Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow ik hoop zo dat het je eigen hormonen zijn die je test positief laten uitslaan Puck78!

Morgen om 8.15 uur weer een echo om te zien of mijn baarmoeder schoon is. Ik heb er een slecht gevoel over... alleen bloedverlies bij toiletgang, verder heel weinig, maar misschien hebben alle kleine beetjes er voor gezorgd dat het schoon is. Morgen ga ik het zien.

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Ncm, heel veel succes meid! Ik duim voor je en idd alle kleine beetjes helpen. Hoop echt dat het voldoende is!!

@ Puck, wat zou het mooi zijn als het idd een positieve test is van je eigen hormonen. Ik duim me suf! Grr, wat duurt wachten lang hé? Wanneer is je officiele testdatum? Spannend hoor.

@Faye / Diane, je hebt idd maar 1 goede nodig en daar gaan we voor. Het goude ei!!! Jullie heel veel succes! Wat een zenuwengedoe is het eigenlijk, telkens weer! Echt heel veel toi, toi, toi.

@ Marieke, ik heb geen ervaringen met zwangerschapstesten. Maar ik lees dat iemand anders de tip van het Kruidvat heeft gegeven. Dat lees ik wel veel op dit forum.

@Maris, een leuke dag gehad las ik. Maar wel balen zeg dat jullie autopech kregen daarna. Jakkes. Hoe gaat tie verder? Wanneer moet je nou naar het ziekenhuis voor een echo? Bijna toch, je bent toch al aan het stimuleren?? Of zit ik er helemaal naast????? (die ouderdom waar ik het laatst over had spelen me parten, hahahahaha)

Meiden, bedankt voor alle complimenten!

Vandaag al weer spuit 3. Yoeheee.

@ Puck : Ik heb geen bijwerkingen nog en hoop dat ik er deze ronde een beetje van bespaard blijf. Maar wel zullen zien.

Nu ga ik even op de crosstrainer voor een half uurtje. Dan een bakje koffie en de beentjes op de bank!

Meiden, een heel fijne avond en tot schrijfs!

Knuffffffffffffffffff

Geplaatst

Goofy wat ben je heerlijk bezig!

Hoe gaat het met spuiten, al ben je net begonnen.

Maris: Hoe gaat het bij jou? Hoe was het gister. Leuke middag gehad. Weer in het theehuis?;-)

Ncm: Ik hoop dat alles er morgen goed uit ziet..

puck78: Wow wat een lef om te testen. Ik durf bijna nooit. Pff wat lijkt me dat nu lastig. Hopelijk blijft het positief en is je lichaam heel hard aan het werk.

Ik duim heel hard voor je!

En iedereen zal het anders voelen. De keer dat ik zwanger was van 2 had ik ook echt een ander gevoel,maar had toen ook overstimulatie.

We blijven hopennnnnn...

Faye:ik herken dat wel,op een gegeven moment ben je dat punt bereikt dat je een punctie wil en zsm een tp!! Succes morgen!

Hier flink ongi. Gelukkig. Woensdag weer echo en vermoed eind van de week begin volgende week met stimuleren te beginnen. We hebben er zin in.

Nu ook lekker op de bank,want mijn buik voelt niet zo fijn. Morgen late dienst dus kan beetje uitslapen....

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Nou net weer terug van de echo. Alles blijkt helemaal goed te zijn! De baarmoeder is netjes schoon en de eierstokken zien er goed uit. Mijn lichaam is zich nog niet gaan focussen op de rijping van 1 specifieke eicel dus we starten vanavond met de Menopur om meerdere eitjes te laten rijpen.

Ik ben zo opgelucht!

De verpleegkundige ging me uitleggen hoe de Menopur werkt. “Nou dan zetten hem ook maar meteen”, zei ze! Dus ik meteen een halve paniekaanval en tranen in mijn ogen. Ik heb haar uitgelegd dat ik verdovende pleisters gebruik en er heel veel moeite mee heb om te prikken, laat staan geprikt worden. “Ow, maar dan kan het ook vanavond zelf thuis”, zei ze gelukkig J Ze heeft alles duidelijk uitgelegd hoe ik het mezelf moet toedienen.

Ik moet vanavond dus 3 ampullen Menopur prikken samen met mijn Decapeptyl en dan vanaf morgenochtend 1 ampul Menopur en s’avonds 2 ampullen Menopur en de Decapeptyl.

Pff we zijn weer in de race! Zondag om 12 uur de volgende echo (lekker in het weekend dus hoef ik niet te liegen op kantoor!)

Geplaatst

Waaauuuww, meid wat fijn! En al gestart ook! Geweldig.

Menopur ken ik niet. Moet je dit zelf mengen of zit dat in een draaipen?

Is dit dan ook een lang protocol of niet?

In ieder geval veel succes meid en succes zaterdag met de echo!!!

@ Marlijnne, al ongi, dat kan niet.... dan lopen we niet gelijk, hahahaha, nee hoor meid, gekkigheid. Succes morgen met de echo!

Hier wat hoofdpijn. Ik heb altijd wel hoofdpijn rond mijn menstruatie, nu moest ik ook nog eens 8 dagen doorslikken. Dat is geen goed combi, doorslikken en ik , maar ja, alles voor het goede doel.

Ik ga maar weer even op de crosstrainer. Lekker op mijn gemak, geeft toch weer even een goed gevoel wat te doen!

Fijne avond allemaal en tot schrijfs.

kus

Geplaatst

@Puck,..ik hoop ook zo voor je dat deze positieve uitslag door je eigen hormonen komt!!! Duim voor je!!

Ook tegen mij hebben ze gezegd dat de Pregnyl met 10 dagen uit je lijf is, dus het zou toch best kunnen...

Wat betreft de terugplaatsingen denk ik inderdaad dat het ook zo zit, bij de 3de poging zouden ze er wel 2 terug plaatsen.

Dat is wel een fijn idee. Al hoop ik dat we die poging nu allebei niet nodig zullen hebben....

@NCM, super dat de echo er goed uit zag en je kan beginnen! Heb je al geprikt vanavond? Hoop dat het mee viel door de pleisters...al dat geprik

is wel voor een goed doel en hopelijk heb je dan zondag een mooie echo met veel eitjes! Fijn voor je dat het zondag ook kan, het is niet leuk

om steeds te ligen op je werk. Dat was voor mij ook de reden om het te vertellen op me werk, nu begrijpen ze het als ik weg moet en ze leven allemaal met me mee.

@Goofy, gaat het weer met het spuiten? Nog geen last van de hormonen? Respect hoor, ondanks je menstruatie en hoofdpijn toch op de crosstrainer!!

@Marlijnne, hoop dat je snel weer kan beginnen, dat de echo er morgen goed uit ziet!!

Ik zelf zit nu op WD8, zaterdag 14 dagen na de Pregnyl! Wilde eigenlijk zondag of maandag gaan testen, maar misschien toch zaterdag dan al? Ben zo bang voor

de uitslag..... heb nu af en toe nog steeds die menstruatie achtige pijn, ik loop ook bij een acupuncturist en zij zegt dat dat geen kwaad kan, dan wordt er in ieder geval

gerommeld in me baarmoeder en merkt "ze" wel op dat er wat moet gebeuren :-) ik hoop het maar....

Lieve meiden allemaal heel veel succes!!

x

Geplaatst

Marieke dat gerommel had ik ook vanaf dag 6 ongeveer en nu nog. Vanmiddag terug geweest naar arts omdat ik zo'n buikpijn heb al 4 dagen.

Rechter eierstok is flink vergroot en buikholte ook gevuld met vocht. Mijn lichaam moet dit zelf opruimen.

Ze houden het wel in de gaten omdat het mogelijk mijn eileider zou kunnen afsluiten als het toeneemt.

Had het geluk dat ik mijn "eigen" arts had en ze heeft me vermoeden kunnen bevestigen.

Ben zwanger:-)

Kan en durf het nog steeds niet te geloven. Komende tijd hopen dat alles goed blijft gaan. Echo staat gepland op 13 februari:-)

Marieke succes met de laatste wachtdagen.

NCM succes met de injecties!!

Overige dames... Ik duim met jullie mee dat deze ronde voor allemaal succesvol is!

Geplaatst

Puck78 GEFELICITEERD!! Wat fijn! Ow wat ben ik jaloers op jullie en zou ik dat ook mee willen maken... Geniet ervan!

Marieke, ik heb het deze keer niet verteld op mijn werk omdat ik opnieuw moet solliciteren naar mijn functie en ik wil niet dat er meegenomen gaat worden dat ik een kindje wil. Ik weet dat het officieel niet meegenomen mag worden maar ik wil het uitsluiten dat ze me anders beoordelen.

Goofy, nee dit is niet het lange protocol. Mijn menstruatie wilde niet doorzetten vandaar dat ik nu wat later met Menopur ben begonnen. Menopur zijn ook hormonen die de eicelontwikkeling stimuleert. In de eerste ronde had ik Puregon maar het ziekenhuis verwacht dat ik een betere embryokwaliteit zal krijgen met Menopur. We gaan het zien :)

Hier gisterenavond 3 ampullen Menopur geprikt en vanochten 1 ampul. Ik had de wekken om 6 uur gezet, pleister geplakt, en met mijn slaapsuffe hoofd om 7 uur geprikt. Dat is wel even wennen. Ook moet ik wennen aan de spuitjes. Ik ben bang dat ik te snel doordruk en de vloeistof te snel inspuit dus durf niet hard te drukken. Maar deze spuitjes zijn lang en dun en ik heb kleine handen dus dat vergt weer want handigheid om daar controle op te hebben. Heb gisteren ook 2x geprikt voordat het lukte en vanochtend ook weel 2x. Zo krijg ik wel een buik vol gaatjes ;) Vanavond zal het vast wel weer beter gaan.

Groeten weer!

Geplaatst

Puck gefeliciteerd wat goed dat je ons topic groen opent dat belooft veel goeds voor 2012.

Hier begin ik mijn buik nu wel te voelen heb vrijdag de eerste fm dus ben benieuwd het trekt elke keer aan de linkerkant en zo af en toe van de ongi krampjes dus we gaan het zien vrijdag.

Ik ben er tot nu toe eigenlijk helemaal niet zo mee bezig geweest omdat ik vrij druk ben maar nu ik de eerste positieve test lees krijg ik wel kriebels hihi het komt voor ons ook steeds dichterbij nu want het kan zo maar zijn dat ik over een week de punctie al heb dus het gaat wel heel hard hier haha

Allemaal een fijne dag ik moet van 12 tot 23 uur werken vandaag dus heb nog een lange dag

Geplaatst

Bedankt Dunja en NCM!!

Voelt heel dubbel. Zijn uiteraard hartstikke blij maar houden er toch ook rekening mee dat het nog fout kan gaan. Moet heel erg aan het idee wennen...

Als ik alle onderschriften lees is en blijft het een wonder om zwanger te worden maar nog meer om uiteindelijk een gezonde baby te krijgen.

Gun het jullie allemaal ook heel erg en weet hoe het is om elke keer teleurgesteld te worden en daarbij alle stress en spanning die behandelingen toch geeft.

Maak me nu vooral zorgen omdat ik zo'n buikpijn heb.

UIteraard blijf ik jullie volgen.

Goofy bedankt voor het duimen. Heeft geholpen:-) Zou eigenlijk aankomende vrijdag mogen testen maar teststreep is nu al bijna net zo donker als controlestreep. Vanaf dag 6 was deze al aanwezig en werd met de dag donkerder. Gisteren bij de arts geweest en die zei dat ik toch echt zwanger ben. Eerste echo 13 februari. Teststreep wordt nog steeds met de dag duidelijk donkerder.... Lang leve de goedkope kruidvat testen.

Hoe voelen jullie je nu?

Kom je de wachtdagen nog een beetje door Dunja?

NCM wat goed dat de pleisters de oplossing bieden bij het prikken. Ik kon het nog steeds niet zelf. Mijn vriend deed het trouw elke avond.

Hoe is het met Manon en Marieke.... Nog vol te houden het wachten?

Diane mag ik vragen waarom je bent overgestapt van MCK naar LUMC? Wij zijn namelijk van het LUMC overgestapt naar het MCK.

Bij ons was de reden dat ze meer dan 9 maanden alleen maar bezig zijn geweest met onderzoeken en niet met wat concreets kwamen. Ja dat de spermakwaliteit dusdanig slecht was dat de enige optie ICSI zou zijn.

Ga nog even wat doen...

Fijne dag allemaal

Liefs Puck

Geplaatst

Puck GEFELICITEERD!!!!!! Wat een heerlijk nieuws voor je! Enne....de buikpijn is herkenbaar hoor! Ik hoor dat best vaak in de eerste maanden van een zwangerschap.

Nou meiden, als Puck de trendsetter wordt dan voorspelt dat veel goeds! :positive energie:

Vanmorgen de 3e FM gehad en ik mag vanavond de Pregnyl spuiten. Vrijdagochtend de punctie, spannend!!!

Het zijn 2 grote follikels en voor de rest een stuk of 8 hele kleintjes dus daar verwachten ze niet zo veel van, maar je weet maar nooit!

Geplaatst

puck gefeliciteerd! De 1e stap is gezet, je bent zwanger. Wowwww super gaaf! En hopelijk gaat het allemaal goed. Veel succes meid!

Vandaag hier een goeie echo. bms 3,8 mm en mag gaan stimuleren vanaf morgen. Dus binnen nu en 2,5 week verwacht in de punctie. Het gaat vlotter dan in de planning was. Vind het weer erg spannend.

Maris bij jou schiet het nu ook op,hopelijk vrijdag mooie echo.

Goofy jaa het loopt iets anders hier hahah;-) ach joh die paar weekjes.....we belanden met zn allen op een uitgerekend bankje.

Faye: vrijdag al, veel succes alvast. op een mooi tp!

Hopelijk alles goed met de rest.

lfs

Geplaatst

Goedeavond allemaal!!

@ Puck, laat ik maar bij jou beginnen!!!! Meid, van harte gefeliciteerd!!!!!!! Goed nieuws zeg! Helemaal TOP!!!!! Wel balen dat je zo'n buikpijn hebt en een vergrote eierstok. Hoop dat de klachten gauw verdwijnen en dat je kan gaan genieten van een mooie zwangerschap!

@ Marieke, het gaat hier goed hoor met de spuiten! Ik heb alleen nog geen doorbraakbloeding. Voel wel flink gerommel in mijn buik. Zal wel snel komen nu. Gisteravond de laatste pil geslikt. Spannend bij jou hoor! Testdatum komt in zicht! 02-02-12. WD 9 alweer vandaag.

@ Dunja, voor jou hetzelfde als bij Marieke. Testdatum 02-02-12! Wordt een spannend dagje voor ons allemaal! Redt je het nog een beetje?

@ Ncm, Hahaha, allemaal gaatjes in je buik, grappig! Hoe werkt een kort protocol dan eigenlijk? Groeien je eicellen dan sneller ofzo? Misschien een rare vraag hoor......

@ Marlijnne, meid geeft niets hoor! Ga jij maar voor, kan ik me mooi aan jullie allemaal optrekken! Hahahahaha. Succes met de stimulatie vanaf morgen, Yoeheeee!! Ik hoop idd dat we allemaal op het uitgerekend bakje komen. Zou wel een stunt zijn als we allemaal groen eindigen!! Ik ga ervoor!!!!!!!!!!!!!!!!

@ Faye, Ik hoop idd dat Puck de trendsetter is. Goed begin is het halve werk!! Vanavond voor jou de Pregnyl! Succes en ook vrijdag bij de punctie!

@ Maris, succes vrijdag bij de fm!!!! Ben benieuwd. Goed teken dat je eierstok zo rommelt. Is hij goed aan het werk!!. Ik ben net als jij er ook niet zo mee bezig. Vergat gisterenavond ook te prikken. Kwam een half uur te laat erachter dat de spuit nog gezet moest worden. hahahaha. Dat is gelukkig geen ramp. Vergeten zou ik veel erger vinden.

Zo dit was weer even mijn aandeel. Lekker rustig dagje gehad vandaag. Vanmiddag weer een half uurtje gecrosstraind! Heerlijk. Net een biefstukje op met sperzieboontjes!

Vanavond ga ik, mijn kind is te dik kijken en morgen weer fris en fruitg (hoop ik) aan het werk.

Meiden, fijne avond en tot morgen.

Liefs van mij

Geplaatst

Puck........GEFELICITEERD!! Wow wat een geweldig nieuws! Ben best wel jaloers hoor...Snap dat het nog heel onwerkelijk voelt,...

hoop dat je snel van die nare buikpijn af bent! Was het toch een TOP embryo...(je hebt er maar 1 nodig) :-) Welke arts heb je ?

Kan ze zeggen hoe lang het bij je duurt voordat die vocht weg is? Hoe is dat gekomen trouwens?

Dit was jouw eerste ICSI poging toch? En heb je al eerdere IUI pogingen gehad?

Dunja...hoe gaat het met jou? Hoe voel je je? Vreselijk spannend he deze wachtdagen..pfff.... weet niet of ik het ga redden tot de 2de hoor..

misschen dit weekend toch maar ff langs de Kruidvat..die geeft goeie resultaten lees ik hier :-)

fijne avond meiden!

x

Geplaatst

Hihi MArieke! Erg he dat wachten pfff.................... Ben benieuwd of je het volhoudt tot de 2e!

Wel lekker Goofy dat je er niet zo mee bezig bent. Het is toch een behoorlijk belastend traject zo alles bij elkaar!

NCM succes met de Menopur! Toch weer anders he? Ik vond het moeilijker dan de prikpennen van Puregon en Gonal. Succes!

Lekker Marlijnne dat je bent begonnen! Voor je het weet ben je inderdaad alweer richting de punctie.

Dunja: trek je het nog een beetje? Lijkt me ook wel weer heel dubbel na al het verdriet. Ik heb met tranen in mijnen ogen jouw handtekening gelezen en die van jou Marlijnne..............

Wat hebben veel meiden toch veel meegemaakt................

Een dikke knuffel voor iedereen en heel erg veel respect voor al die doorzetters!!!

Geplaatst

Faye1974 ik kan zo niet omgaan met de menopurspuitjes... ik kan er geen druk op uitoefenen om de vloeistof in te spuiten. Heb nu ook 2 mooie blauwe plekken op mijn buik. Bij de apotheek heb ik andere spuitjes gevraagd. Deze had ik nog van de pregnylinjecties van de vorige ronde en toen liep ik steen en been te klagen over die spuitjes maar nu ben ik blij dat ik er nog een stel heb :)

Wat was ik verwend met die puregonpen zeg.... Ik snap dat zo slecht: hoeveel vrouwen zijn er nu aan het prikken en hoeveel vrouwen zouden geholpen zijn als die medicijnen via zo'n pen zouden gaan? Heel jammer dat er geen menopur patronen zijn...

Maarja... we houden stug vol en het gaat erom dat het in mijn buik komt en dat lukt nog steeds :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier en heb me geprobeerd een beetje in te lezen op dit topic. Hou m'n ogen niet droog hoor, bij alle teleurstellingen..! Maar wat tof hoe jullie elkaar zo moed inspreken en er voor elkaar zijn!

Bedankt dat jullie er zijn!

Iedereen heel erg veel sterkte als het spannende dagen/weken/maanden zijn. Ook voor ons weer, aan de voet van de 2e IVF; nu een ICSI. Vorige keer slechts 4 eicellen en geen bevruchtingen dus ook geen tp. Vanaf maandag naar 300 E puregon ipv 150. Dat zal ém hopelijk helpen; en de ICSI hopelijk ook.

Spuitse allemaal ook.. Al die naalden iedere keer. Heb ook zo'n mooie blauwe stippen buik ;-)

Hou vol allemaal he!

Geplaatst

Hoi Reeltje!

Welkom op dit Topic! Je hebt al aardig wat te lezen gehad dus op dit topic!! 20 pagina's Hahahaha. Heel veel succes met de behandeling. Jammer dat het nodig is, maar ben zo blij dat we elkaar allemaal helpen. Dat is een flinke hoeveelheid meer zeg van 150 naar 300. Ik ga deze keer ook iets meer spuiten. Van 150 naar 200. Ben benieuwd of het ons helpt!!! In welk ziekenhuis lopen jullie? Wij lopen in het Radboud.

@ Ncm, ooo wat sneu zeg dat het met die spuitjes zo lastig gaat. Ik ben ook erg bang om te prikken. Gelukkig heb ik geen angst voor de prikken in mijn buik als ik het zelf doe...... Raar maar waar, als een ander het doet ben ik veel panischer. En al helemaal als ze bloed moeten prikken ofzo, brrrrrrrr. Maar goed, alles voor het goede doel!!

@ Faye, meid heel veel succes morgen met de punctie!! Ik denk aan je!!

@ Maris, jij veel succes met de echo morgen!1 Ik denk ook aan jou.

Ik denk zoveel aan iedereen dat ik eigenlijk geen tijd heb om te werken, hahahahahaha.

@ allemaal, ik weet het soms niet meer, wie, wat, hoe en waar maar weet dat ik aan jullie denk, o ja, dat heb ik al geschreven, hahahahaha.

Ik ga weer even crossen en dan lekker met de beentjes omhoog.

Morgenavond ben ik laat. Ga lekker shoppen met een vriendin na het werk!!!!

Dus tot later!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Korte update: prikken gaat nu eindelijk goed, alleen heeft de apotheek de overige spuitjes nog niet bezorgd dus ik hoop dat die vanavond komen. Wat erg jammer is…. Ik lust mijn latte macchiato niet meer…. Dat is altijd een klein feestje s’ochtends maar nu krijg ik er hoofdpijn van en het smaakt me totaal niet… erg jammer…

Vraagje: ik blijf maar licht vloeien... zit nu op dag 6 van deze cyclus.., zou dat door de menopur kunnen? Heeft iemand anders dat ook? Anders ga ik het ziekenhuis maar eens bellen denk ik.

Geplaatst

NCM je kunt altijd even bellen maar ik had dat ook vorige week na het starten met de puregon dat ik iets vloeide en zij zeiden dat er nog tijd genoeg was dat het bms weer dikker zou worden, maar goed ik heb wel even gebeld.

Ik heb vanmorgen de eerste fm gehad en het zag er goed uit ongeveer 15 grote en een aantal kleine follikels te zien dus dat is voor mij een hele goede score. Ze zijn nog niet helemaal groot genoeg dus maandag nog een meting en dan hoopte ze dat woensdag de punctie kon zijn.

Het bms was 9,5 dus dat was keurig.

Haha het komt nu wel heel dichtbij allemaal wel weer erg spannend hoor.

Geplaatst

NCM ik had dat ook vanaf stimulatie dat ik wat vloeide. Was geen probleem baarmoederslijmvlies was gewoon dik genoeg. Heb het denk ik wel een week gehad en toen stopte het.

Denk dat je je dus geen zorgen hoeft te maken. Als je er onrustig van wordt zou ik gewoon even bellen.

Mari wat fijn dat er een mooi aantal follikels te zien waren!

Geplaatst

Heerlijk dit forum :)

Dank jullie wel voor de geruststelling Puck78 en Mari-83!

En wat een goed nieuws Mari-83, supermooi!. Ik mag zondag voor de eerste meting en ben heel benieuwd!

Geplaatst

*Puck, super!! Gefeliciteerd!! En ik duim voor je dat je een kloppend hartje ziet op 13 feb!

Tja, reden dat wij van MCK naar LUMC zijn gegaan? Heel in het kort: ik wilde in 1e instantie naar LUMC maar daar was een wachttijd van meer dan een jaar in 2007. In MCK kon ik meteen starten. Maar na 4x IUI en 4 IVF-pogingen wilde ik wel weer een soort van 2nd opinion in LUMC en besloten we (ook op advies vanuit MCK) om ander ziekenhuis nog een poging te doen. En die was toen raak in LUMC... Ik moet er ook bij zeggen dat LUMC in 2007 meteen aangaf dat IVF enige optie was gezien zaadkwaliteit. Toch startte men in MCK eerst (obv eigen sperma-onderzoek) met IUI. Terug in LUMC na 2,5 jaar kregen we te horen dat zaad zo slechts was dat alleen ICSI gedaan kon worden. Achteraf dus wel vreemd dat 'diagnoses/conclusies' in MCK en LUMC niet overeenkwamen......

*NCM: suc6 met 1e meting!

*Maris, wat een goed aantal follikels zeg! Ben jaloers......

*Reeltje: welkom en hopelijk nu meer succes met de bevruchtingen!

*Faye, hoe is vandaag de punctie gegaan? (zie ook het andere (oude) forum van ons....)

*Marieke en Dunja: trekken jullie de zenuwslopende wachtdagen nog een beetje?

Vanmorgen heb ik 5e echo gehad en vanmiddag kreeg ik het telefoontje: maandag 'mag' ik weer voor de punctie...... zucht. En hoop......

iedereen: een fijn weekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden