Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Breden - ik heb ook vroeg getest (weliswaar met een verse embryo) op wd 9 na tp.. Het streepje was ook heel licht, maar werd om de dag wel donkerder.

Welke test heb je gebruikt? Kruidvat 2 voor 5 euro zijn erg gevoelig.

Succes!!

Geplaatst

Hoi Melis,

Het ging hier ook om een verse embryo en vandaag heb ik van de arts als officiële testdatum meegekregen. Ik had dus gehoopt op een knalpositieve test maar helaas blijft het nog even spannend... Ik heb inderdaad Kruidvat 2 voor € 5 gebruikt.

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Breden - bij mij was het streepje zowel op wd 9 als wd 11 (dag van de bloedtest in het zkh) aanwezig, maar niet extreem donker zoals de controlestreep hoor. Verstandig dat je, weliswaar voor je eigen gemoedsrust, ff HCG laat prikken. Dat is toch het beste meetmiddel.

Heel veel succes in deze spannende tijd!

Geplaatst

hi meiden, zenuwslopend deze weken/dagen...

we mogen in ieder geval de 30e testen ipv de 31e omdat het dan weekend is, dat scheelt in ieder geval 1 wachtdag...

ik wilde vragen hoe dat allemaal zit: wat moet ik voelen en wat moet ik niet voelen?

ik heb eigenlijk sinds afgelopen vrijdag (de dag van de tiP) af en toe steken in mn rechterzij, ik gok mn rechter eierstok, betekent dat nog iets? en ik lijk wel continue iets te voelen in mn buik, wat kramp wat lijkt op menstruatiekramp.

als dat nu al is, dat kan volgens mij niet veel goeds betekenen of maak ik mezelf nu gek? en op de een of andere manier heb ik niet zo'n goed gevoel over deze poging, ook al kon t volgens de artsen niet beter met de embryo's enzo...

ik ben helemaal nieuw met de mmm en ivf/icsi, dat ik gewoon niet weet wat ik moet voelen en wat ik niet moet voelen :-( zucht

kan iemand me geruststellen?

Geplaatst

Rifka: wat gemeen, sterkte, dikke knuffel!

Breden, heel veel succes, toitoitoi: het kan inderdaad nog alle kanten op maar het kan absoluut de goeie kant op he, maar ik snap je zelfbescherming heel goed, heel logisch en slim: laat ons maar gewoon keihard voor je doorduimen:-)

Geplaatst

@Seef, Louise en Krisje, welkom op dit wachtbankje! Dat we het met z'n allen maar zo groen mogelijk mogen gaan krijgen.

@Rifka: neeeee, wat een teleurstelling weer! Hoe is dat in godsnaam mogelijk, dat je meerdere malen positief test en dat het zich steeds binnen enkele dagen lijkt 'op te lossen'. Hier moet toch een verklaring voor zijn?! Meid, ik hoop dat jullie er snel achter komen en dat er iets aan gedaan kan worden. Op deze manier is het zo'n oneerlijke strijd. Ik leef met jullie mee.

@Breden: oef, wat spannend is dit zeg! Dat de bloedtest maar een overduidelijk JA mag aanwijzen. Ik sla gauw weer aan het duimen.

Voor de andere wachtende dames: heeeeeel veel succes.

Geplaatst

Meiden,

Vanochtend overlegd met de huisarts. In overleg met haar heb ik besloten om geen bloedtest te laten uitvoeren. De vorige keren werd ik hier alleen maar onzeker van. Het geeft helemaal geen zekerheid over een goede afloop of niet. Ik heb wel een echo-afspraak gemaakt met Dr. Hubert voor 3 januari aangezien ze vanaf vrijdag gesloten zijn. De huisarts heeft ook een fax gestuurd naar de gynaecoloog in onze woonplaats met het verzoek of ze een echo kunnen laten maken. Als ik dan complicaties krijg, ben ik ten minste bekend bij ze.

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Jeetje, breden. Wat een spanning. Blijf je nu doortesten om te kijken of het streepje donkerder wordt of wacht je nu af. Pfff.....blijft dus nog even onzeker. Ik blijf duimen dat je straks een prachtige echo hebt.

(ga nu maar weer aan het werk. Was al die tijd zo benieuwd dat ik bleef spieken op mn mobiel).

Geplaatst

Hey meiden,

Vanmorgen negatief getest. Had ik ook eigenlijk wel verwacht. Had er de hele tijd al geen goed gevoel bij. Moet doorgaan met medicatie en woensdag weer testen, maar verwacht er niets van. Als woensdag weer negatief is moet ik stoppen met de medicatie en word dan 3 dagen later ongesteld. Dus word een rode kerst!

Breden wat spannend maar licht streepje is een streep dus volgens mij ben je dan gewoon zwanger.

Geplaatst

Mar S, balen zeg dat het mislukt is! Ook al had je er al geen goed gevoel bij; het blijft verdrietig om de bevestiging te krijgen.

Ik heb bij een licht streepje niet meer het gevoel dat ik zwanger ben. Ik heb drie keer eerder en licht streepje gehad en alle drie de keren is het niet goed afgelopen. Ik hoop dus dat ik over twee dagen een dikke vette streep heb...

Breden

Geplaatst

Allereerst welkom aan de nieuwe dames op het bankje!

En een dikke knuffel voor de dames wiens namen rood gekleurd zijn op het lijstje :-(

Alle dames die nog in afwachting zijn op dit bankje: veel succes, ik hoop dat jullie nog goed nieuws krijgen voor het einde van het jaar!

Zelf vandaag mijn 2e bloedtest gehad, hcg was inmiddels rond de 6000 dus dat gaat goed. Ik mag begin januari voor de eerste echo gaan.

Geplaatst

Mar S - wat een teleurstelling... Lastig om van zo'n rode kerst te genieten :-(. Sterkte!

Breden - het blijft spannend zeg, alles is nog mogelijk. Ik hoop het zo voor je.

Geplaatst

Mar S, wat een teleurstelling. Ookal had je er al geen goed gevoel over, het blijft toch gewoon flink balen. Je hoopt altijd op een positieve afloop.

Breden, Jeetje, lees nu net pas je ervaringen met lichte streepjes. Ik snap dat je er van uit gaat dat je niet zwanger ben. (maar toch blijf ik, mischien tegen beter weten in, voor je doorduimen dat het streepje deze keer wel donkerder wordt). Wat een spanning en onzekerheid. Alles is nog mogelijk.

Sterkte tijdens deze onzekere dagen!

Esseke, wat een goed nieuws! gefeliciteerd! Op naar een mooie echo!

All: het bankje begint zo wel aardig vervelend rood te worden. Hopelijk gaan er toch nog wat groene namen bijkomen, want dit is even niet echt leuk.

Geplaatst

Hoi Wen,

Ik las op een ander topic dat je gisteren weer geen positieve test had. Sh#t man!!! Aan de andere kant, mijn test was zo licht dat drie dagen voor mijn testdatum ook nog niet positief getest zou hebben. Nog even volhouden dus!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Breden, dat klopt. Ook vanmorgen op wachtdag 11 een enkel streepje. ondanks dat er ergens nog een klein sprankje hoop is, heb ik mij er op voorbereid dat ik een van deze dagen wel mn ongi gaat krijgen. Komt het tenminste niet zo onverwachts.

Heb jij vandaag nog getest of wacht je een paar dagen?

Geplaatst

Cuci en Louise14, hoe is het bij jullie gegaan...?? Ik hoop heel erg dat jullie positief hebben getest en nu een vreugdedansje aan het maken zijn. Hopelijk maken jullie ons blij met een paar groene toevoegingen aan het december-lijstje.

Geplaatst

Beste meiden,

Ik prober een beetje bij te lezen. Wat jammer om te lezen dat sommigen geen goed nieuws hebben. Heel veel sterkte in deze periode en hopelijk vinden jullie snel de kracht om voor jezelf het een en ander een plek te geven en voor jezelf een beslissing te nemen wat je gaat doen. Ik lees ook dat sommigen al weer bezig zijn met een volgende ronde: heel veel succes.

Hoe gaat het met de dames die nu mogen testen??? Gaat het lukken om nog wat goed nieuws te horen, net voor de kerst?

Hier gaat het zijn gangetje. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet denken. De vorige keer voelde ik de heletijd een druk op mijn buik en nu heb ik dat niet. Ik maak me ook zorgen om die progesteronbolletjes. Ik ben na de punctie begonnen, maar ik heb nog voor 6 dagen (tot en met zondag). Dat is toch niet genoeg? Wat denken jullie?

Weet je wat zo gek is: we kregen op ons werk te horen dat het eigenlijk niet zo goed uitkwam dat er veel zwangerschappen waren, omdat het financieel niet zo goed gaat met het bedrijf. De directie vertelde dat als grapje (maar ook wel de kern van waarheid) dat een zwangerschap toch teveel kost voor het bedrijf. Ze kunnen niemand meer vervangen. Ik schrok toch wel even van zo'n mededeling, vooral omdat ik zelf bezig ben om zwanger te worden en zoals jullie weten, gaat dat niet zomaar vanzelf....wat vinden jullie hier nu van?

Meiden: succes en tot gauw.

Gr,Gorgi

Geplaatst

Ha Gorgi,

Dat is gek, dat je zo weinig bolletjes hebt. Het verschilt nogal eens tot wanneer je ze moet nemen, maar volgens mij moet het in ieder geval totaan de testdatum. Even bellen met het ziekenhuis?

Een nare situatie, op je werk. De meeste werkgevers staan niet te springen bij grote aantallen zwangere medewerkers, maar ja, dit hoort bij het leven en ook bij het ondernemerschap. Economische crisis of niet, ik vind niet dat ze zo'n opmerking zouden moeten maken. Hoe dan ook hoef jij je er niet door te laten beinvloeden. Werk is (als het goed is) leuk en belangrijk, maar niet allesbepalend. En in mijn optiek zéker geen goede reden om het traject, dat in ons geval na veel moeite, teleurstellingen en emoties is ingezet, af te breken.

Idealiter komt de commitment van beide kanten: jij bent loyaal aan de werkgever, maar de werkgever erkent ook jouw inspanningen en inzet. En als je dan een positieve uitslag kunt melden van dit traject, dan zou het heel erg fijn zijn als je werkgever blij voor je is.

(Zo niet, dan geldt in het ergste geval nog dat je ontslagbescherming geniet tijdens zwangerschap en verlof. Maar hopelijk is dat niet nodig!).

liefs, Simone

Geplaatst

E1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

9 december Bloempje666 3e FM

10 december Gorgi 2e echo

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

8 december Bikergirl (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

23 december (TP) krisje82

Testdatum: gekruiste vingers 3.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Mar S

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

23 december Bikergirl

25 december Apple2011

Even voor de statistieken maar weer even het lijstje erbij gehaald.

Rifka en Mar S, ik heb jullie helaas maar op rood gezet.

Ik hoop zo dat er toch wat groene namen gaan bij komen.

Hoe is het met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Geplaatst

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

8 december Bikergirl (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

14 december Gorgi (TP)

16 december Seef 74 (TP)

23 december krisje82 (TP)

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Mar S

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

23 december Bikergirl

25 december Apple2011

28 december Gorgi

31 december Seef 74

Dag meiden,

Gisteren weer getest en het teststreepje werd zowaar donkerder! Vanochtend nog een keer getest en het streepje was helaas weer lichter geworden... Nog geen tekenen van bloedverlies maar de hoop is wel vervlogen. Morgen nog een keer testen voor de zekerheid maar dan ga ik ook echt stoppen met de Utrogestan, de Suprefact, de Prednisolon en de Fragmin. Gek genoeg heb ik wel heel erg veel zin in de Kerst. Lekker samen eten, spelletjes doen en gezellig cadeautjes onder de boom! Ik heb wel behoefte aan gezelligheid.

Wen, vanochtend weer getest? Je testdatum is morgen al. Is toch best nog een beetje spannend...

Hoe is het met de andere meiden op het wachtbankje? Hebben jullie nog goede moed? Houd vol!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik hoop ook dat er nog een paar groene namen bij komen, want dit is niet leuk zo!

Ik zit inmiddels op wd9 en so far so good. Ik heb wel af en toe ongi krampen, maar nog steeds geen bloed o.i.d. te bespeuren.

Normaal gesproken heb ik een paar dagen voor m'n ongi altijd wel wat donkerbruin. Maar nu nog steeds niet. (morgen is m'n NOD)

Dus ik heb wel een beetje goede hoop. Maar aan de andere kant, die ongi krampen maken me weer zo onzeker, dan denk ik weer: o jee, nu is het voorbij :(!

Word gek van dat heen en weer geslinger...... maar dat hebben de overige wachtende meiden zeker ook?

Als ik morgen nog niets heb gezien, ga ik vrijdag testen....

Ik houd m'n fingers crossed!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik wordt ook crazy! Geen spoor van bloed gehad tot dusver. Vrijdag mag ik testen. Maar ik hoor en lees zoveel over bloedverlies tijdens innesteling, en dat heb ik niet gehad. Ik lees ook teveel... Maak mezelf gek. Ik heb wel besloten niet eerder te testen. We zijn tig keer gewaarschuwd door het ziekenhuis dat dit een valse uitslag kan geven dus wacht ik mooi even af. Donderdagavond gebruik ik geen vaginale capsule, want dat stroomt er s'morgens uit en ik wil niet dat dit mijn test beinvloed... Zoveel kwaad kan het toch niet om eentje over te slaan?

Gistermorgen en vanmorgen wat duizelig... zijn dat zwangerschapssymptomen??? Het klopt, wat ze zeggen... De wachtweken zijn het zwaarste van de hele behandeling!!!

Zo dames, ik sta weer met beide beentjes op de grond. Hoe is het met jullie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden