Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@shanna, volgens mij heb jij idd wat betreft de kwaaltjes die zouden kunnen voorkomen de meeste uitgezocht. Ik hoop dat de fysio en de tips je helpen het zo goed mogelijk te doorstaan.

@sandra, ik heb de kleine nog niet gevoeld, ben heel benieuwd hoe dat gevoel zal zijn!

@chantal, hopelijk wordt het voor jou ook wat minder pijnlijk met behulp van de fysio. Maar wat naar dat je suiker zo schommelt, ik moet binnenkort ook een test laten doen om te kijken hoe het met mijn suiker is. Ik hoop dat we het allebij niet nodig zullen hebben.

@wolfje, ik herken dat wel hoor het onzekere gevoel, ik denk dat we dat allemaal wel hebben iedereen die hier schrijft heeft al een heel traject achter de rug met zoveel onzekerheden dat het moeilijk is om te geloven en vertrouwen dat het nu wel goed gaat.

Maar gefeliciteerd met de 12 weken mijlpaal! Dat is een punt die je maar mooi bereikt hebt. Nu op naar juli, ook jij kan het!

Ik ben gisteren ook voor het eerst bij de verloskundige geweest, en eigenlijk had ik verwacht nog een echo te krijgen maar ook ik moet wachten tot de 20 weken echo..... Dat zal echt afkicken zijn, het is zo mooi om met de echo je hummeltje te zien, je voelt je dan ook meteen een stuk zekerder. Maar het hartje horen is ook erg mooi, dat heb ik gisteren voor het eerst gehoord. Misschien moet ik ook maar z'on apparaatje kopen.......

Maar goed ik had jullie al verteld dat ik het vandaag op mijn werk zou vertellen en dat heb ik dus gedaan door anoniem de spritsen neer te zetten.

Ik was de hele ochtend al zenuwachtig en giechelig maar heb mijzelf niet verraden, het duurde best lang voordat er iemand bij mij kwam vragen of ik misschien de zwangere was. Maar toen dat eenmaal bekend was waren de reacties geweldig! Iedereen was zo blij voor ons! Ik heb de hele dag in de belangstelling gestaan, heel bizar maar heel erg leuk om mee te maken!

Nou meiden dat was het weer voor nu!

Veel liefs!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@wolfje gefeliciteerd met de 12 weken, gek idee he niet meer naar het zkh toe gaan ook ik moet daar wel een beetje aan wennen. voel je je verder helemaal goed?

@daantje ik krijg ook geen echo meer, ze zeggen dat ik deze al in het zkh heb gehad dus dan hoeft het niet meer. beetje jammer

sommige krijgen het wel gewoon. maandag mag ik voor het eerst naar de vk ben wel benieuwd hoor

wat leuk dat je die spritsen hebt neer gezet haha ik vind het wel een leuke manier, fijn dat je zulke leuk reactie,s kreeg :)

Ik denk dat ik wel een geslachtsbepaling echo doen, wou het eerst niet maar ik twijfel nu toch lijkt mij wel erg leuk, vanaf 17 weken kan dit toch?

fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hoi,

Wolfje zelf was ik bijna 15 weken. Maar dan moet je wel geluk hebben dat ze het kunnen zien. Het lukt niet altijd. Het was wel erg vroeg! Normaal gesproken zeggen ze rond de 16 weken.

Daantje voor mij werkt zo'n doppler echt goed. Het geeft me echt heeeel veeeeeel rust. En zo duur zijn die dingen niet. Je hebt er al een vanaf ongeveer €30,-. Die van mij was €50. Schijnt een betere te zijn. Dus daar ging ik voor. Je moet er wel rekening mee houden dat je soms niet altijd lukt om het hartje te horen. Je moet er wel de tijd voor nemen soms. Soms hoor ik hem gelijk soms niet, dan is het even zoeken. Dan speelt hij verstoppertje, hahaha! Maar raak niet in de stress als je het niet gelijk hoort! Twijfel je erover dat je dat gaat doen. Dan moet je er goed over nadenken of je wel zo'n ding wilt halen. Moet er eerlijk bij zeggen. Tot nu toe heb ik het hartje altijd kunnen horen. Al was het soms even met een beetje paniek zoeken! Volgens mijn Gynaecoloog was het best wel bijzonder dat het mij al zo goed en vroeg lukte. Hij vertelde dat stagiaires er vaak moeite mee hebben om het hartje te vinden. Je moet namelijk erg goed richten. Dit verbaasde mij enigszins want zo moeilijk vind ik het ook weer niet!

gr shanna

Geplaatst

Wolfje, gefeliciteerd met de 12 weken grens.

Snap heel goed dat je soms onzeker bent ook ik ben dat met regelmaat.

D@@ntje, hoop voor jou dat je ook geen suiker hebt of krijgt moet je een curve laten prikken binnenkort?

Ik prik 6x daags thuis in mijn vinger en ben met matig met brood, pasta,rijst enz.

Heb al weer een afspraak.

Sas ook wij gaan een geslachtsbepalende echo doen op 30 jan. En een 4d op 28 april vind het ook wel weer spannend.

Shanna, waar heb jij de dompler gekocht wil er ook graag eentje ( al vind mijn man het niet nodig)

ga mijn kleine meid even naar bed doen!

Geplaatst

Shanna, bedankt voor de tip, ik zal er nog even over nadenken of ik het echt wil, de prijs vind ik wel meevallen.

Sas, ik twijfel nog of ik wil weten wat het wordt. De ene keer wil ik het niet maar de andere keer lijkt het mij ook wel erg makkelijk om te weten.

Chantal, heb jij sowieso al diabetes, heb ik dat nou gemist, vergeten, in je vorige berichtjes? Zo maar even teruglezen.

Maar ik moet een GTT laten doen over een tijdje, een glucose tolerantie test, dan moet je nuchter komen, je laten prikken, een vies goedje drinken en dan nog een paar keer geprikt worden. Zonder tussendoor iets te mogen eten volgens mij.... Hoe kunnen ze een zwangere vrouw dat nou aan doen? Hopelijk is de misselijkheid tegen die tijd echt over. Maar goed dat is omdat ik een hoger risico loop op zwangerschapsdiabetes door een te hoge BMI.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Het merk Luvion heb ik zelf. Deze heb ik gekocht in Enter bij Babypark! Hoop dat je er net zo veel plezier aan zult beleven als ik en veel rust!

Er zitten twee koptelefoontjes bij en een snoertje waarbij je het bijvoorbeeld aan de dockstation (voor ipod/iphone) kan aansluiten. Dan kan iedereen meeluisteren. Echt super. Tevens zit er een klein tubetje contact gel. Misschien verstandig om gelijk extra mee te nemen. Volgens mij kun je hem ook kopen via internet. Bijvoorbeeld bij babydump. Trouwens wat ook leuk is, je kunt gelijk zien hoe snel het hartje klopt en tevens kun je horen als de kleine druk bezig is in je buik. Nogmaals echt super!

Veel plezier ermee. Mijn man was er ook eerst niet mee eens. Maar nadat hij zag hoe rustgevend het voor mij was. Was hij heel erg blij dat ik er toch een gekocht had. Het brengt heel wat minder stress in ons gezinnetje.

Gr Shanna

Geplaatst

D@@ntje, nee ik heb geen diabetes maar heb in mijn vorige zwangerschap diabetes gehad en dan de kans er groot dat ik het nu ook weer krijg.

Ik moet over een paar weken 3x bloedprikken op een dag 1x nuchter en dan 1,5 uur na het ontbijt en dan nog een keer 1,5 uur naar de lunch ik hoef dus geen gekke vieze drankjes te drinken misschien is dit een optie voor jou ( ook ik heb overgewicht en nu nog steeds nadat ik zo veel ben afgevallen de laatste tijd 30 kilo zins mijn vorige zwangerschap)

Shanna, dank je wel ga wel even kijken of ik hem kan vinden op het internet en er nog is even goed over hebben met mijn hub kan natuurlijk zo even naar Enter rijden om er gewoon eentje op te halen;).

Gr Chantal

Geplaatst

Zo had weer even wat om bij te lezen, nou meiden met een goede echo en 12 weken grens aangetikt gefeliciteerd.

Zie ook veel over geslachtbepaling, wat een keuzes he! Denk niet dat wij het willen weten maar misschien met 20 weken echo gaan voor de bijl, we zullen zien.

Nu lees ik veel over suiker, wat zijn de symptonen? Ik drink en plas nog steeds heel veel is het verstandig om te vragen of ze hierop kunnen prikken, had ik n.l. nog aan gedacht om te vragen bij de gyn.

Ben nog steeds elke dag misselijk ondanks de wonderpillen, ook die naam ben ik alweer kwijt... En herkent iemand een soort spierpijn gevoel in de bil? Bij het opstaan kan ik soms wel een gil geven van de pijn.

Fijn wekend.

Geplaatst

Hi all,

@Quin, dat van die pijn in mijn bil, heb ik ook. met name mijn linker bil. Ik heb wat op gezocht op internet en het zou zwangerschapsischias kunnen zijn. Van de week heb ik er drie dagen veel last van gehad. Steeds als ik van houding veranderde. Op dinsdag een rustdag gehouden, thuis gewerkt met de lp op schoot en toen was het gelukkig over:-). Maar als ik alle verhalen goed begrijp heeft het voornamelijk te maken met een niet juiste houding. Ik loop nu continue rond, navel in, bekken naar voren, rechte rug, pfffff raar lopen:-)

heel fijn weekend all

Lf Ig

Geplaatst

Ohhh en quin, zoals ik het lees. Is het het begin van bekkeninstabileit...!

Hebben jullie het ook vlakbij je staartbotje? En een gekneusd gevoel bij je schede? Trekt de pijn naar je been? Hebben jullie soms pijn in je bil/staartbotje als je je been optilt? Antwoorden met ja??? Advies...menschendiek en fysiotherapeut.

Gr. Shanna

Geplaatst

Hi shanna,

Ik heb er gelukkig geen last meer van, maar mocht het weer gebeuren dan ga ik zeker een fysio opzoeken.

lfz Ig

Geplaatst

Sorry meiden het ontbreekt mij aan puf om op jullie te reageren.

Hier ook MEGA last van linker bil ... Bah en afgelopen week bij vk geweest en moet mijn bloeddruk in de gaten gaan houden was weer veel te hoog.

Dikke knuffel voor jullie allemaal

Eer

Geplaatst

Hallo dames,

Ook ik lees voornl mee en schrijf niet heel veel! Ik lees dat er een aantal van jullie klachten heeft, hieronder "mijn status":

Hier gaat het matigjes!!! I.v.m. mijn vroeggeboorte sta ik onder extra strenge controle en daar waar sommige van jullie nu lange tijd geen echo's hebben, ik heb inmiddels al een hele reportage verzameld, maar niet omdat het zo goed gaat! Vorige week maandag kwamen we in het ziekenhuis met de bedoeling door te spreken hoe men van plan was om mij naar een succesvolle bevalling te leiden. Het begon zeer ontspannen, maar tijdens het meten van mijn baarmoedermond ging het mis! Deze hoort tussen de 3 en 5 cm te zijn, bij mij was ie tussen de 1,5 en 2 cm! Paniek in de tent dus! We kregen 2 opties: 1. niets doen en hopen dat het goedgaat of 2. een hechting plaatsen maar hier zaten risico's aan: het zou kunnen dat ze tijdens het plaatsen mn vliezen zouden raken waardoor mijn vliezen zouden kunnen breken en het zou kunnen dat ik een infectie zou krijgen omdat de hechting "lichaamsvreemd" is. Wij naar huis...nadenken, speuren op internet, praten met iemand met ervaring en besluiten dat we voor de hechting willen gaan. Woensdag weer gesprek in het zkh, nog wat vragen gesteld, besproken dat we het niet aandurven om af te wachten omdat we het risico op weer een vroeggeboorte te groot vinden, afspraken voor de hechting gemaakt en die is vrijdagochtend al gezet. s Middags nog een echo gehad en we zagen onze uk heerlijk spartelen, die had er dus geen last van gehad. Ook nog een gesprek met de arts gehad die de operatie had uitgevoerd en hij gaf aan dat het een lastig klusje was geweest omdat mijn baarmoedermond ook nog eens erg onregelmatig van vorm bleek te zijn én maar 1 cm bleek te zijn. Hij hoopt dat het genoeg is.....Het betekent dat ik de rest van mijn zwangerschap niet meer mag werken, sporten of tillen maar plat lig! We vinden het allemaal reuze spannend en vinden het erg eng...we willen er niet nog 1 verliezen en zullen er alles voor doen om dat te voorkomen! De bank wordt de komende maanden dus mijn grote vriend en elke dag is er weer 1.....nog bijna 26 weken te gaan!!!!

Groetjes Esly!

Geplaatst

Hi Esly,

Jeetje wat een verhaal, ik wil je heel veel succes toewensen en dat jullie over 26 weken een geweldige baby kunnen vasthouden.

Lfz Ig

Geplaatst

Hoi esly,

Tjonge wat naar, eng en vervelend allemaal!

Wat moet ik zeggen... Hoop echt dat het dit keer allemaal goed blijft gaan. Moet gewoon! Probeer positief te blijven denken.

Om de komende weken door te komen, misschien een idee om zelf geboortekaartje te ontwerpen. Voor de babykamer struin op het internet voor muurstickers. Er bestaan ook raamstickers voor bij de geboorte. Verder is het ook leuk om opzoek te gaan via internet naar geboortegeschenkjes

Geplaatst

Ipv beschuit met muisjes. Het zijn maar ideetjes in de hoop dat je zorgen wat afnemen.

Het is goed bedoeld.

Sterkte ik denk aan je. Alles moet goed komen!

Gr. Shanna

Geplaatst

Jeetje Esly, wat een vervelende situatie. Ik denk dat Shanna gelijk heeft. Probeer er wat van te maken, zodat je die 26 wk ook thuis op de bank kunt genieten.

Hier gebruik ik ook de doppler. Vind het heerlijk de kleine te horen. Geruststellend!

Gaan denk ik niet de geslachtsbepalinh doen, maar misschien gaan we bij de 20 wk echo verstek...

Rustig aan allemaal!

Geplaatst

@esly, echt ?ut het zit niet mee, wou dat ik je ergens mee kon helpen. In digi knuffel voor jullie.

Heeft die pijn in de bil met leeftijde te maken:laughing9: en zullen wij onze bloeddruk mixen, die van mij is veel te laag 90/50

Geplaatst

Dank jullie wel dames voor de lieve reacties! Ik zal er inderdaad van moeten zien te maken en proberen er niet teveel bij na te denken dat 26 weken gelijk is aan 182 dagen, die weer staan voor 4368 uur op de bank! Ik weet waar ik het voor doe en neem van mij aan dat ik er vól voor ga....álles voor het goede doel! Ik wil er niet nóg één verliezen!!! Ik heb al een beetje lopen "struinen" op diverse babysites voor kinderkamers etc. maar we hebben besloten dat we pas gaan bestellen zodra ik de 24 weken voorbij ben! Het is aan de late kant, maar vorige keer hadden we alle spulletjes net na de 20 weken echo gekocht en een week later konden we het weer annuleren....en neem van mij aan dat dat zuur is!

Het idee van Shanna vind ik een leuke, ik zal eens op zoek gaan! En Quin...de pijn in de bil van Eer komt denk ik niet door de leeftijd...ik ben "net zo oud"...toch Eer? (Psssttt..ik ben 42, jij ook toch?)

Verder heb ik het "voordeel" dat ik vanuit huis kan werken, dus mailtjes versturen, klanten bellen etc. en hoop ik op heel veel aanloop! Ook denk ik dat ik de komende tijd wel wat meer op het forum te vinden ben...ik heb tenslotte tijd zat! Hoewel het natuurlijk allemaal superspannend is heb ik er wel een goed gevoel bij en vertrouwen dat het goed gaat komen!

Groetjes Esly!

Geplaatst

Esly wat een verhaal zeg!

Maak er idd maar het beste van, gelukkig weet je waar je het allemaal voor doet, heel veel succes en op naar een gezond kindje!

Geplaatst

@Shanna; dank je wel meid!! Ik ga er zeker op snuffelen!! En denk dat er meer dames zullen zijn die dankbaar gebruik maken van je tips;-)

Geplaatst

Esly,

De uren op de bank overleef je wel meid. elk uur is er 1 dichter bij!!

Shanna heeft idd goede tips om je bezig te houden hihi. lekker struinen, lijstjes maken doe ik altijd. heb nu al 20 lijstjes denk ik.

wat moet er nog gebeuren in huis,

wat moet er nog gebeuren op de zaak

wat moet ik nog regelen?

wat moeten we kopen als het een meid is

wat moeten we kopen als het een jongen is (ik heb al 4 jongens ;) )

wat kan op marktplaats?

hoe word het huis ingedeeld.

wat moet er zakelijk geregeld worden (ik heb en eigen zaak)

enz enz enz

hoezo controlfreak ;)

en die lijstjes veranderen continue hoor whahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden