Ga naar inhoud

Stoppen met bloedverdunner bij 36 wkn zwangerschap

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Het laat me even niet los.......

Inmiddels ben ik bijna 35 weken zwanger van een wonderkindje. En zoals velen van jullie wel weten, zit ik aan de bloedverdunners ( Ascal) vanwege bloedstolsels. Morgen is het alweer een jaar geleden dat het om die reden fout gegaan is.

Nu moet ik ivm de risco's die eraan vastzitten met 36 weken zwangerschap stoppen ( bloeden bevalling enz.)

Maar nu komt het, ik zie het helemaal niet zitten. Ben doodsbang dat het in de laatste 4-6 weken nog misgaat. Het blijft me bezig houden.

Heb al aangegeven dat ik niet over de 40 weken wil lopen, dit zouden ze bespreken, maar kom op hé...het is mijn lichaam.

Nu ben ik benieuwd of er hier op het forum ook meiden rondlopen die ervaring hebbben met het stoppen van de bloedverdunners en toch een gezond kindje op de wereld hebben gezet.

Oh ja, laat nu iedere 2 weken mijn bloed controleren en tot zover doen de meds. hun werk goed en zijn de waarden binnen de grenzen.

Nu zou je zeggen, dan kun je toch bloed blijven prikken, maar dat is het punt. Per prikbeurt duurt het 2 weken voordat ik een uitslag heb en in 2 weken tijd kan er een hoop gebeuren. Het bloed wordt nl. opgestuurd en dat duurt iedere keer minstens 2 weken.

Liefs José

Geplaatst

hoi jose

ik heb hier totaal geen ervaring mee hoor, maar werk in de zorg en weet dat de bloeduitslagen na een uur al bekend kunnen zijn

waarom moet jij zolang wachten op uitslag

vind dit nogal erg lang en niet kunnen

groetjes sandra

Geplaatst

Het heeft te maken met de bloedplaatjes... en dat moet op kweek gezet worden. Het valt ook niet onder het gewone labformulier, maar onder klein chemisch lab...het wordt opgestuurd naar een speciaal lab. In ons eigen ziekenhuis kunnen dit soort bloedonderzoeken niet onderzocht worden. Trombocyten ed kunnen wel gewoon hier onderzocht worden. Maar hetgeen van mij is zeldzaam en wordt dus opgestuurd helaas.

Geplaatst

Jose, ik spuit bloedverdunners. Heel snelle werking en moet er op t moment dat de weeën beginnen mee stoppen. Ik spuit overigens vanwege een longembolie op m'n 18e, niet vanwege stolsels. Ik denk overigens wel dat t nu niet zo snel meer mis kan gaan bij je. en bloedverdunners tijdens de bevalling lijkt me zeker geen goed idee... Succes!

Geplaatst

Heb je misschien ook een theorie waarom het niet zo snel meer mis kan gaan? Wel gek, dat jij er t/m de weeën mee door mag gaan....Mij is verteld, dat de bloedverdunners nog zo'n 7-10 dagen nawerken. Pffff, dit maakt me zo onzeker.

Lees dat het goed gaat met jou en je zwangerschap, fijn...houden zo!!! En je hebt gelijk hoor, bloedverdunners tijdens een bevalling...nee, daar zit ik niet op te wachten. Maar het idee dat ik er 4 à 6 weken zonder moet, dat maakt me ongerust.

Geplaatst

Lieve José,

Helemaal geen ervaring mee, kan je dus niet helpen. Kan me wel voorstellen dat het heel erg spannend is voor je. Ga anders nog een keer met de dokter praten, zodat hij/zij je OF kan overtuigen OF dat jullie andere aanpak kiezen. Kun je niet vaker een echo krijgen om werking van de placenta te checken?

Meis, komt vast goed, maar kan me je bezorgdheid voorstellen na wat je mee hebt gemaakt.

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Lieverd, je kindje is nu al zo sterk!! Ze houden je toch wel goed in de gaten? Ik denk dat de eerste periode met de grootste ontwikkeling van de baby het meest cruciaal is...Ik denk dat Fren marcoumar spuit en daarvan is het effect sneller weg dan bij ascal.Ik denk dat je beeb gewoon gezond ter wereld gaat komen... Maar ik begrijp dat je je druk maakt! (zou ik ook doen)Xx, juutje

Geplaatst

Jose, did opmerking komt voort uit t feit dat je kindje levensvatbaar is en zh een vroeggwboorte volgens mij va 37 weken niet meer tegenhouden. Ben t met Ivfsh eens, vraag om extra echo's. Het zh zegt niet voor niets dat je kunt stippen.

Overigens worden mijn bloedverdunners direct in het blues opgenomen en is de werking na ong 24 uur weg. Vandaar dat ik ze kan blijven spuiten. Sterkte!

Geplaatst

Hoi José,

Ik heb factor V leiden, een iets verhoogde kans op trombose. Ik spuit geen bloedverdunners omdat ik een milde variant heb maar bij mij controleren ze de doorbloeding van de placenta extra. En stel dat het nodig zou zijn dan zou ik fraxiparine spuiten, volgens mij kan dat tot vlak voor de bevalling maar dat weet ik niet geheel zeker. Zou het een optie zijn om at eens na te vragen?

Ik snap erg goed je angst en je kunt die angst maar beter delen met je arts toch? Hoop dat ze met je mee denken of je goed gerust kunnen stellen!!

Liefs yolande

Geplaatst

Hallo

Ook ik slikte ascal tijdens mijn zwangerschap. Ik ben half september bevallen van een tweeling.

Vorig jaar was ik ook zwanger en ben ik met 19 weken bevallen.

Deze zwangerschap dus ascal geslikt en ik moest 5 dagen voor de bevalling stoppen. Ik zou met 37 weken ingeleid worden maar ben uiteindelijk spontaan bevallen.

Ook ik vond het doodeng om te stoppen en heb de laatste dagen nog een half en een kwart geslikt.

Bloedverlies tijdens de bevalling is heel erg meegevallen.

Uiteindelijk is het dus allemaal goed gekomen, maar ik herken je angst.

Omdat ik wist wanneer ik zou bevallen konden we de ascal een paar dagen van te voren stoppen. Dus viel het allemaal nog mee. Maar kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om zo lang van te voren al te stoppen. Misschien met de gyn overleggen om een datum te prikken voor de bevalling en dan te minderen naar die datum toe ?

Succes en sterkte

Geplaatst

Pffff heftig...je hebt ook al het 1 en ander meegemaakt. Ik zou ingeleid worden met37 weken, maar inmiddels is dat van de baan. Volgens de gyn zitten er teveel risico' s aan vast. Heb werkelijk zelf niets te zeggen, anders was ik daar echte voor gegaan. Afgelopen vrijdag ben ik in het team besproken, omdat ik heb aangegeven niet over de 40 wil lopen, ben dus benieuwd.maar bedankt voor je antwoord en geniet van je twin!

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie adviezen.

Had een hele vragenlijst gemaakt en zojuist ben ik gebeld door de internist. Hij vroeg hoe het met me ging, dus ik sprak mijn angst en onzekerheid uit.

Hij deelde meteen mee dat ik aan de Fraxipirine ga, pfffff wat een opluchting. Dit had ik niet verwacht, het hele vragenlijstje was niet meer nodig.

Zaterdag laatste Ascal en dan zondag beginnen met spuiten.....

Ik had gewoon tranen in mijn ogen na het telefoongesprek, echt waar ik zat er zoooooo over in.

Zijn er nog meiden die ervaring hebben met Fraxipirine? Ik ga het dus pas vanaf 36 weken spuiten.

Geplaatst

Ja na mijn eileiderverwijdering heb ik ook enkele weken een keer per dag fraxiparine gespoten, geen klachten en makkelijk te spuiten.

Ben zooooooo blij voor je, zo zie je maar dat je altijd voor jezelf moet opkomen!!

Top!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden