Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben net ongesteld geworden. Veel te vroeg. Als er een bevrucht eitje was geweest, heeft het niet te gelegenheid gekregen om zich in te nestelen.I

k had het niet verwacht. Mijn temperatuur was nog niet gezakt. Dus het kwam als een complete verrassing.

Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet eigenwijs toch de pregnyl heb doorgespoten. Dan was ik pas over een paar dagen ongesteld geworden en had ik tenminste het gevoel gehad dat het een kans heeft gekregen.

En om het extra moeilijk te maken komen mijn schoonouders zo om mijn verjaardag en vaderdag te vieren.

Ik had ze het liefst afgezegd. Ik heb hartstikke buikpijn en moet moeite doen om niet te huilen.

Ik heb lieve schoonouders, maar mijn schoonmoeder wil zo graag helpen en het allemaal zo goed doen en daarmee komt ze me vaak iets te dichtbij. Ze kruipt dan bijna in me. En vooral nu kan ik dat absoluut niet hebben.

Maar afzeggen kan niet meer volgens mijn man. Dus ga ik zo maar aan de pijnstillers en dan maar doen alsof er niets aan de hand is.

En hopen dat ik kan stoppen met huilen, zodat het niet aan mijn gezicht te zien is.

Geplaatst

Wat verschrikkelijk .UT Frannie. Ik las toch elke dag nog even dit topic in de hoop op goed nieuwes voor jou. Echt Balen.

Heel veel succes vandaag met je schoonouders. Daarnaast hoop ik dat je de tijd tot aan je vakantie thuis mag blijven van de arbo arts. Even tot 'rust' komen.

Heel veel succes en een digitale knuffel

Ig

Geplaatst

Ah nee Frannie :-(

Hier ook geen goed nieuws: afscheiding sinds gisteren en een negatieve test vanmorgen.

Sterkte meis dikke knuf doet me verdriet je verhaal te lezen.

Geplaatst

Toekie. Jij ook niet. Wat ontzettend balen. Ik had het je zo gegund.

Dikke knuffel. Ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten van de vakantie en kunt uitrusten en bijkomen van alle spanning.

Met mijn schoonouders ging redelijk. Flink veel pijnstillers in mijn lijf en mijn man die zijn ouders even heeft ingeseind dat ze iets afstand moesten nemen. Wat wel moeilijk was, maar niet vervelend, was het verdriet van mijn schoonouders dat ze geen grootouders zullen worden.

Daardoor konden we elkaar even op een stukje verdriet ontmoeten i.p.v. alle koetjes en kalfjes en oppeppers en goede raadgevingen.

Dat was wel goed.

En nu proberen om het vandaag te parkeren. Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek (intern - op een andere afdeling) en ik wil er niet verhuild en depri naar toe.

Geplaatst

Frannie, nee....toch ongesteld geworden! Dikke knuffel.

Fijn dat het toch goed is gegaan gisteren.

En heel veel sterkte met je sollicitatie vandaag.

Toekie, jij ook al k#tnieuws. Hopelijk kan je toch een beetje genieten van je vakantie.

Iggie, wat leuk dat je even langs komt wippen.

Geplaatst

Gelukkig. Dat is tenminste goed nieuws. En dat je erg moe en draaierig bent is natuurlijk erg vervelend, maar het betekent wel dat de hormonen lekker aan het werk zijn. Dus sterkte en neem voldoende rust als dat mogelijk is.

Geplaatst

Frannie, dat is zeker waar. Daarom vind ik het ook minder erg. En doe gewoon iedere middag een dutje. Morgen wel voor de zekerheid even HB en bloeddruk laten meten omdat ik vanmorgen paar keer bijna flauw viel.

Geplaatst

met mn moeder naar antonie van leeuwenhoekziekenhuis geweest plekje op long is weg lymfeklier is niet gegroeit het zelfde als een paar maanden terug

wel blij dat bestraling is aangeslagen

groetjes diana

Geplaatst

Diana. Fijn om te horen dat de behandeling aanslaat. Dat geeft hoop voor de toekomst.

Ik ben net terug van de arbo. Hij deed absoluut niet moeilijk, dus ik hoef de komende 3 weken niet te werken.

Het scheelt dat het nog maar zo kort is tot de vakantie. Anders was het waarschijnlijk anders geweest.

Nu heb ik tot eind augustus (onderwijs - dus een lange zomervakantie) de tijd om weer gezond en fit te worden.

En die tijd zal ik er ook echt voor nodig hebben.

Geplaatst

Diana, wat fijn dat de behandeling aan slaat. Krijgt ze nu verder nog behandelingen?

Frannie, lekker even tijd om te verwerken en je lichaam weer bij te laten komen. Het wordt mooi weer, dus probeer ook een beetje te genieten. Geeft het rust nu je weet dat je een poos even niets hoeft?

Bloeddruk en HB waren perfect. Daar ligt het dus niet aan. Nu moet ik op doktersrecept dus rustig aan doen. Mag me vooral niet haasten. Dus 's ochtends lekker de tijd nemen om op te staan. En 's middags lekker een dutje doen. Wel fijn om te weten dat alles goed is en dat deze klachten heel normaal zijn.

Geplaatst

Anita. Het geeft rust. Daarom had ik ook zelf al een afspraak gemaakt en niet gewacht tot de oproep zou komen.

Fijn dat bij jou alles in orde is en dat het er gewoon bij hoort. En lekker op doktersrecept rustig aan doen. "Geniet" er van.

Geplaatst

Vanmorgen mij weer aangemeld voor Moeders voor Moeders (nadat ik natuurlijk eerst nog een test had gedaan....haha). Ze wist gelijk weer wie ik was toen ik haar belde en ze vond het heel fijn te horen dat ik weer zwanger ben. Fijn als mensen zo meeleven. Dus ik ga weer mijn bijdrage leveren voor de Pregnyl.

Geplaatst

Toch fijn als iemand zo meelevend reageert en je herkent. Dat persoonlijke voelt toch altijd heel warm en fijn.

Ik kreeg net de rapportage van de arbo over de mail. Heeft die sukkel dit opgeschreven: Mevrouw is thans arbeidsgeschikt.

Zij kan na de zomervakantie haar werkzaamheden hervatten

Ik adviseer haar per 7 juli hersteld te melden.

Ik heb meteen gebeld, maar word terug gebeld.

Ik hoop dat ze op mijn werk niet meteen bellen waar ik blijf. Gelukkig is de rest wel duidelijk.

Maar dit zorgt meteen weer voor stress en die kan ik echt even niet gebruiken.

Geplaatst

Frannie, wat balen dat het nu niet goed is gegaan. Die stress kan je nu niet hebben. Waarschijnlijk is het zo opgelost, maar is niet netjes.

Geplaatst

Hier ook even klote. Vanmorgen in ziekenhuis geweest ivm krampen en wat bloedverlies. Er is niets te zien op de echo, ook geen vruchtzakje. Nu bloed geprikt en vanmiddag uitslag.Zou miskraam zijn of bbz. Ga me afvragen of het ons gewoon niet gegund is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden