Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Amanda.

Wat leuk dat we gelijk lopen. Ik mag gelukkig vrijdag al voor een echo, omdat ik bij de zogenaamde 'risicogevallen' hoor. Ik ben in juli geopereerd aan mijn eileiders (zijn dichtgebrand) en dan is de kans op een bbz groter geloof ik. Ik voel me aan de ene kant heel gelukkig dat ik zover ben gekomen, maar ben o zo bang dat ik vrijdag slecht nieuws krijg. Als ik dan lees dat jij al 4 jaar bezig ben, mag ik eigenlijk helemaal niet zeuren, wij zitten pas een paar maanden in het IVF gebeuren en dit is pas onze eerste poging.

Meid, ik hoop dat het er morgen goed uitziet voor je en dan beide op naar een goede zwangerschap en een prachtig wondertje in juli/augustus!

Lieve groet Hope

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veel sterkte voor Clau en Nes.

Punctie:

28 november - essieislief

Terugplaatsing:

1 november - Kaatje03

3 november - Scorpio71

3 november - Matroosje

3 November tp cryo (hopelijk) - Danielle..

6 november - HBB

6 november- Isa

11 november - Apple2011???

16 november - Clau75

17 november - Clau75

17 november - Simone76

19 november - Jollie

22 november- Bloempje80 (cryo)

23 november - Wij015

1 december - essieislief

Testen:

4 november - MamaVanSeppe:zwanger:

4 november - Champietal

5 november - Esly :zwanger:

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie :zwanger:

8 november - Raba

11 november- Sandra81 :zwanger:

13 november- Chantal33 :zwanger:

14 november - Bunbums :zwanger:

14 november - Mariek :zwanger:

15 november - Matroosje

16 november - Kaatje 03 :zwanger:

17 November - Danielle..:zwanger:

17 november - Scorpio71

18 november - HBB

21 november- Isa :zwanger:

22 november - Frannie

22 november - Amanda :zwanger:

27 november - Nes73

1 december - Simone76

1 december - Clau75

3 december -Bloempje80

5 december - Wij015

15 december - essieislief

Geplaatst

Donderdag de eerste echo hier. Heel erg spannend pff. Ik heb zo ontzettend het gevoel dat je toch iets zou moeten merken

maar ik merk niets. Weet wel dat het makkelijk kan en dat de kwalen nog in alle hevigheid kunnen komen opzetten maar het

is toch erg lastig om te geloven dat je zwanger bent als je er eigenlijk niets van voelt.

Het enige dat ik 's avonds heb is maagzuur nou ja en dat was het verder. Ben ontzettend benieuwd naar de echo donderdag.

Is dat eigenlijk een buikecho of een inwendige echo?

Geplaatst

@ Bunbums, Spannend! Ik hoop voor jullie dat alles goed is!

@ Clau en Nes. Veel sterkt.

Hier ook niet echt positief nieuws.

Vandaag weer bloedverlies.

Net in het ZH geweest, de arts kon nog niet echt een vruchtje of iets onderscheiden in mijn baarmoeder.

Nu zitten we te wachten op de bloedtest. Als de HCG laag is dan wordt het vruchtje afgestoten, als het hoog is dan is er een kleine kans dat de zwangerschap doorzet, maar een grotere kans op een bbz.

Ik snap niet dat mijn lichaam zo met ons kan sollen!

Geplaatst

Wat ik jullie nu ga vertellen, geloof ik zelf ook niet. Ik blijk al 3 weken zwanger te zijn !!!!!!!!

3 dagen voor mijn testdag van 17nov, heb ik getest en het was negatief. Ook op 17 nov bleek de 2e kruidvat test negatief, en kreeg ik ook nog bruin rode afscheiding.

Die afscheiding hield aan (vandaag ook nog vaag iets ) Omdat ik er vanuit ging dat dat menstruatie was , ben ik vanaf dag 2 in overleg

met de gynaecologe Puregon gaan spuiten tot en met vandaag.

Vandaag dus voor de 3e keer een echo gemaakt maar de gynaecoloog kon weer niets zien, en stuurde mijn maar naar t lab om voor de zekerheid een test te doen.

Nou ja hoor, ik ben al ruim 3 weken zwanger en al die tijd spuit ik gewoon Puregon in mijn lijf.

We zijn blij, maar maken ons wel erge zorgen hierom ook al kan het kwaad volgens de gynaecologe.

Ik krijg terwijl ik dit schrijf een telefoontje van het ziekenhuis dat ik nu terug moet om bloed te prikken voor de HCG gehalte.

TO BE CONTINUED !!!!!

Geplaatst

Helaas, onze zwangerschap heeft niet doorgezet.

Na 5 weken en 3 dagen is deze droom voor dit jaar even over.

Volgend jaar op voor een 2de ronde.

Geplaatst

@Hope; o meid, wat verschrikkelijk voor jullie....zo heen en weer geslingerd en dan toch die teleurstelling!! Heel veel sterkte meid!

@Clau en Nes; ook jullie veel sterkte gewenst!

@Scorpio; wauw wat super verrassing meid!! Hoe was het in het ziekenhuis?

@Bunbums; ik heb mijn eerste echo inwendig gehad.

Ook hier (nog?!) geen zwangerschapskwaaltjes...het enige waar ik last van heb zijn emoties...Jantje lacht, Jantje huilt....

Dames die nog op het wachtbankje zitten: heel veel sterkte gewenst met het wachten en op naar een positieve test!

Liefs Esly!

Geplaatst

@Hope: meid heel veel sterkte. Wat vervelend dat het zo is gelopen.

Zelf ben ik nog niet zo enthousiast, morgenochtend worden wij gebeld met HCG uitslag !

Geplaatst

Hope. Wat een ontzettende teleurstelling. De afgelopen weken moeten ontzettend zwaar geweest zijn voor jullie.

Steeds heen en weer geslingerd tussen ja en nee.

Heel veel sterkte de komende tijd om dit te verwerken.

Ik wens je nu al vast heel veel sterkte bij de volgende poging.

Scorpio. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En nu afwachten hoe hoog je HCG is......

Geplaatst

@all, sorry weer lang niets laten horen.

hier in wachtweek, nu 7 dagen na TP en nog nooit zoveel activiteit in baarmoeder/buik gevoelt..

zou ik het me inbeelden denk ik soms, maar ik voel echt krampjes, boreltjes, steekjes..

is dit goed of slecht?

TP van een morula was het ..mijn laatste..

Geplaatst

@ Hope, wat ontzettend naar voor jullie!

Na al die onzekerheid, alsnog zo'n grote teleurstelling...

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie volgende poging meer succes zal hebben!

Geplaatst

Hallo Iedereen,Ik ben hier nieuw..Ik kan me ook aansluiten op dit wachtbankje..21 nov terugplaatsing gehad van 2 Emmy's en 1 Cryo...5 dec mag ik test doen!

Spannend...

Vraagje aan iedereen..Herkennen jullie dit misschien??..sinds 3 dagen na terugplaatsing voel ik een soort warme steekjes aan rechterkant van buik richting lies..

Liefs Essie

Geplaatst

ik heb me rood laten kleuren op het bankje maar na twee druppels gisteren is het weer gestopt wordt hier helemaal gek van.

hope heel veel sterkte

Geplaatst

@Essie : Welkom :) ja heel herkenbaar gevoel. Ook ik had die steken aan de rechterkant, dat hoort erbij.

Je kunt hier veel over lezen, alleen weet ik niet meer waardoor de steken kwamen hahahahh. Sterkte op de wachtbank !

Geplaatst

@ Clau75 : niet de moed opgeven hoor, zeker niet na wat ik heb meegemaakt.

Nog steeds roodbruine afscheiding, en vanmiddag naar het ziekenhuis voor HCG en morgen belt onze gynaecoloog over de uitslag.

Vanmiddag ( na de positieve uitslag van het ziekenhuis) toch nog test gedaan met als resultaat :zwanger 3+ weken :)

Komt wel goed schatje (Rosevicee reclame )

Geplaatst

Wij zijn ZWANGERRRRR :)

Bloedtest uitslag van gistermiddag: HCG waarde 13.800, maar wat betekent dat?

Kan iemand mij helpen????

[ATTACH=CONFIG]2979[/ATTACH]

Geplaatst (aangepast)
Wij zijn ZWANGERRRRR :)

Bloedtest uitslag van gistermiddag: HCG waarde 13.800, maar wat betekent dat?

Kan iemand mij helpen????

Wauw meid gefeliciteerd!!!!!

[TABLE]

[TR]

[TD]gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie)

[/TD]

[TD]IU/L of MIU/ML

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #ecf5fe]gerekend vanaf bevruchting

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]Niet zwanger

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]-

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]21 dagen

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]0 - 5

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]7 dagen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]28 dagen

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]3 - 426

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]14 dagen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]35 dagen

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]18 - 7.340

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]21 dagen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]42 dagen

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]1.080 - 56.500

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]28 dagen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]49 - 56 dagen

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]7.650 - 229.000

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]35 - 42 dagen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]57 - 78 dagen

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]25.700 - 288.000

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]43 - 56 dagen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]79 - 100 dagen

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]13.300 - 253.000

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]57 - 78 dagen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]2de trimester

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]4.060 - 65.400

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]17 - 24 weken

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]3de trimester

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]3.640 - 117.000

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]25 weken - bevalling

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 200, bgcolor: #f1f8ff]Na bevalling

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]

[/TD]

[TD=width: 150, bgcolor: #f1f8ff]-

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

in het midden zie je de HCG-waarden...

En dat betekent dat je heeeeel goed gaat!!!! En volgens een vk al dik 5 weken ZWANGER bent!!!!! Want die rekenen vanaf de laatste menstruatie/2 weken voor de punctie.

aangepast door huisje_boompje_beestje
toelichting
Geplaatst

@Hope: wat heb jij veel meegemaakt de afgelopen weken. Heel veel sterkte met het verwerken van deze grote tegenslag. De volgende poging is voor jullie!

@Scorpio71: gefeliciteerd!!! Super.

Meiden die van het bankje zijn gevallen, ook jullie heel veel sterkte gewenst.

Meiden die nog op de bank zitten, heel veel succes!!!

Hier alles ok, het wachten op de 1e echo op 9 december duurt erg lang. Je zou bijna aan dat wachten gaan wennen, haha. Ik zou zooo graag willen weten of alles goed zit daarbinnen maar moet nog even geduld hebben. Het is niet anders...

Geplaatst

@Hope, wat een enorme teleurstelling na zoveel onzekerheid... heel veel sterkte, meis!

@Scorpio, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Gefeliciteerd! Wat zal je blij zijn!!

@Clau, ook spannend voor jou. Het kan nog steeds, kijk maar naar Scorpio. Hoop dat het goed gaat!

@Essie, welkom op de bank! Ja, steekjes, borrelende buik, pijnlijke borsten... het hoort er allemaal bij. Heel veel succes!

Geplaatst

Ik heb de lijst even weer naar voren gehaald

Terugplaatsing:

1 november - Kaatje03

3 november - Scorpio71

3 november - Matroosje

3 November tp cryo (hopelijk) - Danielle..

6 november - HBB

6 november- Isa

11 november - Apple2011???

16 november - Clau75

17 november - Clau75

17 november - Simone76

19 november - Jollie

22 november- Bloempje80 (cryo)

23 november - Wij015

1 december - essieislief

Testen:

4 november - MamaVanSeppe:zwanger:

4 november - Champietal

5 november - Esly :zwanger:

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie :zwanger:

8 november - Raba

11 november- Sandra81 :zwanger:

13 november- Chantal33 :zwanger:

14 november - Bunbums :zwanger:

14 november - Mariek :zwanger:

15 november - Matroosje

16 november - Kaatje 03 :zwanger:

17 November - Danielle.. :zwanger:

17 november - Scorpio71 :zwanger:

18 november - HBB

21 november- Isa :zwanger:

22 november - Frannie

22 november - Amanda :zwanger:

27 november - Nes73

1 december - Simone76

1 december - Champietal

1 december - Clau75

3 december -Bloempje80

5 december - Wij015

15 december - essieislief

Geplaatst

Hallo allemaal! Eerder had ik het bericht gezet dat ik rood gekeurd kan worden; bedankt voor degene die dat voor mij heeft gedaan.(lukte niet direct met mijn iphone). Op mijn vakantie, 2 dagen voor vertrek kreeg ik bruinig slijm. De dag voor vertrek was mijn ongi nog niet doorgezet en bleef een beetje aanmodderen (vnl bruin en een heeel pietsie rood). Op de vertrekdag zette het meer door en in het vliegtuig 's avonds was er duidelijk sprake van een beetje meer rood en weefselverlies ook. Eenmaal thuis, met een gezellige darminfectie, is mijn ongi sterk verminderd en is nu al niets meer (totaal 4 dagen met bijna niks dus). Mijn krampjes die ik nog enigzins ervaar kunnen nu ook andere signalen zijn. Helaas is testen niet te doen omdat ik in de ochtend uit een andere lichaamsopening plas (hahaha, sorry voor de details). Maar, ik ga er nog steeds van uit dat ik NIET ZWANGER ben hoor.

December wordt voor ons een pauzemaand. Ik ben er dan ook ff klaar mee allemaal. Zeker omdat de omstandigheden zo perfect leken....

Sterkte en suc6 weer allemaal!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden