Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@shanna wat fijn dat je arts zo mee leefd, wel erg vertrouwd dat je daar vandaag weer heen kan. veel plezier en succes vandaag!

Quin wat leuk dat je man al slofjes heeft gehaald, haha ik vind het wel schattig :)

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

shanna succes straks...

quinn slofjes....zo schattig

Eergister bij schoonouders gegeten incl de carpaccio, gelukkig was het maar een klein mini bordje heb er wel van genoten want ga het nu echt niet meer eten. Vriend vraagt op een gegeven moment terwijl we nog aan tafel zitten, schat ben je missselijk ??? ohhh ik kon hem wel wat ...die zit zovaak in zijn eigen wereld dat hij daar gewoon niet bij nadenkt als hij dat zegt ...grgrrr

ik hoop maar dat mijn schoonouders niks gemerkt hebben ze vonden me er wel moe uitzien maar dat had ik ze ook verteld dat ik zo rot slaap. Vannacht trouwens voor het eerst weer is doorgeslapen.

Gisteren de hele dag getennist dus lekker in de buitenlucht, daarna in bad gezeten en vroeg naar bed want was kapot. Voordat ik ging slapen mijn zus sms je gestuurd dat ik momenteel thuis zit en of ze zin heeft in een bakkie deze week. Ik bij haar of zij bij mij, nu komt ze zo en ga ik het haar vertellen....ik zit me nu al te verkneukelen hoe ze zal reageren.

Ga haar vragen of ze mijn verloskundige wil zijn. julie horen.

fijne dag

eer

Geplaatst

@quin, wat leuk van die slofjes. Wij denken allebei dat het een meisje wordt en we hadden al allebei dezelfde naam in gedachten, maar hebben gelukkig nog lang om er over na te denken. Hoop dat je vanavond kan slapen in afwachting op de echo morgen.

@jessi, wel een leuk idee van de kerstkaart. Ik ben met het versturen rond de 10 weken, dus weet nog niet of ik het dan durf. Wij maken normaal altijd een fotokaart, dus misschien dat we daar een embryo'tje in verwerken hihi.

@shanna, bij mij verschilt het per dag, de kwaaltjes. Vandaag gaat het weer goed, nergens last van. Maar gisteren was ik zo moe, al bij het opstaan. Toen Seppe een dutje ging doen, ben ik mee gaan dutten. Toen ging het gelukkig weer een beetje. Wens je veel succes en plezier vandaag bij de echo.

@sterremaud en @meisje38 ook veel plezier en succes gewenst bij de echo vandaag.

Veel liefs @all

Geplaatst

haha eer dat is ook wat dat je vriend dat zo zegt, dan kan je wel even door de grondzakken he...

wat leuk dat je dat aan je zus gaat vragen, ben benieuwd hoe ze reageerd

fijne dag allemaal

Geplaatst

hey meiden,

sorry dat ik zo weinig reageer,

quin, wat lief! leuk hoor die slofjes!

eer, wat een vent zeg ;)

meiden met een echo! veel plezier!

vandaag het nieuws dat mijn nichtje (4x zwanger in 1 jaar, 4x geen hartje) NU WEER ZWANGER IS EN EEN HARTJE GEHOORD HEEFT! ZE WAS ZELFS ONDER CONTROLE NU VOOR CURRETAGE OM DAT AF TE SPREKEN. de gyn zei laten we even kijken of het al schoon is en plop, daar was ineens een hatje. 2 weken daarvoor nog niks!!

ze is 2 weken verder als mij, das wel weer leuk dan hihi

verder weinig nieuws ;)

Geplaatst

jeetje sandra wat een goed nieuws zeg wat fijn voor je nichtje, zo zie je maar het is echt een wondertje he!!! leuk dat jullie nu maar 2 weken schelen.

Geplaatst

@eer echt weer een lekkere mannen reactie...

@dames hoe is het gegaan bij de echo vandaag?

@sandra81 wat geweldig voor je nichtje, en een geluk de gyn nog een x gekeken heeft.

Morgen is het mijn dag en als alles goed is dan ga ik het mijn ouders vertellen, ben erg benieuwd dank dat zij erg verrast zullen zijn.

Nog zo wat heb ik al die flessen vol geplast van mvm is het niet opgehaald, heeft dus de hele dag voor niks voor de deur gestaan. Baal ik toch wel van.

Geplaatst

Quin heel veel succes morgen bij de echo, spannend hoor komt vast goed :)

ow niet echt netjes zeg van mvm, moet je nu weer een tijdje wachten voor ze komen?? geen idee hoe dat in zijn werk gaat, komen ze op vaste dagen?

ik ga mij ook nu opgeven elke keer denk ik er niet aan maar nu wel ;)

ik ga zo ook lekker mijn bedje in

weltrusten allemaal

Geplaatst

Sas81 wow wat n enorme verrassing voor je nichtje ... Ga je heen voor curettage loop je zwanger de deur uit ( niet te geloven).

Quin spannende dag voor je morgen ... Genieten hoor.

Zus is langs geweest, eerst zat ze op der praat stoel over de perikelen van haar tiener dochter etc. Op een gegeven moment heb ik gezegd ... Ja maar ik wil je ook nog iets leuks laten zien. Ik het filmpje wat op iphone staat gestart en binnen 2 seconden vraagt ze ... Ben jij dat ?? Echt ?? Ze heeft t filmpje niet eens afgekeken, springt op en valt in mijn armen van blijdschap. Daarna hele verhaal gedaan en toen aan haar gevraagd of zij mijn verloskundige wil zijn en bij de geboorte van mijn kindje wil zijn ... Toen kwamen de waterlanders. Echt het was helemaal top !!!!!

Nog even over de kerstkaarten als voor de late juli dames kerst te vroeg is kun je ook nog in 2012 een gelukkig nieuwjaarskaart doen met n leuke tekst ... Die kun je ook de eerste week van januari nog versturen ... Zo maar n idee

Liefs eer

Geplaatst

Mvm komt op vaste dagen ophalen en bij mij zou dat op maandag zijn, die kratjes nemen niet de ruimte in maar ik vind het wel zonde dat ik nu alles maar door het toilet spoel.

Weltrusten

Geplaatst

Het is toch wel bijzonder als je zus de bevalling doet, echt gaaf. Heb je het al verteld aan je ouders of wacht je nog steeds tot oud en nieuw?

Is een goed idee met de nieuwjaarkaarten en volgens mij mag je die tot 10 jan. 2012 versturen en ach lap de regels anders lekker aan de laars.

Geplaatst

@eer, wat een mooie reactie van je zus, wel erg bijzonder dat ze jou bevaling gaat doen

idd een leuke idee de nieuwjaarskaarten ga ik eens over nadenken.

Geplaatst

@Sandra81. Wat een fantastisch nieuws voor je nichtje. Leuk dat jullie samen zo goed als gelijk op gaan.

@Quin. Succes morgen met je echo en veel plezier. En dan het grote nieuws aan je ouders vertellen, leuk hoor.

@Eer. Wat een enthousiaste reactie van je zus, leuk hoor. Mijn zus weet het als sinds de dag dat we getest hebben en die was ook zo blij en in tranen omdat ze wist hoe lang we hier al mee bezig waren.

Wel een goed idee van die nieuwjaarskaart, de kerstkaart is nog een beetje te vroeg voor ons, ga er eens over nadenken.

@MamavanSeppe. Grappig om een emmy in je fotokaart te verwerken.

@Shanna. Hoe was het vandaag? Fijn dat je zo'n super gynaecoloog hebt, dat geeft vertrouwen.

Geplaatst

@Chantal33. Stelt me wel gerust dat er nog iemand is die 's nachts ook op het toilet zit. Toen ik op internet ging zoeken kon ik eigenlijk alleen maar dingen vinden over zwangerschap en obstipatie en niet over zwangerschap en darmkrampen en toiletbezoeken midden in de nacht ;-). Bedankt voor je reactie.

Geplaatst

#eer: wat een leuke reactie van je zus. Ik vind het zo mooi dat je zus je vk wordt, echt bijzonder!

Ik ben vandaag voor het eerst in vier dagen weer goed naar de wc geweest (en meteen 3x). Pfff, was ook wel nodig want er kon geen eten meer bij en ik was flibk benauwd gisteravond.

Heb net een megadeal gehad! Gisteravond voor het eerst op marktplaats gekeken naar positiekleding, was heel nieuwsgierig wat er op zou staan. Zie ik ineens heel leuke jurkjes en truitjes van iemand uit dezelfde plaats. Meteen sms gestuurd en net langs geweest, ze woont een paar straten verderop. Heb veel shirtjes, 2 lange broeken en 1 korte witte broek, vier jurkjes, leggings en 2 vesten. Meeste nauwelijks gedragen, want die vrouw had alles nieuw gekocht toen ze 5 maand zwanger was, en was 3 weken te vroeg bevallen. Drie shirtjes waren ongedragen, kaartjes zaten er nog aan! Ze wilde er maar 50 euro voor hebben! En ik kreeg 2 nieuwe HEMA alu bedkruiken en witte kruikzakken en een lief zacht slaapzakje er gratis bij. Ben zo blij! Alle kleding was helemaal mijn smaak en maat. Mijn eerste marktplaatsaankoop ooit is super geslaagd. Hebben jullie al positiekleding gekocht of gekregen?

Geplaatst

Hoi allen

Fijn om te lezen dat er weer allemaal veel positieve dingen gebeurd zijn.

Gister tweede echo gehad. Alles ligt op schema (precies zoals mijn dochter destijds.). Heb ditmaal ook het hartje gehoord, super! Begin nu er nu eindelijk iets meer in te geloven. De komende weken heb ik elke maandag een echo. Ben ik echt heel blij mee. Puur vanwege mijn gemoedsrust. En ja ik ben zekers heeel erg blij met mijn gynaecoloog. Want er kun er er toch een paar tussen zitten?!!

Geplaatst

O ja,....

Terug komend op de vraag of wij testen laten doen.

Antwoord is nee.

De vraag die de gyn stelde was "wat ga je met een neg test doen?". Niets is mijn antwoord. Ze kunnen niet met zekerheid zeggen of het idd het geval is. Bijv combinatietest ongeveer 1 op 20 (zie boek mvm.). Als dat zo is in een latere stadium verder testen. Inmiddels is de foetes al zo ver. Hoort, voelt zelfs (ja ook pijn, gebleken uit onderzoeken vorig jaar). En als dan idd het niet ok is.... Ja weet je hoe ze het dan weghalen? Nou ik zal je de details besparen. Zelf zal ik het mijzelf later nooit kunnen vergeven. Zou er niet mee om kunnen gaan. Dusss

Wij testen niet!

Gr. Shanna

Geplaatst

Hey dames,

Ik mag mij ook melden in dit topic..... heb gister een positieve test in handen gekregen :D :D :D en dat zonder de medische malle molen. Die moest wat betreft IVF nog opgestart gaan worden en nu zijn we toch spontaan zwanger!!!! Ik kan het nog steeds niet goed geloven..... Woensdag 14 december mogen wij voor een aller eerste echo naar onze gyn. Zooooo spannend allemaal.....

LIefs, Emely

Geplaatst

Emely gefeliciteerd met de spontane zwangerschap en gezellig dat je meeschrijft. Wanneer is je uitgerekende datum?

Vannacht slecht geslapen, puur door de zenuwen voor vanmiddag... Op mijn werk is de verwarming stuk dus zit met ijsmuts, jas en handschoenen te typen:icon_flower:

@shanna fijn hoor elke week een echo. Ben benieuwd wanneer ik over mag naar een Gyn.

Geplaatst

@ Shanna, fijne zo goede echo en een mooi kloppend hartje. En een heerlijk gevoel dat je nu elke maandag mag:-)

@ Quin, jij heel veel succes en plezier vandaag met je echo.

@ Emily , Gefeliciteerd met je zwangerschap, wanneer ben je uitgerekend?

@ Sandra wat leuk dat je nu tegelijkertijd met je nichtje zwanger bent, is toch leuk om verhalen bijelkaar kwijt te kunnen

@ Eer, bijzonder hoor dat je zus de bevalling doet, is toch een stuk vertrouwder.

Ik ga zo even het zh bellen, buik knapt bijna uitelkaar, Nouja bij wijze van...heb de hele dag nu een zeurend gevoel, geen pijn, maar dat je je buik voelt. Ik vind het gewoon raar.

Lfz Ig

Geplaatst

Thanks Lady's en jullie uiteraard ook allemaal gefeliciteerd he!!!! Dat vergat ik nog ff er bij te schrijven haha....

Als ik het zelf uitreken zou ik 27 juli uitgerekend zijn. Maar 14 dec mag ik voor de eerste echo bij mijn gyn dus dan zal er wat meer duidelijkheid over ontstaan hopelijk.

Oooow ik ben zooooo bang en blij tegelijk..... Voel van alles en telkens vraag ik mij af: hoort dit er bij? Klopt dit wel?

Ook nog steeds de neiging om naar de wc te rennen om maar te chekken dat ik niet alsnog ongie ben geworden.... Zoooo spannend allemaal....

Ik zou nu 4 weken en 4 dagen zwanger zijn, ik begin nu al voller te worden. Mijn borsten zeker maar ook mijn buikstreek. Ben van mezelf niet de dunste maar gewoon lekker een beetje mollig maar nu beginnen mijn love-hendels toch al aardig uit te puilen en mijn broeken zitten net niet lekker meer.... Dit is wel heel snel vind ik, ik weet van mijn moeder dat die ook heel snel al uit haar kleren groeide toen ze zwanger was. Als het zo door gaat kunnen we het niet verbergen tot de kerst voor beide ouders en omgeving.....

Maar goed, we wachten af... misschien nog iemand die al zo snel aan het lijf merkt dat je zwanger bent????

Liefs, Emely

Geplaatst

emily, welkom! Heerlijk zonder die medische malle molen! Geniet er lekker van!

Quin, heel veel plezier vandaag! hihi, lekker met de muts op! Het is koud!!

Meiden, ik ga redelijk vaak naar het toilet, maar moeizaam, maar heb er zoveel pijn van met opstaan in de liezen en steken buikwand. Zou dat echt door de stoelgang komen of kan ik nu m'n banden al voelen? Soms is het zo erg dat ik echt dubbelklap of niet kan opstaan. Wor der een beetje onzeker van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden