Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Was ik nog vergeten....ik vertelde dat ik nog zo'n last van mijn buik had. Dus hebben ze gelijk even een echo gemaakt. Eierstokken waren wat vergroot en ik had wat vocht in mijn buikholte, maar ik hoefde me geen zorgen te maken. Zag er allemaal uit als een normale reactie. Dat is wel fijn om te weten.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Anita. Fijn dat ze nog even gekeken hebben en dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Eigenlijk ook wel logisch dat je wat vocht in je buik hebt.

Al die follikels die leeg gezogen zijn, vullen zich weer met vocht. En je had er veel, dus dat is ook veel vocht.

Ik hoop dat je buikpijn snel over is.

Geplaatst

Hallo Frannie en anderen,

Af en toe volg ik deze discussie, maar zelf ben ik niet zo heel actief op het forum.

Las het bericht van je, Frannie, over het eventueel terug plaatsen van 1 of 2 embryo's. Moeilijke, en lastige keuze!

Mijn partner wilde onder geen beding dat ik onnodige risico's zou nemen, dus ook niet 2 terug laten plaatsen.

De eerste 2 pogingen zijn niet gelukt, ook beide pogingen 1 terug laten plaatsen en daarna goed beroerd geweest van de utrogestan.

Toen we de derde poging na een lange tijd wilden doen kregen we van ons ziekenhuis (Gelre Apeldoorn, Apeldoorn doet hele traject behalve het laboratoriumdeel, dat doen ze in Nijmegen en de TP is ook in Nijmegen) documentatie mee over een keuzehulp van het terugplaatsen van 1 of 2 embryo's. Dit maakte veel duidelijk voor mij.

Dit is de link en misschien helpt het jouw ook bij het maken van deze lastige keuze:

http://www.umcn.nl/Zorg/Afdelingen/VerloskundeenGynaecologie/voortplantingsgeneeskunde/Documents/ivfda-nl.pdf

Daarnaast heb ik bij de derde poging aangegeven dat ik niet wilde weten welke kwaliteit er terug geplaatst zou worden. Daar werd ik alleen maar onzeker van.

Ik wens je heeeeeeeeeeeel veeeeeeeel succes en sterkte met deze behandeling.

Geplaatst

is nog zo onwerkelijk om zwanger te zijn en vooral de hoge hcg waarde

nu op naar 20 juni

anita gaat het een beetje?

frannie heel veel succes met kiezen van 1 of 2 embryo's

in het vu zetten ze standaard 1 terug en als je ouder ben willen ze in de laatste ronde 2 terugplaatsen

maar ze zijn ook terughoudender vanwege grotere kans op meerlingen

groetjes diana

Geplaatst

Schoffelcowgirl. Bedankt voor deze informatie. Het was erg verhelderend. Maar je schrikt er wel van als je zo zwart op wit de risico's ziet staan.

Het was voor mijn man de bevestiging van zijn keuze en ik ben het daar mee eens. En een goede tip om niet te vragen naar de kwaliteit van de embryo's.

Gevoelsmatig blijft het wel lastig. Stel je voor dat we 2 embryo's hebben, dan gebruiken we er maar eentje en laten we een kans liggen.

In het UMC Utrecht kunnen stellen boven de 36 kiezen of ze er 1 of 2 of "1 of 2 afhankelijk van de kwaliteit" laten terugplaatsen.

Voor stellen onder de 35 is het geloof ik net zo als in het VU.

Diana. Ik kan me voorstellen hoe onwerkelijk het voelt om zwanger te zijn.

Je hebt hier zo veel voor gedaan en zo veel verdriet gehad en nu is het plotseling toch gelukt.

Ik hoop dat de echo van 20 juni met het kloppend hartje het meer echt maakt.

Geplaatst

Het lijkt mij ook een erg moeilijke keuze Frannie. Als ik er naar kijk, denk ik. mocht je twee embryo's hebben, dan hopen dat het ingevoren kan worden dan hangt er ook iets minder van deze eventuele tp af maar ja, als ik er zelf voor zou staan zou ik misschien weer anders beslissen. Succes morgen in ieder geval!!

Wow, Anita, 10!! En van die buikpijn, het klonk mij erg bekend in de oren maar goed dat er naar gekeken is. Kun je dat iig loslaten. Wanneer mag je testen?

Diana, nog even geduld dus.

Ik dus ook nog even geduld. Nog een paar dagen. Ik ben erg benieuwd!

Geplaatst

Net terug van de echo.

21, 21, 19 en 15.

Die van 15 mm is een beetje zorgelijk. Die is in 3 dagen maar 3,5 mm gegroeid.

Dus die tel ik maar half mee.

Maar de anderen zijn mooi groot.

Vanmiddag hoor ik hoe laat woensdag de punctie is.

Geplaatst

Hoe laat is de punctie morgen Frannie?

Ik begin toch wel weer zenuwachtig te worden voor donderdag. Weten jullie trouwens of je per sé een eisprong moet hebben gehad voor de punctie.

Ik heb vrijdagavond de injectie gezet en nog geen eisprongtemperatuur.

Geplaatst

Toekie. Bedoel je de cryo TP? Volgens mij is de cryo TP te vergelijken met een verse TP.

De punctie is te vergelijken met een normale eisprong en de TP is in beide gevallen 3 dagen later.

Dus dan zou je gister je eisprong gehad moeten hebben.

Geplaatst

De punctie is morgen om 11 uur.

Gisteravond de pregnyl gezet. Behalve dat het pijn deed ging het zo makkelijk.

Het was duidelijk te merken dat ik geoefend heb met al die menopur ampullen.

Bij de menopur had ik kleine spuitjes (1 mm). Deze is 2,5 mm en met een opzuigslangetje i.p.v. een naald. Daardoor ging het klaarmakken heel makkelijk.

En ik heb weinig bijwerkingen van de pregnyl. Over een paar dagen krijg ik zere borsten, maar verder ging het de vorige keren prima.

Volgens mijn vriendin betekent dat, dat ik waarschijnlijk ook weinig last zal krijgen van zwangerschapskwaaltjes. Ik hoop het.

Ik voel me wel behoorlijk beroerd. Ik heb sinds gisteravond (ruim voor de pregnyl) buikpijn, hoofdpijn en ik ben misselijk.

Ik dacht eerst dat het misschien door het eten kwam, maar ik voel me nog steeds niet lekker.

Gelukkig hoef ik helemaal niets. De boodschappen zijn al gedaan en het schoonmaken kan ook wachten.

Mijn vriendin is bezig met een IUI voor haar 2e kindje. In februari waren we ook allebei bezig, maar was zij 10 dagen eerder.

Nu gaan we bijna exact gelijk op. Afgelopen vrijdag hadden we allebei onze 1e echo om 10 uur.

Zij heeft vanochtend haar IUI gehad. Ik heb morgen de punctie.

Dus als het bij ons allebei lukt, kunnen we heerlijk samen zwanger zijn met bijna dezelfde uitgerekende datum.

Het is in ieder geval erg fijn om tegelijk in zo'n traject te zitten en te kunnen kletsen over hormonen, spuiten en eitjes die wel / niet goed groeien.

Het is goed te vergelijken met het kletsen hier op het forum. Hier zitten we dit keer ook met z'n vieren in dezelfde periode.

Geplaatst

Hi Dames,

Het is een tijd geleden dat ik in dit topic heb geschreven, maar lees toch nog af en toe mee.

@ Diana, van harte gefeliciteerd!!!! nog ruim twee weken en dan je eerste echo. Spannend.

@ Frannie en Toekie, dames succes deze week met de punctie en de tp. Dat de kleine dan maar goed blijft zitten en dat jullie kunnen overstappen naar uitgerekend Feb topic.

En dit geldt natuurlijk ook voor jou Anita. Nog even die slepende wachtdagen door.

Succes all.

Lfz Ig

Geplaatst

Hé Iggie. Leuk dat je even langs komt.

Bedankt voor de goede wensen.

Hoe gaat het met jou? 8 maanden zwanger al. Alles goed met de kleine?

Geplaatst

Wat leuk Iggy dat je wat van je laat horen!!! Hoe is het met je dan??

En bedankt voor het succes wensen.

Frannie, wat leuk dat je gelijk opgaat met je vriendin en er zo fijn ook kunt praten. Het zou super zijn zeg allebei tegelijk zwanger!

Succes morgen!

En wat lekker dat het prikken zo goed ging. Ik merk dat ook :-)

Ik maak wel wel licht zorgen al denk ik dat ze weten wat ze in het zh doen. Mijn eitje was do. 14 mm en was in 2 dagen maar 0,5 mm gegroeid maar ik mocht vrijdag al mijn otrivil (of zoiets) prikken. Ik vroeg nog; is mijn eitje dan wel genoeg gegroeid. Ze zeiden dat het bm slijmvlies het belangrijkste was en dat het wel goed kwam met het eitje. Lastig.

Geplaatst

Ik heb de afdeling maar even gemaild anders blijf ik me toch een beetje zorgen maken.

En als ze me dan een zeur vinden. Jammer dan ;-)

Geplaatst

Toekie. Omdat het om een TP gaat, klinkt het aannemelijk dat het zh vooral op het bm slijmvlies af gaat. Dat moet tenslotte goed zijn om je emmy te kunnen ontvangen.

Maar ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Je wilt tenslotte dat alles goed gaat.

Ga je na de TP nog hormonen gebruiken?

Geplaatst

Groot gelijk. En wat zou het als ze je een zeur vinden? Het gaat om jou. En jij hebt nu die zekerheid nodig.

Dus gewoon voor jezelf opkomen.

Geplaatst

Ik moet nog 3x pregnyl prikken. En ik zie behoorlijk tegen de punctie op.

De vorige keer was heel erg. Toen konden ze er niet goed bij en hebben ze moeten duwen en trekken om er bij te kunnen.

De pijn kwam dwars door de morfine heen en ik heb liggen huilen van de pijn.

Gelukkig trok het daarna wel snel weg, maar de herinnering zit er natuurlijk nog wel.

Dus ik zal heel erg blij zijn als het voorbij is.

En ik ga pas in juli op vakantie. Hopelijk ben ik dan weer een beetje hersteld, want ik ben nu zo slap als een vaatdoek en hartstikke moe.

3 pogingen in 9 maanden vraagt toch wel erg veel van je lijf en ook emotioneel hakt het er behoorlijk in.

Dus ik probeer nu vooral lief te zijn voor mezelf en niet te veel te moeten.

Ik ga denk ik nog even de stad in. Lekker winkeltjes kijken. Een beetje frisse lucht en goede afleiding.

Hopelijk lukt het fietsen zonder te veel buikpijn. Anders moet ik de bus nemen.

Geplaatst

Het is zeker niet niks allemaal! Ik merk ook erg moe/heb weinig energie maar bij mij is het denk ik vooral mentaal maar ja, aan de andere kant hakken 2 miskramen er ook lichamelijk wel in.

Ik hoop zo dat alles morgen een beetje meevalt!!!

Laat het maar snel vrijdag zijn; dan heb jij de punctie gehad en ik hopelijk mijn tp!

Geniet vanmiddag maar even. Mijn oma en moeder komen zo. Ook even afleiding en gezellig.

Morgen werken.

Geplaatst

Was het gezellig met je moeder en oma?

Hopelijk kun je je morgen een beetje concentreren op je werk.

Mentaal is dit traject zeker zwaar. Vooral als je ook nog 2 miskramen krijgt.

Ik vind dat je er toch behoorlijk goed mee om gaat.

Sterkte voor deze spannende laatste dagen. Ik duim voor je.

Ik heb lekker babykleertjes gekeken. En niet voor ons, maar voor de baby van mijn broer die elk moment geboren kan worden.

Lekker legitiem snuffelen. Wat zijn er leuke kleertjes te krijgen.

Geplaatst

Frannie: lees ik het nou goed, morgen de punctie? Veel succes en ik hoop voor je dat het meevalt. Ik heb afstand genomen maar lees af en toe wel om een beetje bij te blijven. Ik denk aan je en duim voor je. *Knuffel*

Geplaatst

Grrrr....ik krijg helemaal geen bericht wanneer er hier gepost wordt.

Frannie, heel veel succes morgen! Gaat morgen vast meevallen. Ik heb deze keer de vervelende punctie achter de rug ;-). Dus nu een goede voor jou. Ik duim voor 4 prachtige eitjes en dus embryo's.

Toekie, gewoon vragen hoor! Daar zijn ze voor en dat zijn ze gewend. Je moet geen onnodige stress hebben.

Iggie, wat leuk dat je weer even komt kijken.

Diana, hoe voel je je?

Met mij gaat het gelukkig beter. Fietsen is nog steeds niet lekker, maar kan al een hoop meer. We zijn nu de tuin aan het opknappen (helemaal opnieuw doen), dus lekker druk bezig. Verder merk ik nog niet echt veranderingen in mijn lijf. Ik dacht vandaag wat steekje achter mijn schaambeen te voelen, maar kan ook verbeelding zijn. Heb wel nog steeds een opgeblazen gevoel. Maar is nog erg pril. Ik zou volgens het ziekenhuis volgende week vrijdag kunnen testen. Maar ik wil 2 weken na de punctie testen (ik heb toch geen Pregnyl). Dus nog een week doorkomen...haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden