Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaaal,

Ik let even niet op en wat is er allemaal gebeurd!! Puck, wat heerlijk. Gefeliciteerd! Is vast nog wel spannend, maar ik hoop zeker dat het goed blijft gaan. Dan was het toch die ene voltreffer hè :thmbup:. Ik hoop er ook zo op, bij ons was het ook maar 1 embryo, maar wel een van hele goede kwaliteit. Wat duren die 2 weken lang, vreselijk gewoon. Ik wist niet dat de tijd ook zo langzaam kon gaan. Ik probeer maar lekker bezig te blijven en afleiding te zoeken, ik ben gelukkig al bijna op de helft.

NCM, wat lastig met je angst voor naalden. Hou je einddoel voor ogen en dan lukt het wel toch?

Faye, hoe is je punctie gegaan?

Marieke, hou je het wachten nog een beetje vol?

En, de rest van de meiden ook heel veel succes, ik blijf duimen!

Fijne avond!

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Puck: gefeliciteerd! Spannend allemaal zeg! :)

Diane: succes maandag!

Even een vraagje. In 2010 hebben wij een ICSI gehad, waar wij een kindje uit hebben gekregen. Dat was onze eerste ICSI. Nu zijn we voor een brusje gestart en heb ik precies het aantal Gonal gekregen dan ik in de eerste ICSI gebruikt heb. Is jullie ervaring dat je lichaam elke keer hetzelfde reageert op de Gonal? Dat het traject dus steeds ongeveer net zo lang duurt? Even benieuwd! ;)

Geplaatst

Geodemorgen allemaal,

Mariska, whaauuuww, meid mooie score!!!!! Succes verder!!

Hier een heerlijke avond met mijn vriendin gehad. Ben alleen wat sneller moe dus ben wel op tijd naar huis gegaan. Denk dat de bijwerkingen opspelen. Ben deze week ook niet afgevallen. Ben 0.3 aangekomen. Te verwaarlozen vind ik. Mijn vetpercentage is wel 3 % gedaald. Ben blij hiermee!!!!!!! Ben nu goed ongi geworden (zal ook meetellen in gewicht) dus de volgende stap mag 03.02.12 gezet worden. Op naar de Puregon.

Meiden, fijn weekend.

Geplaatst

Wow, Goofy, je moet inderdaad blij zijn dat je vetpercentage gedaald is, betekent toch dat je meer spieren hebt gekregen en die zijn zwaarder dan vet :msn-wink:. Gewoon volhouden dus!

Geplaatst

De punctie is erg goed gegaan! Wel 9 eicellen terwijl ze er vanuit gingen dat er 2 of 3 follikels goed genoeg waren!!! Ik ben erg blij want zojuist gebeld en ik heb morgen een TP! Trouwens, vorige keer was dat niet zo, ik krijg niet de TP na 2 dagen maar na 3? Nieuw beleid zei ze volgens mij (maar ik was nog erg stoned van de verdoving hahahaha). Kennen jullie dat?

Ik had trouwens om meer verdoving gevraagd en zonder problemen gekregen. Het was veel beter te doen.

Kortom een hele blije Faye!

Zitten jullie trouwens ook op het wachtbankje van februari?

Geplaatst

Gefeliciteerd Faye! Een mooi aantal zeg!

Vanochtend hebben wij de echo van dag 8 gehad. Eigenlijk weer hetzelfde beeld als de vorige ICSI cyclus: rechts een groot follikel van 13 mm, de volgende grote is 8 mm en de rest groeit wel wat maar blijft achter. Links ook een grotere follikel en de rest blijft wat achter. De dosering van Menopur wordt vanaf vandaag 25% verhoogd en dan woensdag weer kijken wat de status is. BMS was goed met 7mm. Ik ben helemaal vergeten te vragen of er eventueel 2 embryootjes teruggezet mogen worden...

Geplaatst

@ blije Faye!!! Supernieuws meid!! Op naar de tp. Ben blij voor je, hier dus ook een blije Goofy!! Ik durf nog niet op een wachtbankje plaats te nemen. Ik volg je wel zodra ik een tp heb. (hoop, hoop)

@ Manon, thanx meid! Ik ga supergemotiveerd door! Ga nu weer lekker crossen! Tis buiten echt te koud vind ik om een wandeling ofzoiets te maken (smoesjes, ik weet het!)!

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

@ Ncm, ik hoop dat de verhoging van je medicijnen de gewenste resultaten hebben! Ik duim!!

Over je vraag, ik zou morgen anders gewoon even bellen.

Of schrijf hem op voor je volgende bezoek.

Succes meid!

-x-

Geplaatst

Hey dames

Sorry dat ik even inbreek.

Heb ff een moment van onzekerheid.

Ben zojuist ongi geworden, voelde het al 2 dagen aankomen maar begin net pas met bloeden.

Moet ik dan toch al vanaaf beginnen met de decapeptyl?

Geplaatst

Als jij op de eerste cyclusdag moet beginnen en het bloeden is goed doorgebroken moet je vanavond beginnen.

Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet omdat ik nooit op de eerste cyclusdag hoefde te beginnen maar met de pil werkte.

Faye wat een super nieuws meid echt heel veel succes en toch wel apart dat er nu in ene zoveel eitjes zaten.

Hier net zo ik heb nog nooit zoveel follikels gehad dus ben benieuwd.

We gaan samen mooi op naar ene positieve test

Goofy meid wat goed dat je vetpercentage minder is geworden daar doe je het toch ook voor.

Ga zo door.

Hoe voel je je verder heb je nog last van de hormonen?

Hier gaat het goed heb alleen wel een heel vol gevoel in de buik haha dus ik hoop maar dat ze morgen groot genoeg zijn en dat woensdag de punctie is.

Verder hadden we vandaag een rustige dag gepland en lekker helemaal niks maar dat ging weer eens over haha ik zat vanmorgen nog lekker in mijn badjas beneden komt er visite aan dus kon ik toch nog snel naar boven douchen. Die waren net weg ging de telefoon mijn nichtje of we vanmiddag thuis waren want ze wilden hier graag spelen en een kop thee drinken.

Nu zijn die ook weer weg en nu heb ik gezegd dat mijn vriend de poort maar op slot moest doen haha dan kan er niemand meer in en gaan we zo lekker op de bank

Fijne avond allemaal dames en voor degene wie morgen wat hebben heel veel succes

Geplaatst

Goedeavond dames,

@ Mammie, meid, ik weet het echt niet. Staat het nergens in je papieren? Ik hoop dat iemand het antwoord weet voor je. Succes in ieder geval.

@ Mariska, jammer dat je rustige dagje in het water is gevallen. Hoop dat het wel gezellig is geweest! Je bent gewoon veels te leuk, daarom komen ze allemaal naar je toe!!

Spannend hoor. Hoop zo dat je punctie woensdag is. Weer een stap dichterbij de zwangerschap. Spannend!!!!

Hier gaat het eigenlijk best goed. Voel me goed en het spuiten gaat goed. Vind die deca naalden wel een ramp, maar ja, het moet! Op naar vrijdag en dan mag de Puregon erbij!!

Hoe gaat het met de rest?

Tis een beetje stilletjes hier.

Fijne avond allemaal en tot morgenavond.

-xxx-

Geplaatst

Hihi wat lief dat je dat zegt krijg er een kleur van

Maar ja gelukkig was dit wel leuke visite was wel gezellig

Gelukkig voel je je goed en op naar vrijdag naar de puregon

Geplaatst

Weer even een update..

Heb vanmorgen een test gedaan, eentje van clearblue die al 4 dagen vroeger gbuikt kan worden, helaas was deze negatief.

Ik heb ook af en toe steken/krampen, dus ben er heel erg bang voor dat ik een deze dagen ongi ga worden...:-(

Mag eigenlijk donderdag pas testen, zou ik dan deze dagen nog een positieve test kunnen verwachten? Hoop het zo, maar verwacht het niet...

Hoe gaat het met de rest?

Goofy, bijna met de Puregon beginnen..spannend!! Hoe gaat het verder?

Faye...mooi resultaat! Morgen de TP! Suc6!! Hopen op een goed embryo...

NCM, hopelijk helpt de verhoging van menopur je! Succes voor woensdag!

Puck hoe gaat het met jou?

Dunja, hou je het nog vol tot donderdag?

x

Geplaatst

Wat jammer Marieke maar de hoop niet opgeven nog. Duim nog steeds door voor je! Ik zou paar dagen afwachten en dan nog een keer testen. Ik heb zelf de testen van kruidvat gebruikt 2 voor 5 euro. Die schijnen erg gevoelig te zijn. Ik had daarmee op wachtdag 7 ( gerekend vanaf de dag na de terugplaatsing) een heel licht positieve test. Dag 8 was deze al best duidelijk.

Die kramp heb ik ook nog steeds. Soms zo erg dat ik er wakker van wordt. Verder eigenlijk helemaal geen zwangerschapsverschijnselen.

Zal op de andere dames straks ook nog even reageren. Moet zo eerst even de deur uit.

Dus tot later!!

Geplaatst

hoi meiden, wil graag ook mee doen met dit forum.

wij gaan starten met onze 3e isci (waarschijnlijk laatste)

we zouden al gestart zijn maar mijn menstruatie kwam niet, nu dus aan het opwekken geweest met duphaston. gister laatste en nu afwachten wanneer het komt zodat we dat gelijk kunnen gaan prikken met 225 gonal f. ben super zenuwachtig dit keer en hoop dat ik door met jullie situaties te delen en afleiding te zoeken rustig de poging kan ondergaan. ik ga even alles doorlezen en zal snel weer reageren. x rox

Geplaatst

Wekom hier Rox en heel veel succes klets gezellig mee hier.

Ik heb net de 2de fm gehad en ik word straks gebeld of ik donderdag of vrijdag de punctie ga hebben.

et klinkt raar maar ik ben er wel echt aan toe hoor ik kijk er gewoon naar uit haha en dat voor iets wat helemaal niet prettig is haha maar ach het moet als we wat willen.

Fijne dag allemaal zodra ik meer weet zal ik het laten weten hier.

Geplaatst

hi, ben ik weer.

niet alles maar wel veel gelezen, en zie mooi resultaten met folikkels en met embryos, maar ook heelaas mindere berichten!

maar ook wil ik puck feliciteren! duim voor je dat het allemaal goed gaat! en gewoon met 1 top embryo!

zelf hebben wij ook nooit eskimotjes gehad en 2 x maar 1 goede embryo, 1 keer is het ook terug geplaatst en bij de 2e keer is er helemaal geen terugplaatsing geweest! daar hadden wij niet op gerekend en zijn ook best in enn dip gekomen nu zijn we er weer klaar voor!

en hopen dat 2012 ook voor ons een gezond kindje mag brengen en dat hoop ik natuurlijk voor ons allemaal!

trouwens hoe krijgen jullie het lijsje met wat je allemaal hebt gehad of waar je mee bezig bent onder je naam?(handtekeing wordt het ook genoemt hier)

ik ben echt nog alles aan het uitvinden op de site. x rox

Geplaatst

Zo Rox dat is ook wat helemaal geen tp dat lijkt me vreselijk maar goed ik oop ect dat et deze keer goed gaat voor ons allemaal.

Die handtekening krijg via gebruikersinstellingen rechts bovenaan de site en dan zie je er wel staan handtekening wijzigen is heel makkelijk en je leert het vanzelf wel haha ik snapte er ook niks van in het begin

Geplaatst

Welkom Rox! Heel veel succes met deze poging! 3 keer is scheepsrechts!

Marieke kop op he! It aint over till the fat lady sings!

Goed van je Goofy dat lijnen! Knap hoor en ik las ergens dat het echt kan meehelpen bij een behandeling. Snert he die Deca naalden! Ik ben zo blij als de laatste er weer in zit...... Dat ze daar niets aan kunnen/ willen veranderen! Als je het dan vergelijkt met al die andere naalden. Stom hoor.

Gaat lekker he Maris! Donderdag of vrijdag; fijn!

Ben je geholpen Mammie met je vraag? Ik weet het ook niet, ik heb altijd het lange protocol. Hoop dat je geholpen bent!

NCM: herkenbare echo-uitslag! ik heb dat ook altijd, behalve dan deze keer. Ik ben er nog steeds verbaasd over. 2dagen voor de punctie zei ze echt dat ik moest rekenen op maximaal 3 follikels.

Straks om 14.45 de TP! Brrr......toch weer zenuwachtig. Ik hoop zo dat er 2 zijn bevrucht en dat ik een TP van 2 krijg!

Geplaatst

Ik heb Ferring een mail gestuurd over de kl*te decapeptyl naalden. Hierbij hun reactie:

Beste Nicole,

bedankt voor je melding, we zullen deze opnemen in ons klachtenbestand. We zijn inderdaad op de hoogte dat onze kant en klaar spuitjes regelmatig als vervelend worden ervaren. Er zijn in het verleden al verschillende maatregelen genomen om het injecteren te vergemakkelijken (bijv. siliconenlaagje om de naald om hem gladder te maken, andere verpakkingsmethode). Enkele maanden geleden is een naald met een scherper geslepen punt geintroduceerd. Deze naald kan makkelijker door de huid heen. Helaas is echter inmiddels in de praktijk gebleken dat ook dit niet voor iedereen tot een bevredigende oplossing heeft geleid. Wij buigen ons over verdere mogelijke verbeteringen.

Niet dat we er iets mee kunnen maar misschien fijn om te weten dat ze zich er van bewust zijn :)

Ik ben heel benieuwd naar woensdag maar nog meer naar wanneer ze de punctie nu verwachten :S aangezien ze misschien woensdagochtend al wilde stoppen met menopur. Laat nog maar doorgroeien zeg ik nu maar misschien praat ik woensdag wel anders.... misschien heb ik dan een volle buik met follikel :)

Geplaatst

Haha! Klinkt wat raar om je te feliciteren met een punctie ;) Mari-83, maar begrijp je emotie. Ik wens je alvast heel veel sterkte en hoop dat het allemaal mee mag vallen en dat je veel bruikbare eicelletjes mag hebben!

Geplaatst

Thnx voor de reacties meiden.

Ben gisteravond begonnen met injecteren. Decapeptyl viel reuze mee :D

Ik moet alleen morgen even bellen met de verpleegkundige want het lijkt wel of mijn ongi ineens is verdwenen na de spuit. Dus wellicht moet ik pas op dag 5 starten met puregon, maar dat geeft verder niet.

@ faye

Hoe was de TP?

Geplaatst

Mari, fijn voor je donderdag puntje hopelijk een mooi aantal eitjes.

Goofy, hoeveel ben je nu al afgevallen voor je behandelingen?

Mammie succes, jij begint net toch?

Feye, spannende tijd!

Zal vd week even een handtekeningen plaatsen. Zit nu via tablet en dat is weer anders.

Succes allemaal!

X rox

Geplaatst

maris wat spannend, gaat het echt gebeuren eind vd week! Ik ga heel hard duimen!

Hier donderdag 1e fm!

Ben wat minder actief, gewoon weg omdat ik veel moet werken.

Morgen dagje vrij en was van plan om naar intratuin te gaan.:-)

faye: is het goed gegaan!

Jeetje vandaag na het prikken deed het me toch zeer....auw**

Denk aan jullie meiden, kom op he! Ik wil naar dat uitgerekend bankje met jullie.

lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden