Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Faye wat erg voor je!! Ik snap wat je bedoeld met dat kleine beetje hoop wat je krijgt door die rot bolletjes.....kunnen ze daar nou niks anders op verzinnen?

Heel veel sterkte meis!! X

Goofy, wat een mooi resultaat!! Als ze maandag of dinsdag alle 11 mee doen, heb je een mooie oogst :-) Spannend!! Duim voor je !!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier alles zijn gangetje, beetje opvliegerig!

Lekker last van de hormoontjes.

Maandag 2 e fm.

Vanaf vanavond ook nog extra cetrotide, naast de gonal prikken om te zorgen dat er geen eitjes springen.

Weer iets nieuws?

Omdat ik nu een hoge dosis vanaf het begin spuit.

@goofy bij jou gaat het ook lekker snel! Dinsdag of woensdag de punctie goed hoor!

@faye balen weer dat de uitslag negatief is, we hadden het allemaal graag anders gezien vóór je!

Het is vóór veel mensen hier geen goede maand, maar toch moeten wij die nog in de molen zitten hoop houden!

Morgen lekker weekend weg, heerlijk genieten op de veluwe...

Effe weg uit de drukke stad!

Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend?

X rox

Geplaatst

Hoi hoi, even snel voor het slapen gaan,

@ Rox, ik ken de middelen die jij gebruikt niet dus weet ook helemaal niets erover te zeggen. Ik gebruik decapeptyl om geen eisprong te hebben. Vandaar. Succes meid. Op naar je 2de FM!!! Ik ben heel huilerig van de hormonen. Bij iedere scheet jank ik, hahahaha. En heb hevige dromen. Nachtmerrieachtig. Bah... maar gaat ook wel weer over...

@ Maris, schatje!!

@ Marieke, dank je meid. Wat knap van je dat je nog andere meiden een hard onder de riem steekt! Topper ben je!

Koppie op Rox en andere we zijn dit topic groen begonnen. Ik hoop en duim voor meer!!

Weltruste allemaal en o ja, Rox ik ga morgenavond uit eten en zondagochtend naar het ziekenhuis en daarna mijn verjaardag vieren. Scheelt weer, gaat de tijd lekker snel en heb ik minder tijd om zenuwachtig te woren, hahahaha. Jij heel veel plezier in de Veluwe. Mijn favo stukje Nederland.

Geplaatst

Even alles op een rijtje gezet, en jullie moeten even aanpassen als ik iemand vergeten heb, of foute gegevens erop zet.

marieke/ faye/dunja/ manon ...... :-(

Goofy/marlijne wachten op de punctie

Mari-83/ncm/diana hebben terug plaatsing gehad en zitten in de ww.

Dee/mammie/ rox zijn nog aan het prikken

En puck .....:-) zwanger!!!!

Succes weer allemaal!

Geplaatst

Haha wat lief Sandra hier gaat het wel goed ben heel erg moe maar dat is alles en heb gelukkig zoveel afleiding dat ik er lang niet zoveel mee bezig ben als andere jaren.

Hoe voel jij je?

Geplaatst

Fay: he bah wat een teleurstelling, je houdt altijd stille hoop! Nu dit verdriet weer een plekje geven.

Dikke knuffel voor jou!!

Goofy: mooi aantal, en het schiet nu lekker op! hopelijk mag je gauw mee broeden.

Rox goed weekend, de veluwe is prachtig ( ik woon op de veluwe)

Hier wachten op telefoon voor morgen.

Even wat anders en het zal per persoon verschillen. Ik weet soms niet zo goed meer hoe het de vorige keer was, maar ik ben na de punctie nog steeds niet helemaal de "oude"

Geen pijn meer,maar energy is ver te zoeken. Onrustig, en wat benauwd. Had wel al ff zh gebeld, goed drinken etc! Misschien wat vergrote eierstokken etc.

Vind het zo irritant, wilde vandaag veel doen! Maar lukt totaal niet.

Herkennen jullie dit.

En zou ik nog in bad mogen. ( heb morgen tp)

Even ego berichtje hoor;-)

Geplaatst

Marlijn ik herken dat wel ik heb me ook een paar dagen niet fit gevoeld het is ook niet niks

En Nee mij is gezegd dat ivm infectie gevaar ik niet in bad mocht

En inderdaad goed blijven drinken

Ik duim voor een goeie uitslag

Geplaatst

Hier gaat het prima. 18 weken alweer.

Kleine is goed aanwezig. Ik heb gisteren gehoord dat mijn nichtje van 16 al 33 weken zwanher is zonder het geweten te hebben. 27 maart uitgerekend. Dus ik schiet gelijk in paniek en die kleine reageert daar heftig op.

Het kan zomaar in 4 weken al komen en alles moet geregrld worden. Ben overal vanalles vandaan aan't plukken.

Ze kreeg geen buikje en bleef tot vorige maand gewoon ongesteld zoals het hoort... Pfff

hoop gestress!

Fijn dat je lekker die afleiding hebt. Dan is het toch ff makkelijker ;) ik hou jullie in de gaten! Wanneer mocht je testen??

Xx

Geplaatst

Jeetje zo kan het ook dat is weer de andere kant van het verhaal.

Hopelijk hebben jullie snel de spullen bij elkaar.

Wij mogen de 19de testen dus dat is lekker op zondag en hebben we de dag aan onszelf

Geplaatst

@ Marlijne, wauw meid, mooie score!!! Succes met de tp!!!!!!!!!!!!!! Gaat hem helemaal worden. Tis nml mijn verjaardag!!!!!

@ Maris, fijn dat je veel afleiding hebt!

@ Sandra, dat is niet zo'n mooi verhaal van je nichtje. 16 jaar is erg jong. Hoop dat jullie alle spulletjes bij elkaar kunnen sprokkelen en dat het allemaal goed gaat! Met jouw zwangerschap gaat het ook snel. Als de dag van gisteren dat ik het zag staan. Yoehhee.

Heb net lekker gewandeld bij het ijs. Veel mensen aan de schaats. Mooi gezicht.

Ben niet zo fit helaas. Beetje keelpijn en moe. Temp was ook iets hoger. Bah.

Maar goed we gaan door. Morgen fm 2. Vanavond gaan we uit eten en morgen middag heb ik een huis vol visite.

Meiden, fijne avond verders!

Geplaatst

Vinden jullie het goed dat ik met jullie mee kom schrijven?

Tot op heden heb ik voornamelijk meegeschreven met het topic ‘isala klinieken’, dit is het ziekenhuis waar we onder behandeling zijn.

Even kort mijn voorgeschiedenis: we hebben inmiddels 6 iui en 5 icsi behandelingen achter de rug, helaas zonder het gewenste resultaat. De vijfde ICSI behandeling (afgelopen najaar) is afgebroken tussen de punctie en de terugplaatsing, omdat er sprake was van overstimulatie. Heb een week in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig ben ik helemaal hersteld en zijn we inmiddels bezig met onze zesde (en laatste) ICSI poging. Super spannend dit keer! We doen mee in Zwolle met de pilot met Assisted Hatching, hopelijk is dit het zetje dat we nodig hebben.

Komende maandag heb ik de punctie.

Ik ga zo even terug lezen, zodat ik jullie een beetje ‘leer kennen’.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Mare, welkom hier!

Zo jij hebt ook al heel wat achter de rug en meegemaakt.

Pilot met Assisted Hatching, wat houdt dat precies in als ik vragen mag?

Hopelijk zal 2012 voor jou een happy ending worden!!!

Hier kan je alles kwijt en dat is echt fijn....

Hoeveel follikels heb je nu? Heel veel succes morgen!

Ik zal voor je duimen!

x

Goofy, gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe was de fm vanmorgen? Weet je al wannee je voor de punctie mag? Voel je je wat beter dan gister, nu niet ziek worden hoor, dat kan je er echt niet bij hebben!

Fijne dag!

x

Geplaatst

@ Mare, welkom hier. Phoehee, jullie hebben een heftig verleden achter de rug in ivf land. Heel veel succes!!

@ Marlijnne, hoe is het gegaan??

Wij zijn net terug uit het ziekenhuis. Er zijn nu 9 eiblaasjes die meedoen. Ze willen er het liefst nog een paar door laten groeien. Er zijn er nml 19 getelt. Ik heb flink krampen en ben niet helemaal lekker dus bloed geprikt en straks rond 14 uur belt ze of dinsdag of woensdag de punctie is. Ik zelf hoop woensdag!!!!!! Dus wordt vervolgd.

Ik ga nu ff plat voor de visite komt. Moet het ook rustiger aan gaan doen van de arts.

Pf, lastig voor dit bezig bijtje. Maar komt goed!

Tot later!!!!!!!!!

Geplaatst

@ Marieke, we zaten saampies te schrijven. Dank je wel voor je felicitatie!!! Ik hoop ook niet dat ik echt ziek ga worden.

Tot later!

-x-

Geplaatst

Mare welkom, en hopelijk veel geluk dit jaar!!

GOOFY YOEHOEE,GEfeliciteerd!! Fijne daggg!!!

En al gauw de punctie, ik duim heel hard.

Hier een a kwaliteit aan boord en 1 in de vriezer. Heel spannend!

Fijne dag, wij zo even naar buiten naar onze meisjes...

Geplaatst

@ Marlijnne, geweldig meid, je zit weer op de wachtbank!! Heel veel succes en houden Maris, jij en de andere nog een plekkie voor me vrij????

@ Rox, thanx meid!

Even een kleine update van hier.

Morgen moeten we weer naar het ziekenhuis voor fm 3. Ben nml wat misselijk en heb een soort van "grieperig" gevoel in mijn hoofd. En ik heb steken in mijn eierstokken. De eiblaasjes waren weer vermeerderd. Er zijn er al 9 die mee gaan doen voor de punctie. 10 staan er nog in de wachtrij die waarschijnlijk ook nog mee gaan doen. Ben benieuwd. 19 zou mooi zijn. Nu maar hopen dat ik na de echo van morgen door mag met de pregnyl. Ben nu best zenuwachtig......

Wordt vervolgd.

Ga nu lekker mijn bed in!!

Knuf meiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden