat is dat wachten op zo'n telefoontje erg hè.

Maar fijn dat je verder kan. En nu duimen dat je cryo mooi ontdooit en zich verder gaat delen.

Logisch, sorry voor mijn overenthousiasme.

Dan zou ik, net als jou, als het mogelijk is, twee emmy's laten terugplaatsen.

Helemaal niet erg. Wij hadden bij de 1e poging ook cryo's verwacht en hadden er heel gesprekken over n.a.v. dat contract wat we moesten tekenen. (Hoeveel per rietje, wat te doen als mijn vent komt te overlijden, wat doen we na 2 jaar, enz. enz. enz.)

Geplaatst

4 eitjes is een beetje dubbel. Ik had er graag meer gehad, maar ben erg blij dat er überhaupt nog wat is.

Maar ik zit al op 300 IE per dag en dit is blijkbaar het maximale wat mijn lijf nog kan.

Dus aan de ene kant jammer dat het er geen 6 of 8 zijn.

Aan de andere kant. Ik heb maar 1 goede nodig die blijft zitten.

Nu maar duimen dat ze alle vier doorgroeien en aangeprikt kunnen worden.

Want dat ging vorige keer ook niet bij allemaal goed.

En dat kletsen hier op het forum. Heerlijk. En het helpt me echt door deze spannende dagen heen.

Dus meiden: bedankt dat jullie er zijn.

Geplaatst

Frannie, toch een beetje een tegenvaller. Al weet je nu natuurlijk niet wat de kwaliteit is. Misschien zijn ze nu wel veel beter door de Menopur.

Ik durf mijn nieuws nu bijna niet meer te vertellen. Van de 13 eicellen die rijp en dus geinjecteerd waren, zijn er 11 bevrucht en daaruit 10 mooie embryo's. Eentje (8-cellig) is terug geplaatst. Binnen 2 weken horen we wat ze kunnen invriezen. Ze laten ze nog 1 dag doorgroeien en beslissen morgen. Eisen zijn wel aangescherpt, dus hopelijk voldoen ze wel.

Geplaatst

En inderdaad, meiden bedankt!!

Is fijn om te kunnen delen met jullie omdat jullie hetzelfde meemaken En is gezellig :happy:

Toekie, ik vergeet helemaal jou te feliciteren! Super nieuws.

Geplaatst

Anita. Wat super. 10 mooie emmy's. Dat is echt goed nieuws.

En nu duimen dat hij blijft zitten.

En dat je lekker veel cryo's hebt voor het geval dat dat niet zo is.

Met al dit goede nieuws is juni hard op weg om een super maand te worden.

Dat geeft echt moed en hoop.

En Anita. Ook goede nieuwtjes zijn welkom. Vooral blijven vertellen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden