Ga naar inhoud

Even voorstellen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik/wij willen ons graag even voorstellen bij ons zit het allemaal even wat anders dan anders..

Ik hoop dan ook niet dat jullie er bezwaar tegen hebben dat ik me hier hebt aangemeld..

Zowel gewoon zeggen dan ben ik zo weg.. :)

Ik zal hier even ons verhaal vertellen..Ik zal bij het begin beginnen..

wij zijn 2 vrouwen..,2 vrouwen met een hele diepe kinderwens! Dit was aan voor ons al snel duidelijk..

Maar goed als 2 vrouw zijnde heb je nog iets nodig natuurlijk om dit waar te maken..

We dachten altijd dat we meer dan 2 jaar zouden moeten wachten op een donor..(hier hebben wij bewust voor gekozen) Tot dat wij iets meer dan aan half jaar geleden hoorde van een behandelingscentrum in brabant,, die als engiste in heel Nl aan een unieke "ruilsysteem" doen.

Wij willen graag iets van hun(een donor) maar in ruil daarvoor zou ik ook donder "moeten" worden... eiceldonor...

Wij vonden dit een hele mooie gedachten.. het idee dat wij ook iemand helpen met dezelfde wens als wij..

Na een reeks gesprekken en controles mochten we dan een aantal weken gelden eindelijk van start gaan met IVF!

Want we wilden het zo doen dat mijn eitje bevrucht bij mijn vrouw terug geplaats zou worden.. zodat het echt van ons samen is!

Dus hiervoor moest ik hormonen gaan spuiten.. zodat mijn eitjes zich zouden gaan ontwikkelen(komt ook nog bij dat ik het PCO syndroom heb) Maar dat wou niet zeggen dat het niet zou gaan lukken.

Ik heb 2 weken lang iedere dag hormonen moeten spuiten... ging gelukkig allemaal erg goed!

Helaas had ik uiteindelijk maar 4 goeie follikols... wisten dus nog niet hoeveel eitjes er uiteindelijk uit zouden komen..dit konden ze pas na de punctie zeggen.

Omdat het helaas maar zo weinig waren konden we niet meer mee doen met de deal.. want de kans dat dan 2 partijen met lege handen zouden staan zou erg groot zijn.. dus mochten we het voor ons zelf gebruiken.. gelukkig nog wel recht op een donor want zoals hun zeiden, de juiste intensie is er geweest en jij kan er niks aan doen dat jou lichaam het niet zo "goed" heeft gedaan als we zouden willen..

Dus onderging ik de punctie.. wat niet heel prettig was maar ik was zo stonde als een garnaal" Doricum(geen idee of ik het goed schrijf hihi) dus er is gelukkig! heel veel langs mij heen gegaan,..En toen kwam het spannenste moment! hoeveel eitjes zouden we hebben? Godzijgedankt hadden we er 2!! wat waren we hier blij mee!!!

Deze 2 zijn toen gelijk naar het ziekenhuis waar zij mee samen werken gegaan en zijn dmv ICSI bevrucht, omdat het er maar 2 waren was dan de kans groter dat het zou slagen.. en toen 3 hele spannende dagen! want zou de bevruchting en de deling goed gaan.. 

Maandagochtend kregen we het verlossende telefoontje! er was 1 goede embryo uitgekomen!! wat waren we blij!! en dankbaar! 

Dus maandag weer naar brabant en deze is terug geplaats bij mijn vrouw,,,

Zoals hun zeiden was het een perfecte embryo! en geven ze het een hele goede kans...Ze is wel even zwanger geweest.. maar het is helaas geëindigd in een vroege miskraam.

Sorry voor mijn lange verhaal.. maar wou het graag delen!

Als jullie er bezwaar tegen hebben.. omdat ik heel goed begrijp dat hier over het algemeen vrouwen zitten die IVF als misschien nog wel enigste optie hebben en wij er een soort van "vrijwillig" voor gekozen hebben..

Lieve groeten wij015

Geplaatst

Hallo wij015, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Geplaatst

Iedereen is hier welkom!

Sterkte om het grote verdriet van de miskraam te gaan verwerken.

Verder wens ik jullie heel veel succes!

Geplaatst

Welkom Wij en natuurlijk van harte welkom. We hebben hier mensen met een droom en dat geldt voor iedereen, ook Ivf pappa's die nu de de trotste ouders zijn van een tweeling :-)

Je hebt het over Geertgen denk ik en wat verdrietig van jullie miskraam.

Veel succes verder met alles en schroom niet om te vragen hier.

Geplaatst

Hallo Jullie ;-)

welkom hier!!! Ookal kiezen jullie hier zelf voor, dat neemt toch niet weg dat je welkom bent hier?? het gaat om de kinderwens die jullie hebben en de weg om die in vervulling te laten gaan, ontzettend jammer dat jullie eerste behandeling zo afgelopen is, sterkte.

groetjes

Babeth

Geplaatst

dankjewel voor jullie lieve reacties!

Tja,, je weet maar nooit toch!?

We hopen over 2 weken weer van start te gaan met de volgende poging,.. en anders onze volgende cylus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden