Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marlijnne dat is inderdaad wel vreemd ja maar gelukkig ben je nu wel uit de onzekerheid maar het si inderdaad raar zo lang maar ja onze lichamen zijn niet te voorspellen dat blijkt maar weer.

Hoopvol ik hoop dta je snel bij bent met de rekeningen dat is toch callcenter wat je dan doet?

Ik heb vorig jaar ook alle testen gehad en ik kon zo beginnen maar het is toch niet wat voor mij de hele dag de telefoon beantwoorden maar vind het wel knap dat mensen dat kunnen hoor.

Succes ermee

Ik moet zo werken dus ga maar weer eens vanavond avondwake en morgen nog de hele dag werken en dan is het kermis hier hihi heb er wel even zin in om mijn gedachten op iets leuks te zetten en lekker een paar wijntjes te drinken hihi

Fijne dag allemaal

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve allemaal!

@ Marlijnne, hoe gaat het nu met je? Ik las dat de echo er goed uit zag! Gelukkig! Wat duurt dat altijd lang hé, dat de uitslagen van lab bekend zijn? En is de ongi helemaal doorgezet?

@ Maris, hoe gaat het met je meid? Is alles weer een beetje rustig na het overlijden van je tante? Heeft altijd een hoop impact op je leven.

@ Hoopvol, wat balen dat je in deze situatie zit qua financieen. Lastig. Mijn partner zit al een heel poos zonder werk en op een houtje bijten is soms best lastig ja..... Maar ja... aan dit komt ook weer een eind, zullen we maar zeggen.... Hoop dat je gauw alles op orde hebt... (en wij ook).

@Bianca, wat fijn dat je een plekje hebt gevonden! Zo moeilijk wat jullie moeten doorstaan. Maar meid, je bent heel sterk!! Tot morgen lieverd!!!!!!

@ Dunja, hoe gaat het met jou?

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten (ben ook af en toe zo'n doos..... hiihihihi)

Hier alles rustig aan. Ben weer wat uurtjes aan het werk. Gaat best goed al zeg ik het zelf. Ben wel wat minder op de computer geweest. We hebben nml het huis ondersteboven gehaald. Ik heb alles maar dan echt alles uitgezocht saampies met vriendlief. Ik op mijn gat aanwijzingen geven en advies en hij moest lopen, weggooien en schoonmaken etc....(goede taakverdeling toch??)

We hebben het huis letterlijk stofvrij gemaakt en nu moeten we het zo houden. Het was niet vies, maar naar mijn idee wel heel erg vol en dan kan je nergens echt goed bij (mijn moeder vindt het hier superleeg, ben benieuwd wat zij er nu van zou zeggen als zij het ziet...). Nu is het een stuk leger en makkelijker te zuigen enzo. HEERLIJK. Een opgeruimd huis is ook een opgeruimd hoofd. En dat is wat ik nu nodig heb.

Verder doe ik het vandaag heel rustig aan!! Wat wassen draaien, dat is het enige! Morgen naar Bianca, heb er zin in!!!!

Meiden, fijn weekend en groetjes,

Goofy

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Sorry dat ik de hele week geen berichtje heb gestuurd!!!

@Goofy; ja lekker zeg een opgeruimd huis!! emm hoofd bedoel ik ;)

Zeker een goede taakverdeling, heel goed dat je het rustig aan doet!!!

Hoe was het bij Bianca?

@Marlijnne; fijn dat alles goed is gegaan in ZH en wel maf zeg dat je zo lang moest wachten tot je ongi werd.

@Maris; hoe was het op de kermis?

@Hoopvol; hoop dat jullie snel een possitief banksaldo hebt!! Fijn dat je er een baan bij hebt. Maar lijkt me wel pittig.

@Bianca; weet hoe moeilijk zo'n tijd is waar je nu door gaat, veel sterkte!!!

@ en de rest: hoe gaat het met jullie?

Was afgelopen week even minder actief aan het mailen... druk met van alles o.a. open dag van mijn vriend, weer beginnen met werken (mmm was best confronterend, laatste keer dat ik op het werk was was ik zwanger van onze drieling, maar mijn collega's vangen me goed op en zijn blij dat ik er weer ben, is wederzijds ;) en ik krijg alle ruimte om rustig op te starten), afsluitend gesprek gehad met psycholoog (met z'n drieen kwamen we tot de conclussie dat het naar omstandigheden "goed" gaat en zoals de psycholoog al eerder zei; dat mijn vriend en ik samen sterk zijn en dat is een goede basis om in zo'n verdrietige tijd op terug te vallen), zaterdag een dag naar Schiermonnikoog geweest (was een hele bijzondere dag zo met z'n tweeen; gelachen, gehuild en ver gewandeld), dinsdag startgesprek ICSI gehad (nou het gaat beginnen...).

Starten jullie ook binnenkort met de pil?

Mijn schema: derde dag menstruatie start pil, 24/12 start ik met decapeptyl, 5/1 eerste echo, dan ws start puregon, 11/1 tweede echo, ws ongeveer 20/1 punctie.

X

Geplaatst

@ Dunja, hoi meid!

Het was heel gezellig bij Bianca!!

Heerlijk hoor, hier alles opgeruimd!! Ben zo blij!!

Jij hebt de datums allemaal al! Joepie!! Spannend hoor! Ik ben al aan de pil. Daar zit ik altijd aan.

Fijn dat je ook de ruimte op je werk hebt gekregen. En idd, dat merk ik nu zelf ook, het is toch ook wel weer fijn om onder de collega's te zijn.

Fijn ook dat jullie dagje op schiermonnikoog goed is bevallen!

Verder hier niets te melden.

Rustig aan doen en vanavond Grey's kijken.

Liefs,

Goofy

Geplaatst

Hoi dames,

alles goed met jullie?

Mari, hoe is het met je nichtje?

marlijnne , maak je je zorgen over de bloedtest?

dunja, ik kan me voorstellen dat t werk best zwaar is, bouw je de uren op? of eerst nog therapeutisch?

goofy, lekker is dat he? als alles aan kant is? en helemaal als je dirigentje mag spelen hahaha

Bianca hoe gaat t met jou?

hoop dat ik niemand vergeten ben?

met mij gaat het wel oke, ik verwacht zaterdag ongi te worden, en dan de 3e dag van mn cyclus bloedprikken en weer hormonen prikken, ik kan niet wachten hihi... vind dit niks doen helemaal niks

liefs ps ikga ook grey's kijken:)

Geplaatst

Volgens mij zijn we allemaal grey fan hier hihi ik mis het ook nooit

Hier gaat het redelijk ik ga morgen bij mijn nicht op de koffie kijken hoe het is met haar.

De kermis was wel weer ouderwets gezellig moet zeggen dat ik vandaag een aardige kater heb hihi heb nu nog hoofdpijn, dus kun je nagaan ik heb aardig wat gehad gisteren gewoon lekker een keer ouderwets doorzakken van 3 tot 10 uur hihi.

Goofy fijn dat je het weer lekker vond om te werken hopelijk voel je je heel snel weer helemaal goed en kun je weer volledig aan het werk.

Wat leuk dat je het zo leuk gehad hebt gisteren bij Bianca hadden jullie beide wel verdient ik ben allang blij dat ze weer een plekje heeft.

Mag ik vragen waarom jij altijd aan de pil bent eigenlijk?

Ik doe daar alleen aan voor een behandeling anders niet (je weet maar nooit hihi ookal is de kans klein) ik kan er ook niet zo goed tegen

Dunja je hebt dus gewoon je schema al binnen dat gaat snel en je mag op mijn verjaardag beginnen met de deca hihi dan komt het vast goed.

Hoopvol bij jou is het dus ook al bijna zover wat lijkt dat van ons dan weer ver weg want ik ben bang dat we januari/februari niet gaan halen maar dat weet ik nog niet zeker en anders word het iets later ik wil wel alles uitgesloten hebben voor we beginnen we zien het wel, maar schrijf zeker nog wel mee hoor hihi

Marlijnne hoe gata het met jou?

Nou ik ga maar even afwassen bah geen zin in maar ja moet gebeuren he en normaal gaat alles in de vaatwasser maar dit paste er niet meer bij in omdat hij gisteren niet aan geweest is.

Fijne avond

Geplaatst

Hello,

Ik ben er weer! Weekendje weg geweest met vrienden+kind!

Erg gezellig en geslaagd,alleen allemaal half grieperig thuis hahah;-)

Maris lekker he een kater;-) ach zo af&toe mag dat best. Sterkte morgen bij je nichtje...

Lief dat je er zo voor haar bent. Doet haar vast goed.

Goofy: zooo lekker de boel opgeruimd. Wat voelt dat lekker dan he!! Nu idd zo houden.

Dat is de moeilijkste opdracht hahaha, vind ik.

Handig om je vriend zo aan het werk te zetten.

Wat goed van je dat je weer wat werkt.. Wat een energy kost het je dan.

Rustig aan! En dan volgend jaar mogen we hopelijk lekker zwanger zijn meid!

Je bent gezellig bij bianca geweest!!! Leuk hoor.

Dunja: ik mail je nog hoor,maar ff te druk vandaag.

Fijn dat je lieve collega's hebt en het ok voelde om daar te zijn. Ik heb er andere ervaringen mee en nog is het zo zwaar voor mij.

De icsi poging komt alweer dichtbij. Spannend en dubbel,maar ook zo gegund.

En zo te lezen lekker uitgewaaid!

Hoopvol: Je mag bijna weer van start. Spannend weer..

Dat niks doen vind/vond ik ook niks,maar merk toch dat het me even wat rust heeft gegeven.

Toch kan ik nu niet wachten op mijn volgende ongi om me aan te melden.

Als het maar niet weer zolang duurt. Ik maak me niet echt zorgen. Vraag me af als ik een traject doe dan moet je altijd nog een keer ongi worden. Wat als het weer te lang duurt. Blazen ze dan alles af??Die vraag heb ik voor de dokter. Heb er wel weer zin in! Het kriebelt en wil nu graag wat geluk in mijn leven.

Ik ben happy hoor met de dingen die ik wel heb. Maar toch afgelopen jaren zoveel gelaten want als ik zwanger ben...

En nu sta je nog met lege handen. Ach jullie begrijpen het ook wel.

Meiden ik ga languit op de bank....

Tot de volgende keer!

Niemand vergeten......lfs

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Grey's was weer leuk! Lekker zo'n avondje tv...

@Marlijnne; wat heerlijk dat je een tof weekend hebt gehad!!!! Hier is vriend ook wat grieperig; keelpijn en verkouden, gaat volgens mij weer lekker rond.

Spannend wanneer je weer ongi wordt. Kan je dan starten met icsi? Fijn dat het weer begint te kriebelen ondanks dat het dubbel kan voelen.

@Maris; poeh jij kan feesten! Lekker voor je!

Je nicht kan vast een knuffel gebruiken, triest is het verlies van je tante. Vast fijn om even bij je nicht te zijn.

@Goofy; wat super dat je zo geniet van je hernieuwde opgeruimde huis!!! en leuk dat het gezellig was bij Bianca!

@Hoopvol; o, wat fijn dat je ws volgende week kan starten met IUI 7!!!

Ja, ik ben bezig met werkhervatting, rustige opbouw. Gisteren was al weer iets beter te doen dan vorige week... krijg hele lieve reacties van collega's die me gemist hebben en drie collega's die er niks van snappen, tja dat zegt meer over hun inlevingsvermogen. Het lukte me gisteren goed om mijn grenzen aan te geven. Als ik iets heb geleerd de afgelopen maanden is dat ik dicht bij mezelf moet blijven. Woensdag weer naar het werk, vandaag komt vriendin op bezoek. Tussendoor gaan we nog op vakantie naar La Palma en daarna verdere urenopbouw op het werk en mijn eigenlijke werk weer op pakken. Oja vriendin die langs komt is onverwacht zwanger geworden... omgekeerde wereld van ons toch? Ik vertel jullie later nog wel haar verhaal...

Mmm, volgens mij rommelt het in mijn buik, verwacht de 11 november ongi te worden, ik had voor zwangerschap van Puck, Roos en Vincent een regelmatige cyclus, ben benieuwd of dat weer zo is. Veel tijd heb ik niet om dat te merken want als ik ongi word start ik met de pil.

Nou meiden hoe gaat het verder met jullie?

X

Geplaatst

Ff snel een berichtje van mij, moet nml zo naar het werk voor 3 uurtjes.

@ Maris, ik zit aan de pil omdat ik een onregelmatige menstruatie heb en zo veel buikpijn als ik geen pil slik. Het schijnt ook overstimulatie tegen te gaan (??) maar dat weet ik niet zeker. En het ziekenhuis kan je makkelijker inplannen bij de behandeling. Dat zijn zo'n beetje de redenen dat ik aan de pil zit.

-Sterkte bij je nicht!

@ Marlijn, fijn dat je het leuk hebt gehad van het weekend!

@ Hoopvol, succes met de iui, spannend, hoop dat het lukt!

@ Dunja, fijn idd om weer onder de collega's te zijn, maar kan soms ook moeilijk zijn, sterkte en succes!! Hoop dat je cyclus weer als vanouds wordt!

Up-date van hier:

Ben net bij de longarts geweest. Hij is niet tevreden met de vooruitgang. Ik heb er puffers bijgekregen en moet rustiger aan doen. (nog rustiger kan bijna niet vind ik). Over 2 maanden wil hij me weer zien met een longfunctietest. We zien het dan wel weer. Hoop dat de medicatie meer verlichting gaat geven. Met deze medicatie moet ik trouwens wel altijd door gaan. Dit kan gelukkig geen kwaad met de evt zwangerschap. Gelukkig!

Nou meiden, ik ga even wat eten en dan op pad!

Fijne dag allemaal en tot schrijfs!!

Liefs,

Goofy

Geplaatst

Hey lieve Goofy,

Wat jammer dat het nog niet beter gaat met je longen, is er nog sprake van een ontstekking? Krijg je trouwens ondersteuning van een fysiotherapeut? Want lijkt me lastig om nog rustiger aan te moeten doen... Ik hoop dat de medicatie je snel weer meer ruimte geeft om beter te ademen en weer lekker de dingen te doen die je wil doen.

Gelukkig dat de medicatie te combineren is met een zwangerschap!

Hier verder niet veel nieuws, tot later...

X

Geplaatst

Goofy wat balen dat het niet beter gaat en dat je nog rustiger aan moet doen jeetje heb met je te doen.

Dikke knuffel voor jou meid

Dunja hopelijk is je cyclus weer gewoon normaal.

Marlijnne fijn dat je een leuk weekend hebt gehad ik ken dat gevoel wel ik wil ook zo graag een keer geluk in het leven, maar meid dat van ons komt in 2012!!!!

Hoopvol hoe is het met jou?

Ik heb nog wel een nieuwtje we gaan dit jaar al beginnen met spuiten waarschijnlijk begin december al. Dat komt voornamelijk omdta mijn verzekering nu nog €750 vergoed voor de 4de poging en dat volgend jaar niet meer doet dus we hebben besloten om nu verder te gaan.

En ik moet zeggen ik dat ik er gewoon zin in heb hihi ik ga me morgen aanmelden

Fijne avond dames ik moet zo naar de waterearobic

Geplaatst

@ Dunja, dank je wel meid voor je lieve berichtje. Nee, ik heb nu geen fysio voor het ademen maar heb dat wel al gehad in het ziekenhuis. Weet wat ik moet doen. Moet zegggen dat ik vandaag een goede dag heb qua ademhaling. Heb ook heerlijk geslapen vannacht. 12 uur zelfs, pff schrok ervan, hihihihi. Maar was ff nodig denk ik...

@ Maris, wwhhhoouuuwww meid wat een binnenkomer zeg dat bericht! Fijn dat jullie dit jaar nog gaan starten en een heerlijke meevaller is dat zeg €750,- kan je een hoop leuke dingen mee doen dus, meid ik zeg, je hebt gelijk!!!! Heel veel succes hoor! Maar nu ff zakelijk, je blijft wel meeschrijven in dit topic hoor!!!!

Hier verder een rustig dagje. Vanavond lekker bankhangen.

Meiden, tot gauw weer!!!

Knuf van mij

Geplaatst

Hoi meiden, weer even een berichtje van mijn kant:)

mari wat een fantastisch nieuws dat jullie in dec al gaan beginnen... bij wie ben je verzekerd als ik vragen mag? idd wel lekker dat je die 750 krijgt, het is al duur genoeg, en de meds hadden jullie ook bij elkaar gespaard toch?

dunja, wat fijn dat je collega's zo lief doen, en hoe vond je het dat je vriendinnetje zwanger was? wel even slikken..

goofy, lekker hoor 12 uur geslapen hihi, en fijn dat t beter met je longen gaat

marlijne lekker hoor een weekendje weg, ben benieuwd hoe t met je cyclus zal gaan

en hier een paar kleine nieuwtjes

1 ben gezakt vandaag voor mn theorie examen auto

2 ben sinds maandag gestopt met roken en heb t heeeel moeilijk mee, kijk als ik nu zwanger zou zijn kost t me geen moeite, want dan weet ik waar ik t voor doe, maar nu is t lastig maar goed ik ga t proberen

ik ga zo even douchen en mn hond doen, en dan naar bed, wekkertje gaat half 7 weer...

liefs

Geplaatst

Dank je Hoopvol

Wat jammer dat je gezakt bent maar ach ik heb er ook 3 keer over gedaan dus even goed leren dan haal je het de volgende keer zeker.

En wat goed dat je gestopt bent met roken. Ik ben voor 3,5 jaar geleden gestopt en niemand had gedacht dat ik het zou kunnen maar ik moet zeggen dat ik er nog geen minuut moeite mee heb gehad ik wou graag zwanger worden en dat was al reden genoeg voor mij we stonden toen net op het punt om de onderzoeken in te gaan omdta het maar niet lukte en ik wou het niet op mijn geweten hebben dat het aan het roken zou liggen en ik moet zeggen dat ik er tot de dag van vandaag nog heel blij mee ben en ik vind het zelfs echt heel vies nu hihi

Dus kom op meid je doet het voor een goed doel zoek afleiding dat hielp mij heel goed en hoestsnoepjes of kauwgom nam ik veel want dan vond ik een sigaret niet eens lekker.

Welterusten dames

Geplaatst

alles goed meiden?

mari, ik vind aan de ene kant dat je gelijk hebt hoor wat roken betreft... maar aan de andere kant, denk ik wel eens van ja, we doen al zoveel .. niet meer drinken, sex is aangepast, gezonder eten, hormonen spuiten etc, en dan denk ik wel eens mag ik niet die paar sigaretjes per dag? aan de andere kant heb je gelijk dat ik me dan misschien af zou vragen of het anders wel gelukt was..

ik ben trouwens in 2008 zwanger geweest, 10 weken, vandaag is de uitgerekende dag, dus was toen 13-11-08 uitgerekend, moet er vandaag even aan denken, ... verder had ik gister ongi moeten worden,... heb al n week krampjes maar nog niks.. maar dat zegt in mijn geval niet zo veel

ik ga weer so you think you can dance kijken xx

Geplaatst

Sterkte vandaag Hoopvol (ookal duurt de dag niet lang meer) ik kan me indenken dat het geen makkelijke dag is.

Ik weet nu dat dat bij ons niet het probleem was dat ik rookte maar het kan er wel moeilijk van worden en het is nu eenmaal slecht. Mijn conditie is alleen door het stoppen al veel beter en ik ben veel fitter. Ik hoop nog steeds elke dag dat mijn vriend gaat stoppen maar ben er bang voor dat dat nooit zal gebeuren terwijl ik (sorry als het hard klinkt is niet persoonlijk bedoelt) het gewoon egoïstisch vind als je niet stopt met roken als je met zoiets kostbaars bezig bent dat weet mijn vriend ook hoe ik erover denk maar hij staat er zelf gewoon niet achter en dan gaat het ook niet lukken.

Maar goed ben wel heeeeeeeel erg blij dat het mij wel is gelukt en ze zeggen het altijd degene die gestopt zijn zijn de ergste zeurpieten haha en het klopt echt want als je eenmaal gestopt ben kom je erachter hoe vies het is hihi

Maar goed gaat het een beetje dan hou je het goed vol?

Ik hoop echt dat het je lukt

Geplaatst

Hey meiden

Mari, ja je hebt ook wel gelijk hoor, moet zeggen dat het op zich nu best wel goed gaat,.. had gister een uitschietertje, heb er toen 1 half gerookt maar had er wel daarna spijt van dus das een goed teken hihi

ben je bang dat je het je man kwalijk zan nemen?als het niet zou lukken? (sorry als dat te persoonlijk is hoor) maar das voor mij de reden om te stoppen, van dat ik dan mezelf recht in de spiegel aan kan kijken...

andere dames alles oke?

ohja ben ongesteld geworden, dus we gaan een iui doen, begin morgen met hormoontjes, en bloedprikken

xx

Geplaatst

Nee daar ben ik niet zo bang voor dat ik dat ga doen het zaad zal er toch niet goed door worden als hij in ene stopt met roken

Wat goed dat je nu weer een iui kan doen hopelijk is het deze keer raak zou wel mooi zijn dat je geen ivf hoeft te doen.

Ik heb gisteren weer met het zh gebeld en 4 januari gaat de eerste deca erin dus ik ben helemaal blij. Moet deze week ongi worden en dan op dag 4 met de pil beginnen en dan is het eerste begin er weer haha krijg er wel weer een beetje kriebels van.

Heb wel heel veel last van mijn rug hoor jeetje niet normaal de fysio zei dat ik waarschijnlijk het weekend een wervel uit de kom heb gehad en dat het daar zo pijnlijk door is kan niet eens hoesten zo zeer maar goed hij heeft hem ingetapet en dan moet het met een paar dagen minder worden

Fijne avond dames ik moet straks even op de koffie bij een vriendin

Geplaatst

Meiden, ik heb even weinig te zeggen, maar denk wel aan jullie hoor!

Knuffelllllll en succes!!!!

Geplaatst

Hier gaat het redelijk heb erg veel last van de rug maar goed dat gaat wel weer over.

Hoe gaat het met jou?

Vanavond gaan we heerlijk gourmetten met mijn vriendinnen en aanhang en vanmiddag komt een vriendin van mij even gezellig hier koffie drinken mijn vriend is er toch niet dus kunnen we heerlijk even bij kletsen zij gaat volgend jaar trouwen en ze wil dat ik haar met heel veel dingen help zoals al het bloemwerk en verder hoor ik het vanmiddag wel

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

@ allemaal:

Sorry meiden, ik kan het niet opbrengen om vaak hier te zijn. Ik ben niet te genieten. Ben snel boos! Erg prikklebaar en dan ben ik nog niet eens ongi. Het is me allemaal even te veel geworden. Het weer niet kunnen starten met de ivf/icsi zoals jullie weten. Mijn lichaam die me herhaaldelijk in de steek laat (longonsteking en geen energie hebben). En dan ook nog eens die kiloos die eraan vliegen. Ben nml weer 2 kg aangekomen. Ik eet en snoep gewoon te veel. Maar als ik me rot voel komen die pepernoten (en de rest) tevoorschijn. Dan moet je 't niet kopen, dat weet ik ook wel, maar ja.... Een verslaving is een verslaving........... En zoals volgens mij Hoopvol laatst schreef, een flink poepie helpt ook niet meer om die kiloos kwijt te raken, hihihi.

Hoop echt dat het goed met jullie gaat, ik lees nml wel stiekum mee, maar heb gewoon geen zin om wat neer te zetten. Sorry nogmaals.

Meiden, een fijn weekend verder en ik hoop dat ik gauw weer wat leukers kan posten hier.

Maar weet wel, jullie zijn stuk voor stuk kanjers!!

Geplaatst

Oh lieve Goofy wat naar dat je je zo vervelend voelt hopelijk gaat het snel beter en maak je niet druk om die kilo's die gaan er vanzelf wel af en eigenlijk hoop ik dat je ze er volgend jaar wel bij krijgt maar dan door een zwangerschap want 2012 gaat echt ons jaar worden meid.

Dikke knuffel voor jou

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden