Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@meiden gefeliciteerd met de zwangerschap.

Vlgns mij is uitgerekend in juli 2012 wel een druk topic als ik vergelijk met mei/juni. Dus meiden juli 2012 wordt top😃

De uk was goed gegroeid nu 17.5 mm, hartje weer gezien.

Foll worden ietsje kleiner nu 14 dec weer terug voor de echo.

Verder vecht ik nog elke dag tegen de misselijkheid en ben ik van weinig slapen naar heel veel slapen... Dus er is een nieuwe fase begonnen!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Quin wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad. ben je hele dagen misselijk?

Hoe gaat het met de rest hier?

Ik ben ziek, hartstikke verkouden spierpijn en wat koorts net weer een paracetamol op hopelijk zakt de temprauur weer.

ga zo lekker weer mijn bedje in

fijne avond allemaal

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb nog niet veel gereageerd, maar lees wel een paar keer per dag mee.

Sinds gisteren ben ik ontzettend misselijk, kon niks binnen houden.

Vanochtend ook misselijk, maar voor het opstaan alvast wat gegeten en ik heb het idee dat dit wat helpt.

Gisteren hadden we uitgeslapen en daardoor wat later gegeten en ik denk dat dat de oorzaak is geweest.

Was vandaag wel de hele dag misselijk, maar niet meer overgegeven.

Ik heb van de huisarts voor noodgevallen zetpillen gekregen.

Werk namelijk in de thuiszorg en kan het dan echt niet hebben dat ik over moet geven!

Verder ben ik nog langs de drogist geweest en gevraagd naar middelen hiervoor.

Zij hadden het over Okugest van VSM, maar ze wisten niet zeker of dit kwaad kon.

Is iemand hier bekend mee??

Geplaatst

Hey meiden,

Nieuwe meiden gefeliciteerd met jullie zwangerschap welkom in deze drukke maand;)

Quin, wat fijn dat de echo goed was en dat jullie uk mooi groeid geniet eran!

Emely, wat fijn dat je het je collega's hebt kunnen vertellen en dat ze zo leuk hebben gereageerd dat doet je goed denk ik. Ook ik ben een flapuit en hier weten mijn broers en de ouders het ook al en ons personeel weet het ook omdat ik nog wel eens zwaar moet beuren en dat nu niet kan/mag doen hebben we het maar verteld en ja anders had ik vast mijn mond wel weer voorbij gepraat.

Isa, ik heb geen idee ik had emasefenne de vorige keer en heb hiernaast acupuntuur gedaan en dat hiep mij heel erg goed en mocht ik nu wee+r zo slecht worden dan ga ik dat zeker weer doen.

Iggi, wat fijn dat je al naar de verloskundige mag wou dat ik dat ook mocht maar helaas ivm ECD en zwangerschapdiabetes in mijn vorige zwangerschap moet ikin het zh blijven had zo gehoopt dat het deze keer allemaal wat ,akkelijk zou gaan maar helaas kan ik daar niet van uit gaan.

Lees net dat ik mij niet uit de lijst had gehaald van een echo vandaag ( dementie begint weer toe te nemen werd net weer wat beter na mijn zwangerschap van mijn dochter hihi)

Wij hadden dus geen echo vandaag maar 12 dec baalde er wel van was graag gegaan nadat ik gisteren weer iets bloed had verloren maar gelukkig stopte het weer snel had waarschijnlijk iets te veel gedaan hebben een vriendin geholpen met verhuizen en ik kan het gewoon niet laten om het rustig aan te doen ( moet nu wel op advies van het zh)

Verder heb ik vandaag een nieuwe broek moeten kopen kan mijn eigen broeken niet meer aan en mijn oude positiebroeken passen mij niet ben namelijk na de geboorte van mijn dochter 22kg afgevallen in een korte tijd dusals alles verder goed gaat dan koop ik na de volgende echo wel wat meer kleren durf het nu nog niet zo goed.

Kwaaltjes komen en gaan heb niet zoveel last van misselijkheid vorige keer tot 24 weken dag en nacht moeten overgeven en nu nog niet eens 1x wel bijna maar als het hier bij blijft dan ben ik helemaal bij, wel groei ik verschrikkelijk hard heb echt een buik voor iemand van 4 maand of zo echt niet normaal, borsten doen alleen 's avonds zeer nou ja gespannen kan ik beter zeggen en ik slaap heel erg veel meestal van 21.00 tot 06.30 moet er wel 2x uit voor die rot bollen maar dat vind ik niet zo erg kan ik gelijk plassen. oja moeten jullie ook zo boeren had dit ook bij mijn vorige zwangerschap maar het lijkt wel of ik nu veel meer en harde moet boeren ( niet erg smakelijk als je aan tafel zit hi)

Meiden ga nog even met de was aan de gang en dan zo heerlijk mijn bed in.

Fijne avond nog

Geplaatst

Even voorstellen

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Mariek - 39 jaar - 1e CRYO tp van 2e ICSI - 2e kindje (2e CRYO tp van 1e ICSI)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza, Mariek

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Eerste echo

28 november 2011 - Iza, MamaVanSeppe (Sylvia)

29 november 2011 - Nikkie, D@@ntje

07 december 2011 - Sas27, Mariek

12 december 2011 - Chantal33

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

15 december 2011 - EmvElin

Tweede echo

29 november 2011 - Sandra8

02 decmebr 2011 - Iggie (VK), Jessi79

06 december 2011 - Iggie, Jessi79 (VK)

12 december 2011 - Danore

19 december 2011 - Esly

Derde echo

14 december - Quin

Geplaatst

Heb het lijstje weer up to date gemaakt, meiden vul maar aan als ik dingen vergeten ben.

Met de misselijkheid is het heel verschillend, maar over het algemeen de hele dag, ach neem het voor lief.

Wat ik wel weer vreemd vind is dat de gespannen borsten weer afgenomen zijn.

Hoe is het bij de andere meiden gegaan met de echo?

Geplaatst

Even voorstellen

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Mariek - 39 jaar - 1e CRYO tp van 2e ICSI - 2e kindje (2e CRYO tp van 1e ICSI)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza, Mariek

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Eerste echo

28 november 2011 - Iza, MamaVanSeppe (Sylvia)

29 november 2011 - Nikkie, D@@ntje

07 december 2011 - Sas27, Mariek

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

15 december 2011 - EmvElin

Tweede echo

29 november 2011 - Sandra8

02 decmebr 2011 - Iggie (VK), Jessi79

06 december 2011 - Iggie, Jessi79 (VK)

12 december 2011 - Chantal33

12 december 2011 - Danore

19 december 2011 - Esly

Derde echo

14 december - Quin

Geplaatst

Isa, ik breek even in vanuit februari...

De truc tegen de misselijkheid was voor mij zorgen dat m'n maag niet leegraakte. Ik at ieder uur iets kleins, toastje, stukje ontbijtkoek, etc. Vooral ook voordat ik 's morgens opstond at ik liggend in bed iets. Bij mij hielp dat echt super.

Succes meiden!

Geplaatst
Isa, ik breek even in vanuit februari...

De truc tegen de misselijkheid was voor mij zorgen dat m'n maag niet leegraakte. Ik at ieder uur iets kleins, toastje, stukje ontbijtkoek, etc. Vooral ook voordat ik 's morgens opstond at ik liggend in bed iets. Bij mij hielp dat echt super.

Succes meiden!

Fren, heel erg bedankt, ga ik zeker proberen!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nieuwkomers gefeliciteerd en hoop op een mooie zwangerschap.

Probeer zoveel mogelijk te lezen en reageren maar op het moment voel ik me zeer ..t!

Gister officieel te horen gekregen dat ik nu al..!!! last heb van bekkeninstabiliteit

Geplaatst

Gaat lekker zo....vervolg...

De vorige keer was dat met 4 maanden maar nu..?, blijkbaar al met 8 weken! Tevens begint mijn CTS vervelender, onprettiger te worden! Heb ook nog steeds last komend en gaan van misselijkheid. Wij beginnen ons toch wel zorgen te maken wat het nog moet gaan worden. Zien er van komen, veel en veel eerder rolstoel. En tja de zomer nog door, nog meer vocht vast houden. Echt goed voor CST! Ben bang!

Zo...zat even op de klaagstoel!

Gr. Shanna

Geplaatst

Nog even iets positiefs....gister echo gehad. Mormeltje is alweer ruim 18 mm. En zat te jumpen in de baarmoeder!

Super! Ben blij dat het goed gaat.

Gr. Shanna

Geplaatst

Antw @jessi79

Of ik de vorige keer ook zo onzeker was? Ja/ nee.

Op heel ander gebied. Kwam niet bij me op dat het mis kon gaan. Had alleen een K zwangerschap met heel veel klachten/ complicaties. Wilde dit niet accepteren en vocht er de hele tijd tegen. Met name tegen mijzelf. Vond dat ik gewoon alles kon/ moest doen. Zwanger zijn is geen ziekte, dacht ik dan. Vond mijzelf een aansteller! Maar goed, weet nu wat mij ongeveer te wachten staat. Veel ziekenhuisbedden.

Gr. Shanna

Geplaatst

Shanna, wat balen dat je nu al weer bekkeninstabiliteit hebt! En zeker met de vorige zwangerschap in gedachten kan ik me voorstellen dat je een dip hebt. Vanaf nu dus rustig aan doen, niet meer tillen enzo? Mijn collega had vorig jaar bij de 2e zwangerschap ook met 8 weken al weer bekkeninstabiliteit. Maardus niet rustig aan doen he? Zes weken voor de bevalling moest ze met verlof. Vanaf dat moment ging het veel beter, omdat ze s middags even ging liggen, ondanks een kleuter in huis.

Geplaatst

Grrr, rottelefoon. Deel 2.

Bij mijn collega ging het dus beter toen ze echt rust nam. Ik hoop dat jouw klachten dit keer meevallen, en ook je CTS meevalt.

Wel fijn dat met uk alles goed was! Mooi zeg als hij al beweegt.

Chantal, waarom moet je er twee keer uit s nachts voor de bollen? Ik had ook last van enorm harde boeren, echt keihard. Toen ik met de bollen stopte was dat over.

Ik heb morgen de echo al in plaats van vrijdag! De verpleegkundige belde gisteren om te vragen of ik eerder wilde komen, omdat ze vrijdag te druk zijn met puncties. Leuk, nu al zin in!

Geplaatst

@Jessi, omdat ik meestal al slaap om 21.00 en ik om 21.30 en 05.30 de bollen inbreng moet ik er dus 2x uit ( op advies van het zh moet er 8 uur tussen de bollen zitten) maar vind het niet erg hoor slaap zo weer in alleen mijn dochter vind het leuk omde laatste dagen al om 05.30 wakker te zijn en wil dan spalen ( ken ik niet normaal komt ze pas om 08.00).Dat boeren komt dus van die bollen oke hoop dan maar dat het stopt over 3 weken.

veel plezier morgen met je echo.

Geplaatst

Grrr, rottelefoon. Deel 2.

Bij mijn collega ging het dus beter toen ze echt rust nam. Ik hoop dat jouw klachten dit keer meevallen, en ook je CTS meevalt.

Wel fijn dat met uk alles goed was! Mooi zeg als hij al beweegt.

Chantal, waarom moet je er twee keer uit s nachts voor de bollen? Ik had ook last van enorm harde boeren, echt keihard. Toen ik met de bollen stopte was dat over.

Ik heb morgen de echo al in plaats van vrijdag! De verpleegkundige belde gisteren om te vragen of ik eerder wilde komen, omdat ze vrijdag te druk zijn met puncties. Leuk, nu al zin in!

Geplaatst

Jeetje wat een drukte hier!

Gezellig!

Quin, wat goed dat je mijn berichtje hebt laten lezen aan je moeder. Hoop dat ze nu iets relaxter worden.

En nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd!

Jo, wat een verdrietig berichtje dat een van de kindjes het niet heeft gehaald. De blijdschap om die andere maakt het dan helemaal dubbel...

Ik mag donderdag weer naar de gyn. Omdat wij in Belgie nu zijn 'ontslagen' mochten we kiezen wat we wilden, en we hebben in overleg met de huisarts besloten dat we nog even bij een gyn blijven. We hebben nogal slechte ervaringen in het EMC (Waar we eerst zaten) en daar wilde ik dus perse niet meer naartoe. Via de huisarts dus een ander ziekenhuis geregeld, en donderdag daarheen. Hopelijk krijgen we weer een echo!

Vind het wel spannend hoor. Ik heb het idee dat het allemaal goed gaat, maar ben gewoon zo bang dat dat niet zo is! Herkent iemand dat?

Geplaatst

Wauw wat is dit een gezellig druk topic zeg hihi....

Hier alles oke, last van vermoeidheid en zo nu en dan krampjes/steekjes onder in de buik... denk zelf dat ik nog net te veel wil doen en dat ik eerder even mijn rust moet pakken.... maar dat is zoooooo moeilijk!!!! Maar goed, vandaag dagje vrij en vanochtend al flink aan de slag geweest in huis dus nu even een rust momentje.

Gister is MvM hier geweest en heb een knal positieve test gekregen en een mooi boek en ketting. Wat een verwennerij allemaal. Errug leuk hoor. Ben dus druk bezig de potten te vullen haahahhaha.... Toch altijd fijn om een week nadat ik zelf posi getest had, nog eens een posi test te zien!!! Manlief ook helemaal blij!

Pff vanacht niet echt goed geslapen, soms weet ik niet hoe ik moet liggen ivm mijn zeer gevoelige en pijnlijke boobs.... best irritant! Nu even een uurtje plat op de bank en dan nog wat dingetjes achter de pc doen. Echt een rustige middag dus.

Iedereen die nieuw is: Welkom en gefeliciteerd :D

LIefs, Emely

ps. op mijn werk zijn we met niet heel veel mensen dus het team is vrij hecht met elkaar! Dat is heel erg fijn en zeker was ik blij en trots dat mijn collega's zo spontaan hebben gereageerd. Ze zijn allemaal reuze blij voor mij!!!! Voelt goed :D

Geplaatst

Hallo allemaal!

Vandaag heb ik mijn 1e echo gehad en alles is goed!

We hebben een piepklein frummeltje gezien van 3,9 mm, die netjes in mijn baarmoeder zit.

En zelfs wat zien bewegen, wat is de natuur toch knap hè? Dat dit allemaal kan!

14 dec. is onze 2e echo, ik heb nu al zin om de plaatjes te vergelijken en zien hoe het groeit.

Verder ben ik bijna de hele dag misselijk, gelukkig niet overgeven maar een gevoel wat constant aanwezig is, van mij (.)(.) heb ik wat minder last, maar goed, het is allemaal voor het goede doel!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag de eerste echo gehad en we zijn een beetje in de war ...

Ik ben vandaag 7 weken en 1 dag zwanger, dit is dus de 50e dag. Ons kleintje is nu 5 mm. en heeft een kloppend hartje.

Echter volgens onze arts zou ons kleintje nu al 10 mm. moeten zijn en loopt het wat achter, daarom wil ze ons volgende week weer zien.

Maar als wij op babybytes kijken zit ik keurig op schema en zou het pas deze week moeten gaan groeien naar die 10 mm.

Verder heeft ze in alle hoekjes van mijn baarmoeder gezocht maar ons tweede kleintje is helaas nergens te bekennen, snik.

Ik hoop zo dat de arts een rekenfoutje maakt, ze zei zelf ook al hoor dat ze zich misschien wel verrekend omdat de bevruchting later heeft plaats gevonden.

Ondertussen zijn wij dus behoorlijk in de war en erg onzeker ...

Nu zoek ik een referentiekader. Hoe groot was het bij jullie op de eerste echo en hoe lang was je toen zwanger? Hopelijk kan dit me dan geruststellen.

groetjes van Nikkie

Geplaatst

@ Nikkie, Vervelend dat de dokter je met zo n naar gevoel achter laat. Je mag toch verwachten dat een dokter je hier in zekerheid kan geven. Je loopt of achter of het gaat goed. En dan ook nog eens het rot nieuws dat je tweede frummeltje niet meer zichtbaar is. Echt heel erg naar.

Ik hoop dat het helpt, ik was 6 weken en 5 dagen zwanger en mijn frummeltje was toen 0.85 cm. (op schema)

Lfz Ig

Geplaatst

Nikki ter info

Bij mijn dochter Nina

Met 6 weken en 5 dagen 8,3 mm

Met 7 weken en 4 dagen 12,5 mm

Met 8 weken en 3 dagen 16,5 mm

Met 10 weken en 2 dagen 34,1 mm

Nu

Met 6 weken en 5 dagen 8,28 mm

Met 7 weken en 3 dagen 11,5 mm

Met 8 weken en 4 dagen 18,7 mm

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr Shanna

Geplaatst

@nikkie jee wat raar dat de arts jullie zo in onzekerheid laat.

Anders bel je morgen toch nog even terug om duidelijkheid te krijgen.

Liefs Quint

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden