Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé meiden even snel,

Ook ik heb last van een bloeding met rood bloed verlies en ik moet zeggen dat het mij erg onzeker maakt heb nog geen krampen maar ook geen zwangerschapskwalen.

het is niet heel erg veel alleen bij het afvegen een klein streepje en weet dus niet wat ik hier van moet verwachten.

heb gebeld met het UMC en ze willen en kunnen naarhun zeggen nu nog geen echo doen niet eerder als dat ik 6 weken ben en dat is volgende week woensdag en op die dag was er geen plek dus we zijn ingedeeld op donderdag 24 nov. Ook ons plaatselijk ZH wil geen echo maken om die zelfde reden.

Hopelijk stopt het bloeden snel weer en is er niks aan de hand

kruip nu lekker mijn bed in!

Geplaatst

@chantal ik bergijp dat je daar onzeker van word. Ik heb het de vorige keer bij ons in het zkh gevraagt omdat ik het toen ook had, ze vertelde toen dat bloedverlies in het begin bij zo 25% van de vrouwen voor komt, omdat alles beter door bloed is.hopelijk is dit ook bij jou het geval.

lekker rustig aan doen en hopelijk is het morgen weg

@all nog even een vraag, ik slik foliumzuur nu las ik vandaag ergens dat je ook beter vitamine D erbij kan slikken.

gerbuiken jullie dit? of wat slikken jullie?

Geplaatst

Chantal, balen meissie, probeer je een beetje op andere dingen te richten.

Eer, succes en veel plezier morgen!

Ik slik gravitamon (bij de kruidvat) is me vorige keer door de vk aanbeveelt.

Geplaatst

Ik heb mezelf er even bij gezet, ik heb net even de datum opnieuw uitgerekend via Freya en ik kom 1 dag eerder uit, op 16 juli.

Even voorstellen:

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e icsi poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e icsi poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e icsi poging, 2e cryo - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e ivf poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e icsi poging- 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1ste ivf poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e cryo uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e icsi poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje ( Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Uitgerekend:clap2:

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79 & jo1978 & Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer - Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

21 juli 2012 - Iza

Eerste echo

11 november 2011 - Jessi79

14 november 2011 - Liedje

15 november 2011 - Sandra81

17 november 2011 - Shanna74

18 november 2011 - Eer

21 november 2011 - Sterremaud & meisje 38

22 november 2011 - Quin

23 november 2011 - Jo1978 (tweeling:toppie:)

24 november 2011 - Danore

28 november 2011 - Iza & MamaVanSeppe (Sylvia)

28 november 2011- Chantal33

29 november 2011 - Nikkie

02 decmebr 2011 - Iggie (verloskundige)

06 december 2011 - Iggie

Geplaatst

@danore je hebt een oud lijstje genomen.

Heb hem aangevuld

Even voorstellen:

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e icsi poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e icsi poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e icsi poging, 2e cryo - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e ivf poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e icsi poging- 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1ste ivf poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e cryo uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e icsi poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje ( Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 -28 jaar- 2e cryo tp uit 1e ivf- 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

Uitgerekend:clap2:

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79 & jo1978 & Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer - Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012- Sas27

21 juli 2012 - Iza

Eerste echo

17 november 2011 - Shanna74

18 november 2011 - Eer

21 november 2011 - Sterremaud & meisje 38

22 november 2011 - Quin

24 november 2011 - Danore

28 november 2011 - Iza & MamaVanSeppe (Sylvia)

28 november 2011- Chantal33

29 november 2011 - Nikkie

07 december 2011- Sas27

Tweede echo

21 november 2011 - Shanna74

23 november 2011 - Jo1978 (tweeling:toppie:)

29 november 2011 - Sandra8

02 decmebr 2011 - Iggie (verloskundige)

06 december 2011 - Iggie

Geplaatst

Goede morgen Quin,

Ook ik ben elke dag heel vroeg wakker. Maar probeer het te accepteren. Voorlopig zal dit niet veranderen.

Als je er tegen gaat vechten en je het gaat frustreren wordt het alleen maar moeilijker! (Praat uit ervaring,helaas!)

Ga even iets lezen of zoiets en probeer dan weer te slapen.

Gr Shanna

Geplaatst

Chantal ben erg benieuwd hoe het met je gaat, moet elke x aan je denken.

Eer hoe was de echo, heb je een hartje kunnen zien?

Geplaatst

He meiden,

Sorry voor de late reactie maar hier gaat het goed het bloeden is gestopt had om 23:30 geen bloed meer bij het afvegen en tot nu toe nog steeds niks gezien. Ben er nog niet echt gerust op maar kan toch niks anders doen dan afwachten. Heb vanacht erg slecht geslapen en ben vanochtend in slaap gevallen tot 11:30 en toen was mijn donor hier om mij even een hart onder de riem te steken. Zo lief had mij geen betere vriendin kunnen wensen.

Eer hoe was je echo?????

Geplaatst

@chantal wat fijn dat het bloeden op gehouden is!! lief dat je vriendin langs gekomen is toch altijd fijn steun wanneer je het nodig hebt

Geplaatst

@chantal, het hoeft ook niks te betekenen, ik had het zelf ook bij Seppe's zwangerschap, maar het maakt heel onzeker. Hopelijk slaap je vanavond iets beter, nu het gestopt is.

@sas27, ik slik zelf nu etos zwanger zijn. Bij Seppe en bij deze poging had ik etos zwanger worden geslikt, dus ik stap niet meer over van dit merk :laugh:

Veel liefs @all

Geplaatst

@chantal fijn dat het bloeden is gestopt en wees trots op je vriendin daar zijn er niet veel van.

@meiden slikken jullie naast die vitamines ook gewoon het foliumzuur, mij is door de homephaat ook extra vitamine aanbevolen dus morgen voor op pad. Vandaag bijna de hele dag geslapen ben denk bezig aan een inhaalslag.

Geplaatst

@Chantal. Wat fijn dat het bloeden gestopt is. Hoe gaat het nu met je?

@Eer. Hoe was je echo meis?

Ik slik Gravitamon. Naast foliumzuur zitten daar ook andere vitaminen in. Let op: als je multivitamine koopt moet je niet de algemene kopen maar multivitamine die speciaal geschikt is voor zwangere vrouwen. In de algemene zit te veel vitamine A en dat schijnt weer niet goed te zijn.

Vanochtend ook om 5 uur wakker, ben nu zo suf als wat maar een tukkie lukt me niet. Vanavond uiteten met 3 vriendinnen, al even op de menukaart gekeken op de website en wat betreft de voorgerechten kan ik zo goed als niets eten. Dan maar een smoes ophangen dat ik niet zo'n trek heb en alleen voor het hoofd- en nagerecht ga. Ik kan niets zeggen want ze weten nog niet dat ik zwanger ben en dat wil ik nog even zo houden.

Even een raar vraagje ... Ik ben al een paar keer midden in de nacht wakker geworden met darmkrampen. Dan moet ik dringend naar het toilet voor de grote boodschap (midden in de nacht?!?). Gaat echt nergens over ... Herkent iemand van jullie dit?

Geplaatst

@Quin Ik slikte alleen foliumzuur, ben ben over gestapt naar orthica schijnt er goed te zijn en alles zit er in wat nodig is. lekker dat je hebt geslapen dan heb je het ook nodig gehad.

@nikkie 5 uur is erg vroeg zeg, geloof best dat je nu suf bent Nou maak er een gezellige avond van.

Ik ben net wakker heerlijk even 2 uurtjes geslapen... ga zo eten en vanaaf weer lekker vroeg slapen. morgen weer vroeg op om te werken

Ik wens jullie een goed weekend!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Chantal wat fijn dat het bloeden is gestopt. Sas, ook ik slik gravitamon. Danore welcom to the club en gefeliciteerd.

Wat lief al die berichtjes van jullie. Ondertussen zie ik eruit als een lijk want vannacht weer niet meer als 4 a 5 uur geslapen...grrrr. Zo tegen het einde van de ochtend half 7, val ik dan na 2 uur wakker te hebben gelegen weer in slaap. Moest er natuurlijk vroeg uit voor de echo in R'dam en moest eigenlijk mijn haar wassen maar ben een half uur langer blijven liggen en heb mijn haar lekker niet gewassen (jammer dan).

Samen met schoonzus heen geweest en we hebben samen het hartje zien kloppen.....oh zo mooi, frummeltje is 7 mm (wat een wonder toch he !!ongelovelijk).

De dienstdoende arts vertelde me dat de arts die de punctie en terugplaatsing had gedaan tijdens de werkbespreking helemaal uit der dak is gegaan toen ze hoorde dat we zwanger waren...zo leuk.

Gezien mijn leeftijd heb ik een leeftijdsindicatie (mooi woord voor wordfeud) dus heeft arts afspraak voor ons gemaakt op 13 december, waarin ons dan duidelijk wordt gemaakt welke opties we hebben qua vlokkentest, nekplooimeting etc en hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Ook krijgen we dan nog een echo.

Ik mag wel gewoon naar de verloskundige dus daar was ik erg blij mee, aangezien mijn zus dat is kan ik die eerdaags leuk verrrassen :-)

Vanmiddag was ik even gaan liggen, sliep ik eindelijk belt vriendlief....schat stuur me even het filmpje van de echo via de mail .....hij vond het ook prachtig :-) gelukkig nog een uurtje geslapen en straks twee uur buiten tennissen dus hoop dat ik daar lekker rozig van wordt en als een blok in slaap zal vallen.

Zit nu aan de gebakken vis en mijn wekelijkse verse haring heb ik ook weer binnen (goed bezig).

Oh en moeder voor moeders is donderdagochtend nog langs geweest, vanaf volgende week donderdag krijg ik de flessen en heb een armbandje gekregen en krijg nog een boek maar die was op dit moment op dus die krijg ik nog.

Verder elke dag wel een keer behoorlijk misselijk maar probeer nu zeker s morgens voor ik mijn bed uit stap al een paar droge melba toastjes te eten...heeft vandaag geholpen. :-)

Liefs eer

PS Morgen bij schoonmama eten en weet nu al dat ik carpaccio te eten krijg...ga het gewoon maar opeten anders val ik door de mand.

Geplaatst

@eer wat goed om te horen dat de echo goed was.

Je mag mijn hond lenen voor bij de schoonmama, ze lust alles behalve spruiten en tuinbonen maar die je zelf dus dat is dan geen probleem...

Morgen dan maar met man op pad voor de vitamines, tijdens het koken werd ik duizelig en boem daar lag ik. Nu mag ik alleen onder toeziend oog de huiskamer verlaten:mad:

Heeft iemand hier ervaring mee met dat flauwvallen?

Geplaatst

@eer gefeliciteerd! wat fijn dat de echo goed was geniet er lekker van.

succes morgen bij het eten haha, je kan altijd perongeluk je bordje laten vallen :P

@Quin och jeetje flauwvallen kijk maar uit, lekker rustig aan doen vanavond heb er zelf geen ervaring mee.

ben je er moe? misschien komt het daar wel door?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden