Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een verdrietige verhalen, sterkte meiden die het betreft!

Gelukkig ook veel goed nieuws!

Ik ben behoorlijk aan het dichtgroeien, normaal liep ik 3x per week hard maar dat durf ik niet meer. Weet iemand of aqua joggen geschikt is tijdens de zw schap? Ik moet nog steeds de bollen gebruiken, kan ik daar mee zwemmen?

Alvast dank voor jullie reactie

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sandra81 klinkt bekend ook ik moet soms de vluchtstrook op om te spugen. Gister was het zelfs zo erg dat ik naar huis ben gestuurd op mijn werk na 2x te moeten rennen naar het toilet. Helaas mag ik geen pilletjes gebruiken hier tegen door slechte waardes van mijn schildklier.

@danore je mag er mee zwemmen hoewel ze het wel afraden. Mij is het niet goed bevallen om er mee te gaan zwemmen, had rare vlekken in mijn bikinibroekje ondanks de tampon die ik gebruikte om geen sporen achter te laten. Maar anders bel je toch even met het zkh om het te vragen? Als ik mij goed voel loop ik gewoon hard en probeer ook elke dag 30 min. te fietsen op de hometrainer.

Geplaatst

Danore, voor zover ik weet mag het gewoon hoor, je hebt ook speciaal zwangersschapszwemmen. Of je het prettig vind met de bolletjes is denk ik aan jezelf.

Pff quin, gelukkig heb ik dat nog net niet op het werk... Bij mij wekt autorijden het heel erg op.

Wel erg latig hoor dat je geen pillen kunt gebruiken.

Isa, ja als ik zo iemand zonder its te weten dat zie doen, zou ik dat ook denken.... Mensen lief.... Nu zal ik dat niet snel meer denken ;)

Geplaatst

Hoi Meiden,

sorry dat ik niets meer heb geschreven, maar ik kom er gewoon niet aan toe. Daarbij "kennen" jullie elkaar al zo'n 30 deeltjes haha, en moet ik alles nog even gaan bijlezen.

Ik las net snel wel een aantal vervelende berichten, veel sterkte voor jullie!

En ook al een heel aantal goede echo's, wat fijn.

Ik kan niet wachten tot mijn echo, dan kan ik echt starten met blij zijn, ben nu voornamelijk onzeker.

We hebben het maandag aan mijn moeder en broers en zussen verteld, en gaan het vrijdag aan schoonouders vertellen.

Voel me niet al te best, veel last van buik, en steeds licht misselijk...

Had vorige week bloed laten prikken, en die was met 5 weken en 2 dagen al 7000, dus dat is een goed teken.

Ik zal snel persoonlijk reageren!

Geplaatst

Even weer wat puf om bij te lezen en ben overdonderd door het slechte nieuws. Nikkie en Mariek, sterkte met het verwerken van het verlies. Hopelijk kunnen jullie dit samen met jullie partners een plekje geven.

Geplaatst

@Isa; vandaag gaat t gelukkig weer wat beter. Ben nog wel erg slapjes, maar heb dan ook 3 dagen vrijwel niets gegeten....Normaal gesproken zet ik "zwaar geschut in" als ik een aanval heb, maar ja...dat mag nu niet! Dus stond ik zo ongeveer letterlijk op m'n kop in bed.....Nu maar hopen dat we het hebben gehad en het m'n hele zwangerschap niet meer terugkeert!

Hoe gaat het met jou? (en de andere dames natuurlijk)

Geplaatst

@ Esly, fijn dat het ietsje beter gaat,maar bah, wat is dat naar!

Hier is alles (weer) prima.

Vanmiddag had ik even een baalmoment, voelde naar mijn idee van alles en de datum tot de echo leek eindeloos ver weg.

Verder baalde ik dat ik de laatste tijd zo weinig in huis doe en er dus veel op mijn mannetje neer komt.

Dus.... Ik heb mezelf even een schop onder de kont gegeven en ben aan de slag gegaan!

Het huis is weer heerlijk aan kant en ik voel me weer top!

Liefs,

Isa

Geplaatst

**AARRRGGHHH, ik word gek van mijn laptop. Heb net een heel verhaal getypt, en vlak voor het versturen verkeerde knopje aangeraakt, alles weg. Poging 2... **

@Mariek en Nikkie: heel veel sterkte met het verwerken van het rotnieuws. Jullie kindjes worden gewoon wat later in 2012 geboren! Dikke knuffel.

@Sandra: hoe was je echo vanavond?

@Esly: Fijn dat je je weer een beetje beter voelt! Ik hoop ook voor je dat het de rest van de zwangerschap wegblijft. Zijn er geen andere migrainemedicijnen die je wel mag hebben?

@Emely: wat jammer dat het kwartje niet direct viel bij je ouders. Maar uiteindelijk wel heel leuke reacties dus. Ben je opgelucht dat ze het nu eindelijk weten?

Die positiebroeken zitten echt heerlijk he? Ik droeg al twee weekenden een positiejeans, heerlijk om geen buikpijn te hebben aan het eind van de dag. Sinds maandag heb ik ook een nette zwarte positiebroek aan naar mijn werk, dat zit echt superlekker. Mijn collega's hebben nog geen opmerkingen gemaakt over mijn dikke buik, maar die kennen me natuurlijk nog maar 3,5 week.

Ik ben gisteren voor het eerst naar de vk geweest. Alles was prima met Willempie! Hij was 27 mm van kop tot kont (zonder beentjes) en bewoog goed. Twee handjes en twee voetjes geteld. We kregen een heleboel vragen over ziektes in de familie enzo, en tips over voeding. Ik moet nog bloed laten prikken in het ziekenhuis volgende week. Nuchter! Hoe verzinnen ze het, een zwangere vrouw nuchter bloed laten prikken. Ik moet al kokhalzen van de honger voordat ik 's ochtends bij de keuken ben. Ik ga dus gewoon stiekum wel iets eten en drinken, anders kan ik de deur niet uit. We mogen over 5 weken terugkomen voor de reguliere control, zonder echo. Wel raar hoor om na al die intensieve controles in het ziekenhuis nu ineens vijf weken geen afspraken te hebben...

Meiden, ik hoop dat jullie snel minder kwaaltjes krijgen. Ben stiekum wel een beetje jaloers, ook al klinkt dat misschien raar. Ik ben helemaal niet misselijk, moe of hekserig, ik voel me dus ook eigenlijk helemaal niet zwanger. Mijn vriend merkt ook niks aan mijn humeur. Ik had verwacht me veel meer 'zwanger' te voelen. De enige kwaaltjes tot nu toe zijn een enorm opgeblazen gevoel 's avonds (en keihard boeren, hihi) en sinds dit weekend pijn in mijn onderrug en bekken. Mijn onderste wervels zijn lang geleden met schroeven en platen vastgezet, dus ik heb vaak klachten gehad die je ook bij bekkeninstabiliteit krijgt, echt een zwakke plek dus. Ik laat het stofzuigen en boodschappen sjouwen al over aan vriendlief, en zorg goed voor mezelf en Willempie. Hopenlijk duurt het nog een hele tijd voor mijn rug/bekken echt vervelend gaat doen.

Geplaatst

Nu heb weer een mooie echo op zak ;) frummel is 1,6 cm en dat knipperlichtje gaat goed tekeer. Loopt ook exact op schema, 8,2 weken.

Ff kort ego erichtje, want duik m'n bedje in.

Truste meiden!!!

Geplaatst

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest, zo verschrikkelijk moe en misselijk.

bah, maar wel een geruststelling dat mijn lichaam hard bezig is!

maar wat een vervelende berichten Mariek en Nikkie! echt heel erg verdrietig, ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven, hoe naar het ook is......

gelukkig zie ik ook wat berichten van mooie echo's voorbij komen! heel goed dames!

Geplaatst

@Jessi79 Zeker opgelucht en blij dat ik mijn geheim heb mogen delen met mijn dierbaarste!!! Nu net een hele lieve vriendin op visite gehad en die heb ik het ook verteld.... ook ontzettend blij voor ons en daardoor ben ik nu ook weer in een happy mood hihi.... Wat is het heerlijk om het te vertellen aan mensen die je lief hebben en zo met je mee hebben geleefd over het feit dat het niet wilde lukken....

Nu de middag even hard aan de slag in huis... berg was weg werken en mijn broeken in korten zodat ik ze ook echt kan gaan dragen :D

Liefs, Emely

Geplaatst

Hallo dames,

Hier weer in grote spanning.

Vandaag weer bruinverlies, meer dan afgelopen week en ook slierten, ik ben zo bang!

Mijn lief heeft net met het zh gebeld en we mogen morgen al langskomen i.p.v. de 14e.

Vind het echt heel eng....

Geplaatst

Even voorstellen

Scorpio71- 40 jaar- 2e IUI poging- 3e kindje ( zoon 15 jaar, dochter 12 jaar )

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81 & Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely & Isa

29 juli 2012 - EmvElin

31 juli 2012 - Scorpio71

Eerste echo

9 december 2011 - Isa

14 december 2011 - Emely

15 december 2011 - EmvElin

Tweede echo

12 december 2011 - Chantal33 & Eer

12 december 2011 - Danore

14 december 2011 - D@@ntje

19 december 2011 - Esly

21 december 2011 - sas27

Derde echo

8 december - Sandra81

14 december - Quin, Iggie

Heb het lijstje weer even tevoorschijn gehaald en mijn 2e echo datum aangepast. zh belde vanmorgen of we een dag eerder konden.

Isa wat zul je in de rats zitten meis..... ik heb het gelijk veranderd in het lijstje ...laat je morgen weten hoe het gegaan is?

Leuk om de verhalen te lezen van een ieder die het al verteld heeft aan zijn of haar dierbaren... wij zitten ook nog steeds plannen te maken hoor hoe we het gaan brengen.

eer

Geplaatst

Isa meid. Wat fijn dat je morgen al mag!! Succes meis!

Kan iemand mijn 4de echo erin zetten? 4 januari.

Met de mobiel lukt dat niet

Altijd leuk eer om een dagje vroeger te mogen ;)

Wij doen het via de kerstkaarten met een gedichtje. Is wel wat vroeg maar bijna iedereen weet het al....

Geplaatst

@isa jee kan begrijpen dat je in de rats zit.

Gelukkig wel eerder de echo, duim voor je.

@eer ook niet verkeerd echo dag eerder.

Vandaag onze Puck weer gezien, toch spannend maar het was goed gegroeid nu 3.14 cm. Oohhhh ben zo bij met mijn bron in het ziekenhuis. Verder elke dag nog erg misselijk maar vlgns de professor waar ik voor werk vervelend maar het is een goed teken. Nu in overlegd en kan ik nog meer thuis werken. Hippie in de eigen pot spugen is toch fijner.

Nu een weekend weg met mijn man.

Geplaatst

@isa fijn dat je morgen al kan komen, steld je weer gerust succes morgen meid!

@Quin fijn dat alles weer goed was met de beeb, veel plezier het weekend!!!

Heb de kerstboom net op gezet staat wel weer erg gezellie....

Geplaatst

Hallo lieve meiden.... wie kan mij helpen mijn inspiratie ontbreekt een beetje....

Wij willen via de kerstkaarten aan iedereen vertellen dat wij in verwachting zijn. Nu wil ik een kort maar krachtig gedichtje/rijmpje onder in de kaart zetten maar kan niks verzinnen...... Wie o wie heeft er een goed idee en wilt mij helpen??????

Liefs, Emely

ps. @Isa, heel veel succes en sterkte!!!!

Geplaatst

2012 word een jaar vol liefde en plezier

Want vanaf juli zijn we met vier!

2012 word voor ons een spannend en druk jaar

Want in juli is onze 2de spruit daar

Onze beste wensen vol geluk, onze warmste gedachten voor het nieuwe jaar!

Voor ons kan 2012 alvast niet stuk,in juli zetten wij een extra bedje klaar!

Geplaatst

Dit kwam ik tegen en ben verliefd :)[ATTACH=CONFIG]3052[/ATTACH]

Geplaatst

@Scorpio, wat schattig!!

Die andere gedichtjes zijn ook erg leuk.

Mocht de echo morgen goed zijn, is het voor ons nog steeds te vroeg om het met kerst wereldkundig te maken, jammer...

Alle andere dames, bedankt voor jullie lieve reacties.

Ben inmiddels weer wat rustiger en heb ook geen bruine afscheiding meer vernomen.

Spannend hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden