Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goofy nogmaals van harte met je verjaardag

Hopelijk groeien die laatste 10 ook nog ff mee

Met die steken in de eierstokken kan dat op overstimulatie duiden want ik heb dat sinds gister nogal aan de rechterkant misschien morgen maar even bellen

Welterusten allemaal

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Dank je wel Maris!!

Ik weet niet zo goed of ze dan bedoelen of het overstimulatie is. Wel moest ik het goed in de gaten houden of het niet erger werd. Heb je al gebeld???

Hier goed nieuws, gelukkig.

A.s donderdag de punctie. Tijd volgt nog.

Er zijn nu 19 eiblaasjes die mee gaan doen voor de punctie. Ook zitten er nog een boel kleintjes die niet meer mee gaan doen. Maar met 19 ben ik een heel tevreden mens!

Wel moet ik dus opletten dat ik genoeg drink en dat ik het wat rustiger aan doe. Morgen werken en dan woensdag niets doen. (kijk ik naar uit) Ik ben ook nog wat grieperig maar dat is half Nederland ongeveer...

Meiden, fijne avond en wordt vervolgd!!

Geplaatst

Ik had vandaag de 1e fm.

Rechter eierstok ging goed, ze zag een stuk of 12 follikels.

Grootste was 16.5mm, en een stuk of 4/5 rond de 12/13 mm.

Linker eierstok was wat minder, stuk of 6 follikels waarvan 3 rond de 12/13 mm.

Moet woensdag weer komen voor 2e echo, hoop dat het allemaal naar behoren gaat...geen idee wat normaal is qua aantal en grootte op de 1e fm :dontknow:

@ goofy

Wat een mooi aantal, hoop dat je niet veel last hebt ervan. Donderdag voor jou de grote dag, spannend...

Geplaatst

Goofy wat goed dat er 19 mee gaan doen zet hem op meid.

Ik ga heel erg hard duimen voor je.

Mammie dat is ook al zo'n mooi aantal en voor een eerste meting is dat helemaal niet slecht op naar de 2de. Succes.

Hier vandaag een dipje heb de hele dag al ongikrampen echt niet leuk meer en het maakt me echt onzeker.

Ook heb ik elke keer die steken in de eierstokken waardoor ik dus maar even gebeld heb vanmorgen, maar met de echo zag alles er prima uit gelukkig geen overstimulatie en het bms was nog 13,5 dus dat was heel mooi op dit moment.

Meer als afwachten konden we niet tot zondag, maar ik ben zelf zo bang dat het weer niet is gelukt brrr word er gewoon chagie van van die onzekerheid maar goed zal wel weer beter worden

Geplaatst

Lieve Maris, kon ik je nu maar even een knuffel geven meid, heel veel sterkte en ik hoop echt dat je gevoel fout is en dat het gewoon goed raak is en dat je hardstikke zwanger bent!!! Dan maar een digi-knuf. Sta je stevig???? Komt tie: KNUFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

@ Mammie, superscore meid!! Op naar fm 2!!!! Succes!!

Geplaatst

Haha wat ben je toch een lieverd

Ik weet ook wel dat het alle kanten op kan gaan en dat die krampen ook goeie krampen kunnen zijn maar toch schrik je elke keer.

Geplaatst

Oh Maris kom op he! Het gaat helemaal goed komen!

Mooie berichten hier meiden! Veel follikels zeg iedereen!!!!!!

Hier weer een beetje bekomen van de teleurstelling en toch alweer besloten dat we nog een poging willen wagen. Het is nog steeds te dragen omdat we in een luxepositie zitten, dat realiseer ik me steeds maar weer. Het verdriet dat ik voelde bij elke poging die niet lukte voor Luca is niet te vergelijken met de teleurstelling van nu. Ik prijs mezelf echt gelukkig en moet heeeeel veel aan jullie denken die nog steeds op hun wonder wachten! Meiden, dit wordt echt jullie jaar!!!!!!!

:confettistars:

Geplaatst

Yes, wij hebben vrijdag de punctie!

aan beide kanten zaten er 6.

Hopelijk worden ze goed groot!

Spannend weer!

Mari hoop dat het darmklachten zijn en dat je door een poepie te laten er vanaf kom! ;-)

Hoop echt vóór je dat er geen ongi zit aan te komen.

Goofy hoe was je verjaardag?

Mare hoe is de punctie verlopen?

Sandra, tja wat moet je zeggen zo jong, maar gaat ze er zelf vóór zorgen met vriendje? Of met der ouders?

Moeilijk allemaal hoor!

succes vóór der iedergeval.

Nou meiden zet hem en laten we positief blijven!

Zelfs in het donkerste hoekje schijnt er een lichtje!

Kus rox

Geplaatst

Rox, 12 follikels, mooi aantal. Veel succes met de punctie vrijdag!

Faye, heel veel succes bij de volgende poging! Weet je al wanneer jullie weer aan de beurt zijn?

Maris, ik duim voor je dat de 2 toppers de komende maanden blijven zitten! Nog een paar dagen volhouden!!! Durf je al eerder te testen of wacht je tot zondag? Wat zijn de wachtweken toch slopend…

Goofy, donderdag de punctie, spannend! Wow, 19 follikels! Zo te lezen ben je al gewaarschuwd voor overstimulatie. Zorg inderdaad dat je veel water drinkt en rustig aan doet, ook na de punctie… tijdens mijn vorige poging ben ik tussen de punctie en de terugplaatsing in het ziekenhuis beland met overstimulatie en dat was bepaald geen pretje… (en er heeft dus geen terugplaatsing plaats kunnen vinden). Niet dat ik je bang wil maken, maar wel om te waarschuwen dat je jezelf goed in de gaten houdt en bij twijfel contact met het ziekenhuis opneemt… succes donderdag!

Mammie, ook al zoveel follikels! Volgens mij is het streven van het ziekenhuis om ergens tussen de 10-12 uit te komen.

Marlijnne, fijn dat je de terugplaatsing gehad hebt en ook nog een cryo hebt, super. Mijn duimen draaien voor je! Lees nu jouw onderschrift… heftig wat jullie allemaal al hebben moeten meemaken! Dat deze embryo maar een prachtig wondertje mag worden!

Marieke, de pilot van assisted hatching houdt in dat we een ‘gewone icsi behandeling’ krijgen met de toevoeging van assisted hatching. Bij assisted hatching laseren ze een klein gaatje/krasje in de schil van de eicel vlak voordat deze teruggeplaatst wordt. Mogelijk zou dit de innesteling positief kunnen beïnvloeden. In Zwolle gaan ze de komende jaren een grootschalige studie/effectmeting uitvoeren. De verwachting is dat vrouwen boven de 35 en/of vrouwen met meerdere mislukte pogingen hier baat bij zouden kunnen hebben.

Hier goede berichten. Gisteren de punctie gehad. Het zal nooit mijn hobby worden, maar het was wel te doen. Ze hebben 10 eicellen gevonden, waarvan er 9 bevrucht en aan het delen zijn! Vrijdag staat de terugplaatsing gepland!

Geplaatst

Jeetje Mare ji ook al zo'n goede score ik zal duimen op een goed resultaat succes vrijdag

Nee wij gaan niet eerder testen tenzij ik nu kwalen krijg van hier tot ginder haha we gaan het zien en we wachten gewoon verder af

Dat van de AH hebben ze ons trouwens niks van gezegd in Zwolle wel jammer want had dat wel graag gewild.

Verder gaat het hier wel weer ben wel een beetje uit mijn dip. De krampen zijn wel minder geworden alleen de lage rugpijn is er nog wel.

Ook heb ik een mega buik hij is echt heel erg opgezet.

Geplaatst

Ooooo wat een spanning,

Aantal meiden de punctie in zicht. Super en hopelijk mooie bevruchtingen! Rox,goofy

Het ziet er goed uit kwa eitjes etc.

Kom op he meiden.

Mare: nee die punctie dat is idd geen hobby! Ik heb er nu 4 gehad en alle 4 waren ze anders. Op naar vrijdag voor jou,laat je er 1 of 2 terugpl.

We hebben inderdaad heftig jaar achter de rug. Gelukkig nu wat beter(geen dag dat ik er niet aan denk) en hopelijk brengt het begin van het nieuwe jaar iets moois een wondertje. En dat uiteraard voor ons allemaal.

Goofy:Hoe gaat het verder, nog grieperig. En ben je lekker verwend op je verjaardag.

fay veel succes met de volgende ronde!!

Maris zo spannend, nog een week pffff!

Hier nog bijna 2 hahah!

Vandaag weer gewerkt, best druk en af&toe echt "last" van buik. Beide kanten(eierstokken) Nu rust op de bank en doodmoe.

Goed/slecht teken? we zijn pas op dag2. Kan je nagaan wat het nog moet worden.

Probeer het naast me neer te leggen en positief te blijven.

Ben ik iemand vergeten........ sorry! Denk wel aan jullie.

Lfs

Geplaatst

Yoehhee, weer lekker veel geschreven!!

@ Maris, zie je wel dat die knuffel heeft geholpen, hahahaha. Fijn dat je je beter voelt! Gelukkig.

@ Marlijnne, ja die eierstokken voelen we zitten, phoeee, wat groeien die dingen, hahaha. Rammelende eierstokken!

@ Mare, wouw, goede score!! Op naar een mooie emmy en tp!! Duimen draaien!! Ik ben me zeker bewust van de overstimulatie. Dat moeten we niet hebben. Ik houd mezelf goed in de gaten en drink genoeg hoor! Dank je wel voor je bezorgdheid. Het ziekenhuis houdt me ook goed in de gaten.

@ Rox, spannend hé? Ik ben zo blij als het achter de rug is. Ik heb nog nooit een tp gehad. Wil nou echt heel graag het hele traject door en zou het natuurlijk helemaal super vinden met een positief resultaat. Voor ons allen natuurlijk!!!!!!

@ Faye, meid, wat ben jij sterk. Tuurlijk is het heel mooi dat je al een prachtig wondertje hebt lopen en voel je je een gezegend mens. Maar toch..... ik hoop echt dat de volgende behandeling raak is. Succes meid!!!!!!!

Ik heb een heerlijk rustige verjaardag gehad. Weinig visite gelukkig. Had er al een beetje rekening mee gehouden ivm het traject. Nu moesten we deze dag ook naar Nijmegen en we moeten zo'n 2 uur heen en 2 uur terug. Dus we zijn er niet zomaar.

Vanavond om 21.30 gaat de pregnyl er weer in!!! Yoeheeee, hij ligt al opgetrokken klaar en te wachten om die eieren even goed los te schudden in de blaasjes!!!! hahahaha klinkt lekker plastisch....

Donderdag om 09.30 zijn we aan de beurt! ben benieuwd.

Meiden, mijn lief roept voor koffie dus ik ga naar beneden.

Voor diegene die ik ben vergeten, sorry!

Fijne avond allemaal lieve schatten, tot snel weer!!

Geplaatst

Goofy, donderdag de punctie!! Wat spannend zeg..hoop zo voor je dat je snel je tp krijgt...maar tot nu toe ziet het er allemaal

goed uit voor je en ik blijf natuurlijk duimen, tot nu toen heeft dat toch ook geholpen :-)

Heel veel suc6 donderdag!!!

Maris, nog steeds die slopende wachtweken....Ik hoop voor je dat die krampen niet de ongi krampen zijn...Wanneer wil je gaan testen? Fingers crossed!!!

Rox, jij vrijdag de punctie, ook een goeie score hoor, 12 stuks! Heel veel suc6 vrijdag!!

Faye wanneer gaan jullie voor een volgende poging? Misschien lopen we weer gelijk?

Mammie, morgen weer een FM...ziet er nu al goed uit hoor. Jeetje wat heeft iedereen veel follikels...!

Volgende week hebben wij weer een afspraak in Leiderdorp, hopelijk gaan we snel weer beginnen! Dit stil staan vindt ik maar niks...

Meiden allemaal heel veel succes deze week, veel van jullie hebben een spannend week!

Ga nu maar eens onze lieve pup knuffelen en in d'r bench doen en lekker slapen!

x

Geplaatst

Marieke ik mag me bij mijn volgende menstruatie weer melden dus ik denk rond 5 maart en dan weer het lange protocol. Ik gok, als alles meezit, dat ik op het wachtbankje van april kom te zitten?

En jij? Zou wel gezellig zijn!

Oh Goofy de pregnyl weer gezet! Toch weer een mijlpaal!!!!

Zwaar he Maris. Het blijven pieken en dalen. Volgens mij wen je daar nooit aan.... Je bent een sterke vrouw!!

Marlijnne wat een ramp he dat wachten.........en wachten............en wachten...... :)

Geplaatst

Marieke en Faye, Ik hoop zo voor jullie dat de volgende poging succesvol zal zijn!

Goofy, mooi dat de pregnyl er in zit. Heel veel succes morgen!

Marlijnne, wij laten er 1 terugplaatsen ivm medische indicatie. Bij het HSG onderzoek een paar jaar geleden zijn ze er achter gekomen dat ik een baarmoederafwijking heb, nooit wat van gemerkt… maar het houdt dus in dat mijn baarmoeder kleiner is dan hoort (net zo groot als een halve baarmoeder). Er is dus geen ruimte voor twee kindjes…

Ik hoop dat dit jaar jullie een prachtig wondertje gaat brengen!!

Mari, knap dat je niet eerder gaat testen! Sta jij ook onder behandeling bij de Isala of worden de echo’s door een ander ziekenhuis gedaan (zie namelijk twente bij jouw woonplaats staan)? Heb jij nu cryo’s teruggeplaatst gekregen of is het van een ‘verse poging’? Jammer dat ze jullie niet over de pilot geïnformeerd hebben (had overigens alleen bij een verse poging gekund). Wij lazen er toevallig een artikel over in de stentor en hebben toen zelf contact met onze arts opgenomen.

Dames, ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Hallo Meiden,

Mag ik me bij jullie aansluiten op het wachtbankje?

Ik ben bezig met mijn derde ICSI poging. Gisteren de punctie gehad en tot mijn verbazing zijn er 19 goede eicellen gevonden! Hopelijk ontstaan er een paar goede embryo's (de andere 2 keer steeds matig/slecht, maar ook niet zo veel eicellen) en hebben we vrijdag een TP!

Lees dat Goofy morgen de punctie heeft...suc6!

Liefs

Geplaatst

Mare ja dat klopt wel hebben in Hengelo de echo's en punctie en dan de tp in Zwolle dit was wel een verse tp.

Ze vriezen daar namelijk in Zwolle bijna niet in naar onze mening ze hebben er dit keer gewoon 7 weggegooid terwijl ze het ook hadden kunnen proberen.

Maar goed daar kan ik wle boos over worden maar dat helpt toch niet het zijn die verrekte protocollen

Wenskindje klets gezellig mee jeetje wat een score hopelijk met veel bevruchtingen Succes

Hier snap ik er niks meer van ik werd vanmorgen wakker en mijn (.)(.) waren totaal niet meer gevoelig dus ik dacht het is weer voorbij deze poging zo ging het elke keer en zo zal het nu ook weer gaan, maar toen was ik even de badkamer aan het schoonmaken en ik werd me daar toch duizelig en misselijk ik moest gewoon even gaan zitten en nu kan dat ook van drukte gekomen zijn maar krijg er wel weer iets meer hoop van, maar het blijft nog steeds afwachten jammer genoeg.

Geplaatst

Mari, slopend zeg die wachtweken met al die tegenstrijdige signalen... heb je de andere keren altijd de testdatum gehaald?

Zwolle heeft idd een streng invriesbeleid. Van alle pogingen hebben we in totaal maar 2 cryo's gehad en deze ontdooiden vervolgens niet goed..... maar op het topic van de isala zijn wel een aantal meiden de cryo's hebben, dus ik blijf hoop houden!

Meid, veel succes!

Geplaatst

Hoi dames

Even snel een reactie van mij, zal later teruglezen en reageren...

Net 2e fm gehad en ze zijn bang voor overstimulatie.

Er zijn ruim 20 follikels, ze heeft er 10 aan elke kant gemeten (max van het apparaat)

Grootste was 18.8 mm, kleinste 12.2mm, en veel tussen de 15 en 18 mm.

Ik moest meteen bloedprikken voor iets, ben vergeten wat, maar dat mocht niet boven de 12 zijn geloof ik.

Krijg vanmiddag de uitslag ervan, is de uitslag goed krijg ik vrijdag de punctie zoniet moet ik stoppen met de poging en 2 maanden wachten :(

Gekke is dat ik niks merk ervan, dat was wel positief zei ze, ik merk helemaal niks van die hormonen en zo dus hopelijk gaat alles door.

Nu in de stress zitten tot vanmiddag pff..

Geplaatst

o jeetje Mammie, wat spannend!

Een tijdje geleden heb ik ook al meegeschreven, maar ben niet heel actief daarin! Ik lees wel alles mee! :)

Ik las nu iets over het invriesbeleid van Isala. Ik heb vorige week mijn terugplaatsing gehad en de laborant liet ons weten dat van de 10 embryo's er waarschijnlijk niets ingevroren zou worden... Dat was een behoorlijk teleurstelling bij zoveel embryo's! Nu kregen we deze week een brief dat er 6 embryo's ingevroren zijn!!!!! Wij zijn zeer verbaasd, maar natuurlijk ook ontzettend blij daarmee! Het kan dus wel!!!!

Wenskindje; op naar de terugplaatsing!

Mari; succes met wachten... het is slopend...

Goofy; succes met de punctie morgen!

Geplaatst

Ff snel een reactie van hier:

Bedankt voor al jullie steun en aanmoediging.

Ben vandaag niet erg op zijn best. Erg emotioneel en zenuwachtig.

Ik kom terug met hopelijk heel goed nieuws en reageer dan weer stuk voor stuk op jullie.

@ wenskindje, welkom!

@ mammie, sterkte meid!

Geplaatst

Succes Goofy, ik duim voor je!

Ik mag vrijdag voor de punctie heb ik vandaag gehoord. Mijn bloedwaarde was nog net goed waardoor ik in elk geval de punctie krijg.

Ze wilt nog liever niks zeggen over de TP, dat ligt eraan of ik last krijg van overstimulatie...

Nou, hopen dat het allemaal gaat zoals het hoort...

Geplaatst

helaas, negatieve test gisteren. Ben verdrietig.

ik wens iedereen nog sterkte met de behandeling (echo's en puncties) en diegenen in de wachtweken wens ik een mooi resultaat over 9 maanden!!

Geplaatst

Shit diane! Wat een rot nieuws! Heel veel sterkte!

En mammie is wel erg spannend bij jou! Heb je vroeg de punctie? Ik om 8.45 , net mijn decateptyl prik gezet.

Nu morgen niet en dan vrijdag weer spannend!

Welkom wenskindje, en wat had jij een goede vangst! Spannend ...tp en dan maar wachten!

Nou ga lekker slapen, ben niet echt super lekker.

Meiden succes weer!

Kus rox

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden