Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi all,

Tijdje niets van mij laten horen. Helaas een hele goede vriend heeft na een zware strijd een einde aan zijn leven gemaakt. Ik ben er echt kapot van. Overschaduwd wel de zwangerschap op dit moment. Weet ook niet echt wat en hoe ik moet voelen, moeilijk uit te leggen. Je wil blij zijn, maar dan voel ik me schuldig. Tja moeilijk uit te leggen. Zwangerschaps kwaaltjes nemen af, geen gevoelige boobs meer, maar wel heel veel steekjes in mijn buik. Maakt mij ook weer heel erg onzeker. Het is wel een fijn gevoel dat ik morgen voor een echo mag. Even weer wat zekerheid:-)

Maar Raba ik wilde toch even kwijt hoe K. U. T ik dit voor je vind. Echt heel naar nieuws. Een hele dikke digitale knuffel van mij!!!!

@ Jo, wat een geweldig nieuws, na dat hele enge weekend, dat je opeens twee hartjes hoort. Gefeliciteerd.

@Liedje, wat geweldig dat je een echo al achter de rug heb, kon je het hartje ook al horen, of was het alleen kloppend zichtbaar?

@ alle nieuwe dames welkom hier en gefeliciteerd!!

Waarschijnlijk niet op iedereen gereageerd, maar ik heb nog veel bij te lezen.

x Ig

Geplaatst

Iggie en Raba, way een rotnieuws! Heel veel sterkte gewenst allebei!

Iggie, mijn zwangerschapskwaaltjes zijn ook bijna helemaal weg sinds ik met de bollen gestopt ben. Heb alleen nog een lastige stoelgang en heel zere boobs. Op mijn buik slapen is pinnlijk :-(

Geplaatst

Iggie en Raba, way een rotnieuws! Heel veel sterkte gewenst allebei!

Iggie, mijn zwangerschapskwaaltjes zijn ook bijna helemaal weg sinds ik met de bollen gestopt ben. Heb alleen nog een lastige stoelgang en heel zere boobs. Op mijn buik slapen is pijnlijk :-( Het maakte mij ook erg onzeker vorige week. Maar we hebben vrijdag het hartje zien kloppen (6wk 3 dg) en alles is gewoon prima.

Voor de dames die twijfels hebben over wat je mag eten: kijk gewoon even op de site van het Voedingscentrum. Rookworst mag je gewoon eten hoor, het is geen orgaanvlees. Het is alleen heel zout dus je moet oppassen voor een hoge bloeddruk. Met mate eten dus, en niet voor twee ;-)

Geplaatst

Raba de hele dag heb ik aan je gedacht ... Ik leef met je mee.

Iggie ook jij maakt zware tijden door ... Pffff sterkte meis, zo dubbel allemaal.

Hoe raar en ongevoelig is t dan om de andere dames dan te feliciteren...

Liedje , wat fijn n kloppend hartje !! Gefeliciteerd.

Nieuwe dames welkom

Geplaatst

Even een berichtje van een bang meisje. Sinds gisteren doen mijn borsten opeens bijna geen pijn meer. Ik ben nu precies 5 weken. Ben zo bang dat dit een slecht teken is. Hebben nog meer meiden dit gehad?

Geplaatst

Liedje,

Super dat je echo oke was!

Zelf nog twee nachtjes slapen.

Dus nog twee mega lange dagen wachten.

Gisteren waren Nick (6,5 jaar) en Nina (20 maanden) heerlijk met elkaar buiten aan het spelen. Zo mooi om te zien. En dan bedenk je straks loopt er nog zo'n ukkie bij!

Nu is Nina aan het kleuren. Ze roept steeds "Mama,... mama?". Ik zeg "ja...?" vervolgens zegt ze dan. "Sie, sie...moooi!" Met een vol tevreden blikje kijkt ze dan naar me. Zo leuk en vol trots kijk ik naar haar. Ze kan zo de hele tijd door gaan. ...lachen.

Vanmorgen was ze ook in paniek (huilen). Ze had een poepbroek. Vervolgens roept ze "Bahhh, viessss!". Blijkbaar wordt het tijd voor een potje!

Zo even allemaal leuke dingen die jullie mama's in spe (voor het eerst) mee zullen maken. Echt top.

gr Shanna

Geplaatst

Iggy,

Ontzetten K voor je om dit mee te moeten maken.

Maar probeer toch ook een beetje aan jullie zelf te denken.

Daar hebben jullie ook recht op!

Jullie hebben al een lange weg gehad om tot zover te komen.

Misschien ga ik nu buiten mijn boekje.

Maar...

zelf zou ik met liefde terug kijken naar jullie vriend. Hij heeft blijkbaar een ontzettende rot tijd meegemaakt en zag geen uitweg meer. Hopelijk heeft hij nu de rust gevonden die hij zocht!

Het is nu voor jullie een zware tijd. Maar laat asjebllieft niet dit jullie vreugde op een komst van jullie kleine gaan overheersen en bederven.

Denk aan jullie.

gr Shanna

Geplaatst

Iggy heel veel sterkte en ik begrijp wat je mee maakt vorig jaar heeft mijn beste vriend zelfmoord gepleegd omdat het door zijn familie niet werd geaccepteerd dat hij homo is/was.

Danore, jij het hoort er bij de ene dag ben ik misselijk, pijnlijke borsten en erg emo en de volgende dag heb ik nergens last van.

Vandaag nog iemand voor een echo? Ik moet nog een volle week wachten, ben aan het aftellen:icon_smile:

Geplaatst

iggy veel sterkte, altijd een groot verlies. De nabestaanden hebben het dan zo zwaar.

Ik mag vanmiddag voor de echo, ben zooooooo zenuwachtig, heb gewoon buikpijn er van.... maar moet nog werken ook. pfff loop hier rond als een zombie.....

Heb alsmaar het idee dat het niet goed zit... zelfbescherming?

Geplaatst

Volgens mij mag je geen rookworst eten omdat er heel veel zout in zit en dat is niet goed voor ons.

Ik heb wel een lijstje wat wel en niet mag, nu geen tijd voor omdat ik op mijn werk zit dus daar kom ik op terug meiden.

groetjes van Nikkie

Geplaatst

Sandra81, ik moet even heel hard lachen om je ticker...

"even though i'm only 3,5 mm big, my brain is growing fast & I already have more brain cells than Paris Hilton..." GEWELDIG.

mooie woorden shanna aan iggy en je anekdote van je dochter is erg leuk....

Begin ook zin in vrijdag te krijgen, kom maar op met die echo, ben er helemaal klaar voor. Mijn vriend kan denk ik niet mee dus dat is wel jammer, maar zal met mijn iphone van de echo even een filmpje maken dan kan hij thuis het wonder aanschouwen.

Gisterochtend opeens super beroerd, overgeef neigingen, niet leuk maar gelukkig duurt het nooit lang. Hebben jullie al last van druk op de blaas, volgens mijn app-je

gaat deze week de boel verschuiven en komt er behoorlijk wat druk op onze blaas te staan. Ik verheug me er nu al op....NOT.

Had gister trek in salade met geitenkaas , voor de zekerheid vriendin gebeld, mag dus ook niet aangezien franse kazen lait cru gebruiken

Geplaatst

@ eer

veel geitenkazen en brie mag je wel hebben hoor, je mag inderdaad geen rauwe melk, maar als de kaas verhit is geweest mag je em gewoon eten, gepastrueerd

hihi weet niet hoe je dat schrijft..

denk dat je ook en fotootje mee krijgt om aan je vriend te laten zien.leuk leuk leuk...x

Geplaatst

Hey allemaal,

als aller eerst gefeliciteerd allemaal :)

Graag zou ik met jullie willen mee schijven ik heb 14 dagen geleden een cryo tp gehad. maandag 14-11 was mijn testdag.

ik kreeg alleen op vrijdag 11-11 bruinverlies en heb toen al getest deze was positief.gisteren ook getest en deze is ook positief dus ik mag mij zelf nu ook zwanger noemen.

Ben super blij, maar ook best bang dat het weer mis gaat.

7 dec hebben wij de eerste echo, volgens het ziekenhuis ben ik dan 8 weken zwanger.

@ Raba erg om te lezen dat het helaas niet goed gegaan is, ik wil je veel sterkte wensen!

@iggie wat dubbel allemaal zeg! sterkte en wel rustig aan doen hoor

@sandra jij heb de echo vanmiddag wat fijn, hoe was het?

Geplaatst

Net terug can de gyn. Het zit gelukkig IN de baarmoeder. Daar was ik het bangst voor. Over 2 weken krijg ik wer een echo voor het hartje! Ik ben zooooo opgelucht!!!

Sas welkom! Spannende tijd voor jullie ook

Geplaatst

Net terug can de gyn. Het zit gelukkig IN de baarmoeder. Daar was ik het bangst voor. Over 2 weken krijg ik wer een echo voor het hartje! Ik ben zooooo opgelucht!!!

Sas welkom! Spannende tijd voor jullie ook

Geplaatst

Hi all,

Bedankt allemaal voor de lieve bemoedigende woorden. Doet me heel erg goed.

Vandaag ook bij gyn geweest, De eerste echo. Geweldig!!!!!! En het kloppend hartje gezien van de kleine dreumes. Over drie weken mag ik nog een keer terug. Daarnaast heb ik over drie weken ook mijn eerste afspraak met de verloskundige. Dus hoeveel controle wil je hebben:-)

@ de nieuwe dames, Welkom. Dat het maar een hele drukke maand mag worden.

Lfz Ig

Geplaatst

Sas, welkom!

Oooh... En een goede echo voor sandra en iggie! Wat een goed nieuws!

Bizar he, om zo'n frummeltje te zien op de echo. Ik hoef mijn ogen maar dicht te doen en ik zie het weer voor me. En dan ben ik zooo trots!

Geplaatst

@ Raba, wat een verdrietig nieuws lees ik heel veel sterkte en een dikken knuffel voor jullie!

@ iggie, Poeff wat dubbel zeg heel veel sterkte met het verwerken van dit oneerlijke verlies.

Maar wat mooi een goede echo met een mooi kloppend hartje geniet ervan meis!!!

@ sandra, wat fijn dat de kleine op de goede plek zit nu op naar een mooi hartactiviteit over 2 weken.

Alle nieuw komers gefeliciteerd.

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed heb bijna nergens last van alleen soms wat misselijk en dat maakt mij dan ook erg onzeker doe dan ook af en toe een testje om toch zeker te zijn dat er HCG in mijn lijf zit ( kost een vermogen maar het is zo anders als toen ik van mijn dochter zwanger was)

Verder hebben wij op 28 nov onze eerste echo.

Meiden die nu ook zwanger zijn van een 2e kindje hebben jullie ook dat julliebuik nu veel sneller dikker wordt??????

Zal zo ook even mijn gegevens in het lijstje toevoegen dat had ik nog niet gedaan.

Verder zal ik hier de eerste tijd niet heel veel aanwezig zijn omdat ik op het moment erg druk ben met de zaak en onze dochter is ziek, maar lees wel mee hoor op mijn mobiel alleen is antwoorden dan wat lastige.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden