Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

NCM en Rifka, Heel veel sterkte! Gewoon even verschrikkelijk balen (understatement) dat het niet gelukt is. Hopelijk wordt 2012 wel jullie jaar! Dikke knuffel.

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo meiden,

ik hoop dat ik op de valreep ook nog mee mag schrijven in de dit topic.

ik schreef al in het topic van wie er in november begon maar durfde me niet eerder hier aan te melden totdat de terugplaatsing een feit was.

wij zijn bezig met onze eerste icsi poging.

afgelopen dinsdag de punctie gehad en vanmiddag de terugplaatsing van 2 top embryo's. van de 17 eitjes zijn er 12 goed bevrucht en de 2 allerbeste hebben ze nu teruggeplaatst.

officieel mogen we zaterdag 31 december de bloedtest doen, maar dat is in t weekend dus hoop dat we dat naar vrijdag de 30e mogen verschuiven.

ik heb decapeptyl/gonalF en pregnyl gespoten en nu de vaginale bolletjes.

weet iemand van jullie of het veilig is om iets eerder te testen dan de 31e? ivm de pregnyl injectie. ik heb gelezen dat er dan nog wel eens een valse positieve test kan zijn. tenzij ik eerder ongesteld wordt natuurlijk, daar houden we in ons achterhoofd natuurlijk wel rekening mee.

groetjes seef

Geplaatst

Seef, welkom hier! Spannend!

Heb jij alleen voor de punctie pregnyl gespoten om spuit je dit nu ook nog tussendoor als ondersteuning?

Ik heb wel eens gelezen dat pregnyl na ongeveer 10 dagen (10.000 eenheden) uit je lichaam is. Het zou zich ongeveer per 24 uur halveren. Dus 1 dag eerder testen zou echt geen probleem mogen zijn, hoor. Hopelijk ga je met een knalpositieve test het nieuwe jaar in.

Geplaatst

dank je wen!

nee ik ben begonnen met decapeptyl, daarna gonalf en als laatste 1x 5000e pregnyl voor de punctie en nu de vaginale capsules...

zoals jij t zegt dan zouden die 5000e dus na 5 dagen al uit mn lichaam moeten zijn. ben benieuwd, want dan zou eerder testen dus best kunnen.

voor jou nog 6 dagen wachten met testen, spannend!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik moet ook maandag testen net als breden. Ik hou t bijna niet meer uit. Heeft een van jullie al tekenen dat t goed zou kunnen zitten?

Geplaatst

Hoi Louise,

Spannend he? Ik houd het ook bijna niet meer uit!!! Uit pure ellende maar een ovulatietestje gedaan die ik nog had liggen... Wat een dombo; dat zegt natuurlijk niets! Ik heb wel opgezette en pijnlijke borsten en ben bij vlagen misselijk. Dit heb ik wel eerder gehad en toen was ik niet zwanger. Waarschijnlijk kwam dit toen door de combi van Utrogestan en de Pregnyl na de terugplaatsing. Ook ben ik nooit op hetzelfde moment ongesteld na een terugplaatsing. Het feit dat ik nu nog niet ongesteld ben zegt dus ook niets. Ik heb dus geen idee waar ik aan toe ben.

En jij? Heb jij kwaaltjes? Ik kan je handtekening niet zien vanaf mijn mobiel dus ik weet niet of dit je eerste terugplaatsing was.

Ik hoop dat we tot maandag niet ongesteld worden en we allebei een knalpositieve test in handen hebben!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Hallo dames,

Helaas onvermijdelijk dat het zo moet gaan, even niet online en er zijn weer een paar meiden die (weer) een teleurstelling te verwerken hebben gekregen. Heell veel sterkte dames, kies even lekke rvoor jezelf en vol goede moed (al is dat lastig) op naar nieuwe kansen in 2012!

En Amy; Gefeliciteerd!

En wederom voor alle (nieuwe) dames die zitten te wachten; nog even volhouden...sommige nog heel kort (spannend!) en de anderen wat langer...succes!

Grtjs

Geplaatst

Cuci,

Op het lijstje staat dat jij vandaag mag testen... Heb je al getest? Ik hoop dat je nog niet ongesteld bent geworden en je vandaag een knalpositieve test in handen hebt!

Breden

Geplaatst

Hoi Seef! Leuk dat je ook mee schrijft. Wat een mooi aantal zeg! Super. Wat vreselijk balen voor okaasan en NCM die bij ons in de topic mee schreven hè?

Jij in ieder geval heel veel sterkte in je wachtweken. Ik begin net aan mijn tweede week en het wordt steeds slopender!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik wil me graag aanschuiven op het wachtbankje december. Want vanaf a.s. vrijdag zitten wij ook in de wachtweken. Ik hoop dat iedereen z'n wens gaat uitkomen in 2012!!

De dames die vandaag mogen testen........ is er al nieuws??? Spannend, ik hoop op dikke vette positieve testen voor jullie!!!

En voor de andere dames die nog even moeten wachten suc6 en ik zal erg hard voor jullie duimen!!

Liefs,

Kris

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

9 december Bloempje666 3e FM

10 december Gorgi 2e echo

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

8 december Bikergirl (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

23 december (TP) krisje82

Testdatum: gekruiste vingers 3.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Mar S

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

23 december Bikergirl

25 december Apple2011

Geplaatst

hi bikergirl, ja nu de terugplaatsing een feit is vond ik dat ik me ook wel hier kon aanmelden. wilde t niet eerder doen...beetje bijgelovig ofzo :-)

ja het is zo ontzettend jammer voor okaasan en NCM...

mijn wachtdag 1 zit er pas op, ik kan me zo goed voorstellen dat het met de dag moeilijker gaat worden.

ik heb vannacht al slecht geslapen van alle emoties. voorzichtig met vriendlief al wat gefantaseerd als het goed gaat, maar ook daar word ik nerveus van...pff

zit de hele tijd te denken: moet ik wat voelen of niet, oh kramp, oh een steek, oh wat is dat nou weer pfff

jij bent in ieder geval de eerste week doorgekomen, petje af hoor...en nu op naar week 2, zet em op he.

...en alle andere dames die wachten natuurlijk ook: zet em op!

Geplaatst

9 december Bloempje666 3e FM

10 december Gorgi 2e echo

12 december Liesje '74 1e FM

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

16 december Seef 74 (TP)

23 december (TP) krisje82

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Mar S

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

23 december Bikergirl

25 december Apple2011

31 december Seef 74

Ik heb mezelf ook nog even toegevoegd...

Geplaatst

2 december Amy81 (TP)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

4 december Cuci (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

14 december Gorgi (TP)

16 december Seef 74 (TP)

23 december krisje82 (TP)

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

17 december Cuci

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Mar S

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

23 december Maaikie

23 december Bikergirl

25 december Apple2011

28 december Gorgi

31 december Seef 74

Hoi Seef en krisje82,

Ik heb weer even het wachtbankje geupdate. Mar S mag pas maandag testen. Ik hoop dat iedereen weer goed staat nu? Het wordt gezellig druk op het wachtbankje van december!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Cuci, hoe is het ermee? Ik hoop zo dat we je groen mogen maken.

Breden en Mar. Jeetje wat wordt het nu spannend, zeg! Nog 2 nachten en jullie mogen testen. Houden jullie het vol tot maandag of ga je stiekum toch al morgen testen??

Andere meiden, nog even heel veel suces tijdens het wachten op dit wachtbankje!

Geplaatst

Hoi Wen,

Jij gaat morgen al beginnen met testen toch? Spannend!!! Omdat 10 dagen na de terugplaatsing al mag testen, lijkt het me niet verstandig om al eerder te testen. Daarnaast vindt mijn man het altijd heel irritant als ik eerder test. Hij heeft ook wel gelijk. Met mijn geschiedenis is het niet verstandig om eerder te testen omdat de kans op een vroege miskraam aanwezig is. Ik moet me dus nog 1 dag inhouden. Morgen ga ik de testen ook pas kopen. De Kruidvat 2 voor 5 euro en ClearBlue met indicator voor als de eerste positief is. Dan heb ik een idee van binnen welke marges mijn HcG valt. Waar ga jij mee testen?

En Mar S, heb jij ook nog niet getest?

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Ja ik ben inderdaad van plan om voor het eerst eens te gaan vroegtesten.

Tijdens de eerste 2 pogingen kreeg ik mijn ongi op de testdag. Tijdens de laatste keer liep het ehter heel anders. Totaal onverwachts en zonder echte ongi klachten werd ik op wachtdag 9 al ongi. Ik was toen op mn werk en wilde nog even snel naar het toilet alvorens ik mijn jaarlijkse functioneringsgesprek in ging. Toen bleek dus dat ik ongi was geworden. Ik werd er echt compleet door verrast. Dat wil ik dus nu niet meer.

Morgen is wachtdag 9 en in het topic met vroegtesters heb ik meerdere keren gelezen dat er een hoop meiden zijn die rondom die dagen al wat testuitslagen hadden.

Ik wil dus morgenochtend voor het eerst gaan testen. Bij een negatieve test, ga ik gewoon dagelijks door met testen, maar stop wel wat extra tampons in mijn handtas. Bij een positieve test ga ik ook gewoon door met dagelijks testen en ga pas blij zijn als het de 22e is.

Ik wil gewoon niet meer compleet overdonderd worden en ik hoop dit op deze manier te kunnen opvangen. Ik ben liever morgen op mijn vrije dag teleurgesteld dan dat ik op mijn werk zit en ik met een vrolijk masker moet rondlopen terwijl ik het liefst dan een potje sjaggo wil zijn.

Nu maar hopen dat ik morgenochtend net zo stoer ben als ik met die test in mijn handen staat, want aan de andere kant vind ik het dodeng. Zeker omdat ik nog nooit eerder vroeger heb getest. Ik heb overigens die goedkope kruidvattesten gekoht. 2 voor 5 euro.

Geplaatst

Wen... Ik ben zo benieuwd! Heb je een tweede streepje? Jeetje, als je onverwachts voor een functioneringsgesprek ongesteld wordt is dat echt vreselijk! Je kan natuurlijk geen moment nemen om even bij te komen van het feit dat de poging niet gelukt is en je gaat je functioneringsgesprek op z'n zachts gezegd niet echt lekker in. Je kan tijdens de wachtweken ook moeilijk helemaal niets doen. Dan gaat die tijd helemaaaal langzaam voorbij.

Oooow, ik hoop het zo voor je...

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Vanmorgen getest op wachtdag 9 en helaas geen tweede streepje. Ik realiseer mij dat het ook erg vroeg kan zijn, dus ik ga morgen gewoon nogmaals testen. Zolang er geen bloed is, is er nog hoop. Ik hou er alleen nu wel iets meer rekening mee dat ik dus ook gewoon een deze dagen ongi kan gaan worden. Aangezien ik na een icsibehandeling meestal geen naderende ongiklachten heb, komt het deze keer gewoon iets minder onverwachts. Aan de andere kant is het ook nog mogelijk dat er alsnog deze week een tweede streepje kan komen, dus ik blijf gewoon nog even op het wachtbankje zitten.

Tja... de laatste keer was gewoon echt heel k.., zo vlak voor een gesprek. Gelukkig was mijn functioneren goed, maar ik was in mn hoofd toen alleen maar bezig met de negatieve uitlsag. Door het vroegtesten heb ik in ieder geval het gevoel gekregen dat ik mij wat beter kan voorbereiden op dit alles.

Breden, wel respect hoor dat je het kan volhouden tot morgen. Ik duim voor je!!!

Even een vraagje. Zit er verder veel verschil tussen de behandeling bij dr. S en dr. H? Zoals inplannen punctie, communicatie etc. Ik twijfel namelijk enorm of ik een eventuele volgende keer wel weer bij dr. S wil zijn vanwege het "snel,snel en warrige communicatie.

Geplaatst

Wen, toch jammer dat er niet al een heel dun streepje te zien was. Maar het kan nog steeds! Geef de hoop niet op!

Ik vond dat er veel verschil zat in de behandeling tussen Dr. Scholtes en Dr. Hubert. Zij was heel eerlijk over het nut van IMSI (hebben we toch gedaan omdat wij denken dat het toch wel iets van meerwaarde heeft). Verder raadde Dr. Scholtes poollichaamdiagnostiek bij mij af en Dr. Hubert begon hier uit haarzelf over (vervolgens is er toch 1 embryo afgevallen die het nooit had gered). Daarnaast schreef ze direct Fragmin (heparine) voor vanwege mijn stollingsproblemen. Kortom, geen halve maatregelen. Daarnaast is ze ook heel aardig, betrokken en neemt ze alle tijd voor je; heel anders dan bij Dr. Scholtes. Ze spreekt ook goed Engels en ze doet zelfs haar best om Nederlands te spreken. Mocht het deze keer niet goed gaan dan kom ik zeker bij haar terug.

Succes bij de test morgen!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou het was eigenlijk al duidelijk bij mij, maar zou nog even melden wat de testuitslag was vandaag. Negatief.. Helaas. Ben wel blij dat we nog cryo's hebben en dat deze poging wat dat betreft wel wat heeft opgeleverd.. Wens jullie allemaal heel veel sterkte met die verschrikkelijke wachtweken.. Bedenk maar dat we er allemaal niets meer aan kunnen doen als het in ons zit..

Ik snap echt niet waarom het bij ons niet lukt, er is nooit een oorzaak gevonden en de bevruchtingen gaan ook prima, het blijft alleen niet zitten en ik had dus wel een positieve test paar dagen terug, maar werd volgende dag ongesteld en toen was de test ook negatief. En zo is het al zes keer gegaan..

Veel succes iedereen, blijf erin geloven!!! Het moet gewoon ooit lukken!!! Jullie zijn geweldig, en bedankt voor alle steun de afgelopen weken!!

tot de volgende keer,

Liefs Rifka

Geplaatst

Rifka, Nogmaals heel veel sterkte. Heb je wel eens aan een immunologische oorzaak gedacht? (zie ook topic prednison, alan beer etc in de subgroep medicijnen). Hopelijk gaat het met je cryo's wel lukken!

Breden, Dank je wel voor je antwoord. Kan ik gewoon bij Irma aangeven dat ik wil overstappen naar dr. Hubert? Hoe heb jij dat gedaan?

Geplaatst

Wen,

Wij hebben eerst een gesprek met Dr. Hubert aangevraagd om zien of het wel klikte. Dit gesprek hebben wij gewoon bij de Nederlandse assistentes geregeld. Je kunt hun trouwens ook blijven bellen als je bij Dr. Hubert onder behandeling bent. Ik zou er nog maar niet vanuit gaan dat je een vijfde behandeling nodig hebt! Wachtdag 9 is vroeg hoor....

Breden

Geplaatst

Breden, dank je wel voor de info. Dat is wel super handig dat je dan gewoon nog middels de nederlandse assistente kan blijven communiceren. Ik ga er nog niet van uit dat een vijfde poging nodig is, maar mocht het helaas wel zo zijn dan ga ik op zeker bij haar een gesprek aanvragen.

Ik ga je in ieder geval ontzettend veel succes wensen! Mijn duimen gaan in de overuren stand! Ik hoop het zo voor je!

Geplaatst

Hoi Wen,

Ik weet inderdaad 'iets'... Het teststreepje was heel licht vanochtend. Ik ben er dus niet van overtuigd dat het goed zit. Ik ga zometeen eerst maar eens even naar de huisarts. Even vragen of ik bij haar mijn HcG mag laten prikken (en dan woensdag weer). Twijfel dus! Al is 10 dagen na de terugplaatsing testen ook wel erg vroeg, al is het een blastocyste.

En bij jou? Hoe zag jouw test er vanochtend uit? Al iets van een streepje te zien?

En Mar S? Hoe is het met jou? Al durven testen vanochtend?

Liefs,

Breden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden