Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend meiden! Wat een ramp he die laatste week! Nog even zet hem op!

NCM: ik weet niet of je ook bij het VU zit, maar daar duurt het altijd redelijk lang voor je wat hoort over de eventuele cryo's. Ik kreeg de dag na mijn bloedtest een brief met het resultaat.

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@breden ik ga het weekend met vriendinnen weg. Vertrek morgen. Dus dat is voldoende afleiding. Ben ik wel blij mee anders zou het wel heel lang duren nog tot maandag!

Ik word wel een beetje onzeker van het feit dat ik niets voel of merk. Ik heb er ook een minder positief gevoel bij dan de vorige keer. Maar ja we zullen moeten afwachten.

@Ncm & Rifka weten jullie al meer en kunnen jullie de spanning nog aan? M'n duimen draaien voor jullie.

Iedereen een fijne dag.

Geplaatst

NCM en Rifka ik duim zo voor jullie en hoop dat het toch raak is! Ik denk aan jullie. Volgens mij kan je testen 2 weken na de punctiedatum. Bloed hoeft niet altijd wat te betekenen maar ik begrijp jullie angst.

Ik heb overigens een tijdje in UZ Gent gelopen en daar is pas na al die jaren ontdekt dat mijn eileiders volledig waren afgesloten en ik had antistoffen tegen van alles en nog wat en dus ook tegen een eventuele embryo. Ik slik nu een lage dosis prednison en neem utrogestan tot de 12 weken. (tenminste als ik zo ver mag komen). Ik heb uiteindelijk besloten dat IVF gewoon makkelijker is te doen in Nederland en had gehoord dat het in het Flevoziekenhuis heel goed is dus zijn we daar heen gegaan.

Liesje en Daantje heel veel sterkte! Juist nu moet je even voor jezelf zorgen kerst of geen kerst. Jij bent ook belangrijk. Doen waar je zelf zin in hebt hoor eventjes!

Geplaatst

Goedemorgen! Bedankt voor al jullie wensen... heel fijn om te lezen. Hier vanochtend 1 druppel oud bloed dus we houden hoop! Ik voel me bijzonder niet ongesteld of dat het eraan zit te komen maar ik ben ook heel goed in mijn lichaam negeren.... Heb net uitgevonden dat er een apotheek hier om de hoek van kantoor zit dus nu nog even een excuus verzinnen om in de lunch daar heen te lopen... ;-)

Morgenochtend ga ik testen tenzij ik dadelijk onwijs ongesteld word want dan lijkt het me wel gewoon duidelijk. Blijven hopen allemaal!

Geplaatst

Hoi dames,

@ Rifka & NCM; ik duim voor jullie. Hoop dat het innesteling bloedverlies is!

Hier gaat het wel goed, ik word alleen crazy van het wachten! En ik moet nog 8 dagen wachten. Ik ga bijna m'n 2e wachtweek in. Komend weekend wordt spannend, in mijn normale cyclus zou ik zondag of maandag ongesteld worden dus ik hoop echt dat het wegblijft.

Succes dames en een fijne dag!

Geplaatst

NCM, Cuci & Rifka,

Het wordt nu wel heeeeeel spannend voor jullie! Mijn duimen zijn inmiddels stijf van het draaien (natuurlijk ook voor mezelf haha).

Ook voor de andere meiden; ik hoop dat jullie die o zo zware wachtweken goed doorkomen!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Goedemorgen dames, ik heb weer even alles bijgelezen. Succes voor iedereen die zit te wachten op de testdatum, en voor degenen die hun punctie/tp nog moeten krijgen.

Jammer dat ik ook weer een rode naam erbij zie in het lijstje van Daantje.

Zelf voel ik me wel goed, alhoewel ik op dit moment élke ochtend misselijk ben als ik opsta. Mijn moeder had 9 maanden lang ochtendziekte, laten we hopen dat ik niet dezelfde kant opga.

Gisteren wel een mindere ervaring gehad die me een beetje aan het twijfelen brengt: lichtrood verlies ... maar vanochtend weer niks meer ... dus ik hoop maar heel hard dat het ofwel alsnog een innestelingsbloeding was of een pseudo-menstruatie. Ik ben in elk geval alweer een stuk nerveuzer voor mijn 2e bloedtest komende maandag. Hopenlijk is mijn hcg toch weer goed gestegen en betekent het verlies van gisteren niks slechts...

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog steeds spanning hier. Situatie is hetzelfde. Beetje bruin bloed nu bij afvegen. Maar nog geen ongi. En ik moet jullie vertellen dat ik een test heb gedaan, veel te vroeg misschien, maar die test zegt dus dat ik zwanger ben.. Maar ik kan er niet bij, ook omdat ik al vijf keer heb gehad dat het misging.. en dat bloedverlies erbij en constant kramperig gevoel in mijn buik maakt het er niet beter op..

Ben weer thuis van mijn werk, gister echt mega rotgesprek gehad, zie ander forum over werkgevers.. onderwerp discriminatie..

tja, het valt me niet mee dit keer zeg, bedankt voor alle lieve woorden en duimen..top!!! Ik gun het jullie allemaal ook zooo erg.. gelukkig zijn we niet alleen hierin en kunnen we alles op dit forum kwijt, het helpt mij echt, sterkte, doorzetten en lief zijn voor jezelf!!!

Rifka.

Geplaatst

Rifka: ik had de vorige positieve test ook bruin/ roodbloedverlies: dit was echt een innestelingsbloeding en zo klinkt het bij jou eerlijk gezegd ook. Ik hoop het en duim voor je!

Esseke, wat een spanning he...hier gisterenavond onwijs rugpijn en nu ook weer. Vorige keer was dit bij mij hèt teken dat het misging, ben ik nu zo bang voor! Ik lees ook nauwelijks dat mensen last hebben van rugpijn aan het begin en juist daarom maakt het mij helemaal onzeker. We shall see!

Geplaatst

Hoi dames,

Wil iedereen graag even een hart onder de riem steken! Wat is dit toch een vreselijk traject he?!

Ik hoop dat jullie er deze maand een mooie groene maand van maken en dat ik (bijna) niemand bij ons op het Januari bankje zie!

Voor de dames die toch rood zijn deze maand: Hele dikke knuffel! Vreselijk zo voor de feestdagen! Hopelijk brengt het nieuwe jaar jullie wat goeds!

Geplaatst

Amy hoe voel je je?

Heb je nu ook een innestelbloeding gehad.

Ik zal mij ook ff voorstellen.

Ik ben Arzu,29 jaar en trotse mama van een heel lief mooi ventje.

Toen hij 7 maanden was zijn we weer gestart met iui-d's maar helaas na 4 keer was het nog niet gelukt.

Mijn fert arts besloot in overleg met ons om dan maar met icsi- d te starten.

6 December had ik de punctie en 11 December tp van een top blastocyste.

23 December mag ik testen maar ik zit elke dag te hopen dat mijn lichaam iets aangeeft.

Bij de iui's had ik al door het ontbreken van mijn belangrijkste symptoom door dat het niks was.

Ik duim voor jullie meiden!!

Geplaatst

Heeey Arzu, wat gezellig, wij komen elkaar ook overal tegen he haha:-) Mijn duimen draaien voor je hoor meis! Dat je maar een heeeeeeeeeeeel mooi kerstcadeautje mag krijgen!!! Hier blijft die rugpijn mij onzeker maken: is het een zwangerschapssymptoom of is het aan het misgaan? De tijd zal het leren en dat is het enige wat ik nu kan doen....

Geplaatst

Hahaha ja we komen elkaar overal tegen:Dhihi

Bij S had ik ook heel veel last van rugpijn.

Komt ook door de spieren wat van je buik naar je rug lopen enz.

Ik hoop en duim iig dat dit mooie wondertje tot augstus in je buik blijft zitten!!!!!!

Het moet!!!

Dank je wel voor je duimen voor mij:D

Als het een kerstkado word zal het uitgerekend zijn voor mijn eigen verjaardag:D

OOk heel speciaal hahah.

En 6 dagen daarna word ons ventje alweer 1 pffff gaat veel te snel.

Geplaatst

Meiden, ik wil nog even bedanken voor de lieve berichtjes, ik heb ze allemaal nog wel ven gelezen.

ik heb volgende week een afspraak met de ivf arts en dan horen we meer over het vervolg en hoe we gaan voorkomen dat er de volgende keer weer geen eicellen gevonden gaan worden.

want zo ben ik wel mooi een poging kwijt zonder enige kans op resultaat. Dus ik baal wel behoorlijk. zeker ook omdat ze anderhalf uur bezig waren met de punctie, het echt pijn deed en ik er nu nog last van heb (en de punctie was zondag...) Mij was voorgespiegeld dat je het helemaal niet hoefde te voelen en dat de verdoving zou volstaan. Maar hij was echt veel te snel uitgewerkt en ik kreeg er te weinig van bij. Dus ben eigenlijk ook nog pissig op ze... :(

Dus daar gaan we het volgende week nog over hebben...

Nouja, zodra ik weet wanneer we de volgende ronde gaan starten zal ik weer op het betreffende bankje plaats gaan nemen.

Voor de zwanger dames: super meiden!!! van harte gegund en ik hoop dat alles goed blijft gaan! :)

voor de dames nog in afwachting: veel succes, ik hoop voor jullie op positieve berichten!!!

En voor de dames die net als ik van t wachtbangkje zijn afgeschopt: Wij gaan lekker zuipen met kerst en met de jaarwisseling!!! Want 2012 wordt ONS jaar!!!!

Knuf van mij aan iedereen!

xxx

Geplaatst

Pfff, NCM, Rifka en Cuci, wat is het nu spannend voor jullie!!! Nog heel even, dan weten jullie het... Haha, we zijn met z'n allen verschrikkelijk goed geworden in het interpreteren van signalen. Een beetje bruinverlies, een zere onderrug, of misschien pijnlijke borsten of juist helemaal niets... we hebben er allerlei verklaringen voor, maar we weten het pas écht als de test ons de uitslag geeft. Ik blijf voor jullie duimen!

Esseke, ik snap je zenuwen na gisteren, maar het hoeft echt niets verkeerds te betekenen. In ieder geval is het nu gestopt! Ik heb vriendinnen die af en toe / één keer hevig / of zelfs wekenlang licht bloedverlies hebben gehad in hun zwangerschap, en toch zwanger zijn gebleven en bevielen van gezonde kids. Laat het maar snel maandag worden, hopelijk word je dan gerustgesteld! En als je zin hebt: er is al een topic 'uitgerekend is augustus 2012'. Het lijkt vroeg, maar we zijn allemaal even onzeker in dit prille stadium :-). Fijn om dat te kunnen delen.

Geplaatst

Nou meiden, mijn hoop is vervlogen... Steeds meer oud bloed dus ben er eigenlijk wel zeker van dat het niets wordt morgenochtend. Ik ga wel testen en zal het jullie laten weten maar ik reken op niets...

Ben uiteraard erg verdrietig maar het gaat zeker goedkomen. Hopelijk is 2012 ons jaar.

Ziekenhuis is gebeld en ze lopen achter in de administraties dus we weten nog niet waar de emmies zijn. Ik hoop zo dat ze zijn ingevroren en er weer goed uitkomen want dat hele hormooncircus trek ik nu echt niet. Er is gezegd dat als we dat willen er 2 teruggezet kunnen worden maar geen idee of ik dat wil...

Weltrusten en ik zal de uitslag morgen bevestigen

Geplaatst

Hoi NCM,

Dat wordt spannend morgenochtend met testen.. je bent dus nog steeds niet echt ongesteld geworden, dus het kan nog wel he.. ik heb ook oud bloed vandaag, niet veel, maar wel steeds een klein beetje. De ongesteldheid zet niet door. Ik weet het allemaal niet meer, het kan nog alle kanten op, nog een dag voor jou en een paar dagen voor mij en dan hebben we in ieder geval duidelijkheid.. sterkte nog even en succes met testen morgen!!!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal! Nou de Clear Blue heeft gesproken: niet zwanger. Ik vermoedde dit al dus was geen schok. Nogsteeds geen helder bloed maar ik heb meestal wel een lange aanlooptijd voordat ik echt ongesteld wordt.

Dit is voor nu denk ik ook mijn laatste berichtje hier. We gaan maandag het ziekenhuis bellen en bespreken wat we verder gaan doen. Eerst maar eens erachter komen of de 5 emmies goed zijn ingevroren en dan bepalen of we er 1 of 2 laten terugplaatsen. Dan zal ik me hier op het forum zeker weer melden want jullie zijn echt een steun in de rug geweest. Ik vond het fijn om met jullie leuke en minder leuke momenten te delen omdat jullie precies weten door welk proces je gaat.

Ik wens iedereen het allerbeste, voor de dames die nog niet zwanger zijn hoop ik op een mooie positieve zwangerschapstest en verder wens ik jullie heerlijke Kerstdagen en een fantastisch 2012!! Heel hartelijk bedankt voor de warmte en de steun!

Geplaatst

HIer ook steeds meer bloed helaas.. zal zondag nog een keer testen maar mijn hoop is ook weg. NCM, dus toch niet zwanger, wat ontzettend jammer.. Hopen dat jullie vijf emmies goed zijn ingevroren inderdaad!! Misschien tot later op dit forum weer. Veel sterkte met alles! Ik laat zondag nog wel even weten wat de test zegt.

groetjes Rifka

Geplaatst

Ooh, Rifka en NCM, dat is balen zeg!

Gisteren hebben wij een gevoelsmatig heel goede beslissing genomen: Wij gaan er de kerstdagen lekker op uit met z'n 2'en en de hond gaat lekker mee. Veel wandelen, ons laten verwennen en vooral geen gedoe! Daarna hopelijk een schoon hoofd om de nieuwe poging in 2012 aan te gaan...

Geplaatst

Heh meiden, nee toch, wat een teleurstelling....

NCM, ik hoop enorm dat jullie cryo's alle 5 veilig in de vriezer zitten. Als dat zo is, dan ziet het er alvast positief uit voor 2012! Maar eerst eens bijkomen van dit nare nieuws en hopelijk even rust nemen rond kerst en oud&nieuw.

Rifka, ik weet dat het niet de eerste keer is dat je een positieve test hebt en het toch lijkt mis te gaan. Het is misschien een heel kleine kans, maar ik blijf toch nog even voor je hopen… Wel snap ik het vervliegen van je hoop en de teleurstelling.

Heel veel sterkte allebei!

Geplaatst

Jeetje rifka en NCM, dat is pas echt balen zeg :-( Probeer te genieten van de komende kerstdagen en het vooruitzicht dat 2012 absoluut jullie jaar gaat worden!

Geplaatst

NCM en Rifka, wat rot dat het ernaar uitziet dat het niet is gelukt. Ik hoop op een beter 2012 voor jullie.

Ook voor jou Liesje; heel veel succes in het nieuwe jaar!

Breden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden